Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hvilken betydning har det hvilken retning propagandaen er rettet?

2. Husk at ditt argument var at farenivået var 0, her er forøvrig noen kilder, andre er vanskelig å fiske opp i dagens media, grunnet kjølevannet til utøya

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10003094

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10003075

 

http://www.dagbladet.no/2010/07/08/nyheter/terror/innenriks/al_qaida/12474951/

 

http://www.dagbladet.no/2010/07/08/nyheter/innenriks/utenriks/terror/pst/12474409/

Lenke til kommentar

1: Dere som er i mindretall er faen så sikre på at Norge ikke er demokratisk, men kommer ikke med beviser, statistikk eller eksempler. Bare tåkeprat.

2: Dude, må jeg forklare konseptet sarkasme for deg?

3: Hvorfor i alle dager kan jeg ikke det?

 

Akasha: Nei, jeg mener at faren ved dere som folk er blitt større. I motsetning til muslimer, hvor farenivået har ligget på 0 siden 1950.

1. Jeg er ikke i et mindretall. Du er i et mindretall. Spesielt med dine meninger om at det nesten ikke fantes fattige før 1900-tallet. Jeg har ikke sagt at Norge ikke er demokratisk, jeg sa at Norge er ikke et perfekt demokrati.

 

2. Eh... Kommentaren din var ikke sarkastisk. Hvordan er dette sarkasme?

"Her i Norge er vi i ferd med å kvitte oss med kristendommen etter 1000 års åk, og hvis du ser på statistikkene vil du se at våre muslimer er langt mindre religiøse enn de er i hjemlandene sine. Dette er jo utelukkende positivt: det viser at de norske verdiene - samhold, samarbeid, åpenhet, hjelp din neste osv - er langt sterkere enn Islam. Ja, og sterkere enn kristendommen selvsagt, på tross av at kirken hele tiden hevder at det er "kristne verdier"."

 

Du prøver bare å fjerne ansvar for hva du har skrevet. Du kommer deg ikke unna, du tror norske verdier er overlegen andre verdier. Du tror norske verdier er så overlegne at muslimer vil se lyset.

 

3. Fordi vi ikke lever i en svart, hvit verden. Du kan ikke dele verden opp i drittsekker og ikke-drittsekker. Det er derfor jeg sier du har et veldig polarisert syn på verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, jeg er ferdig. Hvis du ikke forstår poengene mine etter at jeg har forklart de 5-6 ganger er du rett og slett ikke verdig min oppmerksomhet.

Forstår hvilket poeng, du har ikke vært særlig flink til å svare. Spesielt på punkt 2. Du skriver først dette

 

Her i Norge er vi i ferd med å kvitte oss med kristendommen etter 1000 års åk, og hvis du ser på statistikkene vil du se at våre muslimer er langt mindre religiøse enn de er i hjemlandene sine. Dette er jo utelukkende positivt: det viser at de norske verdiene - samhold, samarbeid, åpenhet, hjelp din neste osv - er langt sterkere enn Islam. Ja, og sterkere enn kristendommen selvsagt, på tross av at kirken hele tiden hevder at det er "kristne verdier".

 

Jeg forteller deg at det er tydlig du mener norske verdier er overlegen andre verdier og at du tror muslimer vil se lyset.

 

- Du skriver at norske verdier er kjerneverdiene til alle relgioner og land. Sannsynligvis glemte du hva du refererte til.

 

Jeg sier at det er umulig, siden du mener at norske verdier vil slå islam

 

- Du skriver det er ingen norske verdier

 

Jeg henviste til ditt forrige innlegg hvor du sier at norske verdier skal slå ned på islam og kristendom.

 

- Du lyver og sier at innlegget ditt var sarkastisk.

 

 

Du er ikke akkuratt den letteste å diskutere med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akasha: Nei, jeg mener at faren ved dere som folk er blitt større. I motsetning til muslimer, hvor farenivået har ligget på 0 siden 1950.

 

Men da tar du kun høyde for terrorisme aspektet...

 

Det at noen av dem er øker kriminalstatistikken er jo kun et underordnet poeng for svært mange. Mer en bekreftelse på at teori og praksis ikke fungerer og at man ikke løser noe ved dagens politikk..

 

Men hva om man vil stoppe folkevandringen helt uavhengig av det kriminelle aspektet av rent kulturelle eller etiske årsaker.

 

Nå skal det dog sies at man ennå ikke har sett noe av de største konfliktene her til lands... Vi har det rett og slett for bra...

 

Jeg lurer på hvor gøy det blir når eldrebølgen slår inn for fullt eller norge ikke lenger har råd til å betale for andres ønsker om et bedre liv...

 

Veien er kort til tilstander vi ser daglig i Frankrike, og nå kan se i noe større skala i England...

 

Hvor er egentlig moralen oppi dette opplegget? Vi skal bare gjøre det sånn uansett hvilken konsekvens det får for landets fremtid.

 

Om det blir kaos så er det bare nassenes feil... Er det tanken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Her i Norge er vi i ferd med å kvitte oss med kristendommen etter 1000 års åk, og hvis du ser på statistikkene vil du se at våre muslimer er langt mindre religiøse enn de er i hjemlandene sine.

