Gå til innhold

Osama Bin Laden er død


Anbefalte innlegg

Ojsann! Her fjerner man dokumentasjon som viser photoshopping av Bin Laden-bilder?

 

Hvorfor? Er det ikke relevant å dokumentere at massemedia lyger til oss?

 

Nå skal jeg være snill å ikke poste enda et bilde, men jeg poster en lenke. Til konspirasjonsnettstedet The Guardian: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2011/5/2/1304329535701/An-image-purporting-to-sh-004.jpg

 

 

Har du ikke gitt deg med den enda? Ja noen lurte en journalist med gamle bilder, men det ble fort klart at det bare var en repetisjon av gamle photoshop bilder fra en pakistansk avis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ojsann! Her fjerner man dokumentasjon som viser photoshopping av Bin Laden-bilder?

 

Du er jaggu ikke sann, ikke nok med at vi har diskuterte de photoshoppede bildene flere ganger her, men jaggu påstår du at de blir fjernet på toppen av det hele. De blir lagt i spoilers fordi de er ganske upene.

 

Ja, photoshoppede bilder er ute, de er dog ikke gitt ut av myndighetene og ingen har påstått at de er fra offisiellt hold. Og jeg har allerede påpekt at mainstream media har påvist dette. Så du avslører at de juger, ved at de...ehm...avslører photoshoppede bilder? Virkelig?

 

Og hva gjør du? Ikke svarer, og så kommer sterkt tilbake igjen med akkurat samme påstander. Standard operating procedure huh BelzeBob?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, da! Min kunnskap er 10 år i KRIG, i FSBs teaterforestilling. Min kunnskap er min far banket opp av føderale styrkene. Min kunnskap er min mor holdt på AK-47 (hvis du vet hva det er), min kunnskap er russiske militær raider til teltbyen jeg har bodd 3 år, hvor hver eneste gang gutter på 14-15-16 og videre ble tatt, og kom aldri tilbake. Min kunnskap er undervisning i hvordan jeg må unngå miner, og hvordan jeg må gjemmer meg fra soldatene.Og mye mer. Dette er min kunnskap, og det denne kunnskapen som har lært meg, ikke tro på det Russland og USA sier. Det myndighetene sier. Det er dere som er naive. Alle er vant til å tro at hvis det kommer fra over atlanteren, så stemmer det, det er riktig. Ingen av dere har hatt en eneste, en liten tanke: Kanskje alt dette er FAKE? Stil deg dette spørsmålet. Og jeg mener ikke at det jeg sier er den eneste sannheten. Tvert imot, det er dere som mener det.

 

Du er kunnskapsløs på historie og internasjonale relasjoner. Hva enn slags bakgrunnshistorie du måtte påstå å ha så er det både ubetydelig og irrelevant all den tid du utviser null kunnskap på dette forumet. Osama Bin Laden eksisterer og befinner seg nå mest sannsynligvis på bunnen av havet sør for Pakistan. Hans rolle i Al-Qaida, hans rolle i Saudi-Arabia, hans rolle i Afghanistan. Alt dokumentert og svært plausibelt. Eksisterer kanskje ikke Bin Laden-familien heller?

 

Tviler sterkt på at de fleste her tror på alt myndighetene sier, en tåpelig påstand i seg selv. Kanskje det er fake, men høyst usannsynlig.

 

Hverken du eller jeg har sett noen av disse dokumentarene og bevisene du i hver eneste melding sier om her. Det du og jeg vet, er det du og jeg får høre på TV-en. Du har ikke vært i det hvite hus siste natt da Obama liksom snakket med CIA ledelsen, og fikk fulle bevis på at BinLaden er drept osv. Vi får høre i mediene det de sier i Det hvite hus. Du velger å bare tro på det de sier, og de liksombevisene de kommer med. Mens jeg velger å være kritisk. Jeg tenker selv. Og jeg klarer ikke å tro på at verdens største militærmakt 10 ikke har klart å drepe en mann. Jeg klarer ikke å tro på at Verdens sterkeste land ikke klarer å kjempe ned Taliban i Afghanistan. Og mye mer. "Du er kunnskapsløs på historie og internasjonale relasjoner.", Tro det videre!! Jeg kan historie og internasjonale relasjoner, FN (En organisasjon hvor bare de sterke styrer og overlever, og som fortsatt ikke har klart å være den organisasjonen det skulle være da det ble dannet) og resten MYE, MYE bedre enn du tror.

Ønsker deg lykke til videre med å tro på ALT på tv-en. Jeg avslutter samtalen.

Lenke til kommentar

Ojsann! Her fjerner man dokumentasjon som viser photoshopping av Bin Laden-bilder?

Nå har jeg for sikkerhets skyld gått gjennom samtlige slettede poster fra denne tråden (de ligger trygt forvart i vår skjulte papirkurv), og ingen av dem viser disse bildene, som derimot finnes (i spoiler, vi har mindreårige medlemmer på forumet) i beste velgående flere steder i tråden for dem som vil se dem.

 

Hva i all verden er det du mener er fjernet, BB?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg kan historie og internasjonale relasjoner, FN (En organisasjon hvor bare de sterke styrer og overlever, og som fortsatt ikke har klart å være den organisasjonen det skulle være da det ble dannet) og resten MYE, MYE bedre enn du tror.

 

Du er kanskje veldig flink, men du har et stort problem med å vise det!

 

Det vil bli fremlagt dokumentasjon på at UBL er død. Hvorfor det ikke har blitt gjort allerede kan det være mange gode grunner til.

Eksempelvis at fyren ser ganske stygg ut etter et par kuler i skallen. Gjennomgang av dokumentasjonen for å ivareta operasjonell sikkerhet til SEAL o.l.

