Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Gleder meg enormt til spillet etter at jeg ble ferdig med demoen.

 

Gameplayen var veldig underholdene og faktisk gøy å bruke, grafikken er fantatisk og nesten for god til å være sant siden spillet er ett open world spill.

 

Det var minimalt med bugs og de få buggene som var i spillet var bugs man ikke støtter på ofte. Det føltes som ett gothic spill (lik gothic 3 og risen).

 

Slenger opp ett gameplay video senere ikveld fra demoen.

 

Kommer nok til å kjøpe dette spillet så fort det kommer ut på steam! :D

 

 

post-176-1101009681_thumb.jpg

post-169-1101023277_thumb.jpg post-169-1101023339_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventningene mine til dette spillet steg betraktelig etter denne demoen.

 

- Gameplayet er bra og minnet om Gothic 3

- Grafikken er veldig flott

- Stemmeskuespillet er bra (likte protagonistens stemme, noe som er veldig viktig)

- Koselig stemning

- Ingen bugs den halvtimen jeg spillte

- Ingen lagg eller grafiske problemer, selv med alt på fullt

 

 

Edit: Play.com selger spillet til £22.99. Selvfølgelig var det 14kr over den berømte grensen :(

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Forventningene mine sank betraktelig etter å ha spilt demoen i 10 minutter...

 

Ikke på grunn av grafikken, og ikke på grunn av stemmeskuespillet eller det tilsynelatende plottet (ok da, hun "dama" til protagonisten har dårlige linjer), men fordi jeg hoppet ned i bekken for å finne en vei rundt han tosken som stenger den, og for det første kom det ingen lyd fra stegene mine i vannet, for det andre føltes bevegelsene mine "offroad" som sticky og buggy, jeg satte meg fast i usynlige polygoner i terrenget overalt, noe som betraktelig hindrer utforskning utenfor de vanlige veiene, altså open world... og for det tredje, så fant jeg ingen vei forbi broen... <_<

 

Litt stilig at physx drar sauene over stupet når du dreper de, men det plager meg litt at bakken var såpass slak at jeg ser for meg hektiske situasjoner i kamp senere i spillet dersom man vil sikre seg looten fra kills man gjør... At bakkene er veldig overdrevne tyngdekraftsmessig fant jeg også ut i nevnte bekk. Det skulle ikke rare bakken til før jeg ikke kunne gå, og climbing fant jeg ingenting av. Ser mørkt ut for utforskingen dette her.

 

(Fant også ut at spillet trenger en bump på contrast for å se bra ut.)

 

 

Edit: Herregud så patetisk konsollifisering for dumme amerikanere.

 

Når dere åpner og går igjennom porten for å ta smugleren, prøv å gå over kanten rett til høyre for porten, og forsøk etterpå å vandre opp gjennom\ved siden av fjellet der.

 

Open world? Hvor da? :angry:

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

@Aspiranten: Tenkte ikke over det med usynlige kanter da jeg spillte. Tenkte at de sikkert bare hadde sperret av visse områder i demoen. Men nå når du sier det gikk jeg inn igjen for å utforske litt mer, og da krydde det av usynlige kanter. Satt meg fast både her og der. Får inderlig håpe at det kun er noe som er i demoen, for det blir et stort irritasjonsmoment om det er slik i fullversjonen.

Lenke til kommentar

Ja, det håper jeg også. For ellers satt stemningen. Forventningene mine raaaaste opp gliseskalaen fra jeg startet og vandret rundt i byen og endret litt på innstillinger, og raste ikke ned igjen før jeg fant kantene.