Mange av dem er mer religiøse. Jenter tar på seg slør som de ellers ikke hadde brukt, for eksempel.

 

Nå er det ikke bare snakk om en enkelt muslim som har gjennomført terror, en enkelt muslim som har voldtatt, osv.

Det er jeg selvsagt klar over. Men hva er poenget ditt? At selv om flere individer har voldtatt, så skal dette gå utover en mye, mye større gruppe?

Hvis en gitt gruppe er såpass overrepresentert i statistikken, så er det selvsagt særdeles relevant.

 

Her i Norge har jo ingen muslimer begått terrorangrep. I motsetning til nasser, som har fire angrep på samvittigheten på 40 år.

Tja, vi har jo hatt skudd mot synagoger og slikt. Videre driver muslimske fundamentalister meningsterror i enkelte deler av Norge/Oslo. Videre kan man ikke bare se på Norge, da Norge er et lite og generelt ubetydelig mål for muslimske terrorister.

Lenke til kommentar

Akasha: Gjør jeg? Hvis vi hadde sett på voldsstatistikk inndelt etter politiske meninger, hvem tror du hadde kommet verst ut; muslimer eller innvandringsmotstandere? Hvem tror du er mest voldelige? Hvem tror du snyter mest på skatten? Hvem tror du har flest prikker på førerkortet?

Jeg vet hvem JEG hadde satt pengene på, for jeg kjenner en god del innvandringsmotstandere, og en god del muslimer. Muslimene er langt bedre borgere.

 

Pjassop:

De som er muslimer er kanskje "bedre muslimer", det har jeg ikke peiling på. Jeg sier bare at færre faktisk er muslimer.

Når det gjelder skuddene mot synagogen på St. Hanshaugen er det definitivt en grusom handling, og fyren ble prompte arrestert og er nå under PSTs falkeblikk. Det er dog ikke HELT det samme som å kaste håndgranater inn i 1. Mai-tog, eller sette en bombe i en moske - som deres meningsfeller har gjort.

 

Og jo; vi ser utelukkende på Norge, for det er her vi bor, og det er dette landet dere vil kaste muslimene ut fra. Hvis dere mener at det er mindre terrorfare her, hvorfor i ALLE dager skal vi være redd for muslimer da?

Lenke til kommentar

tofargel: ser du skriver følgende:"...kaste håndgranater inn i 1. Mai-tog, eller sette en bombe i en moske - som deres meningsfeller har gjort."

 

Mener du med dette at de av oss som er imot dagens innvandring er meningsfeller med nazister og ekstremister som driver terroranngrep? Er ikke dette en ganske ufin suppe av hersketeknikk, stråmann og drittslenging?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at de som gjorde terrorhandlingene mente at innvandrere burde kastes ut av Norge, og det gjør dere også. I motsetning til innvandringsforkjempere, som aldri har gjort noe lignende. Du kan kalle det hva du vil, men jeg syntes du heller burde tenke litt over det; ting du har sagt på dette forumet (ja, du!) kan tolkes som ren og skjær oppvigleri og oppfordring til å begå terrorhandlinger.

 

Edit: Og følgende logikk er ikke godkjent: "Han var ikke MIN type innvandringsmotstander, han var en ANNEN type innvandringsmotstander, derfor har vi åpenbart ikke NOE til felles!"

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at de som gjorde terrorhandlingene mente at innvandrere burde kastes ut av Norge, og det gjør dere også. I motsetning til innvandringsforkjempere, som aldri har gjort noe lignende. Du kan kalle det hva du vil, men jeg syntes du heller burde tenke litt over det; ting du har sagt på dette forumet (ja, du!) kan tolkes som ren og skjær oppvigleri og oppfordring til å begå terrorhandlinger.

 

Edit: Og følgende logikk er ikke godkjent: "Han var ikke MIN type innvandringsmotstander, han var en ANNEN type innvandringsmotstander, derfor har vi åpenbart ikke NOE til felles!"

 

Nå har jeg aldri tatt til orde for å kaste alle innvandrere ut av landet men å begrense innvandringen veldig. Således er også AP meningsfeller med høyreekstreme om vi følger din logikk. Nå er mitt inntrykk at du befinner deg på venstresiden av den politiske akse, korrekt? Er det da riktig av meg å dra frem Stalin og Mao sine overgrep, selv om du kanskje ikke befiner deg lengre venstre enn AP? Er ikke dette nøyaktig den logikke du, feilaktig, annklager meg og andre for å bruke mot innvandrere?

 

Setningen din om oppvigleri annser jeg som nok ett forsøk på å kneble motparten uten å møte hans argumenter. Vi har en kjempeutfordring med tanke på innvandringen og hvilke følger den vil få for Norge. Da blir det direkte motbydelig å avfeie omtrent halvparten av meningene rundt dette og tillegge dem meninger og sympatier. Det virker desperat.

