Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

For meg personlig er det bare et element i en mye større abstrakt problemstilling rundt et prinsipp. Det er en faglig diskusjon tilknyttet god presseskikk og pressens samfunnsansvar. Dette handler, for meg, helt og holdent med en faglig vurdering utifra hva vi lover våre brukere - det at vi forplikter oss til VVP og redaktørplakaten. Å eksempelvis ta hensyn til forholdet til annonsører i et slikt spørsmål anser jeg rent faglig som å utvise manglende redaksjonell integritet og i strid med VVP punkt 1.2, 1.3, 2.2 og ikke minst 2.8. Dog er dette problemstillinger hvor ansvarlig redaktør har siste og endelige ord Det er ikke noe en administrator på et forum dikterer, vi kommer kun med innspill til beslutningstaker.

 

Det er vel et tema det finnes ulike tråder hvor det kan diskuteres, selv om jeg rent personlig som nevnt finner det litt vel snevert å begrense det til piratkopiering. Det er bare et av mange eksempler som faller inn under et rent prinsipielt spørsmål.

 

Som administrator lever jeg i den tro at jeg generelt alltid vil være en vanskelig f.... når noen vil gå hen og innskrenke en brukers rett til å ytre seg. Det være seg en redaktør, en selger, en annonsør, en bruker eller min egen mor. Men så er jeg nå også bare en enkel sjel med talerett og langt fra et orakel. Det ville tatt seg ut om man fant et slikt i Bergen... Det jeg kjemper for er faglig begrunnede prinsipper og ikke noen som styres av moralpoliti eller av hensyn til egen lommebok. Jeg ønsker alltid å kunne se mine barn i øynene og ha ren samvittighet og at norske fora har samfunnsansvar pressens og idealer som ballast. Det er sikkert en diskusjon som passer best i de tiltenkte trådene :)

Alt dette er bare ord om ingenting, slik jeg ser det. Mulig du sitter å venter på klarsignal fra de andre i diskusjon om man skal tillate piratkopiering osv. der. Alt vi her ønsker å vite er enten ja eller nei om piratkopiering. Veldig enkelt.

 

Dersom diskusjon.no vil tillate diskusjon og involvering av piratkopiering, vil jeg helt klart aldri røre det nettstedet og dens partnere mer. Holdningen mot piratkopiering var en av hovedgrunnene til at jeg ble bruker der for 8 år siden.

 

 

Jeg ser ikke at noe slikt vil gi noe som helst positivt tilbake til diskusjon.no. Kvaliteten vil synke pga. det åpner for debatt om moral som helt garantert vil skape konflikter. Og samtidig kan det føre til at brukere kan få skadelig programvare på maskinen som en indirekte handling på forumet. Enda verre, skade på maskinvare fordi noen la ut et "genialt" råd om hvordan omgå kopisperre o.l.

 

Nå ønsker jeg å følge gamer.no videre, men jeg ser ikke hvordan det blir aktuelt om de blir en del av diskusjon.no dersom dette blir tillatt. Veldig synd for gamer.no er et utrolig godt nettsted.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et enkelt ja/nei-spørsmål, selv om man sikkert kan ønske seg klarere tale. Hva ligger i at man skal "tillate" piratekopiering? Tilate diskusjon om det? Tilate at folk sier de piratkopierer? Tilate at folk fortelles hvordan de kan piratkopiere? Tillate at piratkopiert materiale legges ut som vedlegg osv. Det er en akse, ikke ja/nei. Feks er jo diskusjon om piratkopiering tillatt også på dette forumet. Personlig tror jeg heller ikke at et forum blir dårligere av at det åpner for debatt om moral. Folk er uenig i moralske spørsmål, hvorfor skal de ikke kunne diskutere det om de vil? De som ikke ønsker det trenger jo ikke å delta i moraltråder.

