Gå til innhold

Osama Bin Laden er død


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke i det hele tatt at "Osama Bin Laden", terroristen Osama Bin Laden, finnes/fantes. Har alltid ment, og det må mye til for at jeg skal forandre meningen min, at dette er bare en person USA har funnet på for å ha en å skylde på. Det hvite hus trengte en de kunne beskylde i alt. Og nå har han gjort jobben sin, og det var på tide å ta han vekk, hvorfor ikke? Når det fører mye godt med seg. Blant annet, Obama fikk mer støtte blant folket, oljeprisene sank, Dollarn blir sterkere. Hurra Obama, fin forestilling, du har klart å lure hele verden. Drept, og etter noen timer begravd på havbunnen, og alle"Islams tradisjoner og normer er tatt hensyn til". FOR NOE TULL?!

 

Haha, for en idiotisk post. Føler ikke det er så mye her som er verdt å kommentere, men du forstår vel hvorfor USA begravde ham i sjlen, og det kjapt? De prøver å sørge for at han ikke blir en martyr, og enda mer innflytelsesrik død enn han var levende.

 

Å si at de begravde ham i havet er et sjakktrekk, på denne måten får tilhengerne hans ingen grav å tilbe. At de var raske med den såkalte begravelsen var også lurt, slik at det ikke skulle bli for mye positiv PR rundt hans død. (Det er jo utallige eksempler på at mennesker som var moderat berømte og populære i live blir idolisert når de ligger under jorda)

 

På denne måten blir han sett på som en mer ubetydelig person, og jeg tror nok at amerikanerne vil folk skal huske Osama som terrorist-lederen som ikke klarte å gjemme seg for amerikanerne, ikke en selvoppofrende frihetskjemper. (Som han selv mente han var)

 

Om liket faktisk ligger i sjøen er en annen ting, og egentlig ubetydelig. Han er død, og that's that.

 

Her er svaret og ga til en tidligere Amerika-fan. Les den, omtrent det samme sier jeg til deg og.

 

Kunnskapsløst, og rett og slett NAIVT er å tro på alt Det Hvite Hus sier. Jeg gjentar ikke etter folkemassene, jeg mener ikke det alle andre mener. Osama Bin Laden, FANTES IKKE!!! Amerika, rettere sagt dens styre er en ren TEATER. De har klart å lure hele verden, alle tror at USA er helten. De redder alle. SUPERMANN. Særlig. Fant på Osama Bin Laden, angrep SELV (altså CIA), tvillingtårnene, skyldte det på Bin Laden og invaderte Afghanistan. Hvorfor ikke? Bra posisjon for å kunne kontrollere hele østen, og ingen som sier noe av lokale myndigheter. Etter par år, beskylder de et suverent land for å ha masseødeleggelsesvåpen, og invaderer landet. Hvorfor ikke? Masse olje! Og forlater landet etter flere år med bombing, krig, landet er i ruiner, full KAOS, og FATTIGDOM! NYDELIG; Takk USA, du er helten vår! Men pausen mellom en invasjonene har strekket seg for langt, nå må vi finne på noe nytt. Nemlig, LYBIA. MASSE OLJE. Skulle først beskytte folket mot Gadhafis styrker og luftvåpen, men går over til å drepe sønnen og TRE BARNEBARN. Takk USA, du er helten, andre er TERRORISTER.

 

JEG HATER Gadhafi, Sadam, og alle de andre diktaturene. De må fjernes, JA! Men ikke av USA og NATO. Gadhafi begynte å fortelle sannheten om finansiell støtte til Sarkozys valgkamp, og da måtte bare Frankrike angripe så fort som mulig, slik at de ikke kunne si for mye.USA og RUSSLAND er brødre. De er helt like. Forskjellen er at, russere er litt dårligere til å spille rollen sin. Men USA har klart det bra.

 

Ikke kall meg naiv og kunnskapsløs. På mine 18 år, har jeg fått mer kunnskap enn alle de som sitter her tatt under ett, om politikk og KRIG, og hvordan disse supermaktene kriger.