 

editen din er jeg litt usikker på hva du mener med. Mener du at alle som er mot innvandring eller ønsker markante endringer i denne har ett kollektivt annsvar om en annen med lignende meninger begår terrorhandlinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir litt feil å anklage Tofagerl for å kjøre en linje som ligner på eller fører til Stalin eller Mao. Det er nok også litt drøyt å tro at alle som misliker innvandring er en potensiell ny ABB. Samtidig så har jeg inntrykk av at svært mange innvandringsmotstandere er korttenkte følelsesmennesker med en dragning mot vold. Dere kan jo bare se på hvilke voldelige miljøer vi har på høyresiden i Norge. Hvilke voldelige miljøer har vi på vensrtesiden i Norge? Blitz?

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at de som gjorde terrorhandlingene mente at innvandrere burde kastes ut av Norge, og det gjør dere også. I motsetning til innvandringsforkjempere, som aldri har gjort noe lignende. Du kan kalle det hva du vil, men jeg syntes du heller burde tenke litt over det; ting du har sagt på dette forumet (ja, du!) kan tolkes som ren og skjær oppvigleri og oppfordring til å begå terrorhandlinger.

 

Edit: Og følgende logikk er ikke godkjent: "Han var ikke MIN type innvandringsmotstander, han var en ANNEN type innvandringsmotstander, derfor har vi åpenbart ikke NOE til felles!"

 

Nå har jeg aldri tatt til orde for å kaste alle innvandrere ut av landet men å begrense innvandringen veldig. Således er også AP meningsfeller med høyreekstreme om vi følger din logikk. Nå er mitt inntrykk at du befinner deg på venstresiden av den politiske akse, korrekt? Er det da riktig av meg å dra frem Stalin og Mao sine overgrep, selv om du kanskje ikke befiner deg lengre venstre enn AP? Er ikke dette nøyaktig den logikke du, feilaktig, annklager meg og andre for å bruke mot innvandrere?

 

Setningen din om oppvigleri annser jeg som nok ett forsøk på å kneble motparten uten å møte hans argumenter. Vi har en kjempeutfordring med tanke på innvandringen og hvilke følger den vil få for Norge. Da blir det direkte motbydelig å avfeie omtrent halvparten av meningene rundt dette og tillegge dem meninger og sympatier. Det virker desperat.

 

editen din er jeg litt usikker på hva du mener med. Mener du at alle som er mot innvandring eller ønsker markante endringer i denne har ett kollektivt annsvar om en annen med lignende meninger begår terrorhandlinger?

 

1: AP er først og fremst sosialdemokrater. Hvis du tror det har noe som helst å gjøre med Stalin og Mao beviser du bare din egne politiske ignoranse.

2: Innvandringsmotstandere begår vold. Dette har vi sett igjen og igjen, og ikke bare i Norge. Begår alle innvandringsmotstandere vold? Selvsagt ikke. Skal alle innvandringsmotstandere få munnkurv? Selvsagt ikke. Skal innvandringsmotstandere passe seg for å komme med trusler og voldsonani? Absolutt!

3: Kollektivt ansvar? Nei. Men en av "dere" er en terrorist, og dette bør dere merke dere når dere hele tiden prøver å stemple muslimer som "terrorister" - Det er en ting når kjelen kaller stekepanna svart, det er noe helt annet når en gruppe som inkluderer terrorister kaller en gruppe som IKKE inneholder terrorister for terrorister.

Lenke til kommentar

Det slår meg at veldig mange på høyresiden er skikkelig fokusert på overtolking og mangel på nyanser. Når vi sier at dere ikke skal true muslimer med å "drepe alle terroristene" så mener dere at vi sier at dere ikke får lov til å komme med politiske ytringer. Dette er jo idiotisk! Det er forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet. MODERER DERE; en som brukte deres meninger som grunn drepte nettopp 80 av mine venner, og jeg liker ikke at dere kjefter på OSS fordi vi ikke vil ha noen flere som gjør noe lignende!

Lenke til kommentar

Akasha: Gjør jeg? Hvis vi hadde sett på voldsstatistikk inndelt etter politiske meninger, hvem tror du hadde kommet verst ut; muslimer eller innvandringsmotstandere? Hvem tror du er mest voldelige? Hvem tror du snyter mest på skatten? Hvem tror du har flest prikker på førerkortet?

Jeg vet hvem JEG hadde satt pengene på, for jeg kjenner en god del innvandringsmotstandere, og en god del muslimer. Muslimene er langt bedre borgere.

 

So what egentlig??

 

Om så det var helt riktig... skulle vi gi dem hele landet på ei fjøl da eller??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akasha: Gjør jeg? Hvis vi hadde sett på voldsstatistikk inndelt etter politiske meninger, hvem tror du hadde kommet verst ut; muslimer eller innvandringsmotstandere? Hvem tror du er mest voldelige? Hvem tror du snyter mest på skatten? Hvem tror du har flest prikker på førerkortet?

Jeg vet hvem JEG hadde satt pengene på, for jeg kjenner en god del innvandringsmotstandere, og en god del muslimer. Muslimene er langt bedre borgere.

I challenge you to put your money where your mouth is!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...