 

Hvorfor aksepterer verden historien før de harde bevisene er på plass?

For det første vil det være høyeksplosivt om det kommer for en dag at historien er bogus. Det ville være så ødeleggende for amerikanske styresmakter at prisen ikke ville være verdt det.

Og samtidig, hvorfor skulle noen dikte opp både UBL og hans død?

At hans liv og laden har blitt tatt til inntekt for å styre meningsdannelser i befolkningen, helt klart, men det er langt fra å bruke en historie til inntekt for et standpunkt til å dikte opp en historie.

 

Verden er full av kritiske røster, eksempelvis jouranlister, som stadig er på jakt etter løgner fra myndighetspersonell.

Men det er en massiv forskjell mellom kritisk kritisk til styresmaktene, og ukritisk kritisk.

Sistnevnte "dokumenterer" vhj personkarakteristikker, hendelser uten tilsynelatende forklaring (for alt kan ikke forklares, vi er ikke allviten), ubegrunnet tro på avhengighet mellom to eller flere hendelser og obskure animasjoner på youtube ved kaotisk lyd og bilde montasje.

 

Tro gjerne på det om du ønsker, men vil du overbevise andre så kreves det høyere krav til dokumentasjonen enn overnevnte eksempler og her i ditt tilfelle, egenopplevde incidenter.

Lenke til kommentar

Tror ikke det hjelper å komme med bilder av liket. Konspirasjonsteoretikere har allerede bestemt seg for noe, og det skal litt til for at de skal ombestemme seg.

 

I likhet med de som ser sannheter på 21 nyhetene da eller??

 

Dog så ser jeg ikke helt poenget med å fake mannens død om han da ikke har vært dau i årevis allerede da altså...

 

Det ser jeg på som det mest naturlige...

 

A: Osama blir drept (alternativt) dør av en overdose med koranlesing og levningene blir sikret av CIA..

B: Osama (som personifisert ondskap) er nødvendig for at USA kan skremme sine borgere til å opprettholde terrorbildet.

C: Al Qaida som gruppe overtar mer og mer rollen og de trenger ikke Osama i like stor grad.

D: Av årsaker jeg ikke kjenner til så må Osama (myten) plutselig dø.

 

 

Da ringer man jo til fredsprisvinneren og verdens store helt som bringer demokratiet til massene, nemlig Obama som kaldblodig henretter mannen (eller en som lignet) i sin egen seng :ph34r:

 

ettersom den ekte Nisse Laden har vært dau i årevis har de allerede DNA fra han og må selvsagt kvitte seg med denne andre fyren i en helsikens fart...

 

Enkelt forklart, men langt i fra umulig....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er usmakelig at mange uttaler seg at det er svært gledelig at noen er drept. I USA feires det med gatefest og vår utenriksminister Støre feirer drapet med champagne og bløtkake. Dette er dokumentasjon på at vi mennesker stadig er primitive til tross for at vi skriver 2011. Mr. Bin Laden får martyr stemplet og war against terror will go on. RIP Bin Laden - Vi tenner et lys for deg og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilde på at Bin Laden har vært død lenge? Jeg vil da ha bekreftede kilder, ikke antakelser basert på tidligere sykdommer, nyhetsartikler uten kildekritikk eller lignende.

 

Nææ... Du må nok vente til det kommer på 21 nyhetene ja...

 

Ikke tenk selv... La det komme det som komme...

 

Snart sitter vi i et godt sikret DLD bur med et rimelig løst terror stempel faretruende nære, så raska på sier jeg bare..

 

Frihet er for pyser :D

 

democracy.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kilde på at Bin Laden har vært død lenge? Jeg vil da ha bekreftede kilder, ikke antakelser basert på tidligere sykdommer, nyhetsartikler uten kildekritikk eller lignende.

 

Nææ... Du må nok vente til det kommer på 21 nyhetene ja...

 

Ikke tenk selv... La det komme det som komme...

 

Snart sitter vi i et godt sikret DLD bur med et rimelig løst terror stempel faretruende nære, så raska på sier jeg bare..

 

Frihet er for pyser :D

Det er bare latterlig at du ser grunn til å tvile på nyheten om at Osama er blitt drept nå, mens du er sikker på at han har dødd tidligere. Det jeg lurer på er hva som gjorde at du trodde på kildene den gangen, sett i sammenheng med at du ikke tror på det denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er usmakelig at mange uttaler seg at det er svært gledelig at noen er drept. I USA feires det med gatefest og vår utenriksminister Støre feirer drapet med champagne og bløtkake. Dette er dokumentasjon på at vi mennesker stadig er primitive til tross for at vi skriver 2011. Mr. Bin Laden får martyr stemplet og war against terror will go on. RIP Bin Laden - Vi tenner et lys for deg og!

 

- "I've never wished a man dead, but I have read some obituaries with great pleasure" - Mark Twain

 

 

Osama Bin Laden er ikke noe stort tap for verden, han står for et grusomt verdensbilde der uskyldige mennesker er legitime mål for drap for å oppnå politiske mål. Og jeg tror uansett konsekvensene av å ha han i live ville vært langt verre (tenk så mye resssurser som ville blitt mobilisert bak kravene om å få han slippet fri, han er en den ideologiske lederen til en betydelig andel islamistiske radikale og terrorister), vi kunne risikert å se en opptrapping i aksjoner, kidnappinger med mer med kravet om å slippe Bin Laden fri.

 

Dette fremstår jo i all forstand som et hit, og selv om det ikke akkurat er mye justice i det, så er det nok for det beste. Han skal tilsynelatende ha blitt gitt alternativet om å overgi seg, men kjempet istedenfor. Da var det legitimt å ta han ned, men så spørs det ikke om eventuelle videoer bare viser en som blir drept i kaldt blod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...