Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Har fått mobilen i hus nå :D Gode greier!

 

Lurer på en ting da... Kan dere gå inn i vær-appen og sjekke været i f.eks Tromsø eller Bodø. Ser ut til av den stopper hver gang jeg sjekker steder med "ø" i seg...

 

 

Hei,har muligens funnet en workaround på denne buggen.Er jo lovlig sent ute,så du har kanskje funnet det ut selv,men her er hva jeg kom fem til.Legg inn byene med "æøå".Du får tvungen lukking.Gå til en annen by,fjern hele vær-widgeten og last den inn på nytt.Bodø f.eks funker da,iallefall hos meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått mobilen i hus nå :D Gode greier!

 

Lurer på en ting da... Kan dere gå inn i vær-appen og sjekke været i f.eks Tromsø eller Bodø. Ser ut til av den stopper hver gang jeg sjekker steder med "ø" i seg...

 

jeg har lakt inn både tromsø og bodø jeg

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg kjøpte meg en HTC Sensation, dessverre oppdaget jeg flere støvkorn under skjermen når jeg hadde pakket ut telefonen ut av esken. Jeg dro ned til forhandleren dagen etterpå, og fikk en ny mobil. Til min store overaskelse var det støv under denne skjermen også. Nok en gang dro jeg ned til forhandleren, han så også disse støvkornene. De hadde fått inn en nye leveranse dagen før, så de hentet en ny telefon og vi åpnet den i butikken. Her var det også støvkorn under skjermen. Dette var mobiler fra to leveranser. Har jeg bare vært veldig uheldig, eller er det andre som også har støv under skjermen på HTC Sensation?

Lenke til kommentar

pokker, no e tastelyden forsvunnet også....

 

tastelydene og animajonslydene er forsvunnet, og volumknappen styrer medialyden. dette har skjedd en gang tidligere, da måtte jeg resette telefonen... begynner åbli noen irritasjonsmoment her nå, noen som har adressen der man gir tilbakeldinger om bugs???

Lenke til kommentar

Dere som har hatt telefonen noen dager nå, er dere fortsatt fornøyd? Oppdaget noe dere liker ekstra godt? Evt noen negative punkter? Kjenner at jeg begynner å bli klar for å ta meg en tur til en eller annen butikk tilbyr mobilen snart :)

 

Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men jeg irriterer meg ENORMT over at jeg legger meg med 56% igjen på batteriet, og at telefonen er HELT TOM FOR STRØM 8 timer senere...

 

Har hatt sensation i et par dager nå, og når jeg la meg i forigårs var det 15% strøm igjen, tenkte at det var lurt å gi den en hel ladesyklus i og med at den var ny. Men når jeg våknet opp 9 timer senere var den bare gått ned på 14%. Har juiceplotter som viser graf over batteribruk, og den var helt slett helt til kl 8 på morgen, da datt den ned en prosent.

 

Egentlig fornøyd :) nb dette var med flymodus på, har satt juicedefender til å sette dette som standard kl 12. deilig å slippe mail som vekker meg på natta.

Lenke til kommentar

pokker, no e tastelyden forsvunnet også....

 

tastelydene og animajonslydene er forsvunnet, og volumknappen styrer medialyden. dette har skjedd en gang tidligere, da måtte jeg resette telefonen... begynner åbli noen irritasjonsmoment her nå, noen som har adressen der man gir tilbakeldinger om bugs???

 

Tastelydene og sånn skrur du på slik: instillinger, lyd, blar deg helt ned til "tilbakemelding". Om det er til tastaturet også så slår du på denne under Språk og tastatur.

 

Volumknappen styrer automatisk mediavolum om du er inne i en app som har lyd. Volumknappene virker til ringetonevolum når du er ute i hjemmeskjermene igjen. It's not a bug, it's a feature :D

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med denne telefonen etter 2,5 ukes bruk :new_woot:

 

Batteritiden opplever jeg som merkbart bedre enn Desire som jeg brukte før, og har heller ikke fått et eneste synlig støvkorn under skjermen. Dette er noe jeg sjekker etter hele tiden, da det irriterte vettet av meg på Desire.

