Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jeg spør: Hadde dere brukt samme logikk i dette tilfellet som med overgrepssakene? Jeg tror ja.

 

Selvsagt...

Men samtidig så ser jeg at dere ønsker å fraskrive dere fra logikken "Én høyreekstrem var terrorist = Alle høyreekstreme er terrorister." En retorikk som i bunn og grunn er helt tullete, men det virker som om logikken går kun én vei for enkelte her. Dobbeltmoral vil man kunne kalle det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Med andre ord: Alle høyreekstreme har delskyld i hatet, selv om bare en person er skyldig i mord.

 

Edit: Så kan dere heller dømme alle muslimer for det grusomme overtrampe "å eksistere på Norsk jord med muslimsk tro". Hva er det de kaller det i USA? Walking while black?

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

nice! :D

 

btw, alle disse kommentarene burde vært hengt opp (usensurert) i Hall Of Shame

Er redd for at det fort hadde ført til en heksejakt og det er det siste vi trenger nå. De som kjenner disse har nok allerede fått med seg kommentarene og forhåpentligvis foregår det mye sunn diskusjon rundtom i landet som et resultat av det. Å offentliggjøre navn hadde nok bare ført til personangrep mot disse og da mer hat fra begge sider.

Lenke til kommentar

Så jeg spør: Hadde dere brukt samme logikk i dette tilfellet som med overgrepssakene? Jeg tror ja.

 

Selvsagt...

Men samtidig så ser jeg at dere ønsker å fraskrive dere fra logikken "Én høyreekstrem var terrorist = Alle høyreekstreme er terrorister." En retorikk som i bunn og grunn er helt tullete, men det virker som om logikken går kun én vei for enkelte her. Dobbeltmoral vil man kunne kalle det.

 

Kan ikke si noe annet enn selvsagt på det også...

 

jeg fikk jo smekk på lanken for dette, og har innrømmet mine synder... så skal ikke nekte for det heller.. det er kjempe dårlig gjort, men det endrer jo ikke problemet heller...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

jeg fikk jo smekk på lanken for dette, og har innrømmet mine synder... så skal ikke nekte for det heller.. det er kjempe dårlig gjort, men det endrer jo ikke problemet heller...

Vel, kudos til deg som har innrømmet dine synder. Er det likevel ikke på tide å tenke tilbake på hva man har sagt og ment, og prøve å lære noe av det?

 

Hvilket problem? Jeg tenker litt mer på løsningene deres. Dere har listet opp enkelthendelser hvor muslimer har vært innblandet, hvor løsningen på problemet har vært: "send alle ut". Står dere fremdeles fast på denne type løsning? Hvis ja, så er man plutselig tilbake på det samme, gamle generaliserende sporet.

 

La det heller handle om enkeltindivider enn en hel gruppe.

Lenke til kommentar

Hvilket problem?

 

Jeg har hele tiden sagt rett ut at jeg ikke endrer standpunkt om alle våre nye landsmenn er søndagsskolegutter som henter posten og klipper plenen til naboene hver eneste dag.

 

Jeg har ikke noe mot islam isolert sett... Jeg mener at en muslim i praksis har like stor rett til å dyrke sin religion som en kristen.

 

Skal man slå ned på islam må man feie for egen dør først og brenne kirkene..

 

Det jeg er imot er den ekstreme folkevandringen som på sikt enten du liker det eller ikke vil endre hvordan det globale mangfoldet er.

 

Alt annet kan man gjenskape, men når man har mistet vår egenart som folk er det no way back...

 

Man kan velge å mene at dette ikke betyr noe som helst, og da mener jeg at man er dobbeltmoralsk om man ønsker å bevare noe som helst annet også..

 

Driter man i det globale mangfoldet eller undergraver noen folks muligheter for å overleve er man i min bok et miljøsvin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at nordmenn er like, hvorfor skulle muslimene være det?

Nordmenn er svært like. F.eks. se på hvor mange meninger det ikke er "lov" til å ha i Norge. Se på hvordan det er ingen alternativer for studenter som ikke ønsker å drikke. Se på hvor likt utsende folk har. Norge er et svært homogent nasjon som liker å kalle seg flerkulturelt.

 

Det er faktisk større forskjell mellom muslimer, enn det er mellom etniske nordmenn. Men det er mange likheter også. Utenom iranere, så gjør alle gruppene det dårlig i arbeidsmarkedet og har flere sosiale problemer. I tilegg så knytter islam dem sammen, og gir dem mange felles verdier. Det er f.eks. derfor de kaller hverandre brødere, fordi de kan forstå hverandre på en måte som ikke-muslimer ikke kan.

Lenke til kommentar

Er vell ikke innvandringsmotstanderne som pleier å dra hudfarge inn i dette. Underlig nokk er det alltid motparten som skal nevne brun eller svart i ett forsøk på en stråmann som diskrediterer samtlige innvandringsmotstandere.

 

Logikken om at alle innvandringsmotstandere er terrorister fordi en er det er ulogisk da vi ikke har noen erfaring eller statistikk som sier noe slikt, tvertimot. Derimot er det fortsattt helt riktig at enkelte innvandrergrupper er betydelig overrepresentert innenfor kriminalitet, særlig voldtekt, og generelt sett er en stor utgiftspost for landet. Dette vet vi basert på tallene vi har, selv om disse gjerne er pyntet litt på. Jeg håper alle her ser forskjellen på å være skeptisk til å ta inn flere mennesker som totaltsett er ett tap for Norge og fører med seg mye kriminalitet og det å dømme omtrent halve befolkningen for en manns handlinger.

 

Logikken "en muslim er kriminell, dermed er alle det" er ganske enkelt en dårlig stråmann.

Om noe så må logikken være:"Enkelte innvandrergrupper er voldsomt overrepresentert innenfor negative poster og all logikk tilsier at ved å slippe inn store mengder fra disse gruppene vil problemene øke." Jeg ser ikke noe galt i sistnevnte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...