Gå til innhold

Dine største ønsker og drømmer for neste generasjon konsoller


thomassit0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Min drøm hadde vært at PS-folka og Xbox-folka kunne spille sammen. Da hadde jeg blitt fornøyd, men det kommer vel aldri til å skje..

 

Din drøm er mindre konkurranse, noe som ville gjøre konsollene både dårligere og dyrere?

Nei, min drøm er at PS-folka og Xbox-folka kunne spille sammen.Jeg kan ikke se hvordan det kan føre til mindre konkurranse.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Min drøm hadde vært at PS-folka og Xbox-folka kunne spille sammen. Da hadde jeg blitt fornøyd, men det kommer vel aldri til å skje..

 

Din drøm er mindre konkurranse, noe som ville gjøre konsollene både dårligere og dyrere?

For mye konkurranse lager dårlige konsoller også så det er en toegget kniv. Denne generasjon hastet Microsoft ut Xbox 360'en med en latterlig failure rate, PS3 var stabil men manglet alt for mye ut av porten, og Nintendo Wii levde ikke opp til sitt potensiale før Motion+ ble lansert.

Lenke til kommentar

Håper ikke det skjer. Det er få og langt mellom gode spill fra andre enn Nintendo og de er for travelt opptatt med å melke gamle serier til å komme med noe nytt. Joda, det er fornøyelig å spille Zelda og Mario, men Nintendo har ikke gjort annet denne generasjonen enn å komme med, i mine øyne, en ny gimmick. Jeg falt pladask for denne selv og kjøpte meg Wii. Dessverre har denne blitt en støvsamler av rang. I mine øyne er wii sports resort o.l. spill et steg tilbake. La MS og Sony presse grensene så mye det vil.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Det at de jager etter bedre hardware i konsollene sine er jo positivt på alle mulige måter. Om de ikke hadde gjort dette hadde de like gjerne kunne sagt at den neste konsollen ligger i en firmwareoppdatering og at det er opp til utviklerne å klare seg uten noe bedre hardware.

 

Jo bedre hardware Sony og Microsoft slenger til utviklerne, jo mer plass vil de ha til å gjøre som de vil. Jeg vil tørre og påstå at en utvikler alltid vil gjøre det bedre på en maskin med kjappere ytelse. Om de ikke fokuserer på grafikk så er det uansett lettere å lage spill som flyter på kraftigere hardware.

Lenke til kommentar

Dragon Age er ikke en xbox port til PC, det er en PC port til xbox

Sant nok, men du kan merke at Dragon Age er simplere enn andre eldre RPG spill, som jeg velger å tro er pga det skal være mer konsoll vennlig. DA:O er fortsatt mitt yndlings spill ifjor dog. Ble litt offtopic.

 

Men, for konsoll fremtiden:

Jeg håper på større muligheter innen net tjenester, aka youtube osv. Eller muligheten til å ha en nettleser.

Full støtte for eget tastatur & mus.

Større satsing på 3D.

Kraftigere maskinvare: Flere kjerner, høyere frekvenser, mer ram til både system og video, et skjermkort som yter bedre enn dagens high-end. Vet at grafikk ikke er alt, men i dag holdes grafikk utviklingen tilbake pga denne generasjonens konsoller.

Større HDD eller SSD.

Fler funksjoner som Natal og Wii kontrollene. Noe som kombinerer disse sammen med 3D som nevnt tidligere.

 

Altså, jeg ønsker at den skal ta et steg nærmere PC'er, men forsatt være en ren underholdnings maskin. (Spill/Film/Musikk/Community)

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at den største grunnen til at Dragon Age: Origins tidvis oppfattes som den tilbakestående stebroren til spill som Baldur's Gate er av kommersielle hensyn. Man kan ikke pakke inn et supertungt ruleset som AD&D / D&D 2nd Edition og tro at det selger nok til å gjøre opp for produksjonskostnadene til en så diger tittel som Dragon Age, og da er det full forståelig at BioWare har valgt å ta utgangspunkt i et konsept som er en del simplere.

Lenke til kommentar

Etter at disken på Xboxen min ser ut til å synge på siste verset. Håper jeg på lagring av save games i nettskyen. :p

Burde ikke være umulig å få det til. Hadde vi og sluppet slike transfere kits som M$ har lagd. Lette å oppgradere disk evt bytte konsoll etc

Lenke til kommentar

Etter at disken på Xboxen min ser ut til å synge på siste verset. Håper jeg på lagring av save games i nettskyen. :p

Burde ikke være umulig å få det til. Hadde vi og sluppet slike transfere kits som M$ har lagd. Lette å oppgradere disk evt bytte konsoll etc

Det skal visstnok være en del av betalingstjenesten til PS3

Lenke til kommentar

Grafikk er på ingen måte det jeg vil ha mest. I selve helheten ønsker jeg at man ikke bare skal tenke grafikk, vakre cutscenes men at gameplayet får et større fokus og spillerne blir mer involvert. Jeg vil heller se "lavere" budsjetts spill som tør og tar sjanser, toner ned grafikken og lignende for å spare penger men gjør alt de kan for å skaffe fantastisk gameplay.