 

De andre tingene du tar opp er slik jeg ser det mer reelle problemstillinger. Men jeg mistenker heller ikke dette er hovedgrunnen til at de fleste ikke ønsker det. Er det virkelig skadelig programvare hos de som piratkopierer og det at moral kan debatteres som er hovedgrunnen til at du er imot? (dette er ikke et spørsmål jeg stiller for å stille noen til veggs eller noe, men jeg mener det er viktig å se folks egentlige motivasjoner bak en mening, om man ønsker å integrere to kulturer på en suksessfull måte)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva har dette med DLF å gjøre?

 

Jeg ser ikke hvordan noen med et rasjonelt fiber i kroppen kan tro at det å omfavne alt som finnes av bunnslam på internett kommer til å heve kvaliteten på et forum (eller få Dotten sine barn til å smile om ti år), ergo dreier dette seg sannsynligvis om personlige, politisk motivert agendaer.

 

Ideologiske overbevisninger er vel og bra, men jeg har ikke noe ønske om at Gamerforumet skal kastes til ulvene for at ytringsmulighetene på diskusjon.no skal passe inn i rammene som defineres av det som til enhver tid er ledelsens ideologi. Det er også derfor jeg har argumentert mot dette siden det ble en mulighet, og helt klart kommer til å fortsette å gjøre det nå som gamer-delen av innlegg.no etter alt å dømme igjen blir en del av diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Hva har dette med DLF å gjøre?

 

Jeg ser ikke hvordan noen med et rasjonelt fiber i kroppen kan tro at det å omfavne alt som finnes av bunnslam på internett kommer til å heve kvaliteten på et forum (eller få Dotten sine barn til å smile om ti år), ergo dreier dette seg sannsynligvis om personlige, politisk motivert agendaer.

 

Ideologiske overbevisninger er vel og bra, men jeg har ikke noe ønske om at Gamerforumet skal kastes til ulvene for at ytringsmulighetene på diskusjon.no skal passe inn i rammene som defineres av det som til enhver tid er ledelsens ideologi. Det er også derfor jeg har argumentert mot dette siden det ble en mulighet, og helt klart kommer til å fortsette å gjøre det nå som gamer-delen av innlegg.no etter alt å dømme igjen blir en del av diskusjon.no.

 

Man "omfavner ikke alt av bunnslam", diskusjon.no er moderert og har regler for hvordan diskusjoner kan foregå, og hva som kan diskuteres. Videre synes jeg dete r litt søkt å framstille dette som en enkeltpersons politisk motiverte agenda. I mine øyne er beviselig diskusjon.no et godt forum, et av de beste som er på denne størrelsen i norge. Jeg synes du overdriver de potensielt negative følgene. Det er tross alt to ganske gode forum som (antakelig) skal slå sammen. Forøvrig vil kvaliteten også på denne diskusjonen øke om man forsøker å unngå usaklige argumenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke et enkelt ja/nei-spørsmål, selv om man sikkert kan ønske seg klarere tale. Hva ligger i at man skal "tillate" piratekopiering? Tilate diskusjon om det? Tilate at folk sier de piratkopierer? Tilate at folk fortelles hvordan de kan piratkopiere? Tillate at piratkopiert materiale legges ut som vedlegg osv. Det er en akse, ikke ja/nei. Feks er jo diskusjon om piratkopiering tillatt også på dette forumet. Personlig tror jeg heller ikke at et forum blir dårligere av at det åpner for debatt om moral. Folk er uenig i moralske spørsmål, hvorfor skal de ikke kunne diskutere det om de vil? De som ikke ønsker det trenger jo ikke å delta i moraltråder.

 

De andre tingene du tar opp er slik jeg ser det mer reelle problemstillinger. Men jeg mistenker heller ikke dette er hovedgrunnen til at de fleste ikke ønsker det. Er det virkelig skadelig programvare hos de som piratkopierer og det at moral kan debatteres som er hovedgrunnen til at du er imot? (dette er ikke et spørsmål jeg stiller for å stille noen til veggs eller noe, men jeg mener det er viktig å se folks egentlige motivasjoner bak en mening, om man ønsker å integrere to kulturer på en suksessfull måte)

 

AtW

Jo, det er så enkelt. Jeg skal love deg at straks dere trår over denne grensen, vil det komme urene hensikter inn på forumet. Enten om dere vil det eller ikke. Diskusjon rundt piratkopiering har skadet ingen. Så lenge man ikke gir råd/tips om eller lenker til materiale som er behjelpelig. Ut i fra undersøkelsen deres er dette noe flertallet nå ønsker.

