Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne mobilen for et par dager siden og opplever at hver gang noen ringer (selv om det står i kontakter) så kommer det bare opp "ukjent". Hvordan fikser man det? Noen forslag?

Er det mobilen selv, eller Netcom f.eks? (føler jeg har prøvd alle innstillinger som skulle tilsi hvis det hadde noe med mobilen å gjøre).

Endret av EllaKaremella
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde at min Sensation brått gikk ned med over 50% i batterikapasitet i løpet natta, uten å være i bruk. Noen som kan anbefale en god app som viser detaljert hva som suger batteri? Gjerne en app som klarer å vise at "vær-appen brukte 30% av batteriet i perioden", eller noe tilsvarende i detaljnivå?

 

Min sensation har nå ligget her i ca 6 timer og 20 minutter uten lading, og er på 70% batteri. Jeg har ikke brukt den i det hele tatt, ikke mottat mail/meldinger/telefoner. Synes dette er et abnormt høyt forbruk. Rapporteres også at skjermen har brukt 39% batteri, men den har da vitterlig vært sort hele tiden...

 

 

Edit: Har også en Xperia Play, den klarer ca 7 døgn på standby. Den ligger da i ro og bare mottar mail, meldinger, auto-oppdaterer market, osv..

Mest sannsynligvis ett app som står og bruker mye systemressurser.. er på 15timer nå med alt av autosync, mobilt nettverk og wifi på med 46% igjen..

Lenke til kommentar

Kjøpte denne mobilen for et par dager siden og opplever at hver gang noen ringer (selv om det står i kontakter) så kommer det bare opp "ukjent". Hvordan fikser man det? Noen forslag?

Er det mobilen selv, eller Netcom f.eks? (føler jeg har prøvd alle innstillinger som skulle tilsi hvis det hadde noe med mobilen å gjøre).

 

Se om det ikke ligger dobbelt lagret, f.eks på telefonen og sim-kortet..

Lenke til kommentar

Kjøpte denne mobilen for et par dager siden og opplever at hver gang noen ringer (selv om det står i kontakter) så kommer det bare opp "ukjent". Hvordan fikser man det? Noen forslag?

Er det mobilen selv, eller Netcom f.eks? (føler jeg har prøvd alle innstillinger som skulle tilsi hvis det hadde noe med mobilen å gjøre).

 

Se om det ikke ligger dobbelt lagret, f.eks på telefonen og sim-kortet..

Sletta alle kontaktene mine på SIM kortet fordi jeg trodde det var noe med mobilen, så nå er det bare numre på selve telefonen så det kan ikke være det :(

Lenke til kommentar

Har nesten begynt å lure på om all bruk av telefonen havner på display. Det er alltid de samme fire tingene som står der: skjerm, WiFi, celle standby og telefonen kke i bruk. Dagens stats forøvrig: 11t35m29s på batteri, skjerm 87%, 4t05mr5s, WiFi & celle standby 5%, ikke i bruk 3%. Kjørte nå telefonen ned til den slo seg av. De siste 4% av batteriet holdt latterlig lenge.

Lenke til kommentar

På seks timer så har mobilen min nå brukt 50% batteri. Noe Er Galt.

 

Ingen som vet om noen måte å finne ut av dette på? Noen lure apps som kan sjekke forbruket nærmere?

watchdog..

 

Har også dette problemet og er kraftig frustret - tør jo nesten ikke ta i telefonen lenger når jeg ikke har en lader i nærheten :mad:

 

Hadde Desire HD tidligere og når den først var satt ordentlig opp var batteritiden MYE bedre enn på Sensation.

 

Finner ikke noen apps eller annet som sluker strøm heller...

 

Sliter også veldig med dårlig dekning/samtalekvalitet og heller vel til at telefonen bruker mye strøm/kapasitet på å holde seg på nettet??

 

Er litt lei av HTC nå, Sense og mye annet er kjempesaker å bruke men lurer litt på kvaliteten på disse telefonene etterhvert, på HD'en virket aldri GPS og det viste seg tilslutt at det var dårlig kontakt - en dårlig patent i mine øyne.

 

Sensation strever med nettet, faller ut og veldig dårlig samtalekvalitet - kan jo ikke være meningen at den skal være så dårlig at den ikke tåler å ha på et silikoncover - tar jeg dette av blir samtalekvalitet merkbart bedre... og så er et batterisluket da....

 

Får prøve videre å se om det finnes noen løsning.

 

Er også noe med Google Account - får hele tiden melding om at "grensen for kalender slettinger er nådd", taster da slett alle men likefullt kommer meldingen tilbake - mulig at det er her endel strøm forsvinner. Har søkt etter dette problemet på nettet men ikke funnet spesielt mye nyttig.

