Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg sliter litt med pacinga i dette spillet. Føler at jeg bruker mesteparten av tida bare på å løpe rundt for så å veksle noen ord med en eller annen før det er en løpetur igjen. Hadde ikke vært noe særlig problem hvis historien hadde bevegd seg i ett godt tempo, men mesteparten av tida så er det enten ett lite interessant side-plot eller halvveis repetisjon av ting du har hørt før.

 

Mulig jeg bare har mista interessen for rollespill av denne stilen, men skulle gjerne sett litt mer missons som sendte deg gjennom en hule som tok litt tid å komme seg gjennom, eller inn i fiendens base for å hente ett eller annet. Så langt jeg har kommet så er det ihvertfall veldig sjeldent jeg må gjøre noe mer enn å løpe en kort tur drepe/slå ned 1-5 npcs for så å løpe tilbake.

Lenke til kommentar

Et pr ting jeg ikke har helt klart for meg enda.

 

Lurer på hva som er ren mage, er det white robes?. Hvor befinner disse seg?. Har noen testet og ikke joine noen, bare ta de questene som passer deg, stjele fra alle etc uten å tillhøre noen, kommer man videre i spillet da?

 

Pure mage er white robes/the inqusition. The flaming order heter de kanskje? Det er flere måter å komme seg dit på. Hvis du er i Harbour town kan du for eksempel snakke med han karen som gir mat til de fattige og spørre han videre.

Hvis du startet i swamp, evt klarer å komme deg ut av byen må du bare lokalisere en ruin hvor det er white robes (er en på veien til Big Swamp, forbi huset til Jan.) Da er det bare å løpe bort til NPC'ene der og bli one shotta, så er du i monestary :)

Endret av Error
Lenke til kommentar

I går var en bra dag..

 

Strengt tatt hadde jeg ikke kommet langt i spillet, men var nesten ferdig i monastery, da så jeg at windows 7 nedlasting var ferdig. Så da tenkte jeg at jeg skulle installere før jeg spillte videre. Men så klarte jeg jo selvsagt å gjøre noe feil og nå må jeg formatere heeeile driten og mister save gamet :(

Lenke til kommentar

Kom fram til Naiits forslag etter en stund, men Olf er ikke lenger der. Lurer på om han forsvant når jeg startet kapittel 2.

 

 

Olf befinner seg i Eastern Ruin, ganske dypt inne.

Du finner Eastern Ruin på øst-siden av den store sumpen ikke langt fra Volcano Keep.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg litt ?

 

Sitter fast når jeg skal finne ut hvem som drepte han fyren på gulvet..

Har funnet kniven og fått smeen til å gjenkjenne den, kokken påstår at noen har satt han i dårlig lys, og jeg skal slåss mot han "Lycan"? (siste slåsse-utfordring) og blir grisebanket.. har ikke sjans til å få tak i nok gull til å få noe mer oppgraderinger...

 

 

What do I do.. ? :p

Lenke til kommentar

Jeg må også si at jeg blir mere og mere glad i dette spillet. Grafikken (etter å ha byttet tilbake til 180.48 nvidia driver), combatsystemet (selv om det utilgivlig til tider), voice acting, musikken, storyen, friheten osv, osv gjør dette til en kjempeopplvelse.

 

Når det gjelder størrelsen på øya synes jeg denne er helt perfekt. Har nå spillt i snart 48 timer og kommer enda over nye huler eller ruiner som jeg ikke har sett før. Stort nok til at det er masse å utforske og liten nok til at jeg ikke trenger å sette av en hel kveld for å komme meg fra ene til andre siden.

 

Uten tvil det spillet som har fenget meg mest på flere år!

 

Men en ting (Tror ikke dette trenger spoiler tag):

Til tider sier NPCer at: 'I'm going to mark the entrence/location on your map', men jeg har aldri sett noe i de kartene jeg har i inventoryen. Er dette noe andre har opplevd?

Lenke til kommentar

Men en ting (Tror ikke dette trenger spoiler tag):

Til tider sier NPCer at: 'I'm going to mark the entrence/location on your map', men jeg har aldri sett noe i de kartene jeg har i inventoryen. Er dette noe andre har opplevd?

 

I journalen (l) så er det en tab over kartet kalt Quest Map, trykke på den og så det questet det er snakk om så kan du se det.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg litt ?

 

What do I do.. ? :p

 

Denne kunne ha trengt en spoiler tag ;)

 

 

Dette er den samme fyren som du skal slåss mot for å gjøre færdig basic training. Ta slosskampen og du kommer sikkert til å tape. Etter tapet gå å prat med en av de andre rekruttene som står å trener med stav (husker ikke hva han heter). Du vil da få en ny questchain for å bytte ut sverdet til fyren.

 

 

 

Edit: Takker og bukker Ares!!!!

Endret av PudderPanda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...