Gå til innhold

Gothic 4 Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noen som sa dette er vanskelig? På hvilken skala av vanskelig er det? Vanskelig som i Demon's Souls vanskelig liksom?

Videoen over her var ganske bra og det ser jo bra ut også, så jeg er veldig fristet egentlig.

Tja, det er ikke brutalt vanskelig. Spiller atm på hard og det har vært ganske enkelt så langt men av og til så blir det krøll og fucker opp combos eller dodger feil.

 

Har død ett par ganger men det skjer nok ikke ofte.

Lenke til kommentar

Var det noen som sa dette er vanskelig? På hvilken skala av vanskelig er det? Vanskelig som i Demon's Souls vanskelig liksom?

Videoen over her var ganske bra og det ser jo bra ut også, så jeg er veldig fristet egentlig.

 

Synes Gothic 4 er bra :)

Grafikken, gameplayet og stemningen er der den skal være.

Det diskuteres heftig at dette er ikke et "Gothic" spill, men klarer du la være tenke på det så tror jeg du vil kose deg med spillet.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Åh! De bildene var flotte

 

Ja, skjører alt på full pupp 1920x1200 og det ser flott ut, har ikke problem med FPS heller. Solnedgangen var helt knall!, flott grafikk.

 

Men var forberedt på at det ikke var et Gothic spill (slik de var under Pirhana) så gameplay messig ble jeg ikke så skuffet pga jeg vista ca hva dette gikk til. For det mangler alt Gothic serien var kjent for som:

 

-stor frihet helt fra start - høy vansklighetsgrad -mangler vansklige fiender fra start slik at det føles farlig å bevege seg utenfor veier etc - veldig begrenset området man kan bevege seg på samt veldig begrenset valg på hvordan man ønsker å løse oppgaver\quest så langt - alternative svar har så langt ikke eksistert.

 

Men Risen haddet alt Gothic skal ha, så jeg setter heller mine Gothic krav på Risen2 som er Pirhana og derfor den egentlig "Gothic" fortsettelsen. For i Risen er det igjen helt unikt hvor mange forkjellie måter man kan løse samtlige ting på, utrolig imponerendet det Phirana for til her, årets spill for min del.

 

Men om man ikke sammenlinger og forventer et Gothic spill slik de en gang var, er dette et bra RPG selv om enkelheten og begrensningen nesten grenser til Fable noen ganger. Er ganske positivt overasket og håper det blir enda bedre etterhvert nå...

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Jeg startet og spille i dag men måtte avslutte rimelig kvikt fordi jeg måtte gjøre noen ærender, men tenkte jeg bare skulle si at man kan skru på "RPG elements" i options, sånn som og sove i senger osv, vet ikke hvordan dette funker da jeg ikke har fått testet det enda :)

 

Det er bare overfladisk, visuell interaksjon og har ingen nytteverdi whatsoever i demoen ihvertfall. (Du kan ikke sove, bare ligge på sengen etc.)

 

Ikke rare greiene til RPG elementer m.a.o.

Lenke til kommentar

Har spilt det gjennom, og jeg er fornøyd selv om det var litt for linært for min del.

Kort foralt:

 

Positivt:

God steming

Utrolig bra grafikk

Historien synes jeg var bra nok

Veldig detaljert verden og enkelte ganger føltes det nesten ut som open world

Lite bugs i spillet til å være RPG

 

Negativt:

Ikke open world. Minnet mere om Fable enn Gothic

Dialogene suger. Enkelte skiller seg ut, men de fleste synes jeg var kjedelig og tamt og høre på. Blir ofte til at jeg bare leser teksten og klikker videre til neste dialog før karateren er ferdig med å snakke

AI suger (NPC) Altså man kan rappe hva man vil rett forann øynene til vakter og butikkeiere og de sier ingenting. Tar du deg med en flokk sinna Orcs til noen vakter for å få litt hjelp står de der og gjør ingenting.

 

Som et Action/RPG spill 8/10

Som et RPG spill 6/10

Lenke til kommentar

Det ser veldig pent ut. Har du kommet langt pxK? Håper cdon sende det snart. Får det jo ikke på fredag når de ikke har sendt det enda :(

Har akkurat kommet til Silverlake castle, men stopped der siden det virker som jeg kommer til å fullfløre spillet alt for fort. :p

 

Dette er jo ikke akkurat langt ute i spillet da. Jeg har vært over hele øya nå, så er vel snart slutt =( Gikk litt for fort syntes jeg. 1 dag liksom, selv om det ble ei lang økt

Lenke til kommentar

Da har jeg også fullført det. Helt ålreit action-adventure, men ikke noe Gothic spill. 16 timer a gitt... Gjort alle quests untatt de innsamlingsgreiene du får helt fra starten. Spent på å høre hva andre syntes om slutten. Regner med det ikke er så mange som har fullført det enda, så avventer.

Lenke til kommentar

Gothic4 ble et offer for konsolliseringen, R.I.P .

 

 

Nå har jeg bare spilt demoen på PC og X360 men lurer litt på hva du mener her slik. Somregel når et PC spill har tegn på at det konsollisert så er det jo helst gui som er den store synderen. Så på hvilke måte er PC utgaven blitt dårligere pga det også kommer til konsoll er vel hva jeg lurer på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...