Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Vurderer virkelig denne tlf. Fikk tafset litt på den for første gang i går på Lefdal Storo. Og må bare si at kvalitetsfølelsen føles helt unik. Solid, ligger tungt og godt i handa, og nyeste sense er rett og slett bare nydelig.

 

Men jeg har ett lite dilemma. Fordi jeg er meget sugen på HTC Evo 3D, men aner ikke når den kommer ut... Hvis den kommer i løpet av 1-2-3 mnd så kan jeg godt bruke min gode trauste Desire inntil da. Noen som har anelse om når evo'en kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen her teste ut den nye versjonen av Linpack som er kommet ut på HTC Sensation som støtter dual-core CPU telefoner nå?

 

Og gi tilbakemelding på hva du får i MFLOPS da?

 

Her er litt mere info om den nye Linpack.

Fikk over 200 ved flere anledninger glemte at jeg må lagre de, men lagret en på 180+ som ga meg 10plass på rankingenxD

Lenke til kommentar

Kan noen her teste ut den nye versjonen av Linpack som er kommet ut på HTC Sensation som støtter dual-core CPU telefoner nå?

 

Og gi tilbakemelding på hva du får i MFLOPS da?

 

Her er litt mere info om den nye Linpack.

Fikk over 200 ved flere anledninger glemte at jeg må lagre de, men lagret en på 180+ som ga meg 10plass på rankingenxD

200 er ikke dårlig nei. Er jo bedre enn min score med overklokk og greier.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Med min Sensation fulgte det med en app som heter "Vær" å har opprinnelse fra http://www.accuweather.com/

 

Det er i alle fall adressen som står nede i hjørnet når jeg åpner den. Problemet er at etter noen sekunder så crasher programmet. Får denne meldingen:

 

Beklager

----------

Weather har stoppet uventet. Fortell HTC om dette problemet. Hvis du vil hjelpe HTC med å forbedre Weather, velger du "Fortell HTC" for å sende en feil til HTC.

|Tving lukking| |Fortell HTC|

 

Noen som har samme problemet?

Lenke til kommentar

Bor du tilfeldigvis et sted med æ,ø, eller å i navnet? Mener jeg har sett noe om at appen ikke takler det særlig bra.

Ja bor i bodø. Jeg hold på å sjekke å den funket ikke på nabo byen tromsø heller uten å crashe. Oslo å Bergen fungerte.

Så testet jeg Lofoten siden den er uten æ, ø, å. Men Lofoten crashet også. Kansje det er pga det er så langt nord i norge?

 

Skulle gjerne ha klart å fikset dette eller vite hvor man kan sende en mail.

Lenke til kommentar

Hei hei. Jeg har samme problem som Lurkern med vær-appen.

 

Dette er første gang jeg hører at æ ø å kan være grunnen til at applikasjonen krasjer. Jeg bor i Tromsø....

Nå på sommeren er jeg imidlertid i Narvik og opplever samme problemet der...

 

Været oppdaterer seg på widgeten uten problem og også på klokke-widgeten, men når jeg skal åpne programmet kommer "Beklager. Weather har stoppet uventet. Fortell HTC om dette problemet. Hvis du vil hjelpe HTC med å forbedre Weather, velger du "fortell HTC" for å sende feil til HTC". Jeg har "fortalt" HTC om dette nå sikkert et 3-siffret antall ganger....

 

Prøvde meg på en mail til supporten og fikk følgende tilbake:

God morgen.

 

Vi har dessverre ingen konkret løsning på dette problemet på dette tidspunktet. Du kan førsøke å gå inn på innstillinger, applikasjoner, fjerne data i de berørte applikasjonene og deretter ta ut batteriet mens telefonen er på.

 

Dersom dette ikke hjelper, anbefaler jeg deg og fjerne værapplikasjonen fra hjemmeskjermen, trenger du tilgang til værmelding på telefonen finnes det tredjeparts applikasjoner for dette.

 

Jeg forstår at dette ikke er et ønskelig svar, og jeg beklager at telefonen din ikke fungerer som optimalt, men jeg har desverre ikke en annet svar. Er problemet uoverkommelig kan du alltids prøve en hard tilbakestilling eller reperasjon, men dette er selvsagt opp til deg.

 

Prøvde meg på engelsk også og fikk dette:

You could give it a try to reset the weather-related applications involved in this:

 

Home -> Menu -> Settings -> Applications -> Installed applications -> All applications > Weather/anything you can find in the list with weather in the name -> Clear data -> Force shutdown.

 

Hopefully that'll take care of your problem, if not, try removing the battery and putting it back in so should it persist just let me know!

 

Jeg har ikke fått det til enda, men innrømmer at jeg ikke er av de med mest teknisk innsikt og intuisjon.

 

Personlig føler jeg at denne feilen ødelegger svært mye av brukeropplevelsen da vær-appen er noe HTC bruker mest i markedsføringen av telefonen.

 

Har dere på forum noen ideer?

Og til Lurkern, kanskje du kan prøve ut de tilbakemeldingene jeg har fått fra HTC?

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt omkring, og kom over noe om Sensations evne til å spille av 720p MKV videoer. Klarer den det uten at det blir laggete? Si at jeg har et ekseplar av "The Good, The Bad and The Ugly" på 8,8gb. Noen som har testet som kan si noen ord?

 

Sliter mellom denne og SGII. Jeg liker det faktum at byggekvaliteten hos Sensation er bedre og Sense. Men klarer den ikke kjøre videoene mine uten at jeg må igjennom et konverteringshelvete, så vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe denne.

Lenke til kommentar

Opplevde at min Sensation brått gikk ned med over 50% i batterikapasitet i løpet natta, uten å være i bruk. Noen som kan anbefale en god app som viser detaljert hva som suger batteri? Gjerne en app som klarer å vise at "vær-appen brukte 30% av batteriet i perioden", eller noe tilsvarende i detaljnivå?

Lenke til kommentar

Opplevde at min Sensation brått gikk ned med over 50% i batterikapasitet i løpet natta, uten å være i bruk. Noen som kan anbefale en god app som viser detaljert hva som suger batteri? Gjerne en app som klarer å vise at "vær-appen brukte 30% av batteriet i perioden", eller noe tilsvarende i detaljnivå?

 

Min sensation har nå ligget her i ca 6 timer og 20 minutter uten lading, og er på 70% batteri. Jeg har ikke brukt den i det hele tatt, ikke mottat mail/meldinger/telefoner. Synes dette er et abnormt høyt forbruk. Rapporteres også at skjermen har brukt 39% batteri, men den har da vitterlig vært sort hele tiden...

 

 

Edit: Har også en Xperia Play, den klarer ca 7 døgn på standby. Den ligger da i ro og bare mottar mail, meldinger, auto-oppdaterer market, osv..

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...