Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte litt på å kjøpe det via Steam..men 419kr for et ikke fysiskt produkt er helt latterlig..

Steam sin 1:1 policy på dollar og euro gjør at prisene her til lands ofte er latterlig høye. Du får Risen til ca. 270 kr på risen-shop. Siden dette er uten så mange mellomledd som mulig så går også forhåpentligvis så mye som mulig av pengene til PB i stedet for å finansiere STEAM(ingpileofshit).

Lenke til kommentar

Gir opp spillet nå. Gidder ikke løpe rundt uten teleport noe mer. Kjipt

 

Regner med du har kommet til chapter 2?

Du får en av Fincher i Bandit Basen(inne i hula til Don), I harbour town får du av enten Scordo eller Carlos(avhengig om du joiner Order eller Don) go du får en av Mendoza når du følger han opp til Porten inn vil vulkanen. Tror det står nå sånt som " is there any faster way to reach this place" et eller annet i dialogen.

 

Endret av Termi.-
Lenke til kommentar

Da ble det sent igjen ja, lenge siden et spill har lurt meg til å sitte oppe halve natta ). Fant nettop et skjold, dette er rett etter jeg vippet over til kaptitel 2, er lvl 10 kunne godt tenkt meg å vente litt til før spillet gikke videre men. Legger ut et lite bildet av skjoldet.

 

For min der blir spillet bare bedre og bedre, når det gjelder sverd blir det faktisk ganske mange muligheter etterhvert(komboer,blokking). Så anmelder i Dagbladet røpet seg som det værste innen anmeldere, nemlig anmeldere som ikke prøver spillet skikkelig før de skriver (fikk trekk pga for enkel combat system).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Hvordan øker man hit points? Finner ikke ut hvordan jeg gjør det..

 

Skjer automatisk når du levler eller du bruker ringer og smykker.

 

Oh, thanks

 

Hvis du har full skill med alchemy kan du lage potions som øker life energy-en med 10 for hver potion. Du kan også lage potions som øker strength, dexterity og mana.

 

Du får ikke recipe-ene før chapter 3, tror jeg, hvis du lurer på det.

Endret av Realder
Lenke til kommentar

Likte Risen, men det var vanskelig. =P

 

Jeg syntes det var meget likt Gothic 2.

Gothic 3 var en stor skuffelse, men jeg syntes de gjorde det bra på dette.

Men det er noen ting med dette som gjør at det ikke kommer opp på topp lista mi. :p

 

Awsome shield på bilde over. Jeg har nesten ikke gunnet noe.

 

Ang. hit points, så er det planter slik man kan spise som gir hit points. Disse er det flere av i begynnelsen av spillet. Der er også en nyttig plante som gir exp.

Dette er kansje ikke nytt, men nevner det "just in case". =P

Lenke til kommentar

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=8491

 

I denne tråden er det en gamer som sier han stoler mer på omtaler fra Eurogamer enn fra tyske utgivere.

 

Her finner du svaret på hvorfor nettopp den revieweren gav Risen bare 4\10

 

http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=685511

 

Les gjerne igjennom noen sider, jeg har selv lest Eurogamer anmeldelsen og personlig synes jeg anmelderen bør finne seg en ny jobb, spesielt med tanke på at han hyler om hvor vanskelig Risen er, og etterpå sier han at combaten bare er left mouse button mashing :whistle:

 

Det er ikke rart han ikke klarer å banke noen fiender :D

 

 

 

 

Angående Risen er det bare en ting jeg har å si om du liker Rollespill, go for it. Det har ikke like bra vendepunkter, tvister og spenning i storyen som f.eks The Witcher, men stemning, karakterer, questing og vanskelighetsgrad er helt toppers og i ekte Gothic ånd.