 

Men om det skulle vært noe så:

 

PS3:

Fortsette med den gratis online tjenesten men at de likevel forbedrer den.

Mulighet til å avspille ps1, ps2 og ps3 spill.

Mulighet for å kjøpe ps1,ps2, og ps3 spill digitalt. De 2 første generasjonene for en rimelig billig penge

Mer ekslusive spill ved release

Triggers på kontrollen, ellers må jeg si det er den beste kontrollen av de alle etter mitt syn.

Støtte for mus og tastatur

Flere rollespill ved release (japanske that is), tok sin tid før det kom noe skikkelig kvalitet. Her tenker jeg vi sier f.eks en oppfølger til Valkyria Chronicles ved release som utnytter Canvas enginen til det ytterste.

 

Xbox360:

Mindre fps, mindre fps og ja, mindre fps.

Mulighet for å spille 360, og vanlig xbox spill. Synd at jeg må fortsatt vente til Oddbox kommer ut før jeg får sjansen til å spille Munch Odyssey og Stranger's Wrath.

Enkelt og greit fiks - RROD

Enda mer viktig - Få orden på hvordan xboxen absolutt skal ødelegge spillene selv om de behandles fint. Desto mer de blir spilt, desto dårligere fungerer de.

Støtte for mus og tastatur

USB tilkobling som ved ps3en

Ikke behov for noe jævla trådløs ladder.

Gjør som ps3, ledning for å lade xbox kontrollen og ikke noe du må kjøpe seperat

Gratis xbox live, eller eventuelt bør live tjenesten bli mye bedre.

 

Wii:

Faktisk aldri spilt. Har aldri hatt interessen av den, vil heller ha en kontroll i hånda og sitt meg godt ned i stolen og slappe av.

 

Alle:

- Mulighet til å ta opp film og laste opp direkte til youtube.

Mindre fremtidsrettede spill og mer fokus på fortiden istendfor fremtiden. f.eks halo, bryr meg ikke i det minste, null interesse.

 

- Litt urelatert, Square-enix går hver sine veier og vi går tilbake til Enix og Squaresoft. Squaresoft går tilbake til sin gyldne alder og produserer fantastiske titler og vekk med remakes og alt det der.

 

- Mindre melking av DLC (skjer aldri), ta for eksempel Dragon Age, Mass Effect 2 - DLC på release dag, i mine øyne er det jævla grådig. Greit nok, venter man noen måneder så sier jeg ikke så mye på det men man kunne like godt inkludert dette i spillet fra dag en.

DLC bør selvsagt også ha prisene mer justert etter lengende. Neppe lyst å bruke en hundrelapp på 1-2gameplay.

 

- Dette går på multiplayer FPS som f.eks MW2, istedenfor at vi blir melket penger for nye map packs så blir det mulighet som med pc. Laste ned customized maps (gratis) fra andre som har laget. Gratis release av maps fra gamle spill som har fått en oppfølger som f.eks for CoD10 (skjer aldri)

Lenke til kommentar

Mulig jeg er gammeldags her, men er ikke så hypp på all denne 3D-praten. Heller ikke alt snakke rundt online/multiplayer.

Personlig lengter jeg etter gode singelplayer spill, selv om dette ikke har noe med next-gen å gjøre :)

Av next-gen tror jeg hardware blir kraftig oppdatert. Tror kanskje vi kommer til å se større forskjell på grafikken mellom konsollene. Det spesielt med tanke på hvor mye grafikken blir sammenlignet på multiplatformspillene som slippes. Og de aller fleste spillene som slippes nå er multiplatform. Derfor tror jeg konkurransen om best grafikk tilspisser seg.

Bakoverkompitabel er selvfølgelig et pluss. For Xbox sin del håper jeg den blir sonefri, som PS3.

Og hvis jeg i det hele tatt skal kjøpe den skal den komme med innbygd mottaker for trådløst nettverk, som PS3 igjen.

PS3 håper jeg lanseres med flere spill, gjerne eksklusive.

Med all fokusen på touch og annet fancy stuff, hadde det ikke overrasket om det bli en ny feature på kontrolleren. HDD blir kanskje byttet ut med SSD, forhåpentligvis, spesielt hvis spill skal bli

nedlastbare og spilles rett fra harddisken.

Større integritet med sosiale medier, selv om dette er på softwaresiden, samt videotjenester.

Og selv om jeg ikke er like overbevist enda så blir nok 3D og multiplayer/online en gedigen ting :rolleyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...