Endret av Rampage
Personangrep forsvant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunnskapsløst, og rett og slett NAIVT er å tro på alt Det Hvite Hus sier. Jeg gjentar ikke etter folkemassene, jeg mener ikke det alle andre mener. Osama Bin Laden, FANTES IKKE!!! Amerika, rettere sagt dens styre er en ren TEATER. De har klart å lure hele verden, alle tror at USA er helten. De redder alle. SUPERMANN. Særlig. Fant på Osama Bin Laden, angrep SELV (altså CIA), tvillingtårnene, skyldte det på Bin Laden og invaderte Afghanistan. Hvorfor ikke? Bra posisjon for å kunne kontrollere hele østen, og ingen som sier noe av lokale myndigheter. Etter par år, beskylder de et suverent land for å ha masseødeleggelsesvåpen, og invaderer landet. Hvorfor ikke? Masse olje! Og forlater landet etter flere år med bombing, krig, landet er i ruiner, full KAOS, og FATTIGDOM! NYDELIG; Takk USA, du er helten vår! Men pausen mellom en invasjonene har strekket seg for langt, nå må vi finne på noe nytt. Nemlig, LYBIA. MASSE OLJE. Skulle først beskylde folket mot Gadhafis styrker og luftvåpen, men går over til å drepe sønnen og TRE BARNEBARN. Takk USA, du er helten, andre er TERRORISTER.

 

JEG HATER Gadhafi, Sadam, og alle de andre diktaturene. De må fjernes, JA! Men ikke av USA og NATO. Gadhafi begynte å fortelle sannheten om finansiell støtte til Sarkozys valgkamp, og da måtte bare Frankrike angripe så fort som mulig, slik at de ikke kunne si for mye.USA og RUSSLAND er brødre. De er helt like. Forskjellen er at, russere er litt dårligere til å spille rollen sin. Men USA har klart det bra.

 

Ikke kall meg naiv og kunnskapsløs. På mine 18 år, har jeg fått mer kunnskap enn alle de som sitter her tatt under ett, om politikk og KRIG, og hvordan disse supermaktene kriger.

 

Hvem påstår at man tror alt det hvite hus kommer med? Det er en stor forskjell på å tro på allt og tro på det som er svært plausibelt og dokumentert. Det å påstå at Osama ikke eksisterte er kunnskapsløst, svært kunnskapsløst. Det er vel ytterst få i konspirasjonsleiren som ikke tror at Osama eksisterte, fordi "USA støttet Osama" er et av de beste korta de kan spille og her kommer du å blankt påstår at han ikke eksisterer, legendarisk, rett og slett.

 

"Kunnskapene" du har fått deg på dine LANGE 18 år består vel av Alex Jones og youtube-videoer, *klapp klapp*, men det er dessverre ikke så veldig pålitelig. Hvis du skaffer deg litt ordentlig kunnskap så kan du kanskje klare å nyansere litt, i en verden der USA hverken er verdens reddende engler eller de ondeste puppet-masterene på jorda. Du er naiv og kunnskapsløs og bare påstanden "Osama Bin Laden eksisterte ikke" beviser det.

 

Som sagt, desto mindre kunnskap du har, desto mer overbevist er du at du kan alt og det lille du kan er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant hvordan sentrale verdier i et demokratisk samfunn blir tilsidesatt i USA når de passer dårlig. Jeg ønsker ikke å ta standpunkt til hva jeg mener om ting, men jeg har likevel observert at pressefrihet, internasjonal lov og menneskerettigheter plutselig ikke er så farlig når det ikke passer, men det som eventuelt er urovekkende er at det blir akseptert av allmennheten.

 

Er ikke langt vi skal tilbake før tortur var et stort nei nei, men nå, selv etter uttalelser og bevis som tydelig viser at dette forekommer relativt ofte, er det plutselig blitt greit. It keeps us safe, right?

 

Pressefriheten, en av de mest hjerenære prinsippene i det amerikanske samfunnet ble også ganske raskt satt til side når Wikileaks dukket opp. Da ble det overraskende nok full sensur av internett, noe som virkelig overrasket meg. Jeg hadde forventet et kritisk politisk ståsted til Wikileaks, men sensur av internett ventet jeg ikke. Men det er tydeligvis greit det også nå.

 

Og nå er det plutselig helt ok, faktisk er det flott, at vi dreper ledere av organisasjoner vi ikke liker. Hvis det skulle vise seg slik at Osama skulle drepes, ikke fanges (noe en del tyder på), er det noe urovekkende da det viser en holdning som tilsier at ikke alle fortjener en rettferdig rettsak.

