Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Hm skjønner, blir som Touchwiz med sine egne widgets, contacts, osv. Bare HTC sin versjon.

 

MAO dersom man portet selve launcheren måtte man i så fall porte alt som gjør at det funker bra i synergi med hverandre, og mtp updates osv vil det sikkert bare være en pain in the ass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R3devil: sjekk facebook syncroniseringsinnstillingene inne på innstillinger.

 

Har hatt Desire HD før som var overklokket til 1.2ghz med custom rom, men fy pokker så smooth Sensation er OOB! Blir spennende å se hvordan den blir med custom rom! Veldig fornøyd så langt, men litt uvandt med den "lille" skjermen. ;)

Lenke til kommentar

R3devil: sjekk facebook syncroniseringsinnstillingene inne på innstillinger.

 

Fungerer ikke :(

 

 

Når jeg går på kontakter, så er alt som det skal. Derimot når jeg skriver SMS og går inn på kontakter der i fra, så kommer hele forsamlingen fra Facebook opp. Lite praktisk... Samtidig så fyller den opp kalenderen min med bursdagsdatoen til samtlige på facebook, noe jeg strengt tatt klarer meg meget bra uten. ( Dette skjer selv om jeg velger å ikke synkronisere kalender). Hmm, må man klare seg uten Facebook Htc Sense, atså ?

Lenke til kommentar

Jeg har anskaffet meg min Sensation nå, og eneste jeg mangler er en oversikt over batteriet i %, det hadde jeg på min gamle Desire. Mulig det var en eller annen app, men noen som har noe tilsvarende for Sensation? En innstilling, app eller annet som viser % på batteriet på "oppgavelinjen" helt øverst? Jeg trenger ingen omfattende app, bare noe som viser batteriet i prosent helt øverst...?

Lenke til kommentar

Jeg har anskaffet meg min Sensation nå, og eneste jeg mangler er en oversikt over batteriet i %, det hadde jeg på min gamle Desire. Mulig det var en eller annen app, men noen som har noe tilsvarende for Sensation? En innstilling, app eller annet som viser % på batteriet på "oppgavelinjen" helt øverst? Jeg trenger ingen omfattende app, bare noe som viser batteriet i prosent helt øverst...?

 

Lurer på om ikke battery indicator er programmet du leter etter?

Lenke til kommentar

Det finnes flere slike programmer på Markedet. Personlig liker jeg Circular battery indicator som man kan finne her på XDA. Denne installerer du bare fra en filbehandler som feks Astro.

 

23475device1s.png

 

Circular battery indicator oppe i venstre hjørne. Hvis du legger merke til SwitchPro widgeten, så har den også mulighet til å vise batteristatus, dog ikke i notifikasjonsbaren.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

R3devil: sjekk facebook syncroniseringsinnstillingene inne på innstillinger.

 

Fungerer ikke :(

 

 

Når jeg går på kontakter, så er alt som det skal. Derimot når jeg skriver SMS og går inn på kontakter der i fra, så kommer hele forsamlingen fra Facebook opp. Lite praktisk... Samtidig så fyller den opp kalenderen min med bursdagsdatoen til samtlige på facebook, noe jeg strengt tatt klarer meg meget bra uten. ( Dette skjer selv om jeg velger å ikke synkronisere kalender). Hmm, må man klare seg uten Facebook Htc Sense, atså ?

 

Ok, da er det mulig det er facebook appen som gjør dette dersom du har den installert. Start app, trykk menyknapp og velg innstillinger. Nederst står det Syncroniser kontakter. Hvis ikke det er der heller, så spøker det. ;)

Lenke til kommentar

Når jeg går på kontakter, så er alt som det skal. Derimot når jeg skriver SMS og går inn på kontakter der i fra, så kommer hele forsamlingen fra Facebook opp. Lite praktisk... Samtidig så fyller den opp kalenderen min med bursdagsdatoen til samtlige på facebook, noe jeg strengt tatt klarer meg meget bra uten. ( Dette skjer selv om jeg velger å ikke synkronisere kalender). Hmm, må man klare seg uten Facebook Htc Sense, atså ?

