Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, demoen overbeviste ikkje meg i alle fall. Sjølv om eg ser vekk ifrå misbruken av Gothic-namnet, verkar dette som eit relativt skuffande spel. Det rollespelmessige ser ut til å vere dumma ned og forenkla vekk...det som står att er eit ganske simpelt action-rollespel, der ein berre skal skubbast frå kamp til kamp. Dette kan nok fungere, men då må kampsystemet levere. Dessverre, når kampane byr på null utfordring, blir det heile litt meiningslaust. Eg slit litt med å sjå kva dette spelet har å tilby spelaren.

 

Kay

Lenke til kommentar

laster ned fra steam nå, kom på 398kr. folk sier det er veldig dyrt, men må faktisk gi over 400 med porto fra norske nettsider. og fysiske butikker får det sikkert ikke inn før om en uke eller to :(

Ganske enig, kjøper bare spill på steam atm siden jeg har fibernett.

 

Hvis jeg må bestille ett spill så ender det i 500kr +, hvis jeg skal til butikken og kjøpe spill så blir det 600+. Hvor PS3 spill koster 699...

 

Kjøpte spillet nettopp, blir kanskje å spille litt i kveld hvis jeg ikke blir sugd inn i minecraft igjen.

Lenke til kommentar

Er i gang med Divinity 2 ( også kjøpt fra steam) igjen , og da innser jeg at dere har rett, Gothic4 er et ålright spill , men gud så tamt og ikke noe hardcore, og da blir det lett kjedelig i lengden.

 

Divinity 2 (det var du som viste meg det spillet, takk for det!) er definitivt et mer hardcore RPG ja. Synes nesten det er mer hardcore enn de fleste andre RPG-spill jeg har spillt. Arcania er etter det jeg har lest ren plankekjøring. Du skal slite med å dø i det spillet, noe som er dumt da enkle RPG-spill fort blir kjedelig. Men jeg gleder meg uansett til å spille det, håper bare cdon kan få sendt det snart.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Ser ut til at anmelder hos IGN ikke helt har fattet poenget med Gothic-serien - Ingen kommentar til det faktum at det som nærmest definerer Gothics sjel er vanskelighetsgraden, som skal være høy, slik at man tar det veldig pent og rolig de første timene, før man får bedre utstyr og ferdigheter. I følge anmeldelsen og det flere har sagt om demoen her, finnes det lite som ligner på en ekte "fare-følelse" her, og da daler også følelsen av ekte prestasjon samtidig. I tillegg sies det ingenting om bevegelsesfriheten, noe som også er svært viktig i Gothic-universet. "What you see is where you can go" osv.

Lenke til kommentar

Er i gang med Divinity 2 ( også kjøpt fra steam) igjen , og da innser jeg at dere har rett, Gothic4 er et ålright spill , men gud så tamt og ikke noe hardcore, og da blir det lett kjedelig i lengden.

 

Divinity 2 (det var du som viste meg det spillet, takk for det!) er definitivt et mer hardcore RPG ja. Synes nesten det er mer hardcore enn de fleste andre RPG-spill jeg har spillt. Arcania er etter det jeg har lest ren plankekjøring. Du skal slite med å dø i det spillet, noe som er dumt da enkle RPG-spill fort blir kjedelig. Men jeg gleder meg uansett til å spille det, håper bare cdon kan få sendt det snart.

 

Jeg koser meg med Gothic 4 jeg , men savner "råheten" fra tidligere spill i serien.divinie divinity 2 eter deg til frokost hvis du ikke følger med ! grunnen til at jeg stadig nevner divinie divinity2, er at jeg føler spillet er det siste i en ellers "død" rpg-verden der alt skal være så enkelt og tamt :)

Lenke til kommentar

Er i gang med Divinity 2 ( også kjøpt fra steam) igjen , og da innser jeg at dere har rett, Gothic4 er et ålright spill , men gud så tamt og ikke noe hardcore, og da blir det lett kjedelig i lengden.

 

Divinity 2 (det var du som viste meg det spillet, takk for det!) er definitivt et mer hardcore RPG ja. Synes nesten det er mer hardcore enn de fleste andre RPG-spill jeg har spillt. Arcania er etter det jeg har lest ren plankekjøring. Du skal slite med å dø i det spillet, noe som er dumt da enkle RPG-spill fort blir kjedelig. Men jeg gleder meg uansett til å spille det, håper bare cdon kan få sendt det snart.

 

Jeg koser meg med Gothic 4 jeg , men savner "råheten" fra tidligere spill i serien.divinie divinity 2 eter deg til frokost hvis du ikke følger med ! grunnen til at jeg stadig nevner divinie divinity2, er at jeg føler spillet er det siste i en ellers "død" rpg-verden der alt skal være så enkelt og tamt :)

 

Risen var bra synes jeg.

Lenke til kommentar

Risen anbefales ja, også The Witcher selv om det ikke er vanskelig så opplevde jeg det som råskap på grunn av stemningen og menneskene i det. Heldigvis kommer det oppfølgere til de begge :-)

 

Er det det der Ego Draconis dere snakker om, Divinity 2? Jeg likte ikke rumpa til helten der, alt for store sprettrumper man blir tvunget til å se på og jeg syntes hele holydragonridergreia ble litt kleint med de rumpene... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...