Gå til innhold

Sniktitt: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Enig i svenheiming det er forskjell på simulator spill og arcade, noen liker det realistisk, som for eksempel må ut med "flaps" og kontakte Flytårnet når man er klar, istedet får å bare å gi bånn gass, Personlig liker jeg best simulatorer, men har ikke problem med for eksempel Midnight Club eller Need for Speed, Gran Turismo 5 blir det beste bilspillet som noen gang er blitt laget. men ingen spill er perfekte, det blir heller ikke GT 5 finner garantert noen småfeil og kanskje til og med en stor feil eller to, synes også at Forza 3 var greit nok men savner at en kan få mer enn bare 100 Credits får en bil man har vunnet -.- men når det gjelder GT Prolouge så vil jeg si dette var som mange sier en Gran Turismo 4 versjon (med mye mindre biler og baner) til PS3. Men har nå uansett forhåndsbestilt CE versjon og gleder meg uansett så hinsides sykt til det kommer ut, kommer til å sitte med det hver gang jeg har muligheten til å gjøre det, samtidig så sikler jeg også etter G27 ratt (SIKLE) men har ikke råd, men uansett så kommer GT5 til å være verdt hver eneste kroner!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kall meg gjerne en krakk, men jeg synes realisme er tilnærmet ikke-eksisterende i GT4 (og GT "5" Prologue)... Begynner å bli noen år sida jeg har spilt GT3 og eldre, men mener disse var noe bedre.

 

Da synes jeg faktisk Forza 3 har en mye bedre balanse mellom realisme og hva som funker i spill. Forventer å kunne dra løs bakhjula med en litt sprek bil, men i Prologen er jo selv en Corvette Z06 understyrt. Og ja, jeg skrur av alt som finnes av hjelp, så det er ikke her problemet ligger.

 

At det er en dullion biler hjelper fint lite. Forza 3 er ille nok som det er. Folk flest er ikke interessert i å velge blant 235 forskjellige Porsche 911 eller Nissan Skyline. Kom heller med biler som folk flest har et forhold til. Hvor kult hadde det ikke vært med Granada, Rekord, Kadett, Mondeo, Volvo 240 stv, eller noe så vanlig som en Peugeot 307 SW?

 

GT5 ser unektelig pent ut, og har (for mange) et bra mangfold, men er som andre her redd for at kjøreopplevelsen ikke blir "all that". Desverre...

Lenke til kommentar

Jeg får en følelse for at en del tror at dette spillet blir direkte kjedelig om det er realistisk. Ser folk bort ifra alt det andre med spillet som gjør det mest sannsynlig veldig, veldig innholdsrikt? Det er langt mer med GT-spillene enn bare realistisk fysikk i svingene. Ikke bare får dette deg til å få en unik mestringsfølelse når det kommer til bilspill generelt, men i alle fall for mine egen del, så er realisme i bilspill noe jeg setter pris på. Overdreven realisme har jeg aldri opplevd, da det blir et SPILL, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Dette er ikke det samme som å gå fra et F-16 flyspill fullspekket med action og krig, til Flight Simulator der bare å lette fra bakken er en kunst. Eller, det er muligens det om man synes NFS: Underground er et fantastisk spill. Personlig hater jeg den typen spill, rett og slett pga latterlig urealisme og tåpelig kjøremotor i ren generell form. Det minner mer om et gameboyspill uten skills på noen som helst måte.

 

Man kan lese sniktitter, førsteinntrykk, meninger, holdninger, antakelser, sutring, NFS-fanbois, o.s.v, men de som dømmer GT5 før dem har prøvd fullversjonen klarer i alle fall ikke jeg å ta seriøst.

 

Du snakker mye om innhold, men saken er at det hjelper ikke med 900 biler og x antall baner, og for all del ikke 10000 biler heller hvis de ikke er morsomme å kjøre. Det er ingenting galt med realisme i bilspill, men så spør jeg hvor realistisk er det å kjøre en bil som er gørr kjedlig å kjøre?

 

Noe av det mest vesentlige når man kjører en ordentlig bil er nettopp fartsfølelsen, når GT ikke klarer å få til den er spillet egentlig bare halveis realistisk selvom bilenene kjører som de skal.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg er skikkelig artig å kjøre time-trails i GT5 Prologue eller GT4, og kan kjøre ganske mange runder for å prøve å finne en bedre racinglinje og treffe perfekt med bremsepunkter og mengde gass. Får kanskje ikke en veldig fartsfølelse, men kjørefysikken er nok for meg. Nå sier jeg ikke denne er perfekt, men den fungerer godt nok. Gleder meg til å farte igjennom kjøreskole igjen.

Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

 

Da som GT5 ikke innholder noe særlig kjørefølelse, vil jeg si at utbyttet ved å spille dette spillet med kontroll nærmer seg null. Det kan jaggu meg ikke være særlig moro. Dog sitter jeg med samme problem, det blir enten innkjøp av både GT5 og G27 ratt, eller så er det ikke vits å kjøpe dette etter min mening.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

GT5 er ikke gitt ut i full versjon ennå, så hvordan spillet egentlig er, er vanskelig å si. Er også spent på disse "weather effects" og ikke minst grafikken og bilene. Demoversjoner er jo bare en demonstrasjon, og en superliten smakebit av spillet. Rart at mange dømmer et spill bare pga. en demoversjon :S

Endret av Luv
Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

 

Da som GT5 ikke innholder noe særlig kjørefølelse, vil jeg si at utbyttet ved å spille dette spillet med kontroll nærmer seg null. Det kan jaggu meg ikke være særlig moro. Dog sitter jeg med samme problem, det blir enten innkjøp av både GT5 og G27 ratt, eller så er det ikke vits å kjøpe dette etter min mening.

 

Takk, da må jeg nesten gå til innkjøp av et da :) Hva med simulator/arkade da? forskjellen?

Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

 

Da som GT5 ikke innholder noe særlig kjørefølelse, vil jeg si at utbyttet ved å spille dette spillet med kontroll nærmer seg null. Det kan jaggu meg ikke være særlig moro. Dog sitter jeg med samme problem, det blir enten innkjøp av både GT5 og G27 ratt, eller så er det ikke vits å kjøpe dette etter min mening.

 

 

hele innlegget ditt er her omtrent like verdt som en bøtte med drit. Spillet er ikke kommet enda og du baserer hele din kjøpskraft på en eneste anmeldelse.

Prologue suger kuk. Den er grei. Jeg spiller forøvrig foreløbig på Forza 3 og dog xbox nekter å erkjenne at jeg vil påtvinge det Logitech ratt og pedal. Så kjører jeg med gamepadden til 360'n. Spillet er så som så. Men jeg savner mye justeringsmuligheter. Jeg savner følelsen endringene mine gjør på bilen. Disse hadde jeg i GT4.

Jeg gleder meg som en unge til GT5 kommer. Jeg har tatt en av de gamle racingstolene fra Ae86'n min og sveiset meg en ramme til G27 oppsettet mitt og avventer igrunn kun spillet.

 

Anmelder har dog ikke prøvd en ferdig versjon av spillet. Og kan bare uttale seg på det grunnlag han har prøvd seg på. Om han fikk fartsfølelse eller ikke er for meg likegyldig. Jeg kjører mye idiot til vanlig både ontrack og offtrack. Og kan bekrefte "you gotta go slow to go fast" når det kommer til svinger. Om dette ikke passer enkelte får dere bare spille need for speed. (en serie jeg ikke har rørt siden underground II)

Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

Jeg har alltid kjørt Gran Turismo med vanlig kontroll, og synes absolutt det er artig. Selvsagt gir ratt og pedaler en enda bedre kjørefølelse, men ved bruk av analogstikkene på håndkontrollen får man ganske god kontroll over bilen.

Lenke til kommentar

Har aldri vært en fan av bilspill, utenom GT4 for noen herrens år siden. - Før nå! Har plutselig fått interesse for denne sjangeren, og spiller b. a Motorstorm så ofte jeg kan for tiden. GT5 skal også anskaffes, selv om jeg er forberedt på å få en del hard juling i starten :p Og for en såpass ny en til sjangeren som jeg tross alt er, hva er forskjellen på arkade og simulator? Og blir jeg sett på som 100% noob hvis jeg spiller med vanlig kontroll, og ikke ratt?? Noen som vil svare, vær så snill? :)

 

Da som GT5 ikke innholder noe særlig kjørefølelse, vil jeg si at utbyttet ved å spille dette spillet med kontroll nærmer seg null. Det kan jaggu meg ikke være særlig moro. Dog sitter jeg med samme problem, det blir enten innkjøp av både GT5 og G27 ratt, eller så er det ikke vits å kjøpe dette etter min mening.

 

 

hele innlegget ditt er her omtrent like verdt som en bøtte med drit. Spillet er ikke kommet enda og du baserer hele din kjøpskraft på en eneste anmeldelse.

Prologue suger kuk. Den er grei. Jeg spiller forøvrig foreløbig på Forza 3 og dog xbox nekter å erkjenne at jeg vil påtvinge det Logitech ratt og pedal. Så kjører jeg med gamepadden til 360'n. Spillet er så som så. Men jeg savner mye justeringsmuligheter. Jeg savner følelsen endringene mine gjør på bilen. Disse hadde jeg i GT4.

Jeg gleder meg som en unge til GT5 kommer. Jeg har tatt en av de gamle racingstolene fra Ae86'n min og sveiset meg en ramme til G27 oppsettet mitt og avventer igrunn kun spillet.

