Gå til innhold

Nytt Forza neste høst (X360)


Anbefalte innlegg

Lakus, utdyp tvert! ;) Vis gjerne noen linker eller noe slikt! Jeg vil spille med G27 på Xbox'en min! :D

 

Helt enig med deg JonTj, er en drøy påstand å påstå at Forza ikke kan spilles uten Logiech og at Microsoft rattet er knall, men det mangler 6 skifts gir og clutch, noe som tar masse glede i fra kjøringen i Forza. Dette til tross, jeg synes fortsatt at Forza er bedre enn GT5 av en eller annen grunn jeg ikke klarer å sette fingeren på. Forza hadde rett og slett vært ufattelig bra med G25/27, håper bare at dette blir fikset til Forza 4 om ikke annet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest mer offisielle kilder enn dette si mer eller mindre det samme, men her er et sammendrag fra en fyr på Forza-forumet.

 

The 360 requires the relatively new-developed XID-compatible peripheral devices. All Logitech wheels are PC/PS3 compatible which is the very old HID-technology. You cannot 'patch' or 'flash' or do any sort of update to make an HID-device work with the XID protocol. It's not a simple communication protocol change, it requires completely changing the way that the wheel works and processes FFB signals, and requires extensive hardware and software changes. It requires an all-new wheel purposefully-designed to work with the XID-protocol.

 

Logitech was given the option of making their G25 XID-compatible when they did their G27 upgrade, but elected not to do it for any number of reasons. The costs of making a wheel that was both HID and XID-compatible was obviously too high for the pricepoint that they were shooting for and, from their past experience (and that of everyone else in the wheel market for the 360) sales of wheels on the 360 didn't warrant messing with the good thing they already had to warrant a few extra sales.

Lenke til kommentar

Ser kjempemykje fram til "the real driving simulator" :D synd det er så lenge til...

 

Forza 4 ser meget bra ut og det verker i kjøpemuskelen, i og med at jeg ikke har boxen lenger. Men å kalle det "The real driving simulator" blir feil, for det er Gran Turismo 5. Vet ikke om du surra eller prøvde å whippe opp noe GT5 fanboy krangling altså.

 

Kanksje du postet i feil tråd?

 

Du spøker nå sant? Jeg er eier av PS3, solgte min Xbox360 men Forza spillene er bedre enn Gran Turismo spillene. Det er jo ingen fysikk i GT5, kræsjer du er det kun visuell skade som påvirker ferdighetene til bilen. Du bare spretter bortover ..... å kalle det en simulator er totalt feil. Forza er mer simulator enn GT5.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg JonTj, er en drøy påstand å påstå at Forza ikke kan spilles uten Logiech og at Microsoft rattet er knall, men det mangler 6 skifts gir og clutch, noe som tar masse glede i fra kjøringen i Forza.
Jeg har aldri skjønt dette maset om girboks. De fleste bilene i slike bilspill har vel uansett F1-giring som standard når de brukes til racing, og da ser jeg ærlig talt ikke behovet for en girboks. Samtidig er det vel ofte lett å "jukse" på clutchinga i de fleste bilspill som har støtte for det, slik jeg har forstått det.

 

Uansett, jeg girer manuelt med F1-girene på Microsofts ratt, og føler ikke at jeg mister noe av den grunn. Det jeg kunne ønsket meg på det rattet, er vel heller motstand på pedalene.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke all sytinga ang. ratt. Porche rattene støtter jo x360 og de har jo fått bedre mottagelse enn G-serien. Du kan tilogmed bruke pedalene fra G-serien til Porche rattene, så de som har fra før kan spare penger.

Niks, det er kun Fantec Turbo S som støtter 360, og dette har gått ut av produksjon.

 

Microsoft sitt ratt er forøvrig begredelig dårlig, og fungerer i praksis ikke stort bedre enn kontrolleren. Ikke er det slik at man kun kjører det ypperste av toppmoderne racingbiler på disse spillene heller, så clutch og H-gir er et must, i tillegg til skikkelig force feedback. Hadde enda Microsoft hatt støtte for HID, som er en åpen standard, istedenfor en ubrukelig XID-"standard" som de skal ha en haug av lisenspenger for, så hadde jo G25/27 og de andre Fanatec-rattene fungert fett. Utrolig teit at det ikke er sånn, da forza er en god spillserie. Jeg ville glatt kjøpt en 360 kun for å spille forza om jeg hadde kunnet bruke skikkelig ratt, selv på tross av en fysikkmodell som er overdrevent overstyrt, men uten skikkelig rattstøtte er det komplett uaktuelt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke all sytinga ang. ratt. Porche rattene støtter jo x360 og de har jo fått bedre mottagelse enn G-serien. Du kan tilogmed bruke pedalene fra G-serien til Porche rattene, så de som har fra før kan spare penger.