 

Selv om diskusjon.no vil ha løsere lenker her vil det også internt hos dere bli diskusjon om moral rundt nærmest hver avgjørelse. Hvordan definerer dere at filer er "gode"? Eller om linkene det lenkes til er lovlige? Dette blir et rot uten like, selv med til dels klare retningslinjer. Å ha nulltolleranse holder forumet renere enn om dere vil myke opp i dette.

 

 

Lenke til kommentar

Man "omfavner ikke alt av bunnslam", diskusjon.no er moderert og har regler for hvordan diskusjoner kan foregå, og hva som kan diskuteres.

 

Bortsett fra at vi nå diskuterer spørsmålet om hvorvidt noen av disse reglene - inkludert noen av dem som er viktigst for spillforumets integritet - skal kastes vrak på. Det hjelper ikke om diskusjon.no er moderert, så lenge reglene ikke lenger tilsier at disse tingene skal modereres bort.

 

Spillforumet på diskusjon.no er per i dag alt annet enn godt, og de foreslåtte forandringene vil gjøre det enda verre. Første steg mot et brukbart spillforum på diskusjon.no er å forkaste ideen om piratkopieringsfrislipp, slik at vi står fritt til å konsentere oss om kvaliteten på forumet. Siden kunne det for eksempel vært en god idé med et par moderatorer som faktisk leser spillforumet, for det er det visst ingen som gjør per i dag.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Faen ( unnskyld ordet ) det eneste som skjer her er snakk om penger, i bunn og grunn, slik jeg ser det. Ved å samle A-pressen og Edda vil sidene bli smelte sammen og der hvor det før var konkurranse vil man få et "totalt monopol", rett og slett. Dette vil doble inntektene gjort på reklame og annonser. Hele systemet blir mye større og enedominant, slik at kundene som vill annonsere for de aktuelle temaer (spill, mobil, bilde/foto, teknisk) osv. ikke har stort annet valg enn å se seg nødt til å annonsere på det nye monopolet som vil bli opprettet.

 

For hvor mange andre plasser er det å annonsere? Mobilen.no og amobil.no er de to største mobilsidene i norge, gamer.no og spillverket de to største spillsidene, og hardware og tek og digit og hele dritten! Da har ikke annonsørene annet valg, rett og slett, en å ( for å være mest aktuell ) kjøpe seg reklame-og annonseringsplasser på disse to sidene.

 

Hva kan a-pressen og Edda når de er smeltet sammen da gjøre?

 

Jo, de kan heve prisene til det sinnssyke og tjene seg drittrike!

Fordi de nærmest har monopol på sine områder: Spill, Tek, Foto etc. etc...

 

Og klart; piratkopering og snakk rundt slikt vil de tillate. Hvorfor? Jo, fordi forumene blir brukt mere, og folk leser flere reklamer og annonser. Da kan edda og a-pressen slenge ut et enda større brukertall og overbevise reklame - og annonseringskundene om å kjøpe annonser og reklame på deres sider.

 

Og skulle noen merke dette sier de vel bare - det er jo ikke våres feil - vi prøver å modere vekk det vi kan. Det er jo tross alt brukerne som diskuterer det ulovlige da, er det ikke?

Lenke til kommentar

Hva har dette med DLF å gjøre?

 

Jeg ser ikke hvordan noen med et rasjonelt fiber i kroppen kan tro at det å omfavne alt som finnes av bunnslam på internett kommer til å heve kvaliteten på et forum (eller få Dotten sine barn til å smile om ti år), ergo dreier dette seg sannsynligvis om personlige, politisk motivert agendaer.

