Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

gothic4.gif

Om Spillet:

Arcania: A Gothic Tale is the fourth installment of the Gothic series, and the first one to be developed by a company other than Piranha Bytes; the game will be developed by Spellbound.[2] The first teaser trailer revealed that Arcania is scheduled to be released in Winter 2009, but it's not confirmed by JoWooD so the release date is still unknown.[3] At the 2008 Games Convention in Leipzig, JoWooD presented Arcania behind closed doors, but despite all the security measures, a visitor managed to film a short gameplay video from Arcania. The video has achieved great success among fans.[4] In 2009, JoWooD released the official website for Arcania: A Gothic Tale, revealing new information, screenshots and artworks.[5]

- Wikipedia

 

Background Story:

War covers over the Southern Islands like a blood-drenched shroud... and finally, War reaches the idyllic isle of Feshyr in the Southern Seas. The protagonist of ArcaniA - A Gothic Tale returns from an adventure to find his home town pillaged and looted. The aggressors’ ships - with an Eagle displayed on their billowing sails - escape over the horizon.

 

Seeking revenge, the hero leaves the destroyed city behind and soon realizes that this cowardly attack did not just happen on a reckless mercenary`s whim. An evil power lies waiting at the threshold of this world, and our hero will need to face this nameless evil. Yet the hero is not alone - his fate is linked to that of a beautiful, mysterious lady as well as a powerful artifact from the long-forgotten distant past, which plays a major role in the grandiose new RPG adventure.

- Hjemmesiden

 

Trailer:

 

[/url]

 

 

Ingame Footage:

 

 

Screenshots:

screenshot024.jpg

arcaniagamescom2009screen13.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaa, dette blir spennende dere, når utvikleren lager sitt eget konsept, og utgiveren stjeler det gamle merkenavnet og lager en "etterfølger"..

 

Nå får vi endelig svar på hvem som ødela Gothic 3 :D

 

På den annen side, kan dette være kjempebra for oss, da kanskje JoWood vil redde rykte og spruter penger inn i prosjektet, mens PB kanskje legger seg i selen for å gjøre en knalljobb, så kan det jo være vi får 2 kanonbra RPG`er på 6 måneder.

 

 

Meen, helten i G4 ser metroseksuell ut :( Og helten i Risen ser ut som en sjimpanse fra Prison Break.

Lenke til kommentar
På den annen side, kan dette være kjempebra for oss, da kanskje JoWood vil redde rykte og spruter penger inn i prosjektet, mens PB kanskje legger seg i selen for å gjøre en knalljobb, så kan det jo være vi får 2 kanonbra RPG`er på 6 måneder.

 

 

Meen, helten i G4 ser metroseksuell ut :( Og helten i Risen ser ut som en sjimpanse fra Prison Break.

 

Metroseksuell faktisk, haha! Tror Gothic 4 kommer til å bli bra, jeg. Ikke hørt så mye om Risen enda men skal absolutt sjekke det ut. På tide at det kommer litt RPG i stil med The Elder Scrolls serien - vært for mye sci-fi RPG's i det siste.

Lenke til kommentar
Metroseksuell faktisk, haha! Tror Gothic 4 kommer til å bli bra, jeg. Ikke hørt så mye om Risen enda men skal absolutt sjekke det ut. På tide at det kommer litt RPG i stil med The Elder Scrolls serien - vært for mye sci-fi RPG's i det siste.

*Offtopic reklame*

 

Risen du sjekke ut ja, er jo dèt som er det opprinnelige Gothic 4, sett bort ifra at G4 fra Spellbound foregår i samme universet som G1, så har det jo like lite med det å gjøre som Risen.. Ettersom jeg har forstått :-) Det er Gothics originale utvikler som står bak Risen, og de har innrømmet svært mange feil som jeg mislikte i 3`ern, som de vil rette på i Risen, så jeg har klokketro på dette prosjektet :-)

 

Og Risen har jo release neste fredag, så her er det bare å kjøre på !

 

Skal hente noen utviklerscreens til deg her jeg.

 

http://www.worldofrisen.de/gallery_pic1049...3ffc0ba25ecbf38

 

Bare å trykke seg videre og sjekke ut.

Du kan også lese fansens spørsmål til utviklerne, og deres svar, inne på:

 

http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=640463

Endret av Clakz
Lenke til kommentar

Er litt småskeptisk. Spellbound-folka var involvert i RPG-serien Realms of Arkania, som forsåvidt var gode spill. Men når de da velger å døpe om Gothic 4 til Arcania: A gothic tale begynner man jo å lure på om lojaliteten ligger hos Realms of Arkania eller hos Gothic. Jeg håper Spellbound ivaretar Gothic-universet på aller beste måte, men frykter at de på arrogant vis vil skvise inn "masse rart" fra Realms of Arkania og ødelegge hele greia. Hilsen evig pessimist :-P

Lenke til kommentar
Nå får vi endelig svar på hvem som ødela Gothic 3 :D

 

På den annen side, kan dette være kjempebra for oss, da kanskje JoWood vil redde rykte og spruter penger inn i prosjektet, mens PB kanskje legger seg i selen for å gjøre en knalljobb, så kan det jo være vi får 2 kanonbra RPG`er på 6 måneder.

 

Akkurat det jeg håper på, 2 kanon bra Gothic spill :D .

 

I alle fall får vi krysse fingra for at ett av de blir et "ekte" knall bra gothic spill i samme kvalitet som Gothic 2

Lenke til kommentar

For min del blir jeg mest sansynlig aldri å spille Gothic 4, men heller spille Risen, som er laget av Piranah Bytes og som er den spirituelle oppfølgeren til Gothic serien (som døde med 3-eren)!

Risen har vel også forøvrig fått særdeles bra omtale her på gamer, så jeg gleder meg noe helt jævlig :)

 

Edit: en gedigen leif er fjernet, dog jeg sverger på at jeg trodde at jeg skrev Risen til å begynne med :p

Endret av Mr.T
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Minimumskravene har blitt offentliggjort, og de er som følger.

 

PC Minimum Requirements:

 

* Operating System: Microsoft Windows XP / Windows Vista

* Direct X Version: DirectX 9.0c or higher

* Hard Disk Space: 10 GB + 600 MB virtual memory

* DVD Drive: 6x DVD ROM Drive

* Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz, AMD Athlon 3500+

* RAM: 1 GB (Windows XP), 1.5 GB (Windows Vista)

* Graphics Accelerator: ATI 1800XT, Shader Model 3, 256 MB, Nvidia GeForce 6800

* Sound Card: DirectX 8.1 compatible sound card

 

Angående pris så virker den å ligge rundt 250-300 kr for pc. Tar forbehold om at norske priser kan variere. Baserer tallet på utsalgspris fra Amazon.co.uk. http://www.amazon.co.uk/JoWood-Gothic-Arcania-PC-DVD/dp/B002FGT59E

 

Edit: Tråden kunne forøvrig flyttes til Generell Spilldiskusjon da spillet er bekreftet til både PC, X360 og PS3.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det ser unektelig svært vakkert ut, men de har likevel amerikanisert spillet en del, så fortrinnsvis gleder jeg meg til å utforske terrenget også er jeg skeptisk til story og setting i forhold til den gamle gothic merkevaren.

 

Likte ikke jungelen og grottene i Risen, selv om spillet var vakkert konstruert og de tre byene fungerte, om enn med litt haltende regi på karakterer og stemmeskuespillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...