 

Hvordan skal vi da kunne kritisere "slemme" regimer og land for å bedrive presse-sensur eller kreve at allierte fanger ikke skal tortureres når det samme utføres og forsvares av verdens største demokrati? Er det problematisk eller er det bare sånn det har blitt?

 

Det virker nå som om Bush-administrasjonen oppnådde akkurat det de ville med sin sikkerhetspolitikk, nemlig å få størst mulig spillerom.

 

Jeg vet ikke jeg.. skjønner ikke dette

Endret av Untouchab1e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Artikkel om Seal Team 6 om tok og drept Osama Bin Laden: http://gizmodo.com/#...osama-bin-laden

Hel artikkelserie fra Gizmondo om det som skjedde rundt døden til Osama Bin Laden: http://gizmodo.com/#...ught-to-justice

 

Denne artikkelserien svarer på mange spørsmål om:

- DNA til avdøde

- Hvordan de fant ham.

- Bildet som svirrer rundt om hans død (som er obvious photoshoppet).

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Håper USA trekker seg ut nå. Selv om det kommer ikke til å stoppe med å drepe Osama. Dreper man en så blir det mer hat. Mer hat jo mer terror. Løser ingen ting.

 

Du er optimist er du, er ikke sjanse at ting endrer seg så fort, og det er nok mer enn kunn 1 mann USA er ute etter der nede :/

Lenke til kommentar

- Begravelsen av bin Laden ble gjennomført i henhold til islamske ritualer og skikker, sier Brennan.

 

- Det ble gjort på en korrekt måte. Jeg kommer ikke til å gå i detaljer, men han ble gravlagt tidligere i dag.

 

- Men hvorfor i sjøen? spør journalistene.

 

Da svarer han at det var viktig å få gravlagt ham innen 24 timer etter at døden inntraff, noe som kreves av islamske skikker, ifølge Brennan.

 

- Det å gjøre dette i et land ville ha overskredet denne tidsrammen. Dermed fikk vi forsikret oss om å gjennomføre begravelsen på en korrekt måte, sier han.

 

Amerikanske myndigheter hadde allerede før aksjonen utarbeidet en plan som innebar en begravelse til sjøs.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3142692.ece

Lenke til kommentar

Pics or it didnt happen!

 

Det finnes faktisk folk her som kan lese noe annet enn tegneserier.

 

 

Kan jeg nevne sånn fort at folk kan ta å søke på "twin tower conspiracy" på nett å du finner millioner av bilder/videoer og dokumenter som "beviser" at CIA har stått bak alt.

 

Hvis USA ikke slipper ut bilder av Osama så blir det enda flere millioner av konspirasjoner på nett, å disse vil ikke stoppe før folk får se mer konkrete bevis.

Lenke til kommentar

Kan jeg nevne sånn fort at folk kan ta å søke på "twin tower conspiracy" på nett å du finner millioner av bilder/videoer og dokumenter som "beviser" at CIA har stått bak alt.

 

Hvis USA ikke slipper ut bilder av Osama så blir det enda flere millioner av konspirasjoner på nett, å disse vil ikke stoppe før folk får se mer konkrete bevis.

 

Og det blir vel akkurat det samme som månelandingskonspirasjonen, kunnskapsløse folk som kritiserer ting som er "umulig" så det må være falsk og når de faktisk gjør en innsats for å overbevise disse folka så er _det_ beviset for at de faktisk følte seg truet av "sannheten".

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er tatt opp, men jeg tror det er mange photoshoppede bilder ute nå av den døde Bin laden.

 

Som dere ser i bildet under er det meste nøyaktig likt, bortsett fra farger som skal vise sterkere at han er død og kvaliteten på bildet er også forskjellig. Munnen er lik, skjegget er likt, ørene er lik, nesen er lik og rynkene er like.

 

 

 

 

osama_dead-body_pic.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Ikke kall meg naiv og kunnskapsløs. På mine 18 år, har jeg fått mer kunnskap enn alle de som sitter her tatt under ett, om politikk og KRIG, og hvordan disse supermaktene kriger.

 

Du vet vel ingenting om hva slags kunnskap folk her har? For alt du vet kan det sitte 10 Afghanistanveteraner på forumet her, tullepåstander du kommer med her.