 

Ideologiske overbevisninger er vel og bra, men jeg har ikke noe ønske om at Gamerforumet skal kastes til ulvene for at ytringsmulighetene på diskusjon.no skal passe inn i rammene som defineres av det som til enhver tid er ledelsens ideologi. Det er også derfor jeg har argumentert mot dette siden det ble en mulighet, og helt klart kommer til å fortsette å gjøre det nå som gamer-delen av innlegg.no etter alt å dømme igjen blir en del av diskusjon.no.

Du svarer ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt. Jeg har kommet med dokumentasjon på at DLF er imot piratkopiering, og du benytter deg av DLF-bemerkninger i din argumentasjon mot at Diskusjon.no vil tillate ytringer om hvordan man kan piratkopiere. Du tar med andre ord fullstendig feil angående dine antakelser om politisk ladd motivasjon med henvisning til DLF :)

 

Jo, de kan heve prisene til det sinnssyke og tjene seg drittrike!

Fordi de nærmest har monopol på sine områder: Spill, Tek, Foto etc. etc...

Innlegget ditt vitner om særdeles liten innsikt i hva du forsøker å snakke om, først og fremst på grunn av en alvorlig mangel på dokumentasjon på de sterke påstandene du kommer med.

 

Edda Media og A-pressen fusjonerer sine teknologibaserte nettsatsninger nettopp fordi det er altfor tøff konkurranse som gjør at de fleste går i minus (dette sier de jo selv i pressemeldingene). Snakket om monopol er misvisende, for det er kun staten som kan sette reelle monopoler i effekt (à la Vinmonopolet). Å ha en dominerende eller vesentlig posisjon innen et marked er ikke monopol, langt derifra!

 

Det de forsøker å få til her er å sørge for at nettstedene og følgelig tjenester som diskusjonsfora får overleve. Det koster penger å drive forretninger og da må man også få til en mer stabil sfære som kan sikre inntekter.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er ikke ofte jeg er inne og skriver lengre, men er fortsatt inne daglig og leser, men tenkte allikevel at jeg skulle slenge inn noen ord. Jeg kan se både positive, og negative sider med denne "mergen", men det som avgjør det hele for meg er dette med piratkopiering. Jeg sier ikke dermed at jeg er ett lam, og aldri har piratkopiert noe i mitt liv, men vil ha meg frabedt at diskusjonsforaet jeg bruker nærmest fremstår som en læreplass for jyplinger som aldri har, eller kommer til, å kjøpe ett spill i sitt liv og som dermed gjør at det blir enda lengre mellom gode spillslipp for oss som faktisk bryr oss om slikt og betaler for det. Da kan de heller gå til torrentsidene sine og diskutere de ulike måtene å komme seg rundt kopisperrene på der.

 

Hva de gjør i musikk, film, bok etc etc seksjonene driter jeg regelrett i, og ja det er kanskje hyklersk, men det er nå en gang slik.

 

Det positive for min del er at jeg fortsatt bruker diskusjon.no i ny og ne, og først og fremst i forbindelse med mobiltelefonen, og vil dermed ende opp med bare ett sted og stoppe for diskusjoner. Men igjen, hvis det nå går slik det ser ut som med denne diskusjonen rundt piratkopiering, så er jeg ikke videre interessert i å være med lenger.

 

Når det er sagt, foretrekker jeg innlegg.no fremfor diskusjon.no. Innlegg.no ser bedre ut, er naturlig nok raskere å bruke og fungerer stort sett langt bedre enn "storebror", selv om det finnes både positive og negative (herregud så mange idioter >.>) sider ved ett større fora.

Lenke til kommentar

Man "omfavner ikke alt av bunnslam", diskusjon.no er moderert og har regler for hvordan diskusjoner kan foregå, og hva som kan diskuteres.

 

Bortsett fra at vi nå diskuterer spørsmålet om hvorvidt noen av disse reglene - inkludert noen av dem som er viktigst for spillforumets integritet - skal kastes vrak på. Det hjelper ikke om diskusjon.no er moderert, så lenge reglene ikke lenger tilsier at disse tingene skal modereres bort.

