Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg skal være enig i at den har syk firepower, men det hjelper lite når den har så lav camo rating, lav front armor og mange weakspots i front. Det første skuddet som treffer bruker vanligvis å ta ut en viktig modul eller et viktig crew member.

 

Ble faktisk one shotta av en tiger 2 i front en gang og ja, jeg begynte å brenne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ganske digg, men var diggere før nerfen til Konisch.

Husker godt Konisch + gold ammo. Det var elsk.

 

Ser at Pz4 mister Schmalturm og L/70-en. Kjedelig. Det var det som gjorde tanken for meg. Og jeg elsker den høyt. Får se hvordan den er på testserveren. Synd at de sier at Black Prince-premiumen suger. Kommer vel til å kjøpe den for å trene opp britisk crew, men likevel ...

Lenke til kommentar

Den er ganske digg, men var diggere før nerfen til Konisch.

Husker godt Konisch + gold ammo. Det var elsk.

 

Ser at Pz4 mister Schmalturm og L/70-en. Kjedelig. Det var det som gjorde tanken for meg. Og jeg elsker den høyt. Får se hvordan den er på testserveren. Synd at de sier at Black Prince-premiumen suger. Kommer vel til å kjøpe den for å trene opp britisk crew, men likevel ...

 

Tror du skal ta det med en klype salt. De sa også at Type 59 sugde under testen før den ble lansert. Med det viste seg fort å være feil.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Den er ganske digg, men var diggere før nerfen til Konisch.

Husker godt Konisch + gold ammo. Det var elsk.

 

Ser at Pz4 mister Schmalturm og L/70-en. Kjedelig. Det var det som gjorde tanken for meg. Og jeg elsker den høyt. Får se hvordan den er på testserveren. Synd at de sier at Black Prince-premiumen suger. Kommer vel til å kjøpe den for å trene opp britisk crew, men likevel ...

 

Hvordan var Konischen før med gull? Den er vel ganske bra nå også?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med konseptet encounter battle...... Eller... Jeg antar jeg sliter, siden igjen gjør det jeg mener er det absolutt eneste logiske.

 

Kan noen forklare meg hvorfor folk kaller meg noob når jeg sier at den eneste basen vi har å defende er cap-zone? Altså... Grunnen til at noen står igjen og defender i standard, er jo ene og alene på grunn av cap-zone... Så hvilken grunn finnes det til ikke å sende absolutt alle imot capzone? I min verden kan jeg ikke se en eneste grunn til å ta opp en kamp om en uviktig startplass, eller områder imellom disse to startplassene. Og dersom det andre laget tar den veien, sprer over alle veier, eller på noen andre måter ikke stormer capzone, ja, da får vel vi en fordel med å være sterkest der, og kan kvitte oss med alle motstanderene raskt og effektivt.

 

Den eneste grunnen jeg kan se til å velge å ikke gå til capzone, er gammel vane. Og det er en helt elendig grunn. Den telles ikke i det hele tatt. Det blir litt som å bare ignorere at physics kommer, og derfor ikke ta hensyn til at tanks nå kan komme ifra nye kanter.......

Lenke til kommentar

Gammel vane, og gammel vane. Slik jeg ser det er det noen som går for å sikre seg posisjoner man kan skyte på cap fra, og for å forhindre at fienden gjør det samme. Samt å prøve å komme bak fiendes styrker, osv.

 

Selv synes jeg langt flere burde gå for cap, men det er alltid noen som ikek gjør det, av diverse grunner. Idiotiske eller ikke, så noen ganger går jeg etter dem for å stoppe dem, de vil jo rote seg bort til cap før eller senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg sliter med konseptet encounter battle...... Eller... Jeg antar jeg sliter, siden igjen gjør det jeg mener er det absolutt eneste logiske. Kan noen forklare meg hvorfor folk kaller meg noob når jeg sier at den eneste basen vi har å defende er cap-zone? Altså... Grunnen til at noen står igjen og defender i standard, er jo ene og alene på grunn av cap-zone... Så hvilken grunn finnes det til ikke å sende absolutt alle imot capzone? I min verden kan jeg ikke se en eneste grunn til å ta opp en kamp om en uviktig startplass, eller områder imellom disse to startplassene. Og dersom det andre laget tar den veien, sprer over alle veier, eller på noen andre måter ikke stormer capzone, ja, da får vel vi en fordel med å være sterkest der, og kan kvitte oss med alle motstanderene raskt og effektivt. Den eneste grunnen jeg kan se til å velge å ikke gå til capzone, er gammel vane. Og det er en helt elendig grunn. Den telles ikke i det hele tatt. Det blir litt som å bare ignorere at physics kommer, og derfor ikke ta hensyn til at tanks nå kan komme ifra nye kanter.......

