Gå til innhold

Homofili og kristendom.


Anbefalte innlegg

Alle kulturer har ekteskap mellom mann og kvinne som grunnstein.

 

Helt feil. Det opprinnelige menneskesamfunn hadde gruppen som grunnstein. Det var ingen kjernefamilie. Kjernefamilien er veldig ny sammenlignet med resten av menneskets historie.

Festlig, så du føler deg som et flokkdyr? Monogami er bare tull?

 

Mennesket er et flokkdyr. Monogami? Vi snakker her om kjernefamilien, som altså er helt ny for mennesket (hvis man ser på hele menneskets historie).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far gud, din og, men du nekter å ha kjennskap til han.

Min far er pensjonist og nyoperert. Jeg skal besøke ham i påsken.

I følge bibelen skapte vel gud Adam & Eva, og deretter gikk det av seg selv. Det var dessverre såpass dårlig planlagt og/eller gjennomført at han etter hvert ble nødt til å utrydde de fleste av dem med en stor oversvømmelse. (Ingen er ufeilbarlig.)

 

Hint: Når en kvinne roper "å gud!" under samleie, betyr ikke dette nødvendigvis at hun her uttaler navnet til samleiepartneren. Det kan være her du har misforstått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

vil blikket til den mannen AUTOMATISK havne på den dama som har den fineste kroppen (og som igjen har den beste forutsettningen for å få avkom med gode gener..)

Det er ikke sikkert... skinnet kan bedra.

Og de fleste mennesker har impulser som tilsier at de bør sove lenge om morgenen, lyve, stjele, fråtse, osv. Det betyr ikke at disse impulsene er positive og må følges.

Man kan f.eks. begrunne i italiensk mafia at det er naturlig for mannen å være i en gjeng som dreper dem som irriterer dem.

 

Og angående sædceller, er det så mange sædceller siden det skal være et kappløp fram mot egget. Det er ikke noe argument for å få barn med mange partnere. Dessuten har du selv antydet at jordkloden er full av mennesker, og at det trengs begrensninger.

Hvis en mann skulle få tusener av barn alene, ville det øke sjansen for at halvsøsknene møttes og fikk barn sammen. Man ville jo da i stor grad mistet oversikten over slektsbøker, ættetavler og slikt.

Siviliserte samfunn har oversikten, og når mange kommer litt over den første ungdommen, får de en stor interesse for sine forfedre og slektsgransking.

Kan man ikke si at det er et menneskelig behov?

Lenke til kommentar

vil blikket til den mannen AUTOMATISK havne på den dama som har den fineste kroppen (og som igjen har den beste forutsettningen for å få avkom med gode gener..)

Det er ikke sikkert... skinnet kan bedra.

Og de fleste mennesker har impulser som tilsier at de bør sove lenge om morgenen, lyve, stjele, fråtse, osv. Det betyr ikke at disse impulsene er positive og må følges.

Det betyr bare at de er naturlige Frankline... Og at de liksom sannhetene om dette man finner i bibelen ikke er det... Tenk om alle hadde gjort som bibelen pålegger alle (ja alle, da kristne faktisk tror at dette gjelder for alle, selv de som ikke tror at dette er annet enn jernalder skriblerier...) og IKKE kikket på kvinner med lyst... Hvor mange hadde da vært gift? Ingen faktisk, kun de som blir tvangsgiftet... Og det ville vært det neste som ville blitt innført er jeg redd, for så stupide er de som følger slike ting...

 

 

 

Og angående sædceller, er det så mange sædceller siden det skal være et kappløp fram mot egget.
Så at gud så til at det ble akkurat deg bortfaller altså? Men nei, så mange sedceller ER bortkastet om det ikke var for å sikre srten overlevelse OG at vi er en art som har evolvert med mange sex partnere oppover... Man regner med at det først var for ca 10 000 år siden, etter at vi mennesker begynte med jordbruk, at faste partnere kom på banen. Grunnen til at man tror det er at monogami svært skjeldent er å finne i stamme samfunn som enda ikke er forgiftet av sivilisasjonens "gleder, lover og regler"... Der er det helt andre regler ute å går enn de normene vi finner i gamle "kristne" samfunn... Se på eskimoene foreksempel. som anser det som en fornærmesle om gjesten ikke har sex med kona deres.. Og mange andre tstamme samfunn verden over som kristendom enda ikke har klart på tre sine liksom sanne lover og dogmer over hodene på i den tro at det er det eneste riktige...