 

Lurer på om ikke dette egentlig er en bug i Sense? Det har i allefall vært sånn på min Desire i alle tider... irriterende...

 

Men det finnes løsninger.

 

* Den enkleste løsningen er å fjerne Facebook for HTC Sense (men det ønsker man vel egentlig ikke...)

 

* Trykker man på "telefon", så får man opp alle kontaktene uansett, også Facebook kontaktene. Selv om de er huket bort i "Kontakter". Legger man de kontaktene man ønsker i "Favoritter", så vil disse alltid komme først i lista.

 

* Bruk Handcent SMS for meldinger. Der kan man skru av "show social contacts".

 

* I kalenderen kan du velge hvilke kalendere du vil se. Huk vekk Facebook, og fødselsdatoer vil forsvinne derfra.

Lenke til kommentar

Ok, her er et spørsmål som jeg lurer litt på.

 

Jeg har hørt at Sensation har 4 GB internminne, men at 3 GB går til Android med Sense og det der. Så er derfor dere kun har 1 GB leding minne.

 

Hva i alle dager bruker 3 GB når det kommer til Android da?

 

Android'en som er på Galaxy S II bruker rundt 500 MB totalt.

 

Er det Sense som tar opp all den plassen på Sensation?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvis du noengang har prøvd Sense vet du at Sense erstatter nesten all grafikken i Android med ny høyoppløst grafikk, inkludert mange av ikonene. De fleste standardprogrammene i Android er også skinnet fra bunnen av i motsetning til TouchWiz. Det overrasker meg ikke at dette tar 2-3 GB.

 

Det overrasker meg derimot at TouchWiz bare bruker 500 MB. Da er det tydligvis en svært liten modifikasjon til Android.

Lenke til kommentar

Det er 1.1gb ledig til apps. Sense 3.0 tar etter det jeg har forstått rundt 580mb. Selve Android tar vel litt plass. Samt en del systemapps og slikt som også tar en del plass.

 

Samtidig må det også være tilgjengelig plass for framtidige oppdatering, cache osv.

 

Tror Touchwiz 4 er ca 470mb.

 

Størrelsene på Touchwiz og Sense 3 er størrelsem på "system dump"-filer. Disse er vel komprimert, og tar sikkert større plass på mobilene.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

Kommer fra rett fra iOS til Android med HTC Sensation, og er så langt imponert over både plattform og enhet.

 

Eneste problemet jeg har merket var at telefonen rebootet da jeg forsøkte å ta fotografier ute i nattemørket. Noen som har opplevd det samme?

Har ikke opplevd dét selv, men har sett det nevnt av noen på sensationforumet til xda-developers.

Lenke til kommentar

dette er min første android telefon,og så langt meget godt fornøyd.tok litt tid å sette seg inn i systemet,men kommer seg sakte men sikkert.

MEN.. det fulgte jo med ett 8 gb kort, som det allerede var lagt inn en del data på, hva skal man gjøre hvis man vil bytte til ett 32 gb kort? kan man bare bytte,eller må man kopiere inn alt fra det gamle,eller må man laste ned noe på nytt?

 

og hvor fjerner man alternativet dermeldinge kommer opp på skjermen når man mottar den, vil inn i meldinger for å lese den..

Endret av Brannmester
Lenke til kommentar

dette er min første android telefon,og så langt meget godt fornøyd.tok litt tid å sette seg inn i systemet,men kommer seg sakte men sikkert.

MEN.. det fulgte jo med ett 8 gb kort, som det allerede var lagt inn en del data på, hva skal man gjøre hvis man vil bytte til ett 32 gb kort? kan man bare bytte,eller må man kopiere inn alt fra det gamle,eller må man laste ned noe på nytt?

 

og hvor fjerner man alternativet dermeldinge kommer opp på skjermen når man mottar den, vil inn i meldinger for å lese den..

Er ikke alt du trenger der, jeg pleier å kopiere det over kjekt å ha det tilgjengelig itilfelle..

Gå inn på settings->Privacy så kan du avhuke valget med å vise meldinger på lockscreenen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...