 

Generelt går alt for få folk i retning capzone for i hvertfall å ha noen der til defense. Cap i encounter tar sykt lang tid og du gir jo ifra deg posisjonen din når du går inn i sirkelen så det er en dum taktikk å gjøre det tidlig. Derimot gir det mye mening å skaffe seg gode posisjoner for å komme seg til fienden fra flere sider og det er forhåpentligvis det folk gjør. Tror ikke på det lenger da, har mistet all tro på random folk etter div encounter battles på Murovanka.

 

Arty gjemmer seg i ett hjørne, hele laget raser strake veien inn i den magiske skogen og jeg blir alene til å defende flagget, gjerne som mid-tier. jeg står og spotter litt for arty, men blir overmannet av flere tanks. I mellomtiden har resten av laget spillt skinnfløyte i skogen og flesteparten har blitt drept i enmanns soloraids. "JT som roper: "Cover me, I will spot!" og blinker vilt i skogen. Jeg er død, laget er i undertall og motstander begynner å cappe. NÅ skal alle plutselig defende flagget og tar straka vegen mot flagget. De blir effektivt slaktet av motstanderne som er tallmessig overlegne og har flere posisjoner å skyte fra.

 

UriasX' rapport fra en vanlig dag på Murovanka...

 

Gammel vane, og gammel vane. Slik jeg ser det er det noen som går for å sikre seg posisjoner man kan skyte på cap fra, og for å forhindre at fienden gjør det samme. Samt å prøve å komme bak fiendes styrker, osv. Selv synes jeg langt flere burde gå for cap, men det er alltid noen som ikek gjør det, av diverse grunner. Idiotiske eller ikke, så noen ganger går jeg etter dem for å stoppe dem, de vil jo rote seg bort til cap før eller senere.

 

Cap er jo kjedelig da og gir mye mindre XP hvis du allikevel veit at du vinner. For min del er cap der for å stresse motstander til å splitte styrkene sine og som et forsøk på å snu et tap til seier. Vant på cap på stillingen 4-15 på Himmelsdorf her om dagen, eid! :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... Sikre seg posisjoner man kan skyte cap på... På steppes? Jeg husker ikke hvilke som har encounter, men den finnes det vel ingen posisjon som noen andre enn arty kan skyte på.. Det er ikke spesielt mange som bryr seg om cap med mindre de går direkte dit.

 

Komme bak fiendens linjer er noe jeg kan tro mange tenker, men dersom vi flytter alle til cap, betyr det også at vi må være forberedt på angrep fra tre kanter (det skal mye til at de klarer å komme på den minste delen av mappet i forhold til cap, uten at de dør først...). Med andre ord er det ingen "bak", og heller ikke noen spesiell fordel med å bruke lang tid på å komme rundt. Sannsynligvis passer man mest på den siden man ikke kom ifra, men vi har allerede vunnet dersom hele laget gikk den andre veien. Det skjedde akkurat på den ene bybana... De stormet andre veien, og folk kalt meg og fire andre tanks for noobs siden vi gikk og cappet (sannsynligvis mest meg, siden jeg sa at det var det eneste logiske å gjøre). Det endte med at kun meg og tre av de fire overlevde, og hadde runda pågått i 10-20 sekund til, hadde vi 100% sikkert tapt, og blitt regelrett knust, da de fremdeles var 9 stk igjen....

Lenke til kommentar

Dette er et interessant tema. Jeg vil si at det er generelt bortkastet å defende der man er, med mindre det er et bra sted for artilleriet og det blir stående. Men på flere brett (Ruinberg, Himmelsdorf) vil det føre til trafikkork og mangel på skjulesteder om alle rusher rett til capzonen. Derfor er det fornuftig om noen prøver å snike seg rundt for å falle fienden i ryggen, eventuelt forhindre at fienden faller dere i ryggen. Dette kommer jo selvsagt veldig an på kartet, og hvor det er gode plasser å forsvare. F.eks på Himmelsdorf er det lett å rettferdiggjøre at noen iallfall ikke går rett til cap, men isteden går mot sentrum for å enten flanke eller forsvare mot en flanking. Men å bli stående stille om ingen kommer er jo ubrukelig. Dessverre er det vanskelig å få noen ensrettet taktikk i random battles.

Lenke til kommentar

Capping er noe jeg helst ser mot slutten av kampen, uavhengig av hva slags mode jeg spiller. Jeg går for å kverke / skade flest mulig av motstanderne, så det er i bunn og grunn det samme for meg om jeg spiller standard, encounter, assault - defender eller assault - attacker.

Drep først, kverk senere.

 

Så klart, jeg ser det positive ved å cappe også. Hovedsaklig det at du da kan lure motstanderen tilbake for å skyte de. Eventuelt at de blir overivrige og gjør grove feil og lett blir tatt ut.

 

e: leif

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...