 

Det er ikke noe argument for å få barn med mange partnere. Dessuten har du selv antydet at jordkloden er full av mennesker, og at det trengs begrensninger.
Så nå syntes du at homofili er en bra ting plutselig? Nå må du bestemme deg... :)

 

For ca 80 000 til 120 000 år siden var antallet mennesker mellom 5000 til 25 000 Frankline.... Så antallet er ikke statisk og kommer heller ikke til å være det i fremtiden... Men nei, man trenger ikke ¨å få tusen unger selv om det i teorien er mulig, men det er slik vi er programmert fra naturens side.

 

Å si at vi ikke skal gjøre slik og slik, som å se på kvinner fordi du da er utro i ditt hjerte, er få nyttes råd Fankline. Det burde heller ha stått hvordan menn kan unngå å sette seg i situasjoner der utroskap og lignende oppstår, da ingen menneske er i stand til å undertrykke sin natur i all evighet, noe katolske prester er et godt bevis på...

 

 

Hvis en mann skulle få tusener av barn alene, ville det øke sjansen for at halvsøsknene møttes og fikk barn sammen. Man ville jo da i stor grad mistet oversikten over slektsbøker, ættetavler og slikt.

Siviliserte samfunn har oversikten, og når mange kommer litt over den første ungdommen, får de en stor interesse for sine forfedre og slektsgransking.

Kan man ikke si at det er et menneskelig behov?

Vi er i slekt hele gjengen, alle sammen, i større eller mindre grad.. Som jeg skrev over her så var det rett og slett ikke mange nok til at slektskap ikke var et faktum, men siden vi forsto at for nære slektskap ofte ga pussige unger lot vi være å la bror og søster og slikt gifte seg... Så de slektsbøkene og ættetavler og slikt er bare tull egentlig... Og nei, siviliserte samfunn har ikke den totale oversikten nei, da folk faktisk ganske ofte juger om sine "eskapader" og hvem barnets far egentlig er...

 

Skal men undertrykke sin natur hele tiden, som de kristne doktriner skal ha en til å gjøre, hvorfor har vi dem da? For det er her feilen til kristedom ligger, de ANTAR at ditt og datt ikke er naturlig for deretter å lage liksom sannheter som folk ANTAR må være riktige (De står jo i bibelen og må derfor være guds ord også videre...) men de er altså ikke det. Ting som monogami og at sex kun skal forekomme mellom en mann og en kvinne og kun hvis de er gift er slike liksom sannheter Frankline, for det finnes ikke noe galt i at to mennesker har sex sammen så fremt begge er enige i det og begge forstår konsekvensene, enten det er mann og kvinne eller av samme kjønn.

 

 

Se på den voldtekst debatten vi har her i landet foreksempel. Her vil en del ignorante sjeler ha skylden for voldtekten over på kvinnene, som i deres øyne går for lettkledd, er for fulle også videre og på det grunnlaget frita menn for skyld... Er det riktig? Fikk disse voldtatte kvinnene det de fortjente liksom? I følge liksom sannhetene til kristne så gjorde de det, for de skal dekke seg til og i det hele tatt være minst mulig sexy og attraktive, STIKK I STRID med den kvinnelige natur! For jeg har møtt mer enn EN kvinne som faktisk syntes det var positivt at jeg kikket på henne fordi jeg fant henne sexy og hvorfor hun ikke det? Det må jo være OK for et menneske å føle seg OK, eller hvà?

 

Løsningen på veldig mange av disse problemene ligger IKKE i å nekte kvinner å gå ute etter at det har blitt mørkt, eller å tvinge dem til å gå rundt som telt, men å gjøre noe med synet til de som voldtar! Tenk om vi heller forsøkte å normalisere kroppen vår isteden for å fremmedgjøre den, noen religioner går jo så langt som å sykeliggjøre kroppen til og med, der sølibat og kyskhet er sett på som et pluss og sex ansett som noe skittent og ufyselig som kun skal være en mann kvinne sak og da helt i misjonær stillingen og kun når det skal lages unger....

