Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Characters are at best uninteresting, most times annoying, with absolutely no character at all.

 

* NPC's are immortal, you can't damage them in any way.

 

* Lip sync and facial animations are a joke.

 

* Quest related coversations auto initiate when you're close enough, no matter what you do. On the top of that, there is some sort of loading time when you enter a dialogue so it resets you to a preset place you must be standing.

 

* Can't swim at all. Invisible barriers at roomsize ponds.

 

* Combat is an absolute letdown. Its not only a clickfest with no strategy required whatsoever, but along with some other outrageous aspects it becomes more worthless than any game's I've played. (Played on hard, removing any armour/equipment and using low level weapons by the end of the demo to fight the "strong" enemies, wouldn't die even if I tried...)

 

* Like Gothic 3, you can't initiate a dialogue with every NPC: what's even worse, the dialogues you can have, have absolutely no options besides taking a quest forward.

 

* Crafting can be done anywhere by opening the equivalent screen, alchemy benchs and anvils are just decorative.

 

* You can drink potions and other items with healing properties in the midst of a battle, without putting away your weapons or any animation taking place, making it ridiculously easy to spam the hotkey number you have assigned to such an item whenever you are low on health.

 

* Enemies such as wolves are incredibly slow, you can take any number of them with a bow just backing up.

 

* There is health regeneration that exists even before you get a level, and it only gets worse with better equipment granding you additional regeneration, making the chance that you actually die during combat incredibly small. (nonexistend combined with the other combat related aspects.)

 

* Quests like fetch x number of items found only in a specific area are even more annoying with the fact that there is exactly the said number of items there and not more, meaning if you miss one, a long trip back to the begining awaits you.

 

* Voice acting is subpar at best, and at certain cases (like that specific old witch) unimaginably annoying.

 

* The world design is far far away from open world standards or Gothic 1,2 and 3 worlds. All areas are surrounded by natural barriers, cut off from the rest of the world, ideal but for an extremely linear game.

 

* Interaction with environmental objects like beds, alchemy benchs, anvils etc is purely decorative and serve no purpose anymore.

 

* NPC's don't give a beep if you're looting their house or walking past them with your weapon drawn.

 

-.-

Lenke til kommentar

Var faktisk akkurat den samme følelsen jeg satt med etter å ha spilt demoen litt (@innlegget ovenfor). Jeg har aldri spilt Gothic, men har kost meg mye med Risen (i alle fall de to første kapitlene, og til dels også resten av spillet) så dette var skuff.

 

Blir vel å fortsette å vente på The Witcher 2, og forhåpentligvis Dragon Age 2 (som også har mulighet for å faile ganske hardt). Synes synd på meg selv som RPG-fan :cry:

Lenke til kommentar

De punktene som Stifi postet høres absolutt ikke bra ut. Jeg likte demoen, men spillte den kun en halv time, så fant ingen irritasjoner utenom usynlige vegger på den tiden. Men det spørs hvordan det blir i fullversjonen. Skal kjøpe det, men om det blir for dårlig eller for kjedelig har jeg Two Worlds II, Divinity 2: Flames of Vengeance, Fable III og Fallout: New Vegas å trøste meg med. I tillegg er Nehrim fantastisk bra.

Lenke til kommentar

Det som kjennetegner gothic serien for meg er den fantastiske atmosfæren, det at verdenen føltes ekte. Etter å ha spillt demoen føles ikke dette som gothic, minimap, quest icons over npc'ene, ingen dialog options utenom det som har med quests å gjøre, osv osv. Blir nok ikke noe kjøp med det første, får bli når det kommer på billigsalg.

Lenke til kommentar

Forhånsbestilt på steam og fikk gothic3 med på kjøpet.

 

Jeg husker jeg prøvde g3 når det kom ut og fant det uspillbart som så mange andre...

 

Men, så jeg att det var kommet en uoffisiell patch 1.74 http://www.worldofgothic.com/dl/?go=dlfile&fileid=166 og end ini fil som skrudde alt på max

http://www.pcgameshardware.de/aid,76...est/#dl_anchor

 

Installerte bare for og teste. Og DÆVEN for en forskjell. Spillet ble plutselig fantastisk.

Bedre enn det meste av rpg jeg har spillt før.

 

Sjekk ut steam tråden.

 

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1360218

 

Så gi gothic3 en ny sjangse mens du venter på gothic4

Anbefalest på det meste (du bør ha en bra pc)

 

 

Har spillt gothic3 i 2 dager nå og finner det mye bedre enn hva gothic4 demoen viste.. :)

Endret av petrus
Lenke til kommentar

EDIT: Ser at Stifi allereie hadde skrive om dei samme tinga som meg, so eg let berre konklusjonen min stå igjen:

 

Dersom dette stemmer (noko som utifrå demoen verkar sannsynleg), er det forbløffande kor langt ned dei (Jowood/Spellbound) har klart å drage serien. Eg hadde ikkje forventa ein verdig oppfølgjar, men eg hadde forventa eit slags forsøk.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

@Petrus

 

Jeg instalerte spillet, lastet ned 1.74 og ini filen.

 

Når jeg starte opp spillet er alt på Tysk nå, hvordan kan jeg få instalert det på Engelsk ?

 

LØST

 

Måtte editere ini filen og velge språk der :)

Endret av ToSSa
Lenke til kommentar

Flott du fant det ut.

Jeg er endelig blitt skikkelig magiker nå. Kom aldri så langt første gang jeg prøvde spillet. :)

 

Med mana regen, fireballs, icelance og "summon golem" er magi gøy.

Skal endelig begynne på hovedhistorien etter ørt og førti timer bare på og finne plasser (teleport steiner) og trene meg opp... Ikke spill for de utolmodige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...