Lenke til kommentar

Kunnskapsløst, og rett og slett NAIVT er å tro på alt Det Hvite Hus sier. Jeg gjentar ikke etter folkemassene, jeg mener ikke det alle andre mener. Osama Bin Laden, FANTES IKKE!!! Amerika, rettere sagt dens styre er en ren TEATER. De har klart å lure hele verden, alle tror at USA er helten. De redder alle. SUPERMANN. Særlig. Fant på Osama Bin Laden, angrep SELV (altså CIA), tvillingtårnene, skyldte det på Bin Laden og invaderte Afghanistan. Hvorfor ikke? Bra posisjon for å kunne kontrollere hele østen, og ingen som sier noe av lokale myndigheter. Etter par år, beskylder de et suverent land for å ha masseødeleggelsesvåpen, og invaderer landet. Hvorfor ikke? Masse olje! Og forlater landet etter flere år med bombing, krig, landet er i ruiner, full KAOS, og FATTIGDOM! NYDELIG; Takk USA, du er helten vår! Men pausen mellom en invasjonene har strekket seg for langt, nå må vi finne på noe nytt. Nemlig, LYBIA. MASSE OLJE. Skulle først beskylde folket mot Gadhafis styrker og luftvåpen, men går over til å drepe sønnen og TRE BARNEBARN. Takk USA, du er helten, andre er TERRORISTER.

 

JEG HATER Gadhafi, Sadam, og alle de andre diktaturene. De må fjernes, JA! Men ikke av USA og NATO. Gadhafi begynte å fortelle sannheten om finansiell støtte til Sarkozys valgkamp, og da måtte bare Frankrike angripe så fort som mulig, slik at de ikke kunne si for mye.USA og RUSSLAND er brødre. De er helt like. Forskjellen er at, russere er litt dårligere til å spille rollen sin. Men USA har klart det bra.

 

Ikke kall meg naiv og kunnskapsløs. På mine 18 år, har jeg fått mer kunnskap enn alle de som sitter her tatt under ett, om politikk og KRIG, og hvordan disse supermaktene kriger.

 

Hvem påstår at man tror alt det hvite hus kommer med? Det er en stor forskjell på å tro på allt og tro på det som er svært plausibelt og dokumentert. Det å påstå at Osama ikke eksisterte er kunnskapsløst, svært kunnskapsløst. Det er vel ytterst få i konspirasjonsleiren som ikke tror at Osama eksisterte, fordi "USA støttet Osama" er et av de beste korta de kan spille og her kommer du å blankt påstår at han ikke eksisterer, legendarisk, rett og slett.

 

"Kunnskapene" du har fått deg på dine LANGE 18 år består vel av Alex Jones og youtube-videoer, *klapp klapp*, men det er dessverre ikke så veldig pålitelig. Hvis du skaffer deg litt ordentlig kunnskap så kan du kanskje klare å nyansere litt, i en verden der USA hverken er verdens reddende engler eller de ondeste puppet-masterene på jorda. Du er naiv og kunnskapsløs og bare påstanden "Osama Bin Laden eksisterte ikke" beviser det.

 

Som sagt, desto mindre kunnskap du har, desto mer overbevist er du at du kan alt og det lille du kan er riktig.

 

Nei, da! Min kunnskap er 10 år i KRIG, i FSBs teaterforestilling. Min kunnskap er min far banket opp av føderale styrkene. Min kunnskap er min mor holdt på AK-47 (hvis du vet hva det er), min kunnskap er russiske militær raider til teltbyen jeg har bodd 3 år, hvor hver eneste gang gutter på 14-15-16 og videre ble tatt, og kom aldri tilbake. Min kunnskap er undervisning i hvordan jeg må unngå miner, og hvordan jeg må gjemmer meg fra soldatene.Og mye mer. Dette er min kunnskap, og det denne kunnskapen som har lært meg, ikke tro på det Russland og USA sier. Det myndighetene sier. Det er dere som er naive. Alle er vant til å tro at hvis det kommer fra over atlanteren, så stemmer det, det er riktig. Ingen av dere har hatt en eneste, en liten tanke: Kanskje alt dette er FAKE? Stil deg dette spørsmålet. Og jeg mener ikke at det jeg sier er den eneste sannheten. Tvert imot, det er dere som mener det.