 

Man får ett snev av nostalgia mens man spiller ett helt nytt spill, det alene er fantastisk

B)

Endret av Clakz
Lenke til kommentar

Hmm... Jeg lot vær å lære meg digging, da vedkommende trainer var å finne i Harbour city. Nå har jeg kommet ett hakk lenger og aner ikke hvor jeg kan trene dette. Har funnet igjen vedkommende, men får ikke noe tilbud om training...

 

Trenger ikke å lære deg å grave opp ting - bare finn deg en spade.

 

LOL!

Da må jeg ha tenkt på prospecting, for jeg vet det var noe jeg gikk glipp av :p Men prospecting har jeg jo... Jaja, takker uansett.

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg lot vær å lære meg digging, da vedkommende trainer var å finne i Harbour city. Nå har jeg kommet ett hakk lenger og aner ikke hvor jeg kan trene dette. Har funnet igjen vedkommende, men får ikke noe tilbud om training...

 

Trenger ikke å lære deg å grave opp ting - bare finn deg en spade.

 

LOL!

Da må jeg ha tenkt på prospecting, for jeg vet det var noe jeg gikk glipp av :p Men prospecting har jeg jo... Jaja, takker uansett.

 

Er nok Olf du tenker på ja, som lærer bort prospecting. :)

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Problemet med Eurogamer er det at, de ikke klarer å se noe positiv side med spill(et) og heller ser alt det negative. Samt, at de har en spesiell form for smak, når det gjelder å gi et spill en god karakter.

 

Ser de en ting som er "negativt", trekker de spillet helt ned og utelukker å se på alt det andre som er positivt. Tror jeg.

 

Se for.eks på Darkfall omtalen av Eurogramer. Ga Darkfal 2/10.

Lenke til kommentar

Man kan jo på ingen måte ta utgangspunkt i det en anmelder sier\skriver, man kan finne en anmelder som har lik smak som en har selv eller se litt på gjennomsnittet. Får et spill dårlig karakter av samtlige anmeldere er dette et veldig dårlig tegn.

 

Feks forstod jeg at Risen var mitt i blinken for meg så fort jeg leste starten på gamer.no anmeldelsen, ser at anmelder her liker mye av det samme som jeg gjør i et rpg spill (nå tenker jeg på artiklen i sin helhet).

Vanvittig bra!

 

Jeg må rett og slett bare få det ut med en gang. Risen er et kanongodt dataspill. Jeg har spilt nær samtlige rollespill laget for PC de siste ti årene og sjelden har jeg prøvd noe så bra som dette. Det har fantastisk stemning. Det har rå action. Det har et godt spillsystem. Det har en spennende historie. Det har en særegen og god grafikk. Det har nydelig musikk. Det har interessante personer. Og viktigst av alt – det har nær uendelige mengder med utfordrende og underholdende kamp.

 

Risen kaster deg ut på dypt vann med en gang og så får det være din egen skyld om du ikke er god nok til å svømme. Det tar tid å bli god i Risen. Men tro meg, det er jammen meg verdt det.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Eurogamer, hehe....

Vis man tenkte på det litt, så er ofte en bedømming av et spill en person alene.

Å vis jeg tenkter meg riktig så er det ofte de samme folka som tester RPG spillene.

Men vis en person er sær, eller ikke har interresen, så ser jeg lett for meg en slik karakter. Men det har bare med at det er feil menneske som spillet det.

 

Jeg liker best de artikklene som har litt godt fyll.

Vis en person virkelig bryr seg om sjangeren, så far man oftes mye detaljer om det som er godt og dårlig. Men på en slik måte som virkelig hjelper. For det er mangen artikkler som er enten eller. Slik at de syntes det var ytters dritt eller beste spill "ever".

Men slike artikler hjelper liksom ikke folk som meg. Der man lurer på et spill og ikke vet noe siden artikklene bare er masser av vas.

 

Men jeg personlige ville satt 7/10 på Risen. Rett og slett pga. at de ikke har brukt mer til på visse animasjoner under samtale, og at folke modellene ikker er bra, og ser ut som kopier rett av gothic 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...