 

Spillforumet på diskusjon.no er per i dag alt annet enn godt, og de foreslåtte forandringene vil gjøre det enda verre. Første steg mot et brukbart spillforum på diskusjon.no er å forkaste ideen om piratkopieringsfrislipp, slik at vi står fritt til å konsentere oss om kvaliteten på forumet. Siden kunne det for eksempel vært en god idé med et par moderatorer som faktisk leser spillforumet, for det er det visst ingen som gjør per i dag.

 

Forumet på diskusjon.no er allerede ganske liberalt. Reglene har vært av samme type over hele forumet, det er derfor ikke snakk om en vesentlig endring forumet som helhet. Dette har fungert bra på diskusjon.no i lengre tid. Forumet modereres etter et sett regler, og vil fortsette med det. Det er ikke spesielt mye "bunnslam" på resten av forumet, og det vil det neppe være på spillforumet heller. Flere regler er ikke nødvendigvis bedre regler.

 

Ellers synes jeg ikke du er tjent med disse overdrivelsene dine. Argumentasjonen din framstår ikke som seriøs, hverken når du påstår at en mer liberal hildning er 100% irrasjonell, at man vil ta inn "alt av bunnslam", eller at ingen moderatorer leser spillforumet. Slikt fasiliterer ihvertfall ikke en fruktbare diskusjon og mneingsutveksling, om ens mål faktisk er å forbedre denne sammenslåingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke et enkelt ja/nei-spørsmål, selv om man sikkert kan ønske seg klarere tale. Hva ligger i at man skal "tillate" piratekopiering? Tilate diskusjon om det? Tilate at folk sier de piratkopierer? Tilate at folk fortelles hvordan de kan piratkopiere? Tillate at piratkopiert materiale legges ut som vedlegg osv. Det er en akse, ikke ja/nei. Feks er jo diskusjon om piratkopiering tillatt også på dette forumet. Personlig tror jeg heller ikke at et forum blir dårligere av at det åpner for debatt om moral. Folk er uenig i moralske spørsmål, hvorfor skal de ikke kunne diskutere det om de vil? De som ikke ønsker det trenger jo ikke å delta i moraltråder.

 

De andre tingene du tar opp er slik jeg ser det mer reelle problemstillinger. Men jeg mistenker heller ikke dette er hovedgrunnen til at de fleste ikke ønsker det. Er det virkelig skadelig programvare hos de som piratkopierer og det at moral kan debatteres som er hovedgrunnen til at du er imot? (dette er ikke et spørsmål jeg stiller for å stille noen til veggs eller noe, men jeg mener det er viktig å se folks egentlige motivasjoner bak en mening, om man ønsker å integrere to kulturer på en suksessfull måte)

 

AtW

Jo, det er så enkelt. Jeg skal love deg at straks dere trår over denne grensen, vil det komme urene hensikter inn på forumet. Enten om dere vil det eller ikke. Diskusjon rundt piratkopiering har skadet ingen. Så lenge man ikke gir råd/tips om eller lenker til materiale som er behjelpelig. Ut i fra undersøkelsen deres er dette noe flertallet nå ønsker.

 

Selv om diskusjon.no vil ha løsere lenker her vil det også internt hos dere bli diskusjon om moral rundt nærmest hver avgjørelse. Hvordan definerer dere at filer er "gode"? Eller om linkene det lenkes til er lovlige? Dette blir et rot uten like, selv med til dels klare retningslinjer. Å ha nulltolleranse holder forumet renere enn om dere vil myke opp i dette.

 

Har disusjon rundt moral skadet folk mer enn diskusjon rundt piratkopiering? Er ikke dette mye av det samme? Litt avhengig av hva du mener med "urene hensikter", så er det mange av de på begge forumi dag (jeg renger "urene hensikter" som hensikter som strider imot din moral).

