Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på Azura's Star og the Black Star (Soul Gem)?

 

Hvilke av dem er bedre?

 

Azura's star tar store sjeler fra store dyr, Black star tar store sjeler fra mennesker. Da det er betydelig lettere å drepe mennesker (banditter, osv) enn svære monstre, regnes Black star som den mest foretrukne

 

Lenke til kommentar

Er det et maksnivå?

 

Ut ifra det jeg har lest er maksnivået på level 81, mtp at du kun kan ha 100 i hver skill, og det vil tilsvare level 81 om du makser alt.

Da går det greit. Hadde det vært for eksempel 50 kunne jeg jo ikke brukt særlig mange flere skillpoints, og hadde hatt en del mangler som jeg ikke kunne ordna opp i.

Lenke til kommentar
4GB Skyrim

Realistic water textures

No more locky faces

Enchanted night sky

Detalied faces

Realistic smoke and Embers

FXAA Post Process Injector

Tusen takk! Nå kjører spillet helt smooth, uten kræsj. Du har ingen anelse om hvor mye arbeid du har spart meg for -- nå blir det langt enklere å finne hvilke mods som ikke er kompitable med hverandre (jeg hadde 17 mods installert).

Alle burde bruke Nexus Mod Manager. Da er det en lek å holde moddene oppdatert. Her er min liste:

 

post-174005-0-74924800-1323534748_thumb.png

 

EDIT: Pluss at jeg starter spillet med 4GB Skyrim.

 

post-174005-0-07652900-1323534915_thumb.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Oi! Da var det plutselig en måned og 250 sider i forumet siden jeg postet sist. Kan vel se ut som Skyrim har tatt over litt for mye, og at jeg begynner å få litt for mange timer i spillet...

Men jeg ser det er mange som snakker om 4 GB modden. Noen som kan forklare hva denne gjør, og om den eventuelt skaper trøbbel sammen med andre mods?

Lenke til kommentar

Er det et maksnivå?

 

Ut ifra det jeg har lest er maksnivået på level 81, mtp at du kun kan ha 100 i hver skill, og det vil tilsvare level 81 om du makser alt.

Da går det greit. Hadde det vært for eksempel 50 kunne jeg jo ikke brukt særlig mange flere skillpoints, og hadde hatt en del mangler som jeg ikke kunne ordna opp i.

Selv om du oppnår level 81, kan du ikke makse ut samtlige perks. Du får maks 80 skillpoints til å bruke på ca 230 forskjellige ting. At du har makset ut samlige skills er ikke det samme som at du får samtlige perks til hver skill.

Lenke til kommentar

Oi! Da var det plutselig en måned og 250 sider i forumet siden jeg postet sist. Kan vel se ut som Skyrim har tatt over litt for mye, og at jeg begynner å få litt for mange timer i spillet...

Men jeg ser det er mange som snakker om 4 GB modden. Noen som kan forklare hva denne gjør, og om den eventuelt skaper trøbbel sammen med andre mods?

Den gjør at Skyrim kan bruke opp mot 4GB (3,25 på 32bit) i minne, da den bare kan bruke 2 GB fra før. Kan føre til mer stabilitet, og gjøre det mulig å kjøre flere mods (høyere minne, mer innhold), kjører fint med både mods, SKSE og andre script extenders.

Lenke til kommentar

Er det et maksnivå?

 

Ut ifra det jeg har lest er maksnivået på level 81, mtp at du kun kan ha 100 i hver skill, og det vil tilsvare level 81 om du makser alt.

Da går det greit. Hadde det vært for eksempel 50 kunne jeg jo ikke brukt særlig mange flere skillpoints, og hadde hatt en del mangler som jeg ikke kunne ordna opp i.

Selv om du oppnår level 81, kan du ikke makse ut samtlige perks. Du får maks 80 skillpoints til å bruke på ca 230 forskjellige ting. At du har makset ut samlige skills er ikke det samme som at du får samtlige perks til hver skill.

Sant nok. Men jeg tror jeg skal få investert i det meste jeg skal ha om jeg når level 81.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...