 

Det virker på meg som om de har kodet mappet i en blanding mellom tradisjonelle Gothic ånd og The Witcher, som bare hadde ètt plan og hadde gjerder, hekker og innhegninger for å holde deg borte fra fjell og omveier. Så resultatet blir en illusjon av open world, men stengt inne på ett forhåndsbestemt område <_<

 

Har du prøvd å sove? Det har de fjernet fra spillet :< Jeg som misliker å gå dungeons nattestid... Man ser jo ingenting :angry: (Ja, jeg elsker å forske og går aller helst offroad fra main plot om jeg ser en hule i fjellene i det fjerne :D )

Lenke til kommentar

Ja, det håper jeg også. For ellers satt stemningen. Forventningene mine raaaaste opp gliseskalaen fra jeg startet og vandret rundt i byen og endret litt på innstillinger, og raste ikke ned igjen før jeg fant kantene.

 

Det virker på meg som om de har kodet mappet i en blanding mellom tradisjonelle Gothic ånd og The Witcher, som bare hadde ètt plan og hadde gjerder, hekker og innhegninger for å holde deg borte fra fjell og omveier. Så resultatet blir en illusjon av open world, men stengt inne på ett forhåndsbestemt område <_<

 

Har du prøvd å sove? Det har de fjernet fra spillet :< Jeg som misliker å gå dungeons nattestid... Man ser jo ingenting :angry: (Ja, jeg elsker å forske og går aller helst offroad fra main plot om jeg ser en hule i fjellene i det fjerne :D )

 

Har ikke prøvd å sove, men om de har fjernet det så er det idiotisk. Liker også best å utforske når det er litt lyst. Og hva med om du skal inn og shoppe et eller annet sted, men det er midt på natten og må vente til de åpner igjen? Eller har de kanskje døgnåpne butikker?

Lenke til kommentar

Kjørte demoen på max jeg også og jeg må si jeg var mektig imponert over stort sett alt bortsett fra noe av stemmeskuespillet og lipsyncingen, men etter jeg har lest litt om hva hardbarka gothic fans syntes har jeg blitt litt skeptisk siden de har så og si slaktet spillet...men vi får se.

 

Men jeg har ikke spilt noen av de andre gothic spillene så jeg har ikke noe og dømme det ut ifra.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Ja, det håper jeg også. For ellers satt stemningen. Forventningene mine raaaaste opp gliseskalaen fra jeg startet og vandret rundt i byen og endret litt på innstillinger, og raste ikke ned igjen før jeg fant kantene.

 

Det virker på meg som om de har kodet mappet i en blanding mellom tradisjonelle Gothic ånd og The Witcher, som bare hadde ètt plan og hadde gjerder, hekker og innhegninger for å holde deg borte fra fjell og omveier. Så resultatet blir en illusjon av open world, men stengt inne på ett forhåndsbestemt område <_<

 

Har du prøvd å sove? Det har de fjernet fra spillet :< Jeg som misliker å gå dungeons nattestid... Man ser jo ingenting :angry: (Ja, jeg elsker å forske og går aller helst offroad fra main plot om jeg ser en hule i fjellene i det fjerne :D )

Det kan hende at dette med gjerder og sånt er noe de har i her på den øya, like ved byen der, det er en veldig liten øy, og jeg tror de har tenkt på at folk gjerne gjør andre ting enn å utforske et jorde. Vil tro at den "open world'en" din starter når man kommer seg av denne øya her, som sikkert skal være en slags "boot camp" til du kommer til den store verden. Bare en tanke selvsagt.

Lenke til kommentar

Xifi:

 

I Gothic 4 er det ingen gjerder, det er usynlig luft som stanser deg :p The Witcher hadde gjerder, så i det spillet var det grusomt irriterende å ikke kunne bare hoppe over gjerdene, men det var ihvertfall synlig hvor man kunne gå og ikke. I Gothic 4 blir du bare stoppet, eller så hekter du deg fast i spisshjørnene på ett av disse usynlige veggtingbomselommene, så stanser du midt i løpingen. Utrolig irriterende...

 

Dialogen og skuespillet var også dårlig, jeg har spillt litt mer og det var... Jepp, jeg begynner å havne dithen at dette spillet aldri burde fått bruke Gothic logoen, men penger er som vanlig mer verdt enn heder og ære. (Snakker til dere, Jowood)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...