Niks, det er kun Fantec Turbo S som støtter 360, og dette har gått ut av produksjon.

 

Microsoft sitt ratt er forøvrig begredelig dårlig, og fungerer i praksis ikke stort bedre enn kontrolleren. Ikke er det slik at man kun kjører det ypperste av toppmoderne racingbiler på disse spillene heller, så clutch og H-gir er et must, i tillegg til skikkelig force feedback. Hadde enda Microsoft hatt støtte for HID, som er en åpen standard, istedenfor en ubrukelig XID-"standard" som de skal ha en haug av lisenspenger for, så hadde jo G25/27 og de andre Fanatec-rattene fungert fett. Utrolig teit at det ikke er sånn, da forza er en god spillserie. Jeg ville glatt kjøpt en 360 kun for å spille forza om jeg hadde kunnet bruke skikkelig ratt, selv på tross av en fysikkmodell som er overdrevent overstyrt, men uten skikkelig rattstøtte er det komplett uaktuelt.

 

Fanatec Porsche 911 GT2 og GT2 ClubSport Edition fungerer på 360 og har ikke gått ut av produksjon. Det har heller ikke 911 Turbo S rattet som det står er tilgjengelig i nettbutikken.

 

http://www.fanatec.d...ex.php?cPath=21

 

http://www.fanatec.d...pw_overview.htm

 

Så ingen grunn til å la være pga. ratt da Fanatec er i en helt annen liga enn plastikk jalla rattet til Logitech.

 

Fysikkmodellen på Forza 3 er den som er mest virkelig av alle bilspill jeg har prøvd hittil. Jeg har kjørt mye bil på ordentlig, og har også kjørt litt på bane. GT5 er helt på bærtur, føles mye mer som et arkade spill enn simulator.

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men har man ikke kjørt ordentlig bil en god del år, og vært noen turer på bane så har man ikke noe grunnlag til å uttale seg om hva som føles mest ekte.

Endret av Dennis
Lenke til kommentar

Microsoft sitt ratt er forøvrig begredelig dårlig, og fungerer i praksis ikke stort bedre enn kontrolleren.

Du skal få lov å ha din egen mening, men ikke legg den frem som om du sitter på fasiten. Mange, inkludert meg selv syns det er bra og fungerer i praksis mye bedre enn håndkontrollen. Kan ikke engang sammenlignes.

 

Ikke er det slik at man kun kjører det ypperste av toppmoderne racingbiler på disse spillene heller, så clutch og H-gir er et must, i tillegg til skikkelig force feedback.

H-gir er en kul gimmick, men absolutt ikke noe must. Snakk om å dra seg baklengs inn i fremtiden. Tenk deg om, hvor mange i motorsporten i dag kjører med H-gir?? Det er ikke mange, og færre blir det da det er ueffektivt og for tregt. Selv i vanlig biler blir det mer og mer vanlig med en form for automat / DSG.

 

Og nei, jeg mener ikke at MS sitt ratt er bedre enn Logitech sine, men det får da være måte på hvor dårlig du fremstiller det.

Lenke til kommentar

Ser kjempemykje fram til "the real driving simulator" :D synd det er så lenge til...

 

Forza 4 ser meget bra ut og det verker i kjøpemuskelen, i og med at jeg ikke har boxen lenger. Men å kalle det "The real driving simulator" blir feil, for det er Gran Turismo 5. Vet ikke om du surra eller prøvde å whippe opp noe GT5 fanboy krangling altså.

 

Kanksje du postet i feil tråd?

 

Du spøker nå sant? Jeg er eier av PS3, solgte min Xbox360 men Forza spillene er bedre enn Gran Turismo spillene. Det er jo ingen fysikk i GT5, kræsjer du er det kun visuell skade som påvirker ferdighetene til bilen. Du bare spretter bortover ..... å kalle det en simulator er totalt feil. Forza er mer simulator enn GT5.

 

eg postet ikkje i feil tråd, og kan henvise til Avean sin post. For meg er forza the real driving simulator då dette spelet har mekanisk skade, Eit ordentlig lydbilde. ikkje "hammer mot pappeske" uansett kva du kolliderer med og sanntidstelemetri av fjæringer, bremser, dekkvarme, ++.

 

Men det blir spennande å sjå kva Turn10 kan diske opp med for å konkurrere med innhaldet i GT5. Eg tipper rally, kansje forskjellige værtypar og noko nytt og kult som GT5 ikkje har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...