Gå til innhold

Hvem av dere blir kvalme når dere spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at da jeg spilte half life 2 på pc med headset og en del lyd, så skilte det seg ut som et spill som var hektisk og stressende. Hvis det var et spill jeg ville ha blitt kvalm av, så tror jeg det ville vært det, men jeg kan egentlig ikke huske å ha blitt det av noen spill.

 

Hodepine kan jeg godt få dog. Dette tror jeg har hatt mer med at jeg har hatt ugjenvt øyesyn uten å gjort noe med det, dårlig luft, etc etc.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg er kjent med at enkelte kan få ubehag av å spille diverse spill, men det har aldri vært noe jeg har erfart personlig i løpet av mine 10år+ som gamer.

Det eneste jeg merker en sjelden gang innimellom er at jeg blir skikkelig sliten i hodet. Men det kommer av at jeg har sittet for lenge å konsentrert meg om skjermen, ikke noe med selve spillene å gjøre.

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd det. Hvis jeg har blitt dårlig under en spilleøkt er det på grunn av dårlig mat eller drikke, spilling har ikke gjort meg dårlig. Portal har gitt meg litt hodepine til tider, fordi jeg har prøvd å logisk tenke meg frem til hvordan jeg må snu meg etc. når jeg faller ut av portaler i taket i hht. kontrollene, men ikke på grunn av spillets innhold.

Lenke til kommentar

En ting å gjøre - Slutt med gaming! Man burde på ingen måte presse kroppen sin til å tåle hodepiner/kvalme osv, siden dette kan lede til langt verre sykdommer.

 

Selvfølgelig vil ingen slutte med gaming(var en joke), men lange pauser, et godt luftet rom osv er ideelt. Samtidig burde en ikke sitte mer enn et par timer i strekk for å være helt ærlig. Du blir, eller ihvertfall jeg, helt tommelusk og ør i hodet... Nesten samme følelsen som en har når en kommer hjem fra en fuktig fest med ALTFOR høy lyd..

Lenke til kommentar

En ting å gjøre - Slutt med gaming! Man burde på ingen måte presse kroppen sin til å tåle hodepiner/kvalme osv, siden dette kan lede til langt verre sykdommer.

 

Selvfølgelig vil ingen slutte med gaming(var en joke), men lange pauser, et godt luftet rom osv er ideelt. Samtidig burde en ikke sitte mer enn et par timer i strekk for å være helt ærlig. Du blir, eller ihvertfall jeg, helt tommelusk og ør i hodet... Nesten samme følelsen som en har når en kommer hjem fra en fuktig fest med ALTFOR høy lyd..

Tror du ikke helt forstår problemet her. Det har ingenting med hvordan miljøet rundt seg er. Dette er noe som trigges av det som skjer på skjermen og hvordan hjernen snakker med resten av kroppen. Gjelder ikke veldig mange. Og det kan komme i bølgedaler.

 

 

Men det er mulig å begrense at problemet skjer. Ved å ha et godt belyst rom, sitte lengre vekk fra skjermen o.l.

 

 

Lenke til kommentar

Husker da jeg spillte Duke Nukem for mange år siden. Da ble jeg så kvalm at jeg måtte bare gi meg og legge med nedpå litt. Ellers er det ingen spill jeg har blitt kvalm av etter det, men kan merke det godt på kroppen når jeg har spillt for mye/lenge. Da kan jeg få hodepine, intens svimmelhet, press i hodet og smerter i brystet. Så prøver å passe på at det ikke skjer ved å avslutte spillet med en gang jeg begynner å merke noen av symptomene. Så kan jeg heller spille videre senere når det har gitt seg. Men er jo ikke alltid jeg klarer det, speielt hvis spillet er veldig bra og jeg er såpass hektet.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg satt hos kameraten min, vi døgnet og spilte Need for Speed 3: Hot Pursuit men han møtte veggen utpå natta - han ble rett og slett "bilsyk".

 

Selv har jeg fått denne opplevelsen èn gang, da av et program til PlayStation som lot deg lage egne musikkvideoer av technosorten. Altså mye blinkende lys og snurrende effekter og greier. Jeg blir faktisk litt kvalm bare av tanken.

Lenke til kommentar

Jeg måtte legge fra meg portal i jula fordi jeg følte meg uvel og kvalm etter noen få brett.

Spill som Doom, Half-Life og lignende har jeg aldri greid å spille spesielt lenge.

Det er gjerne FPS-spill med mørke og "psykadeliske" omgivelser som trigger dette hos meg. Andre FPS-spill, som TF2, CS, CoD etc, har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar

Husker jeg ble skikkelig kvalm av det første Red Faction spillet. Det siste spillet jeg ble kvalm av er Portal, med Portal ble jeg ekstremt kvalm, etter å ha gått gjennom 18 brett og ikke klare siste brett måtte jeg ta en spasertur og få i meg litt mat.

 

Det skal sies at jeg var kvalm sånn ca halvveis i Portal, men presset meg. Hadde jeg presset meg mer hadde noe kommet opp. Så ille var det.

Lenke til kommentar

Det er vel mer det at selskaper som har lett for å bli saksøkt, bortimot alle i Amerika, er overforsiktige. Det står også "Hot content!" på kaffekopper fra Stabucks, selv om det burde kunne taes som en selvfølge.

 

"Why dont we just take the safetylabels off everything and let the problem solve itself?"

 

^^

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har blitt syk av et spill, er vel mer det at jeg får vondt i hodet/blir sliten av å konsentrere meg. I mine yngre dager ble jeg syk et par ganger av at jeg satt ved pcen i alt for mange timer på rad, men det forsvant etter hvert som jeg ble vant til å sitte forran skjermen. For meg er det imidlertid noen spill med særdeles skarpe farger som kan bidra til hodepine.

Endret av Brutii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...