 

Men mye av den tillærte flauheten og sykeligheten er ute blandt folk fremdeles, dessverre... Jeg hadde den selv i noen år etter at jeg datt ut av kristendommen, for jeg trodde jo disse bibelske liksom sannhetene var sanne jeg da og slikt sitter igjen i en stakkar... Hadde ei venninne som, til min store sjokk, faktisk kledde av seg helt sammen med oss gutter når vi var oppe ved et tjern og badet. Husker at jeg syntes hun var både syndig og horete som kunne finne på å vise seg frem naken ovenfor oss (vi var faktisk også nakne da, men det er liksom noe annet, for vi var jo gutter.... ?). Først i ettertid forsto jeg at hun hadde et totalt naturlig forhold til sin egen og andres kropp OG hun er til dags dato den streiteste jente jeg vet om, null hore der i gården nei! Noen år senere ble jeg sammen med ei kristne jente som foreldrene hadde holdt i jern lenker for å holde henne på den "smale" sti, for hun skulle spare seg til bryluppet og du kan tro jeg ble sjokkert da hun mer enn gjerne ville både bak busk og bak stein og i de stilligene det var mulig å få til et samleie i, for hun hadde også forstått at de liksom sannhetene som foreldrene påla henne slettes ikke stemte med hennes natur og det gjorde hun noe med, for å si det slik... til gangs også!! Og slik tror jeg det blir også når man tvinger liksom sannhet opp mot vår natur...

 

For å si det sånn, hadde kristendommen og kristne angrepet pedofile skulle jeg forstått det.... Men å angripe to mennesker som ikke gjør annet enn å elske hverandre er og blir galt... Der har du liksom sannhetens sanne ansikt... Og falskheten til kristne stopper ikke her, for det står mange andre ting dere også skulle etterleve, men siden det innbefatter drap så hopper dere bare over det... Mitt råd er da, gjør det samme med homoseksualitet også!! Det er like naturlig som noen mann og kvinne ihvertfall...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

RWS skrev:

Skal men undertrykke sin natur hele tiden, som de kristne doktriner skal ha en til å gjøre, hvorfor har vi dem da?

 

Hvis du har vært kristen, burde du ha hørt om syndefallet. Kjødet strider mot ånden.

Tror ikke vi kommer så mye videre med dette. Vi har sluttet å diskutere trådens tema, som forresten var hvorfor homofile ønsker å være kristne (om jeg ikke husker feil).

Og hvis du ønsker å skrive noveller om dine erotiske erfaringer gjennom livet, tror jeg det finnes bedre egnede forum (hehe).

Lenke til kommentar
Hvis du har vært kristen, burde du ha hørt om syndefallet. Kjødet strider mot ånden.
Og her har du problemet til de som stort sett er i mot ALT, enten det faktisk bringer folk lykke eller ikke: De TROR! Du og de fleste kristne TROR at det som står i bibelen er sant. Dere VET ikke, men tror. Fakta er at vi ikke har et eneste spor etter noen sjel, men dere fortsetter å TRO at sjel må man ha. For synden bor jo i den sjelen...

 

Og dere fortsetter å TRO at noen skrev noen sannhetens ord i bibelen den gangen de skrev om homofile uten å faktisk sjekke dette opp mot moderne kunnskap og viten sier om saken. Dere fortsetter bare å TRO.... Og mens dere TROR fordømmer dere anderledes tenkende og handlene folk på toppen av det og også her holder det å TRO.... Man TROR ditt og man TROR datt uten å ta det minste hensyn til hva alle fakta sier om saken... Og ikke bare i homo debatten, men over hele linje TROR kristne at boka som heter bibelen er sannhet, selv om dette bare er noe de TROR også og som ikke det var nok TROR de at alle andre skal følge disse liksom lovene også, som de også bare TROR på i boka som setter TRO over kunnskap og viten, ja den oppfordrer jo folk til å være mest mulig ignorante (det er ignoranse som er guds visdom har jeg forstått...) og fordummende oppførsel er en dyd i den kristne tro, for de er TRODD rett til himmels...

 

 

Faktum er at dere ikke har annet enn TRO å komme med i denne debatten, TRO er alt dere gjør og det hadde vært helt greit for meg, det er bare å tro til dere driter i buksa av anstrengelsen for alt jeg bryr meg, men når dere fordømmer og forfølger og nedlater og TROR og krever at andre skal rette seg etter disse bakstreberske "reglene" dere bare har TRO som grunnlag for går dere for langt. Og på toppen av det kaller dere TROEN deres for kjærlighet? Hat skulle det ha vært, hat og fordømmelse.... Det er kristendommens egentlige ansikt, og har alltid vært det i grunn...