 

Har ikke funnet noen bugs utenom værappen som andre har beskrevet i denne tråden.

 

Skjermen er fin, men savner litt innsynsvinkelen og kontrasten fra Desire med Amoled. Akkurat på de punktene er det stor forskjell.

 

Lydkvaliteten via minijack er bra, og er helt fri for bakgrunnsstøy. På Desire var det litt støy så lenge man ikke setter telefonen i flymodus, ikke noe sånt tull her :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei,har muligens funnet en workaround på denne buggen.Er jo lovlig sent ute,så du har kanskje funnet det ut selv,men her er hva jeg kom fem til.Legg inn byene med "æøå".Du får tvungen lukking.Gå til en annen by,fjern hele vær-widgeten og last den inn på nytt.Bodø f.eks funker da,iallefall hos meg :thumbup:

 

Tromsø funker fint i widgeten, men når man man trykker på widgeten for mer info, så får jeg force close.

 

For bug-rapportering, så skal dette komme automatisk opp på mobilen, men bare når man opplever "force close" i programmer.

 

Andre bugs må rapporteres til support hos HTC via deres nettside.

Lenke til kommentar

pokker, no e tastelyden forsvunnet også....

 

tastelydene og animajonslydene er forsvunnet, og volumknappen styrer medialyden. dette har skjedd en gang tidligere, da måtte jeg resette telefonen... begynner åbli noen irritasjonsmoment her nå, noen som har adressen der man gir tilbakeldinger om bugs???

 

Tastelydene og sånn skrur du på slik: instillinger, lyd, blar deg helt ned til "tilbakemelding". Om det er til tastaturet også så slår du på denne under Språk og tastatur.

 

Volumknappen styrer automatisk mediavolum om du er inne i en app som har lyd. Volumknappene virker til ringetonevolum når du er ute i hjemmeskjermene igjen. It's not a bug, it's a feature :D

 

er sånn det skal være, alle lydinnstillingene sto på, men likevel var telefonen uten tastelyder, og mediavolumknappen var også på hovedskjermbildet. måtte starte telefonen på nytt for å få lydene tilbake. har ikke innstalert noen nye apps i det siste heller, men har hatt problemet noen ganger nå.

Lenke til kommentar

Så litt på denne igår, og ser på specs og videoen her at den har en 4,3" skjerm...jeg sammenlignet med min DHD da jeg syntes skjermen virket smalere - og det er den da vitterlig! Den var like høy, men DHD sin var bredere....noe jeg ikke har fått med meg her eller?? :hmm:

Lenke til kommentar

Ser det er mange som er fornøyd med sin sensation, også batterivarigheten. Jeg har gått fra desire til sensation, og synes ikke batteriet er noe bedre. Kunne fint klare to dager med normal bruk på deisre, men på sensation rekker det stort sett bare til 1,5 dag. noen triks??

Lenke til kommentar

Skjermen tatt i betraktning er jeg fornøyd med batteriet. Denne, og telefonsamtaler er de eneste store strømtyvene hos meg. Ellers bruker den knapt nok strøm, så jeg lurer på hvor mye bedre den hadde vært med amoled som jeg hadde på min desire.

 

Regner med at du da ligger på ca 50% strømbruk til skjermen da??

Jeg har forøvrig, som de andre fra steder med æøå opplevd at Vær widgeten henger seg. har ikke gjort noe stort søk etter løsning, regner med det kommer en fix fra HTC.

Lenke til kommentar

Skjermen har nå brukt 62% - har vært oppe i over 80 noen dager. Jeg har hatt noen episoder der touchinput har mer eller mindre hengt seg, flere sekunder fra jeg trykket på dialeren til det skjedde noe annet enn at skjermtasten endret farge. Har også reprodusert WiFi "death grip", dekningen falt fra fullt, tre buer, til bare prikken nederst. I tillegg har jeg hatt et par dager den ikke har koblet seg til mobilnett, men dette mistenker jeg juicedefender for. Har forøvrig ikke sett jd spare nevneverdig med strøm heller, så mulig den forblir deaktivert til daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...