Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Det som er så utrolig bra med Risen (også stort sett Gothic serien) er at spillet ikke prøver å trykke moral over hodet på deg, samtlige andre rollespill gjør dette i større eller mindre grad (nå er du slemming - nå er du god prinsippet). Dette har de klart å dra enda videre ved at man kan løse 1 quest på flere måter ved feks å lure flere parter så du får mer ut av 1 quest. Risen har fått til at du faktisk føler du kan gjøre egne valg samtidig som valgene du gjør for konsekvenser på flere områder(men ikke på den vanlige Gode-Onde måten som nevnt, men kan godt lure alle som god tyv og ikke få "negative" konsekvenser i det hele tatt). Jeg er utrolig imponert over at de har klart å sette denne "ai" sammen.

 

Sikker på at jeg kommer til å spille denne Perlen av et rollespill en gang til når jeg er ferdig.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inquistion, Warrior of The Order og The Dons føles ikke snille eller onde, de alle ønsker å gjøre ting på sin egen måte. Dette er noe jeg har lært å like svært godt i spillet, det er ikke: Oh... Emperiet er i fare fordi en hemmelig cult påkaller en gud (Jeg likte ikke MQ i Oblivion, men resten var elsk), men mer vi vil det og jeg vil det, og de der borte de vil det. Mer sånn som det virkelige livet faktisk er, alle ønsker å gjøre noe på sin måte, og alle kjemper for det.

 

Det følte jeg også, jeg er I warrior of the Order siden jeg hadde lyst på litt magi uten å trenge scrolls, men nå vil jeg faktisk nesten starte på nytt, likte det å bruke bue, sverd og skjold bedre.

Lenke til kommentar

Halv mage, halvt kriger. Men sverd kapasiteten din blir begrenset, samme med magi, det er mer varriert enn å bare være mage eller ren combat fordi du må til tider bruke magi og andre ganger kan en stav eller et sverd gjøre susen bedre. Men jeg liker ikke at dem bruker tøy som armor, får håpe jeg kan få skikkelig plate etterhvert .:)

 

Edit: Spyd og lignende teller som staver, så staver er ikke et så kjedelig våpen som jeg tenkte, tar heller en stav enn et 2hand sverd nå.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

Bedre å ha en liten øy med mye innhold kontra en diger øy med lite innhold.

Best å ha en diger øy med massivt innhold.

 

Hvilket spill har til dags dato dette?

 

200,000,000 vesener å drepe er ikke innhold. Story er innhold.

Morrowind, Oblivion :)

 

Med innhold mener jeg quester, ikke-repetive quester.

 

En hel haug med factions og sidequest over 40+ kvadratkilometer.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på quests i de spillene og grinding i WoW, AoC etc ?

 

Ja hva i all verden er forskjellen på Oblivion og WoW? :rolleyes:

 

At du valgte å grinde (Eller følte at questene var grinding) i oblivion får bli din sak.

Alt jeg sier er at Risen kunne med fordel være større, og hatt en del flere quester IMO.

Og nei, det ville ikke blitt som Oblivion, for (som flere har sagt her i tråden) har spillet en helt egen atmosfære som oblivion ikke kan måle seg med, men men, smaken er som baken.

 

Gjennomført godfølelse :)

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Ah, okey.

 

Trudde du kunne velge mellom warrior/guard eller mage.

 

 

Trodde jeg også. Er hunter nå, men tenkte å prøve en runde som mage også. Er ikke det mulig å bare være en ren mage uten noe warrior-stuff?

 

Kan være ren mage jo. Hos The Order, kan du være warrior(med staff og litt magi). Mens Mage er etter det jeg har forstått alt av magi(kan sikkert bruke staff eller diverse våpen, men ikke mestre de).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...