Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Ja "i dont think it work that way girl". Han sa det vel rett ut og :) Jeg digger Ned Stark, hadde vært fett! :p Men det hadde nok blitt for dumt også. Swoop! teipa på huet ditt igjen jeg! Waddup?

 

Men stabba i øyet og halsen kuttet. Er da ting som virkelig burde tatt livet av han det og.. Sånn type for alltid ;) spørs selvfølgelig hvor langt inn den kniven gikk.

 

Edit, ikke pil, stabba i øyet, sorry :tease:

 

han sa jo han hadde blitt halshugget foer.

Nei, de hadde kuttet strupen, du ser også at arret hans er kun på forsiden av halsen, hodet var aldri av. men det var nok et jææævlig svært kutt der halsen skulle vært :p Endret av Argoniel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar tilbake det jeg sa :p han ble heng og stabba i øyet!

 

Men ikke enig at han som får han tilbake mister krefter, tross alt er ham bare "the lucky drunk who says the magic words". Er det virkelig han som bringer han tilbake eller er det faktisk en Gud?

 

Det er vel en gud/magic of some sorts, men hvorfor i all verden skulle det ikke koste noe for "God's vessel" so to speak. All magi har en eller annen form for kostnad. Som Mizza Murri-whateversfrøkna sa til Daenerys: “Only death can pay for life". Og det kostet henne barnet hennes.

 

Når jeg tenker meg om så kan det jo være en forskjell på blod-magien til hu og hva enn slags krefter fra The One God Thoros of Myr kan påkalle

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Se f.eks på White Walkers og dragene som motstykke. Der har vi hele tiden fått litt smakebit på "oi, her er det noe". Serien kan ikke plutselig kaste en Master Yoda rett i fleisen på oss om du forstår hva jeg mener.

 

Jeg føler at så lenge serien gjør dette, er magien het godtatt. Og det gjorde de jo strengt talt med den gjenopplivningen også. De har jo stadig vekk vist små smakebiter(og litt større biter) av R'hllors krefter, spesielt igjennom Melisandre.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Kan noen please forklare meg hva Jamie sa til hun dama når de var i badekaret? skjønte ikke helt hva han snakket om :)

 

Kort fortalt: The Sacking of Kings Landing. Når Ned + Robert (The Rebellion) stormet King's Landing for å frata Targaryans makten.

 

Jaime var i Kingsguard og drepte The Mad KIng da han ble bedt om å drepe faren sin og brenne alle med Wildfire.

 

Edit: Navnkluss ;)

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Kort fortalt: The Sacking of Kings Landing. Når Ned + Robert (The Rebellion) stormet King's Landing for å frata Targaryans makten.

 

Jaime var i Kingsguard og drepte The Mad KIng da han ble bedt om å drepe faren sin og brenne alle med Wildfire.

 

Edit: Navnkluss ;)

 

 

Så han er en snill? Men hvorfor sa han bare ikke jeg drepte det made king? Jeg skjønner ikke hvorfor han var helt på gråten når han fortalte henne det :)

Lenke til kommentar

Jaime har helt siden Roberts opprør fått kallenavn som "Kingslayer", "Oathbreaker" osv. I Westeros er dette veldig nedverdigende kallenavn og Jaime har bært dette siden dagen Ned Stark så Jaime ved sidenav den lovløse kroppen til The Mad King, noe som ikke er lett for noen.

 

I siste episode fortalte Jaime hva som egentlig skjedde den dagen, og at sannheten ikke var like sort/hvitt som Ned ville ha det til. Jaime hadde tatt en ed på å ære sin familie og sitt hus, han hadde tatt ed på å beskytte kongen og han hadde tatt ed på å beskytte de uskyldige og fattige.

 

The Mad King hadde i sin voksende paranoia lagt ut Wildfire (du veg, bombene fra forrige sesong) flere steder i byen slik at han kunne drepe og brenne alle som motsatte seg han, og hele byens sivile befolkning i samme slengen. Når Tywin Lannister kom og tok Kings Landing ba kongen Jamie om å bringe han hans fars (Tywin) hode og om å brenne ned hele byen. Jamie kunne ikke drepe sin egen far eller stå å se på mens hundretusenvis av uskyldige brant, så han drepte kongen.

 

Da Ned Stark senere kom inn i rommet og så at Jaime hadde drept kongen visste Jaime at han var fucked, basically. Ned Stark kom alltid til å tro at Jaime drepte kongen fordi han var en feiging som ikke turte å stå ved hans side og at han var en "Oathbreaker". Ned Stark, som vi vet, var en svært respektert mann og når han fortalte sin versjon av hva som skjedde var det aldri noen som tvilte på det. Jaime holdt tett og har blitt urettmessig hengt ut resten av sitt liv.

 

Jeg sier ikke at Jamie er en helgen, men at han ikke er pur ondskap heller. En herlig nyansert og komplisert karakter :D

 

EDIT: Skrev dette på telefonen så leif er det sikkert :p

Endret av Lakus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel en gud/magic of some sorts, men hvorfor i all verden skulle det ikke koste noe for "God's vessel" so to speak. All magi har en eller annen form for kostnad. Som Mizza Murri-whateversfrøkna sa til Daenerys: “Only death can pay for life". Og det kostet henne barnet hennes.

 

Når jeg tenker meg om så kan det jo være en forskjell på blod-magien til hu og hva enn slags krefter fra The One God Thoros of Myr kan påkalle

Det er vel samme gud? Begge er priest og priestess of R'hllors.

 

Mizza Murri dama er jo den som sier ordene, hun er jo den som "kanaliserer" magien. Samme som Thoros gjør isåfall. Skjer jo ingenting med dem. Skjedde heller ingenting med magikerne i den byen Daenerys flyktet med dragene fra..

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at Jamie er en helgen, men at han ikke er pur ondskap heller. En herlig nyansert og komplisert karakter

 

This! :D Han er badass, noe som er dritfett, men han har blitt så human og enkel i det siste at man føler med han. Men igjen, incest og drapsforsøk på smågutter oppe i tårn er vel ikke noe som gjør at han er en ordentlig gjennomsyret god person nei.

 

Frem til nå trudde jeg faktisk ikke han brydde seg om andre folk. Vanlige folk lissom. Men han redda jo hele fuckings Kings Landing!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...