Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det er lov å poste her selv om man leser bøkene :) Holder på med 4. boka, og er redd for at jeg raskt dulter bort i en og annen spoiler skulle jeg lese i "boktråden". Skal naturligvis holde meg til serien her.

 

 

Theons "angrescene" var fantastisk god. Dette er noe som hittil ikke er beskrevet i bøkene, så det er godt å se at man fortsatt kan hate Joffrey over alle.

 

Som bokleser må jeg nesten være litt kritisk til Danys avsluttningsscene. Jeg synes de gjorde det litt for åpenbart at hun planla å ikke gi fra seg dragen så lett. Når det er sagt, visste jo jeg hva som ville skje, så overrasket ville jeg ikke blitt uansett :p De gjorde det imidlertid godt igjen med renter når hun kommanderte The Unsullied på valyrisk, det var bare fantastisk.

 

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker "bokprat" må det bety enhver henvisning til bøkene, så det er like greit å bare konsekvent late som om de ikke eksisterer i denne tråden, og diskutere dem i spoilertråden om nødvendig.

 

Dette er riktig tolkning, og slik tråden skal fungere. Tilbake on topic, hva tror dere skjer i natt?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

"Jeg laster ned denne serien så jeg har råd til å ødelegge tannkjøttet mitt og bli nikotinavhengig". Hvem kan argumentere imot en slik bunnsolid logikk! :xmas:

Har du PRØVD å slutte å snuse selv? Hvis ja, hvordan var det å leve i abstinenshelvette i en måned? Jeg har snusa i 7 år, det er ikke "bare å slutte".

 

Og av alle de seriene dere lista, så var det TO jeg så på, og den ene er allerede ferdig, det er Spartacus. Mange av de andre har jeg sett, og synes ikke noe om dem.

 

Dermed er argumentet mitt veldig gyldig, sålenge jeg vil fortsette å snuse.

 

OT: Jeg synes Jon sin storyline er den mest spennende nå, eller... Dany's har jo tatt en turn for the better, så er ikke helt sikker der.

 

Men vi vet jo alle at folk kommer og går, så hvem som kommer eller går neste episode, det vet vi jo ikke :D

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Fantastisk episode! Nydelig pacing, skuespill og mange gode 1v1 scener.

 

Først av alt; Endelig Jaime forteller sannheten om Kingslayer. "Burn them all". Stakkars Jaime. Fantastisk layered character, og underbart skuespill av vår danske venn. Brienne er ikke no værre hun heller! Jeg elska den scenen, og jeg regner med de fleste gleder seg til å fortsette å følge Jaime's story! :)

 

Arya. Wow! Kul duell. Har tidligere vært litt kritisk til sverdkampene i GoT, men denne var cool. Arya er en god skuespiller, og hennes episode var meget trist. Både "I can be your family" og "Not six times, only once" gjorde meg drittrist. Beric er badass. Daua 6 ganger, flammesverd og eye-patch.. Fuck yes.

 

Stannis.. Jeg vet mange her på forumet hater han, men han er favoritt for mange av bokleserne, og her kan man se hvorfor. Meget interessant sted han befinner seg på. Shireen (dattra) gjorde rolla fantastisk. Gleder meg til å se hun lære Davos å lese. Filmkunst når hun begynner å lese: "And how he conquerred Westeros" og scenen har allerde switcha til Dany.

 

Litt meh i mine øyne. Vi har forstått det, hu liberaliserer slaver. Jorah og Barristan er litt on edge. Grey Worm var kul tho. Ser ut som en ung Obama.

 

Robbs beheading. Badass. La noen merke til at de brukte samme musikken som når Theon beheada Rodrik i sesong 2? Tror sangen heter Point of no return ellerno... :) Fint med litt spirit mot slutten, når han kom med en genial plan ;)

 

Jon.. Meh. Forced sexscene spør du meg. Men why not. Gleder meg til de når The Wall :)

 

Kings Landing scenene var bra. Littlefinger er creepy, Sansa er usikker, Tywin er parent of the year, Cersei går fra gloat to misery på 10 sekunder. I like it.

 

Gleder meg til neste =)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig interessert i å høre hvorfor så mange her på forumet ikke liker han, av de som ikke har lest bøkene.

 

Igjen, flotters episode. Halfhand summerer det greit opp. Vil også legge til uttrykket til the Hound når Beric fyrer opp sverdet.

 

 

 

oMdhOhY.jpg

 

 

Edit: Preview på neste episode.

 

 

 

Endret av The Doctor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...