 

Ellers kan det godt hende at det er lettere å sette en annen grense, men bør man gjøre noe som man ikke mener er riktig, bare fordi det er lettere? (sett fra synspunktet til de som mener enn oppmykning er det rikitge).

 

Personlig mistenker jeg at argumentene dine er vikarierende, at grunnen til at du ikke vil ha en mer liberal politikk på dette er at du ikke liker piratkopiering, og ikke ønsker at folk diskuterer det, fordi du personlig finenr det moralsk klanderverdig. Ikke at hovedgrunnen er din omtanke for piratenes software, elelr at du ikke mener et forum har plass til snakk om moral. Ei heller at moderatorenes jobb blir mer komplisert. Har jeg rett? Om argumentene ikke er den egentlig grunnen til at folk er imot, så kommer man ikek så langt når man snakker om disse argumentene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du svarer ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt. Jeg har kommet med dokumentasjon på at DLF er imot piratkopiering

 

Da får vi heller se bort fra DLF, og i stedet anta at det en eller annen ikke navngitt hyperliberal overbevisning hvis idealer ligger til grunn for den policyen diskusjon.no ønsker å ha i forhold til ulovligheter. Jeg ser dog ikke at det egentlig påvirker problemstillingen i noen særlig grad.

 

hverken når du påstår at en mer liberal hildning er 100% irrasjonell, at man vil ta inn "alt av bunnslam", eller at ingen moderatorer leser spillforumet.

 

Så vis meg den rasjonelle tankegangen bak en oppmyking av reglene rundt piratkopiering, at de brukergruppene man tiltrekker seg ved en slik oppmykning er verdifulle, og hvilke moderatorer som leser spillforumet. Jeg har tross alt kommet med eksempler, du har så langt ikke gjort annet enn å erklære disse for overdrevne og irrasjonelle.

Lenke til kommentar

Da får vi heller se bort fra DLF, og i stedet anta at det en eller annen ikke navngitt hyperliberal overbevisning hvis idealer ligger til grunn for den policyen diskusjon.no ønsker å ha i forhold til ulovligheter. Jeg ser dog ikke at det egentlig påvirker problemstillingen i noen særlig grad.

Da snakker vi heller om tilnærminger til anarkisme, eller libertarianisme.

 

Dette påvirker ikke nødvendigvis problemstillingen, men når du aktivt går inn for å spre feilinformasjon om DLF i argumentasjonen din, da er det viktig å påpeke dette. Å støtte piratkopiering og andre former for kriminalitet er ikke liberalistisk.

 

Jeg er forøvrig imot å åpne for diskusjon rundt hvordan man bedriver piratkopiering. Hvordan stiller egentlig det norske lovverket seg til dette? Diskusjon.no må jo som ansvarlig organ følge norsk lov :)

Lenke til kommentar

Du svarer ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt. Jeg har kommet med dokumentasjon på at DLF er imot piratkopiering

 

Da får vi heller se bort fra DLF, og i stedet anta at det en eller annen ikke navngitt hyperliberal overbevisning hvis idealer ligger til grunn for den policyen diskusjon.no ønsker å ha i forhold til ulovligheter. Jeg ser dog ikke at det egentlig påvirker problemstillingen i noen særlig grad.

 

hverken når du påstår at en mer liberal hildning er 100% irrasjonell, at man vil ta inn "alt av bunnslam", eller at ingen moderatorer leser spillforumet.

 

Så vis meg den rasjonelle tankegangen bak en oppmyking av reglene rundt piratkopiering, at de brukergruppene man tiltrekker seg ved en slik oppmykning er verdifulle, og hvilke moderatorer som leser spillforumet. Jeg har tross alt kommet med eksempler, du har så langt ikke gjort annet enn å erklære disse for overdrevne og irrasjonelle.