Lenke til kommentar

Hvis USA ikke slipper ut bilder av Osama så blir det enda flere millioner av konspirasjoner på nett, å disse vil ikke stoppe før folk får se mer konkrete bevis.

 

De vil ikke stoppe etterpå heller. Folk er altfor glade i konspirasjonsteoriene sine. Det blir bare en liten endring i dem.

 

Nei, da! Min kunnskap er 10 år i KRIG, i FSBs teaterforestilling. Min kunnskap er min far banket opp av føderale styrkene. Min kunnskap er min mor holdt på AK-47 (hvis du vet hva det er), min kunnskap er russiske militær raider til teltbyen jeg har bodd 3 år, hvor hver eneste gang gutter på 14-15-16 og videre ble tatt, og kom aldri tilbake. Min kunnskap er undervisning i hvordan jeg må unngå miner, og hvordan jeg må gjemmer meg fra soldatene.Og mye mer. Dette er min kunnskap, og det denne kunnskapen som har lært meg, ikke tro på det Russland og USA sier. Det myndighetene sier. Det er dere som er naive. Alle er vant til å tro at hvis det kommer fra over atlanteren, så stemmer det, det er riktig. Ingen av dere har hatt en eneste, en liten tanke: Kanskje alt dette er FAKE? Stil deg dette spørsmålet. Og jeg mener ikke at det jeg sier er den eneste sannheten. Tvert imot, det er dere som mener det.

 

Det høres bare ut som lite kunnskap og mye bitterhet/sinne.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke helt på den tidligere livvakten til den avdøde Osama Bin Laden som mener at Al-Qaida har blitt svekket betydelig etter Bin Ladins død. Al-Qaida operer med flere celler spredt rundt i verden. Jeg er stolt over at Amerika lyktes med å ta Osama, selv om jeg personlig er for at han burde ha blitt arrester og stilt for retten. Respekterer svært USAs forsøk til å opprettholde muslimske ritualer ved gravleggingen av Usāmah bin Muhammad bin 'Awad bin Lādin...

Lenke til kommentar

Ojsann! Her fjerner man dokumentasjon som viser photoshopping av Bin Laden-bilder?

 

Hvorfor? Er det ikke relevant å dokumentere at massemedia lyger til oss?

 

Nå skal jeg være snill å ikke poste enda et bilde, men jeg poster en lenke. Til konspirasjonsnettstedet The Guardian: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2011/5/2/1304329535701/An-image-purporting-to-sh-004.jpg

 

Og en video/lydfil som handler om de dubiøse "Bin Laden" videoene de siste årene:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-gFbqclZSxc&feature=related

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, da! Min kunnskap er 10 år i KRIG, i FSBs teaterforestilling. Min kunnskap er min far banket opp av føderale styrkene. Min kunnskap er min mor holdt på AK-47 (hvis du vet hva det er), min kunnskap er russiske militær raider til teltbyen jeg har bodd 3 år, hvor hver eneste gang gutter på 14-15-16 og videre ble tatt, og kom aldri tilbake. Min kunnskap er undervisning i hvordan jeg må unngå miner, og hvordan jeg må gjemmer meg fra soldatene.Og mye mer. Dette er min kunnskap, og det denne kunnskapen som har lært meg, ikke tro på det Russland og USA sier. Det myndighetene sier. Det er dere som er naive. Alle er vant til å tro at hvis det kommer fra over atlanteren, så stemmer det, det er riktig. Ingen av dere har hatt en eneste, en liten tanke: Kanskje alt dette er FAKE? Stil deg dette spørsmålet. Og jeg mener ikke at det jeg sier er den eneste sannheten. Tvert imot, det er dere som mener det.

 

Du er kunnskapsløs på historie og internasjonale relasjoner. Hva enn slags bakgrunnshistorie du måtte påstå å ha så er det både ubetydelig og irrelevant all den tid du utviser null kunnskap på dette forumet. Osama Bin Laden eksisterer og befinner seg nå mest sannsynligvis på bunnen av havet sør for Pakistan. Hans rolle i Al-Qaida, hans rolle i Saudi-Arabia, hans rolle i Afghanistan. Alt dokumentert og svært plausibelt. Eksisterer kanskje ikke Bin Laden-familien heller?

 

Tviler sterkt på at de fleste her tror på alt myndighetene sier, en tåpelig påstand i seg selv. Kanskje det er fake, men høyst usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...