Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ett utrolig vakkert spill og jeg er glad for att Philipsen hjelper en god del for å få fram det visuelle med spillet.

 

Fanboyen: Er det strengt tatt nødvendig å være så voldsomt opphengt i karakteren som spillet får, er det ikke bare nyte spillet for hva det er å drite lang mars i hva diverse nettsteder gir spillet. En annen ting er det nødvendig for deg å fremheve kvaliteten på PS3, tror de aller fleste av oss vet att du elsker PS3 din men for noen er dette faktisk ett irritasjonsmoment att du hele tiden må nevne dette.

Lenke til kommentar

Tilsynelatende lagt ute i gokk.

 

Jeg må spørre: Er det mange som opplever spillet som vanskelig? Og kan man grinde, eller er det sånn at spillet bestemmer hvilken level du skal være når du kommer til en boss og gjør sånn at du ikke kan grinde for å bli sterkere?

 

Etter ca. 12 timer spilletid hittil: De fleste kampene er ganske lette, skal ikke nevne spesifikt hvor jeg har slitt men jeg tror ikke det er mer enn 5-10 ganger toppen jeg har måttet loade og prøve på nytt. Jeg har ikke kommet lenger enn til act 5, da. tar meg god tid :)

 

Edit: Det blir allikevel ofte svært hektisk med travel paradigmebytting. Man kan ikke bare autoattacke gjennom hver kamp som en annen skrev. (at autoattack alltid velger de beste angrepene er også BS). Tenke sjæl. :)

 

Man kan de fleste områder hittil grinde litt ved å gå tilbake der man kom fra og farme respawnede monster. Men hittil har det ikke vært noe særlig poeng i det da paradigmene må låses opp trinnvis og det er ganske lett hittil iaf. å maxe alle. Kan jo grinde materialer til upgrades da. Burde sikkert gjort det selv. ^^

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Vel, mine fem første timer har kun vært autoattack ispedd en potion nå og da. Spillet kaster jo potions etter deg som om det var småstein så jeg spammer bare disse istedenfor å bruke tid på para skifte. Viktigere å få de i stagger fortest mulig. Dessuten får du tidlig i spillet et item som booster effekten av potions, som gjør saken enda lettere.

Jeg har dog kun spilt 5 timer og jeg forventer at jeg snart må begynne å tenke, men så langt er det smooth sailing. Er du også litt smart i bevegelsene kan du lure deg til preemptive 80% av tiden, og da er kampene ofte over på 10 sekunder. Dessuten bruker jeg Libra så snart jeg møter nye fiender da det ofte letter jobben en god del.

Lenke til kommentar

Lurt å bruke Libra på nye fiender, så vet kompanjongene dine hvordan de best skal angripe fienden, samt at auto-funksjonen blir smartere.

 

Ellers vil du nok måtte droppe den taktikken snart, Konamixx. Funker bare i starten. Etterhvert vil potions bli veldig lite nyttige og ved å bytte til et paradigme med en medic vil gi betydelig høyere uttelling både i forhold til tid brukt og helse. Ikke minst det at du får en full actionbar etter et paradigmeskifte, noe som vil gi instant tre cures på den som trenger det mest, evt en cura.

 

Forøvrig, å bruke commandoen din til å spamme potions vil etterhvert være en nokså ineffektiv måte å få motstanderen i stagger. Jeg synes i alle fall det er betydelig kjappere å bytte til et paradigme med en medic enn å velge Items->Potion->Person, Items->Potion->Person, Items->Potion->Person, osv., helt til vedkommende er nok heala. For ikke å snakke om at det tar så lang tid at sjansene er gode for at bruken av potions i verste fall gir mindre helse enn den angrepene fra motstanderene tar.

 

Og til slutt, bruk synergist og saboteur for det de er verdt. :)

 

Tror forresten ikke jeg har fått noen nye potions på flere timer nå... Like greit. ;)

Lenke til kommentar
Har spillt og jeg synest at det er ett veldig bra spill, har spillt en god del andre FF spill opp igjennom årene og det at mange andre FF fans går rundt å sier at dette er en skuffelse forstår jeg ikke.

 

Et problem FF har er at mange ikke får med seg at litt av greia med serien er å endre konseptet i hvert spill, også får man en masse folk som sier "jeg likte FF[insert number] men siden den gang har det bare gått nedover". Jeg husker da FFVII kom så var det mange som kun hadde spilt FFVI og ble sinte fordi Square hadde "byttet ut" karakterene fra sekseren, når det egentlig hadde vært mer overraskende om de ikke hadde gjort det.

 

Jeg har ennå ikke sett noen kritiske anmeldelser av FFXIII der kritikken ikke bygger utelukkende på at anmelderen ikke likte det nye konseptet. Spillet er todelt; du har narrativen med sine karakterer, sin musikk og estetiske presentasjon, og du har et kampsystem som er utfordrende og tilfredsstillende når alle funksjonene er kommet i bruk. Det er disse to aspektene en anmelder må vurdere fordi det er disse to aspektene spillet forsøker å få til - og de fleste er enige om at det lykkes. Spillet forsøker imidlertid -ikke- å være noe annet enn en lineær fortelling der du håndterer kampene, og å bruke det som trekkgrunnlag blir som å trekke et FPS for at det er så mye skyting eller en RTS fordi det bare er ressurshamstring og troppeproduksjon; det er jo det som er hele konseptet! :blink:

Lenke til kommentar

@ baltie,

 

Ja jeg håper inderlig jeg snart får større utfordringer, og det virker som det kommer (jamfør alt pratet om Odin tidligere i tråden). Taktikken vil jo blir dårligere etterhvert som fienden slår hardere, men vil ikke potion gå over til å bli hi potion etterhvert?

