Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilsynelatende lagt ute i gokk.

 

Jeg må spørre: Er det mange som opplever spillet som vanskelig? Og kan man grinde, eller er det sånn at spillet bestemmer hvilken level du skal være når du kommer til en boss og gjør sånn at du ikke kan grinde for å bli sterkere?

 

Du kan grinde om du vil ved å gå tilbake et stykke for å få fiender til å respawne, men spillet er rimelig lineært de første 15 timene og du kan ikke rømme fra kamper. Effekten av dette er at du er ved 'riktig' level før hver boss så lenge du husker å bruke Crystarium Pointsene dine.

Lenke til kommentar

Tilsynelatende lagt ute i gokk.

 

Jeg må spørre: Er det mange som opplever spillet som vanskelig? Og kan man grinde, eller er det sånn at spillet bestemmer hvilken level du skal være når du kommer til en boss og gjør sånn at du ikke kan grinde for å bli sterkere?

 

Så langt som jeg har kommet så bestemmer spillet hvilken level du er i, dessverre.

Savner random battles igrunn.

 

Spilt FF13 i over 8 timer nå, og så langt er jeg utrolig skuffet. By far det kjedeligste spillet i serien, ser heller ingen grunn til å fortsette å spille det foruten at det andre har sagt så blir ikke spillet bra før rundt 10-timers merket, så jeg får spille meg opp dit og se hvordan det er der.

 

Jeg har spilt i 12 timer, og det har ikke forandret seg ennå, så du må nok legge til noen timer til.

Lenke til kommentar

hmmm...xbox 360 versjonen får høyere score enn ps3 versjonen på metacrititc. Det er jo så å si samme spillet men hadde trodd at ps 3 versjonen vill hatt 0.1 poeng mer pga flere detaljer og bedre skygger osv. Men nokk om det. Nettopp komt til oppgraderings systemet og jeg synest det er fancy pants, undrer på om jeg skal oppgradere første våpenet til lightning eller gladiusen :/ Føler at jeg må balansere magic og strength litt sånn at jeg kan heale litt av og til. Har spillt og jeg synest at det er ett veldig bra spill, har spillt en god del andre FF spill opp igjennom årene og det at mange andre FF fans går rundt å sier at dette er en skuffelse forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar

Spilt FF13 i over 8 timer nå, og så langt er jeg utrolig skuffet. By far det kjedeligste spillet i serien, ser heller ingen grunn til å fortsette å spille det foruten at det andre har sagt så blir ikke spillet bra før rundt 10-timers merket, så jeg får spille meg opp dit og se hvordan det er der.

 

Hvorfor er det kjedelig? Jeg storkoser meg og har spilt rundt ti timer.

Lenke til kommentar

Nah føler ikke at spillet er i en sånn fase at det er noe stor replay verdi utenom hvis du elsker det linære, selv om det selvfølgelig åpner seg mer opp etterhvert og du får en større verden og utforske med sidequest. Er bare en vanskelighets grad såvidt jeg vet, men det er vanskelig nok. Alt i alt syns jeg spillet går for combat og story telling, men du følger en sti som kan bare lede en vei.

 

Odin fight, bitchy:(

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet igang med spillet. Har akkurat "låst" opp para skifte og så langt har spillet vært alt alt alt for enkelt. Kamper har begrenset seg til å spamme X til jeg var ferdig. Håper på mer utfordring nå. Som forventet leverer iallefall Sqenix på den visuelle fronten. CG snuttene er helt himmelske og det ser generelt meget vakkert ut. Koser meg med spillet så langt og gleder meg til å komme igang med litt vanskelgiere kamper. Ellers liker jeg faktisk historien så langt og bryr meg ikke nevneverdig at det er svært lineært.

 

Edit: Eneste virkelige irritasjonsmomentet så langt er kameraet. Det er til tider VELDIG frustrerende.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Utfordring kommer når det gjelder kamper.

 

De 8 første timene gikk på et blunk, hvor jeg storkoste meg og var helt hektet.

De siste 3-4 timene begynte å daffe litt av. Håper det tar seg opp igjen :)

 

At folk synes det er skuffende kan vel ha med at de har gjort ganske så mye nytt, med tanke på hvordan VII og X er, som er de flestes favoritter.

Lenke til kommentar

Nah føler ikke at spillet er i en sånn fase at det er noe stor replay verdi utenom hvis du elsker det linære, selv om det selvfølgelig åpner seg mer opp etterhvert og du får en større verden og utforske med sidequest. Er bare en vanskelighets grad såvidt jeg vet, men det er vanskelig nok. Alt i alt syns jeg spillet går for combat og story telling, men du følger en sti som kan bare lede en vei.

 

Odin fight, bitchy:(

Odin var den første kampen som faktisk ble litt vanskelig. Jeg måtte prøve litt forskjellig før jeg fant oppskriften som førte til seier .. med et nødskrik. ;)

 

Ellers vil jeg nå si at kampene etterhvert blir mye mer innviklet enn å bare spamme X hele tiden. Enkelte fiender (og da ikke bosser) krever rimelig hyppige paradigmeskifter for å holde det gående. Og jeg må innrømme at jeg synes det er veldig kjekt når jeg finner en "oppskrift" som funker for en gitt motstander, og det blinker fem stjerner mot meg etter kampen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ler av Edge gamer, dæven de hater Ps3, de ga FF13 5/10 til PS3, mens 360 versjonen har de ikke lagt ut, virker som de vil presse karakteren ned på ps3 versjonen så 360 går over. Dette har skjedd utallige mange ganger fra dems side. Under payroll for MS ser det ut som... 360 versjonen er vel også 5/10 fra dem, men det orker ikke de å legge ut.. Ingenting må gå imot 360 da blir du hudflettet...

 

De burde være karakterforskjell på de versjonen siden PS3 har her en lang upper hand, i grafikk burde det vare 8 på 360 og 9 på Ps3 da det er 1080p cutscene, uncompressed audio og 720p ingame mens 360 er sub hd og på 3 disker og seff lavere kvalitet på cutscener og lyd.....

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

hadde folk virkelig problem med Odin kampen? døde bare 1 gang på den. Det jeg gjorde står inne i spoiler.

La merke til at han holdt seg vekke fra Hope når han healet og at han brukte thundara. Så det jeg gjorde var å equipe sparkling ring på begge charsa og fortisol før kampen. Hadde vell 500 eller noe igjen av den doom tingen.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...