 

Det er ikke mitt ansvar å komme med bevis når det er dine påstander, men jeg kan utdyre litt. Tankengangen som andre står for skal ikke jeg uttale meg om, men personlig synes jeg et diskusjonklima er bedre om det ikke slås ned på relativt vilkårlig hva som er lov å diskutere og ikke. Et forum lever for brukernee, og reglene bør derfor være der for å gi en best mulig arena for diskusjoner. Derfor mener jeg det beste er å ha så få regler som mulig i utgangpunktet, og kun ha regler som begunstiger diskusjonens kvalitet samt øker kvaliteten for deltakerene og leserene. Det er jeg ikke alene om å mene, og denne typen brukere tiltrekker man seg. Jeg er også såpass naiv at jeg tror brukerne vokser under ansvar og blir bedre debattanter av det. At det ikke har blir modert en gang du mener det burde ha blitt moderert, beviser slett ikke at ingen moderatorer leser spillforumet. Det er derimot svært lett å finne eksempler (mange), på at spillforumet moderes og omorganiseres. Dette i seg selv burde være motbevis nok, ønsker du at jeg skal finne konkrete eksmepler på at dette har skjedd? (alle som har vært i spillforumet noe mer enn minimalt med tid har vel bevitnet det med egne øyne)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan noen kan sitte her og si at spillkategorien på diskusjon.no holder et godt nivå om dagen. Det er åpenbart at det ikke er særlig med oppsyn eller oppfølging der. Det at det modereres er ikke synonymt med at det følges med på, det betyr at rapportene blir sett. Det har jo "nylig" også vært en tråd som omhandlet nettopp dette emnet hvor to nye veiledere ble utnevnt for å følge med på spilldelen - fordi det var for dårlig oppsyn. Flott at det kommer noen som tar på seg jobben, men om to ikke er nok er man nødt til å hente inn flere.

 

Litt omrokkeringer i de mest populære spillenes kategorier har også blitt gjort, men det har ført til at det har dukket opp veldig mange like tråder overalt (ref: Zealuus tråd).

Lenke til kommentar

Det ser da virkelig ikke ut som om noen faktisk gjør det i og med at det er tilsynelatende total anarki der. Mulig du med din rolle der borte sittet på info vi ikke gjør, men om noen med hånden på hjerte kan si at det spillforumet holder over middels kvalitet vil jeg mistenke dem for å få betalt for å si det.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker er usaklige overdrivelser som at "ingen følger med på forumet".

 

Det er slett ikke en overdrivelse basert på tilstanden slik den er akkurat nå. Hvordan det var for seks måneder siden er ikke så viktig. Tråden der jeg brukte CoD-tråder som eksempler på manglende tilsyn i spillforumet resulterte bare i en oppfordring til å rapportere mer - til tross for at det fremdeles ligger bøttevis med tråder på de første sidene i PC-spill og Generelt som kunne ha blitt flyttet til en mer passende kategori uten videre dikkedarer. Det holder heller ikke å bare ta en opprenskning denne gangen og så la det gli ut igjen, det må nesten være en konstant moderatoraktivitet her.

 

Greit nok at brukerne utgjør forumet og står for innholdet, men moderatorene (og "Veilederne" på diskusjon.no) er der for tilrettelegge aktivitet og produksjon av innhold.

Lenke til kommentar

Personlig mistenker jeg at argumentene dine er vikarierende, at grunnen til at du ikke vil ha en mer liberal politikk på dette er at du ikke liker piratkopiering, og ikke ønsker at folk diskuterer det, fordi du personlig finenr det moralsk klanderverdig. Ikke at hovedgrunnen er din omtanke for piratenes software, elelr at du ikke mener et forum har plass til snakk om moral. Ei heller at moderatorenes jobb blir mer komplisert. Har jeg rett? Om argumentene ikke er den egentlig grunnen til at folk er imot, så kommer man ikek så langt når man snakker om disse argumentene.

 

AtW

Mitt problem er at oppmykning av retningslinjene angående piratkopiering vil skade forumet mer enn det vil "hjelpe". Jeg er ikke interessert i å være på et forum som tar del i slikt. Enkelt og greit. Hvorfor prøve å gjøre noe så simpelt til noe komplisert?

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...