Endret av diver981
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig sjokkert over hvor dårlig batterikapasiteten er på denne telefonen.

Er vant til å ha en telefon som tåler et par dager med aktiv bruk, mens denne Sensation som jeg nå eier er tom for strøm når klokka nærmer seg 10 på kvelden.

Jeg er ikke av de som fikler mye med telefonen, eller ringer urovekkende mye, så det må være noe som trekker strøm selv om den er i "standby"

 

Har nå lagt vekk friend stream, og huket bort Sense, og Hub, så får vi se om det hjelper.

Dersom det finnes noen som har en "fix", eller et oppsett som funker uten å miste telefonens funksjonalitet hadde det vært supert om dere kunne dele.

 

Slik som det er nå, så ser jeg ikke for meg at jeg kan reise på tur med denne telefonen, da den med litt bruk i ferien med bilder, meldinger og facebook titting ikke har driftstid å skryte av overhodet.

 

Noen?! ;)

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Da er JuiceDefender Plus lastet ned, så får jeg se om dette vil hjelpe noe.

Skjønner ikke hva som er problemet med å utstyre en telefon av denne typen med et "super duper" batteri ..... :cool:

 

Problemet her er at batterier er bygd opp av celler, og at disse ikke kan krympes mye mindre med dagens teknologi. Det blir litt som å forvente at en bil med 3 liter v12 motor skal kjøre 100km på én liter bensin - det hadde vært fantastisk, men det er ikke særlig realistisk ;)

Lenke til kommentar

Da er JuiceDefender Plus lastet ned, så får jeg se om dette vil hjelpe noe.

Skjønner ikke hva som er problemet med å utstyre en telefon av denne typen med et "super duper" batteri ..... :cool:

 

Problemet her er at batterier er bygd opp av celler, og at disse ikke kan krympes mye mindre med dagens teknologi. Det blir litt som å forvente at en bil med 3 liter v12 motor skal kjøre 100km på én liter bensin - det hadde vært fantastisk, men det er ikke særlig realistisk ;)

 

Joda... men det er da plass til å sette inn et kraftigere batteri. Om nødvendig tåler man noen gram ekstra på en slik telefon ;)

 

Ellers så kan det muligens være noe i å teste ut denne på Sensation også?!

 

http://www.dinside.no/849526/dobbel-batteritid-paa-htc-desire

 

 

"I kommentarfeltet under artikkelen postet brukeren olebrumm en oppskrift på hvordan du skulle få bedre ladetid på HTC Desire.

 

Forslaget lød som følger:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

 

Det viser seg at kilden er en epost fra HTCs kundeservice til en bruker som klagde på batterilevetiden på telefonen sin, og denne ble i sin helhet postet i forumet til xda-developers."

Lenke til kommentar

Evo 3D er en spennende mobil. Får se om jeg kommer til å vurdere den når den kommer ut. Har sendt tilbake Sensation, og vil returnere til min trofaste Desire. Er slettes ikke fornøyd med de to mobilene jeg har testet ut. Overoppheting, støv under skjermen, uresponsiv skjerm, irriterende bugs og apps som ikke vil funke optimalt pga qHD skjermen.

 

Sense er utvilsomt ikke optimert for Sensation, og dette vil nok rettes på i nærmeste framtid.

 

Desire er pr i dag en bedre mobil (i allefall når den er rootet) og jeg skal sitte på sidelinjen å vente på en bedre mobil fra HTC.

 

Sensation er uten tvil en meget god mobil, men synes ikke prisen var verd oppgraderingen fra en Desire.

Lenke til kommentar

Har nå gjort endringene diskutert tidligere, og etter 10,5 timer på batteridrift ligger indikator på 80%. Dette er en meget stor besparing på energi i forhold til tidligere. Hvis det fortsetter med samme trekk vil jeg nok ikke behøve å lade telefonen mer enn hver andre dag :D

Lenke til kommentar

Har nå gjort endringene diskutert tidligere, og etter 10,5 timer på batteridrift ligger indikator på 80%. Dette er en meget stor besparing på energi i forhold til tidligere. Hvis det fortsetter med samme trekk vil jeg nok ikke behøve å lade telefonen mer enn hver andre dag :D

 

Kan du fortelle eksakt hva?

Lenke til kommentar

Kan du fortelle eksakt hva?

 

Har en post på forrige side hvor jeg linket til et forum hvor de diskuterte problematikken og eventuelle løsninger. Tråden er her.

De fant ut at Friendstream er en synder, pluss et par av oppdaterings-tjenestene til HTC. Regner med det kommer en fiks, men dette fungerer ihvertfall enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...