 

Anmelder har dog ikke prøvd en ferdig versjon av spillet. Og kan bare uttale seg på det grunnlag han har prøvd seg på. Om han fikk fartsfølelse eller ikke er for meg likegyldig. Jeg kjører mye idiot til vanlig både ontrack og offtrack. Og kan bekrefte "you gotta go slow to go fast" når det kommer til svinger. Om dette ikke passer enkelte får dere bare spille need for speed. (en serie jeg ikke har rørt siden underground II)

 

Snakker du til meg? Virker ikke sånn... Men ok.

 

Og ellers takk for svar! Har dessverre ikke råd til ratt, så hvis jeg allikevel kjøper det må det bli med kontroll...

Lenke til kommentar
Her vil mange hevde at det å plassere disse spillene opp mot hverandre blir helt feil, da det ene er et arkadespill og det andre en seriøs bilsimulator. Jeg ser kritikken, men stiller samtidig spørsmålet: er realistisk simulering alltid viktigere enn oppslukende kjørefølelse?

 

Ja. Når det er snakk om Gran Turismo serien så er den det. Jeg synes formelen på dette spillet aldri skal endre seg, fordi de til nå alltid har levert fantastiske spill. Hvis GT hadde gått i Dirt/Grid gropa ville det vært et stort tap for alle oss fansene av halvrealistiske bilspill med masse biler, autentiske baner og en god kjøremotor.

 

For meg er Gran Turismo nærmest en oppskrift på hva et bilspill skal være, og jeg håper de fortsetter å gjøre akkurat det de har gjort til nå.

 

Litt Off Topic men i mange av tidligere anmeldelser av bilspill har gamer.no etter min mening hatt litt for lett for å bli fascinert av billige triks uten å stille seg kritiske til de. Jeg synes rett og slett det er en av de få svake punktene til denne ellers så fantastiske gjengen anmeldere. Jeg kan godt gjøre dere en tjeneste å ta jobben med bilspilla så dere blir best på det og.

Lenke til kommentar

hele innlegget ditt er her omtrent like verdt som en bøtte med drit. Spillet er ikke kommet enda og du baserer hele din kjøpskraft på en eneste anmeldelse.

Prologue suger kuk. Den er grei. Jeg spiller forøvrig foreløbig på Forza 3 og dog xbox nekter å erkjenne at jeg vil påtvinge det Logitech ratt og pedal. Så kjører jeg med gamepadden til 360'n. Spillet er så som så. Men jeg savner mye justeringsmuligheter. Jeg savner følelsen endringene mine gjør på bilen. Disse hadde jeg i GT4.

Jeg gleder meg som en unge til GT5 kommer. Jeg har tatt en av de gamle racingstolene fra Ae86'n min og sveiset meg en ramme til G27 oppsettet mitt og avventer igrunn kun spillet.

 

Anmelder har dog ikke prøvd en ferdig versjon av spillet. Og kan bare uttale seg på det grunnlag han har prøvd seg på. Om han fikk fartsfølelse eller ikke er for meg likegyldig. Jeg kjører mye idiot til vanlig både ontrack og offtrack. Og kan bekrefte "you gotta go slow to go fast" når det kommer til svinger. Om dette ikke passer enkelte får dere bare spille need for speed. (en serie jeg ikke har rørt siden underground II)

 

Og ditt er like mye verdt. At man er så naiv, at man tror at en såpass vesentlig forandring, en forandring som omgjør hele spillet, blir gjort den siste måneden etter spillet har vært i gud vet hvor mange år, skjer faen ikke. Små fysikk endringer i hvordan bilen beveger seg gjør ikke fartsfølelsen noe større. Jeg trenger ikke å se på mer en videoer for å se at fartsfølelsen er fraværende, det eneste denne artikkelen gjorde var å bekrefte det.

 

Om anmelder ikke har prøvd ferdig versjon av spillet er uvesentlig, en så fatal forandring kunne uannsett ikke blitt gjort den siste måneden.

 

Å kjøre en bil gir deg fartsfølelse, og er kanskje grunnen til at man i det hele tatt kjører råe biler. En simulering uten dette blir aldri helt realistisk ei hvor godt bilen beveger seg.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg får da håpe at de har tatt opp fysikken mangfoldige hakk opp fra GT4, samt den heller gamle demoen. For det var noe jævla herk.

 

Det å i det hele tatt klistre på simulator på disse spillene blir som å spytte på de spillene som faktisk ligger i kategorien. Man får et falsk syn på hva en bil simulator faktisk er.

 

Når man har 200+ hester under panseret så skal det da være mulig å sleppe rumpa ut på bilen i diverse svinger, noe det jo var umulig å gjøre i GT4+demo.

Spant man rundinger, så endte man opp med at bilen slapp, tok tak, slapp, tok tak.. noe som jo viser grundige feil i spillets fysikkmotor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...