Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Hmm, hvordan fikk de retten til Gothic-serien da?

 

Det vet jeg ikke, så det må nesten andre svare på. Prøvde å se litt på Wikipedia, men så ikke noe om akkurat det. Det jeg derimot så var at Spellbound utvikler spillet til PC pg X360, mens et annet studio porter spillet over til PS3. PS3 versjonen vil i tillegg ikke komme før i 2011. Kjipt for de som skal ha det til PS3, ikke bare må de vente lengre, men de får en port også.

 

Edit: La til quote.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så egentlig kan vi tenke oss at Risen = Gothic 4, og Gothic 4 egentlig bare burde hett Arcania?

 

Nei, Risen foregår ikke i Gothic universet, men likevel følger det Gothicoppskriften slavisk. Veldig lite nytt i Risen ift. Gothic 1 og 2... Bra spill dog, så det anbefales vel.

 

Gothic 4 burde vel egentlig hetet Arcania ja, det foregår kun i Gothic universet, thats omtrent it... :)

Lenke til kommentar

Vi venter med kjemisk nedgraderte forventninger alle mann tror jeg :) Vil ikke forvente for mye, men kikker interesserant etter for å se hva denne nye utvikleren klarer å få til.

 

Dog må det presiseres at de prøver å nå det amerikanske konsollmarkedet med dette spillet... Og dèt innebærer èn ting, forenkling. Action action action, lite dødtid... Jeg blir vel nesten ikke overasket om vi får en mobiltelefon (symbolisert av en fløyte e.l.) så vi kan ringe etter en hestetaxi for å komme oss rundt i Gothic 4 :whistle:

 

Også er det jo en stund til det kommer da, så kjøp Gothic 1 og 2 med en gang og spill de før du setter igang med 4`ern ! :D Har nettopp spilt Gothic 1 om igjen, selv om grafikken suger balle så fungerer den til å sette en fantastisk stemning og fortelle historien det prøver å fortelle.

 

Edit: Frankly though, på tross av at Gothic 1 er hva, DX7 eller noe sånt? Så er det det vakreste av Gothic spillene. Det spillet mangler i grafikk tar det igjen på landskap og utforming av Old Camp, kunsterisk utforming av forskjellige småsteder, vegetasjon og utforming av fjellene etc... <3

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Yeah, men så er det økonomien til det... Nåde deg om du kommer med en god idè uten å ha hele budsjettet utredet og markedsplanen klar!

 

:<

 

Gothic Universe pakka er ganske greit priset. http://www.play.com/Games/PC/4-/3516928/Gothic-Universe/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

 

Edit: Inneholder Gothic 1, 2 + NoTR expansion og 3.

 

Edit 2: Nvidia kort fungerer ikke med Gothic 1 og 2 lenger. Eller, det finnes en fix for det, men jeg brukte bare laptoppen min med 7950 GS eller hva slags kort som står i den, til å spille de med. GT 8*** 9*** og GTX > anything funker ikke pga driver bug.

 

Funker flawlessly med ATI though =) Men om du vil spille Gothic 3, så bør du ha Nvidia :p

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Blir XFX Radeon HD5850, så skal vel ordne seg det.

 

På steam er Gothic 1-2 = 9,99 euro + Gothic 3 = 14,99 euro.. var høy pris for så gamle spill men er vel kanskje ikke så rart ang. steam.

Får vel heller vente på at de titter fram som et midweek eller weekend offer snart :D

 

Så er jo den deilige juletida her også, hvor flere geniale spill blir lagt på prisslaktebenken, mulig det kommer da :)

Håper på Dragon Age i år, får det er et spill som SKAL i min spilleliste :p

Lenke til kommentar

Ny video ute fra en russisk site, viser oss en av de mindre byene.

 

 

Opprinnelig hentet fra http://www.worldofgothic.com/gothic4/ -og jeg stemmer i når de utveksler bekymring for den usedvanlige tomheten i byen, men ser at det er natt, så jeg håper dette er en velfungerende day\night cycle. Liker MEGET godt lyden av rustningen når man beveger seg rundt. Har vel igrunnen savnet dette fra en del andre spill, nå kan jeg omsider føle meg som en ordentlig, vandrende tanks fra middelalderen :whistle:

 

Enda en film fra samme site

 

Viser oss at de særegne gothic interaksjonene har overlevd og blitt ivaretatt. Liker veldig godt skjoldets animasjon på ryggen, ser ekte ut. Men merket i ètt klipp at det roterte og beveget seg litt vèl mye til å være så tungt iom. at helten stod i ro.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Blir fristet litt mer av denne sniktitten:

 

http://www.hookedgamers.com/pc/arcania_gothic_4/preview/article-742.html

 

Gothic

 

ArcaniA: Gothic 4 may in some ways be a reboot for the series, but it shares much of the DNA of its predecessors. And from what we were shown at Gamescom, only the strong and wanted DNA strains were brought along. To prove that ArcaniA is still very much a Gothic game, Jowood even promises the return of iconic NPCs such as Lester and Diego. And with no less than seven unique factions to piss off or impress, there is plenty of trouble to be found too.

Lenke til kommentar

Har aldri spilt Gothic 1 eller 2, hører ALLE snakker pent om det... Blir nok kjøp av de engang for å prøve :)

 

Men uansett utvikler, utgiver å navn, Gothic 4 eller Arcania... Sniktitter, Anmeldelser og Demoer skal prøves og mest sannsynlig kjøp av selve spillet.

 

Selv om Gothic 2 er helt på topp av de beste rollespillene jeg har spilt, ville jeg i dag vært veldig forsiktig med å uforbeholdent anbefalle det. Endelig fått det til å fungere på min nye win 7 pc. Uten en tykk kappe av nostalgiske følelser veit jeg ikke hvor mye jeg hadde fått ut av det i dag. Selv når det var nytt brukte jeg lang tid på å begynne å like det. Bare på grunn av venners store anbefalling fortsatte jeg å spille. Angrer meg ikke for det i dag.

 

Men bortsett fra en fantastisk levende og stemningsfull verden er det også mye dårlig man kan si om gothic 2 i dag. Grafikken er i dag håløst utdatert, kontrollene har altid vært svært omdiskutert. Stemmeskuespill er ikke super bra (men nesten litt morsomt dålig).

 

Jeg tror nok Risen er et bedre valg for nye spillere, enn gothic 2. Sjangsen for å oppleve den gode gothic følelsen er større med det. Stor trives man med Risen, er det større sjangs for så å kunne like gothic 2. Tror jeg da... For da er man kjent med gothic stilen og liker den, uten at dårlig grafikk ødelegger så mye.

Lenke til kommentar

Og hvordan vet du at han som spiller har satt spillet på full grafikk?

 

Skjønner hva du mener, men jeg heller mot at det blir selvbedrag å tro at PC Games, ett spillmagasin, kjører spillet på utrangert hardware når de ønsker å vise kundene sine hvordan spillet ser ut.

 

I andre nyheter, Gothic 4 kommer med SecuRom og internettaktivisering.

 

http://www.worldofgothic.com/gothic4/

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...