Gå til innhold

Brütal Legend: Generell Diskusjon.


Hvordan er dine forventninger til Brütal Legend?  

  1. 1. Ja, hvordan er de?

    • Tim Schafer/Double Fine/Heavy Metal er kung! Så det blir også Brütal Legend!
      25
    • Must-buy!
      7
    • Ser rimelig spennende ut.
      9
    • Ser helt greit ut.
      3
    • Ganske skeptisk.
      5
    • Særdeles skeptisk.
      3
    • Kommer til å bli møkk!
      1
    • Brütal Legend?
      0


Anbefalte innlegg

Nå som Brütal Legend endelig har skaffet seg en utgiver i form av EA, ser jeg ikke noe som burde være i veien for å åpne en tråd om et spill som for meg vil være det mest ettertraktede frem til det kommer ut, eller Jesu gjenoppstandelse.

 

Som den nyeste traileren fra VGA (video games awards) også viser, er spillet planlagt å komme ut i løpet av det herrens år 2009.

 

 

Generell info om Double Fine, studioet

Info om Double Fine kan du finne både på hjemmesiden deres www.doublefine.com og på wikipedia

 

Generell info om spillet

Info om selve spillet kan du finne på wikipedia siden til spillet der det står ganske mye og veldig utfyllende informasjon om spillet og dets fremgang.

 

Gameplay Videoer.

Innblikk i de første Gameplay-minuttene

 

Multi-Player 1

 

Multi-Player 2

 

Multi-Player 3.

 

Boss-klipp.

 

20Min Gameplay

 

Tråden vil bli oppdatert med flere videoer og screenshots, så om dere finner noe, bare si i fra!

 

 

Spillet slippes etter alt å dømme den 16 Rocktober!

 

 

New-Brutal-Legend-Images.jpg

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det mildt, så har Tim Schafer en ganske så snasen forhistorie innen spill, og de er ikke akkurat ukjente disse tidligere mesterverkene han har vært med å lage.

 

"1987 Maniac Mansion, tools programmer, SCUMM (LucasArts)

1990 The Secret of Monkey Island, co-writer (JVC, LucasArts)

1991 Monkey Island 2: LeChuck's Revenge, co-designer (LucasArts)

1993 Day of the Tentacle, co-designer, co-producer, co-director, co-writer (LucasArts)

1995 Full Throttle, writer, designer, project leader (LucasArts)

1998 Grim Fandango, project leader (LucasArts)

2005 Psychonauts, creative director, co-writer (Double Fine, Majesco)

2009 Brütal Legend, (Double Fine, Electronic Arts)"

Lenke til kommentar
Sett gameplay videoene. Virker ikke så spesielt bra, men håper det overrasker.

 

 

Som Tim Schafer sier i videoen, er det vi ser et slags "treningsarena", det som kommer rett etter det vi ser på slutten, er den åpne verdenen som han snakker om med side-quests og hele pakka.

 

Bare sånn for å nevne det.

Lenke til kommentar
Joda, men gameplayet virket litt småkjedelig. Liker ikke den lette grafikken, dårlige fysikken og den enkle knappemosingen. Men som sagt, så håper jeg dette spillet blir bra.

 

Gameplayet i videoen var jo begrenset til det minimale, da det jo kun er en treningsarena vi får se :) ut i fra det jeg har lèst tidligere vil det komme flere biter som f.eks flyving og sidequesting som kan løsne litt på det inntrykket.

 

Grafikken er kanskje ikke "realistisk", men det har aldri Schafer sine spill vært kjente for heller, det er mer omgivelsene og verdnene i seg selv som er, for å si det som Jack, Awesome.

Jo selvfølgelig ville de vært penere å se på om alt hadde vært i type Killzone 2 stil hvis man tenker texture-messig, men jeg vil heller ha noe som passer det de prøver å få til (som blir forklart i filmen) og at det ikke er lag-problemer :)

Det tekniske har aldri vært et problem for meg når jeg har spilt et spill av Schafer.

 

Mjo, fysikken er ikke tipp-topp, den var også ganske "gammeldags" i Psychonauts, men det la ingen demper overhode når det kom til spille-opplevelsen :) iallefall ikke for undertegnede.

 

"Knappmosingen" som du sier har jo fungert veldig fint i spill som Fable.

Det virker primitivt i starten, men de som vil ha mer dynamisk slåssing og mer utfoldelse innen kamp får det hvis de selv utforsker komboer osv, iallefall hvis det blir likt Fable (noe jeg ikke har noen grunn til å si enda, men prinsippet virket iallefall ganske likt ut i fra det vi fikk se i videoen).

Puzzle-delene av Schafer sine spill er også til tider ganske utfordrende når man sammenligner med andre spill på markedet, hvilket er BRA.

 

Jeg har fortsatt klokketro på Schafers nyeste spill, det som dog kan bli et problem er alle de som synes Jack Black blir "over the top", og vil kanskje ikke gå til innkjøp av nettopp den grunnen, hvilket er synd, men det vil ikke være første gang et (evt.) bra spill fra Schafer lider salgsmessig pga et kresent brukermarked, se bare hva som skjedde med Psychonauts, på tross av at det ble et kritikerrost spill:)

 

Men tiden vil vise, selv er dette spillet jeg gleder meg mest til i år, sammen med SP:Conviction, om det skulle skje at det kommer i år.

Lenke til kommentar

Eg har fulgt dette spelet med eit halvt auge og ikkje heilt visst kva eg skulle tru om det. Konseptet har slått meg som både tøft og litt småteit. Slike konsollactionspel er heller ikkje av mine favorittar.

 

Gameplay-videoen frå Game Trailers gjorde meg derimot langt meir positiv. Kanskje ikkje først og fremst pga. game playet, det ser som andre er inne på ut til å bli i gata knappemosing ala God of War ol. Verda, karakterane og det som skjer ser derimot ut til å verkeleg kunne løfte spelet. Flirte godt undervegs og kjente at dette appellerte meir og meir.

 

Trur nok det går mot kjøp, ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...