 

Tror ikke vi kommer så mye videre med dette.
Det tror ikke jeg heller. Ikke når den ene siden kun er ute etter å bruke guds visdom (les: ignoranse) og tror at den ignoransen ikke kan endres selv om andre lider under det... Da er det bedre å la ting være som det er og fortsette å sekularisere samfunnet vi lever i slik at det hatet, den ignoransen og den forfølgelsen som kristendom og annen religion legger for dagen mot alle som ikke retter seg etter liksom regler fra en liksom gud... Vi må lære oss å bruke kunnskap og viten, som sammen med kjærlighet til mennesker kan være det avgjørende i slike spørsmål. Av avskaffe gudelig ignoranse "visdom". Det er veien å gå.

 

 

Dialog med de som bare TROR går jo ikke, de er så fastkjørte og trangsynte at de TROR at ord som ble ytret av en ignorant ørken stamme for to tusen år siden kan matche moderne viten og kunnskap og lengre er de ikke kommer... Sånn, nå fikk jeg sagt det som burde vært sagt for flere sider siden...:)

 

Edit: luft i innlegget, som av en eller annen grunn blir borte når man redigere innlegget...

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hvis du har vært kristen, burde du ha hørt om syndefallet. Kjødet strider mot ånden.
Og her har du problemet til de som stort sett er i mot ALT, enten det faktisk bringer folk lykke eller ikke: De TROR! Du og de fleste kristne TROR at det som står i bibelen er sant. Dere VET ikke, men tror. Fakta er at vi ikke har et eneste spor etter noen sjel, men dere fortsetter å TRO at sjel må man ha. For synden bor jo i den sjelen...

 

Og dere fortsetter å TRO at noen skrev noen sannhetens ord i bibelen den gangen de skrev om homofile uten å faktisk sjekke dette opp mot moderne kunnskap og viten sier om saken. Dere fortsetter bare å TRO.... Og mens dere TROR fordømmer dere anderledes tenkende og handlene folk på toppen av det og også her holder det å TRO.... Man TROR ditt og man TROR datt uten å ta det minste hensyn til hva alle fakta sier om saken... Og ikke bare i homo debatten, men over hele linje TROR kristne at boka som heter bibelen er sannhet, selv om dette bare er noe de TROR også og som ikke det var nok TROR de at alle andre skal følge disse liksom lovene også, som de også bare TROR på i boka som setter TRO over kunnskap og viten, ja den oppfordrer jo folk til å være mest mulig ignorante (det er ignoranse som er guds visdom har jeg forstått...) og fordummende oppførsel er en dyd i den kristne tro, for de er TRODD rett til himmels...

 

 

Faktum er at dere ikke har annet enn TRO å komme med i denne debatten, TRO er alt dere gjør og det hadde vært helt greit for meg, det er bare å tro til dere driter i buksa av anstrengelsen for alt jeg bryr meg, men når dere fordømmer og forfølger og nedlater og TROR og krever at andre skal rette seg etter disse bakstreberske "reglene" dere bare har TRO som grunnlag for går dere for langt. Og på toppen av det kaller dere TROEN deres for kjærlighet? Hat skulle det ha vært, hat og fordømmelse.... Det er kristendommens egentlige ansikt, og har alltid vært det i grunn...

 

Tror ikke vi kommer så mye videre med dette.
Det tror ikke jeg heller. Ikke når den ene siden kun er ute etter å bruke guds visdom (les: ignoranse) og tror at den ignoransen ikke kan endres selv om andre lider under det... Da er det bedre å la ting være som det er og fortsette å sekularisere samfunnet vi lever i slik at det hatet, den ignoransen og den forfølgelsen som kristendom og annen religion legger for dagen mot alle som ikke retter seg etter liksom regler fra en liksom gud... Vi må lære oss å bruke kunnskap og viten, som sammen med kjærlighet til mennesker kan være det avgjørende i slike spørsmål. Av avskaffe gudelig ignoranse "visdom". Det er veien å gå.

 

 

Dialog med de som bare TROR går jo ikke, de er så fastkjørte og trangsynte at de TROR at ord som ble ytret av en ignorant ørken stamme for to tusen år siden kan matche moderne viten og kunnskap og lengre er de ikke kommer... Sånn, nå fikk jeg sagt det som burde vært sagt for flere sider siden... :)

 

Edit: luft i innlegget, som av en eller annen grunn blir borte når man redigere innlegget...

