Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Hva brukte dere på første gjennomgang av X?

 

Første gang spilte jeg 80 timer, og rundet det ikke en gang. Deretter på en ny game, 60 timer, hvor jeg rundet det ;)

 

50 timer ved ren gjennomgang, 200+ timer ved neste gjennomspilling der jeg gjorde absolutt alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, huff, hun virker litt dum og deilig igrunn :rolleyes:

 

Jeg har bare en ting å si til det: :thumbup:

 

Kanskje jeg kan spørre hvem som er din (og dere andres) favoritt da, hvis du har en?

 

Det sier noe om hvor gjennomførte karakterene er når det er så vanskelig å bestemme seg. Lightning er kanskje mest interessant, for det er tydelig at hun sliter med en del ting som gjør henne kald, voldelig og innesluttet, og jeg regner med at hun skal utvikle seg til et bedre menneske i løpet av historien på samme måte som Cloud og Squall. Jeg vet ikke om Sazh er like kompleks, men han har en jordnær og humoristisk tilstedeværelse som jeg synes balanserer ut de andre karakterene godt. Snow og Hope er kanskje de jeg liker minst; Snow fordi jeg har litt vanskelig for å relatere til den enfoldige muskelbunt-typen, Hope fordi skylden han legger på Snow er helt urimelig. Vanille er morsom, søt og den eneste feminine kvinnen på laget, og det er ingen tvil om hvem av dem jeg helst ville lenket fast i senga.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har møtt Fang enda, kanskje gjør jeg det etter jobb i dag, men jeg tviler på at hun vil friste meg til å være utro i tankene mot Vanille. ;)

Lenke til kommentar

Jeg syns også Lightning er så absolutt den mest mystiske og mest spennende, grunnen til at jeg ble trukket til spillet var Lightning.

 

Men etter 5 timer igår så er ikke vanille så ille lenger, nå kan jeg se forbi dialekten og finne ut at ho er ikke for dum eller blond. Hope og Snow er de jeg liker minst sålangt.

 

Lurer på om det blir vanskelig å ta platinum trophy i det her spillet.

Lenke til kommentar

Hope og Vanille blir straks bedre å ha med å gjøre så snart de får løst opp i deres respektive emosjonelle problemer.

 

Jeg trenger virkelig en faq/guide om weapon/accessory upgrading. :|

 

Til alle som vil ha hjelp til å skaffe ultimate weapons til karakterne sine, sjekk disse 2 sidene;

 

http://finalfantasy-xiii.net/forums/showthread.php?t=10251

http://www.gamespot.com/intellivision/action/blackjackpoker/show_msgs.php?topic_id=m-1-53200513&pid=576405

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Hmkay, jeg har nå drevet og lest litt, det det kan virke som om dette er det største FF spillet hittil med tanke på hvor mye tid det krever å gjøre enkelte ting.

 

For det første så leste jeg at det finnes 6 Limit Breaks til hver person, det finnes vanlige monstre der ute med over 15.000.000 hp (ja du leste riktig), og det tar vanvittig lang tid å få ultimate weapons til alle karakterene. (eller evt. 12 mill GIL.)

Lenke til kommentar

Jeg synes weapon upgrading var litt merkelig. F.eks jeg har våpenet Gladius til Lightning oppgradert til level 7. Så får jeg et nytt våpen. Hva er vits med dette våpenet da? Det suger jo i forhold til Gladius, skal jeg beholde det, eller?...

 

 

Okay, dette blir vanskelig å forklare men here we go;

 

Det finnes noen forskjellige Tier 1 våpen til hver karakter men jeg skal nå bruke Lightning som eksempel;

 

 

Lv26 Blaze Edge * Perovskite = Magnum Blaze

 

Lv21 Axel Blade * Adamantite = Ignite Blade

 

Lv26 Saber Carbine * Perovskite =?????????

 

Lv21 Knight Saber * Hihiirokane = Peacemaker

 

Lv26 Gladius * Uraninite = Helter Skelter

 

Lv26 Auto Clair * Cobaltite =??????

 

Lv26 Organics * Cobaltite = Apocalypse

?

Lv21 Lionheart * Hihiirokane = Ultima Weapon

 

(Noe japansk her som du ser, kopiert fra Japansk side)

 

Ingen av disse våpenene er noe særlig bedre enn de andre, men på de sidene jeg har lest på så anbefaler de fleste å bruke Lionheart for Lightning, da det har en bedre chain ability. Levelet som står foran hvert våpen er max levelet til våpenet, når du har oppnådd det levelet vil det komme et stjerne-symbol på våpenet. Våpenet er da klart til å 'utvikles' til et Tier 2 Våpen ved bruk av et spesielt material. For Gladius bruker du Uraninite og våpenet blir da til Helter Skelter.

 

Videre kan du levle opp Tier 2 våpenet til det kommer et nytt stjerne-symbol, og bruke et nytt materiale for å utvikle våpenet til et Ultimate Weapon. Det finnes bare 1 ultimate weapon til hver karakter MEN det er noen variasjoner som avhenger av hvilken rute du valgte for å skaffe Ultimate weapon, altså med andre ord, hvilket Tier 1 våpen du valgte å levle først.

 

?Second Tier Weapon * Trapezohedron= Omega Weapon

 

Lightnings Ultimate Weapon heter Omega Weapon, og du trenger å bruke Trapezohedron på et fullt levlet Tier 2 våpen for å få det. Trapezohedron har en meget lav drop rate fra et spesielt kraftig monster i Gran Pulse, eller du kan kjøpe det for 2 mill.

 

Ultimate Weapons kan levles de og, max levelet vet jeg ikke.

 

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Til postkassen er det faktisk nesten 1km. Vi får det meste av posten vår i en postboks som ligger på "postkontoret" dvs. ved siden av MENY på det lokale kjøpesenteret og det ligger enda lenger unna. + Det er bestemor som henter posten og hun begynner å bli litt skrall, så hun henter ikke posten hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...