Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Hehe neida, ingen romanse den veien hehe. Hmm alle fikk vel lik poster? Eller :p

 

Fikk spillt rett over 2 timer i dag, ganske fornøyelig så langt om noe tregt. Grafikken er jo som forventet, veldig bra og in-engine og CGI-sekvensene sklir rett inni hverandra utrolig bra til tider!!

 

Ellers skulle eg virkelig ønske de hadde fått presset japanske stemmer...faen feiler det egentlig dialekten til Vanille :huh:

 

You dawg, hittin' that. Jeg bare vet det:o

 

Bildet ditt sier forsåvidt alt Mala, du har draget.

 

Jeg fikk ikke noe poster, hva slags poster? Lightning?

 

Spilte 1 og en halv time myself, dialekten til Vanille er helt forjævlig. Men lightning er uber bøs

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilt fem timer i dag, og sålangt har jeg nytt hver eneste øyeblikk. Vanilles stadig irriterende dialekt dog, er litt for mye i lengden. Det virker som hun bytter mellom Australsk og Amerikans noe som er utrolig frustrerende! Uansett så synes jeg grafikken og kampsystemet er helt fantastisk og utrolig morsomt. Gleder meg til å spille i morgen!

Lenke til kommentar

Etter all kritikken er jeg veldig positivt overrasket. At grafikken og musikken var bra lå i kortene, men at historien skulle imponere meg eller at jeg skulle like -alle- karakterene hadde jeg ikke forventet. Kampsystemet er noe av det mest intelligente jeg har vært borti; kjapt, strategisk, utfordrende, og borte er alle elementer som kan gjøre turbasert kamp langdrygt og repetivt.

 

Etter å ha spilt spillet virker også kritikken mot lineæriteten helt urimelig. Det er åpenbart at FF13 handler om to ting; historiefortelling og kamp, og det fungerer veldig bra, så jeg ser ingen grunn til å trekke spillet for noe det ikke forsøker å være. At Metacritic-scoren ikke er på over 90 er blodig urettferdig mot spillet. Det eneste jeg kan trekke på er at kontrollene kunne vært litt mykere når du styrer karakterene rundt, og å snu på kameraet er litt seigt, men det her er kremen av småpirk.

 

Og hva er greia med all kritikken mot Vanille? Jeg trodde at hun kom til å være enda av disse gnålete kvinnelige karakterene som jeg ville irritere meg grønn over gjennom hele spillet, men hun har jo faktisk en forfriskende original, quirky personlighet uten å være usympatisk - dessuten er hun veldig sexy. :love:

Lenke til kommentar

Og hva er greia med all kritikken mot Vanille? Jeg trodde at hun kom til å være enda av disse gnålete kvinnelige karakterene som jeg ville irritere meg grønn over gjennom hele spillet, men hun har jo faktisk en forfriskende original, quirky personlighet uten å være usympatisk - dessuten er hun veldig sexy. :love:

Hør, hør! Her er det en som vet hva han snakker om. ;) Today you are my favorite person.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med Vanille-hat her da. ;) Det er en australsk aksent, og det er en grunn til det. Synes aksenten er litt søt, jeg.

 

Trodde også i starten at jeg kom til å mislike Vanille sterkt, men det gikk seg fint til. Eneste jeg kanskje irriterer meg litt over er at hun løper som en ... kremt ... jente. :p

Lenke til kommentar

Haha, kanskje det.

 

Men uansett, er nå ferdig med spillet første gang (klarte ikke å legge det fra meg). Og selv om jeg liker så og si alle de svært vellagde karakterene, så må jeg innrømme at jeg liker Vanilles karakter best. Synes hennes karakter er så utrolig godt laget og gjennomtenkt.

 

Jeg synes ikke det å sammenligne mange JRPG med anime er så helt borte vekk da de innehar svært mange likheter. Og den type karakter som Vanille er, det er min favoritt, så det er ikke uten grunn jeg liker henne. Dog er både Fang, Lightening og flere også svært gode karakterer.

 

Og jeg dømmer da ut fra bakgrunn, væremåte, drivkraft osv. Hele pakka altså, ikke bare det man ser av dem.

 

Edit: Kanskje jeg kan spørre hvem som er din (og dere andres) favoritt da, hvis du har en?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spilt 6-7 timer, men så langt liker jeg Light og Snow godt, samt Hope, selv om han har oppført seg litt emoish. Sazh er kul, men har ikke fått noe spesielt forhold til ham ennå.

Liker selvfølgelig også Vanille, men noen kommentarer og handlinger er meget blondt :p

 

Det kom jo nettopp? Hvor mange timer brukte du? :p

Lenke til kommentar

Hmmm *teller antall timer siden posten kom i går* sånn ca 16+ timer, og jeg gikk FORT gjennom, måtte bare ha mer. :p Fikk det i går (mandag).

 

Liker selvfølgelig også Vanille, men noen kommentarer og handlinger er meget blondt :p

Det er jo noe av det geniale når man ser på og tar i betraktning bakgrunnen hennes. ;)

 

Edit: Må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet når jeg så at Hope er en gutt, hadde ikke lest noe om ham og ut fra navnet antok jeg at det var en jente. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...