Var ikke klar over at paradigmeskifte gav deg full AB. Er du sikker på dette? Jeg trodde heller det var et resultat av at P-skifte animasjonen gav baren tid til å fylles opp? Ble heller ikke fortalt noe slik i tutorialen?

Forøvrig, når begynner mer av skilltreet og låses opp? Har makset alt på mine karakterer nå og kunne trengt å låse opp mer av treet. Og hvordan låser jeg flere roller til karakterene? Skjer det automatisk videre i spillet eller må jeg foreta noen grep?

Lenke til kommentar

 

Det låses opp når du kommer videre inn i spillet, gjerne etter bosser. Det samme gjelder rollene. Tviler på at baren fyller seg opp gjennom animasjonen, da den tar 2 sek, og jeg trenger 4 som skal fylles opp. Men ja, baren er full når du skifter paradigme.

Der hvor jeg er kommet skader fiendene det en potion gir, og har ikke sett en eneste hi-potion, så medic blir brukt heftig.

 

Har kommet til der vi styrer Fang for første gang, og begynner å bli rimelig lei av å bare ha 2 stk i partyet hele tiden. Har ikke brukt en eneste gil i spillet, men har likevel bare 2500 gil, etter 14 timer. Og en phenix down koster 1000.

 

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Pengar får du først og fremst gjennom å selje ting du får gjennom kampar. Om du sjekker item-lista, vil du finne ein del ting der det står "can be sold for a premium", desse tinga gir samtidig ofte mykje meir peng enn andre ting :)

 

Paradigmeskifte fyller ikkje atb, det berre ser slik ut ofte sidan atb-en fyller seg opp medan du skiftar paradigme.

Lenke til kommentar

Solgte aldri noe som helst i FF7 jeg, tror faktisk at jeg aldri gikk tom for penger heller.

Viktig og holde farmen oppe, jeg liker å være litt høy lvl på hele teamet når vi kommer til han der sand-orm-gærningen.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Pengar får du først og fremst gjennom å selje ting du får gjennom kampar. Om du sjekker item-lista, vil du finne ein del ting der det står "can be sold for a premium", desse tinga gir samtidig ofte mykje meir peng enn andre ting :)

 

Paradigmeskifte fyller ikkje atb, det berre ser slik ut ofte sidan atb-en fyller seg opp medan du skiftar paradigme.

 

Så en må selge for å få gil? Bruker heller itemene til å oppgradere våpen ol.

Lenke til kommentar
Så en må selge for å få gil? Bruker heller itemene til å oppgradere våpen ol.

 

Vel, nå er gil først og fremst viktig for å kjøpe nettopp disse items som du trenger for å oppgradere. Med fornuftig bruk av Medic har du ikke bruk for en haug med restorativer, og alle våpen jeg har sett til salgs så langt har jeg funnet i kister (eller hva man skal kalle dem).

Lenke til kommentar

Tenkte heller på all tech-stuffe en finner, som en oppgraderer våpnene med. Greit nok, potion kan selges, men det er vel det eneste, og Librascope. Må kanskje se igjennom hva jeg har, sikkert mulig jeg har samlet alt mulig skrot som kan selges ;)

 

Det er mykje smartare å kjøpe det du skal oppgradere med. Du finn billege ting som kan pushe bonusen opp på x3, og om du køyrer på med 20+ perfect conductors på eit eller anna våpen, vil du hoppe opp kanskje 20 nivå på ein gong :)

 

Om du har diverse "nuggets" i samlinga di, er dei ofte gode for ein del pengar. Hugs å sjekke "sell"-lista når du er i ein butikk, der vil du sjå kva det er best å selje i staden for å bruke til ei oppgradering.

 

Om ein gjenstand går for 20,000 gil, er det betre å selje den enn å få kanskje 2000 xp for den.

Lenke til kommentar

Tenkte heller på all tech-stuffe en finner, som en oppgraderer våpnene med. Greit nok, potion kan selges, men det er vel det eneste, og Librascope. Må kanskje se igjennom hva jeg har, sikkert mulig jeg har samlet alt mulig skrot som kan selges ;)

 

Det er mykje smartare å kjøpe det du skal oppgradere med. Du finn billege ting som kan pushe bonusen opp på x3, og om du køyrer på med 20+ perfect conductors på eit eller anna våpen, vil du hoppe opp kanskje 20 nivå på ein gong :)

 

Om du har diverse "nuggets" i samlinga di, er dei ofte gode for ein del pengar. Hugs å sjekke "sell"-lista når du er i ein butikk, der vil du sjå kva det er best å selje i staden for å bruke til ei oppgradering.

 

Om ein gjenstand går for 20,000 gil, er det betre å selje den enn å få kanskje 2000 xp for den.

 

Takk! Plutselig virket det hele litt mer logisk :)

Lenke til kommentar

 

Sliter litt på Barthandelus bossen. Slår utrolig hardt, har fått ned alle de fire hodene, men når han er alene og kaster destrudo dør alle sammen. Utrolig irriterende. Har prøvd han fem ganger nå, er der fremdeles ikke! Får prøve noen ganger til!

 

EDIT: Faen, Destrudo dreper alle selv om de er buffet og full hp...

 

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...