Gå til innhold

Osama Bin Laden er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje denne innleggen min passer ikke så godt, men etter terroristiske attaker den 11 september 2001 leste jeg en interessant versjon i en av avisene... Det handlet om hvem som har gjørt det. Så de foreslått at det var selve USA... Og målet var at USA kunne på denne måten skylde på hvilken som helst land og begynne krig mot "skyldig" land...

Jeg støtter ikke denne versjonen, bare forteller den. Hvem vet, egentlig...

Dette er vel diskutert i andre tråder, men det du bør vite er at disse påstandene du viser til her er basert på bevisst manipulasjon av fakta.

 

4. Obama forstår òg at vestens media aldri vil stille et eneste kritisk spørsmål til denne "nyheten"

Men brukere av sosiale medier er dem som avdekker sannheten?

 

Har ikke UBL blitt drept i denne operasjonen så er det for stor sprengkraft til at noen hadde turdt å dikte opp historien.

Likefullt, det må komme offisielle bildebeviser snart for at konspiratorikerene ikke skal gå helt av hengslene.

Det slår meg at ordet "konspirasjonsteoretikerene" her brukes som et viktig verktøy i hersketeknikk. Som om alt som ikke er enig eller sluker alt ukritisk blir stemplet som konspirasjonstulling.

 

oh well...

De som blir stemplet på denne måten er vel heller de som uttaler seg svært så bombastisk og uten fnugg av bevis. Disse er de samme som aldri gidder å se på fakta, men som begraver seg i feilinformasjon som de tror blindt på.

 

"I was not involved in the September 11 attacks in the United States nor did I have knowledge of the attacks. There exists a government within a government within the United States. The United States should try to trace the perpetrators of these attacks within itself; to the people who want to make the present century a century of conflict between Islam and Christianity. That secret government must be asked as to who carried out the attacks. ... The American system is totally in control of the Jews, whose first priority is Israel, not the United States."

Dette sitatet er ikke verifisert, men er basert på et påstått brev det aldri har vært bevis for. Det motsier også Bin Ladens egne kommentarer.

Lenke til kommentar
Den latterligste av alle konspirasjonsteoriene er den at Osama Bin landen orkestrerte dette fra en hule i den Afghanske fjellheimen. Det er også den teorien flertallet av norske sauer tilskriver.

Nå viste det seg jo at han ikke bodde i huler, men derimot i et slags "palass", og med rikelig av datautstyr. Mannen var også ufattelig rik. Hva får deg til å tro at det ikke er mulig å organisere noe som helst ved hjelp av ressurser og rikdom?

 

Du tror ikke helt seriøst på at arabere bare er dumme aper som løper rundt og har seg i ørkenen, gjør du vel? Det er en svært rasistisk tankegang.

 

Støtte blant de profane i forkant av en ny krig mot Iran.

Hvordan i all verden skal en død Bin Laden føre til støtte for en krig mot Iran? Konspirasjonsteoretikernes argumenter blir bare rarere og rarere...

 

En dag, når man i fremtiden har gjennomskuet dette fantastiske teaterstykket så kommer man til å se tilbake på innlegg slik som de du har skrevet her og skrike ut i en blandet følelse av latter og skrekk. Hvordan kunne noen være så dumme og så de virkelig ikke konsekvensene av å ikke ha egne meninger og tanker andre enn de som de hadde blitt påtvingt av pressen?

 

Skjønner du ikke Rampage? Alt er bullshit. Hele det makkverket av noen politiske teorier du serverer er basert på en gigantisk, nøye fabrikert løgn.

 

Først så reiser Amerikanerne til Afghanistan nesten før røyken i New York har lagt seg, så noen år senere så skulle de tilfeldigvis inn i Irak pågrunn av MØV og annet poo poo og nå er vi der hvor idioter tror at Iran utgjør noen fare pga atomvåpen og det når de har signert ikke-sprendningsavtalen mens Israel som nå forbereder angrep på Iran FRA IRAK besitter hundretalls atomvåpen.

Hvordan vet du at han er/var tilhenger av krigen i Irak?

 

Du mister bare troverdighet med slike selvmotsigende utfall.

 

Det er lov til å tro på det media sier, men er det ikke mistenkelig at vi ikke får se bildet av liket?

Nå skulle jeg selv gjerne sett bildene, men jeg kan ikke helt se hva poenget ville være ut over normal nysgjerrighet. De som aksepterer det faktum at Bin Laden ble drept trenger ikke å se bildet for å bekrefte fakta. De som nekter å tro at Bin Laden ble drept, vil ikke godta bildene som bevis heller.

 

Tvert imot vil eventuelle bilder sannsynligvis bli kranglet over av konspirasjosnteoretikere.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Du tror ikke helt seriøst på at arabere bare er dumme aper som løper rundt og har seg i ørkenen, gjør du vel? Det er en svært rasistisk tankegang.

Vennligst pek på hvor jeg har sagt dette.

 

Hvordan i all verden skal en død Bin Laden føre til støtte for en krig mot Iran? Konspirasjonsteoretikernes argumenter blir bare rarere og rarere...

Fordi at det er en symbolsk seier som de profane er rask til å svelge. De vil dermed være mere villig til å utvide krigen siden den har "bært frukter".

 

Hvordan vet du at han er/var tilhenger av krigen i Irak?

Hvem?

 

Du mister bare troverdighet med slike selvmotsigende utfall.

Og dette kommer fra en som tror at muslimer greier å bryte fysikkens lover, lure det amerikanske forsvaret, manipulere Cheney til å utføre stand down order..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du har Google Earth, kan du finne Osama sitt hus.

 

34 11' 15.63" N 73 14' 33.15" E

 

Rart hvis INGEN i det pakistanske forsvaret visste at han bodde der.

 

Er vel ikke akkurat overraskende at pakistanere, som jo faktisk også er muslimer, sympatiserer med og beskytter en slik terrorist.

Folk spiste jo bløtkake i Oslo, for å feire etter 11. september.. innvandrerne altså. Jeg husker dette meget godt.

Lenke til kommentar

Dersom du har Google Earth, kan du finne Osama sitt hus.

 

34 11' 15.63" N 73 14' 33.15" E

 

Rart hvis INGEN i det pakistanske forsvaret visste at han bodde der.

 

Er vel ikke akkurat overraskende at pakistanere, som jo faktisk også er muslimer, sympatiserer med og beskytter en slik terrorist.

Folk spiste jo bløtkake i Oslo, for å feire etter 11. september.. innvandrerne altså. Jeg husker dette meget godt.

 

Kan huske å ha lest at pakistanske styrker hjalp til med å ta osama... Uansett, hvis du sier at pakistanerene er på osamas side, hvorfor truer taliban med å angripe pakistan? Det gir null mening.

Lenke til kommentar

Nå er jeg utrolig dårlig på og gjennfortelle direkte fakta med tall osv. Men Bin Laden har inndirekte mottat betydelige summer fra Laden familien sin. Som igjen har sammarbeidet nært med Bush(?) familien gjennom olje osv. Bin Laden har fått store summer fra sin familie som igrunn kan linkes til Bush familien og deres oljeselskap osv. Vis noen er intresert kan dere lese "Hjelp, hvor er landet mitt?" av Michael Moore. Boka opplyser sikre kilder hele veien. Men lenge siden jeg har lest den, så husker ikke så mange detaljer...

 

Men Bin Laden hadde nok greit med penger både fra familie og terrorist sympatisører.

 

(Var ment som svar på at Osama var en fattig tulling som levde i fjellene.)

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...