Du ville blitt et bra JV RWS ;)

 

Hvis du hadde satt deg inn i vår innfallsvinkel på Bibelen ville du blitt overrasket ;)

Lenke til kommentar

Du ville blitt et bra JV RWS ;)

 

Hvis du hadde satt deg inn i vår innfallsvinkel på Bibelen ville du blitt overrasket ;)

Det kan godt være... Problemet er selve hoved personen hos dere også da, som man jo også bare må tro i vei på... Så jeg gjør meg kanskje best som ateist allikevel? he he
  • Liker 1
Lenke til kommentar

okok,slik jeg har skjønt det ut i fra tråden er det OK å være homofil,så lenge du skammer deg, holder deg unna mennesker av samme kjønn og avstår fra ting som kjærlighet og sex...

 

Snakk om å ta vare på sine nester og ikke ødlege de mentalt i det heeeele tatt/sarkasme

okok,slik jeg har skjønt det ut i fra tråden er det OK å være homofil,så lenge du skammer deg, holder deg unna mennesker av samme kjønn og avstår fra ting som kjærlighet og sex...

 

Snakk om å ta vare på sine nester og ikke ødlege de mentalt i det heeeele tatt/sarkasme

Godt at samfunnet ikke er så fordømmende som disse menneskene er... OG fremdeles tviholde på at den gud de tror på er noe i nærheten av kjærlighet og godhet...

 

Som biskopen i canterbury uttalte for noen år siden, etter at store deler av wales ble oversvømmet: "Dette er guds straff for at samfunnet tillater homofile og gir dem rettigheter..". Så kan en jo spørre seg: Der har vi en kirkens mann med BETYDELIG utdannelse i både teogoli og annet, hvorfor fremstiller han sin gud som dummere enn et kjøpebrød da? For ville det virkelig ikke vært lettere for den guden å bare gjort de homofile om til hetrofile isteden for å ødelegge eiendommen til uskyldige folk? Er det som denne ignrante biskopen skal ha oss til å tro så må jo den guden ha en logikk som er helt på trynet, for ikke å snakke om en moral som er enda mer på trynet... Men slikt tenker ikke engang kristne på, de godtar bare at det må være slik...

 

Og vi har dem jo her hjemme på berget også, i både homosaker og såkalt "avkristning", som bruker ting som Utøya tragedien som et "bevis" for at guden deres vil si oss noe og lar det gå ut over uskyldige mennesker...

 

Ulogikken lenge leve sier jeg... Bare man får trodd på en steindum og ulogisk gud så er det samme F med all mulig logikk og argumenter, gud sier at homofili er feil og da er det slik... drit i ting som sier det motsatte, gud har jo rett, på tross av sin ufattelige dumskap...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ser ut til at homofili og ikke minst pedofili blant kirkens tjenere/ledere er nokså utbredt. Her et ferskt eksempel på en som ble dømt i rettsvesenet:

 

Lokket med seg 14-åring opp i kirketårnet

 

MOLDE (Dagbladet): Overgrepet skjedde i klokketårnet til en kirke i indre Romsdal sommeren 2009. Da lokket den 58 år gamle kirketjeneren med seg en 14 år gammel gutt opp i kirketårnet.

 

I dommen fra Romsdal tingrett fremgår det at den unge gutten greide å rømme underveis i overgrepet.

 

«Fornærmede har forklart at tiltalte ba ham kikke ut av et vindu oppe i klokketårnet i kirken, hvorpå tiltalte presset ham opp mot veggen med én hånd samtidig som han førte den andre hånden opp mellom bena hans og i skrittet. Tiltalte dro deretter ned fornærmedes bukser, joggebukse uten snøring, og underbuksen.

 

Ifølge fornærmede berørte tiltalte hans penis både over og under klærne, samtidig som han pustet tungt. Og da tiltalte forsøkte å gripe rundt fornærmedes penis ropte han at tiltalte skulle komme seg unna samtidig, som han fikk skubbet og sparket seg løs.

 

«Han løp mot trappen ned fra klokketårnet, men hadde vanskeligheter med å bevege seg som følge av at buksene hans var nede på knærne. Som følge av dette delvis falt han ned trappen og løp til et lite hus som lå like ved kirken som han gjemte seg bak»

 

Dette fremgår av dommen som ble kunngjort i Romsdal tingrett i dag. Det gikk to år fra overgrepet skjedde til gutten fortalte det til sin kontaktlærer.

Kirketjeneren ble pågrepet av politiet 1. desember i fjor.

 

Tidligere straffet

I sin straffeutmåling la retten vekt på at kirketjeneren i samme periode som overgrepet skjedde også utførte oralsex med den fornærmede guttens storebror på 18 år.

 

Storebroren vitnet i retten at oralsexen hadde skjedd på den eldre kirketjenerens initiativ. Også en konfirmant fra 2010-kullet vitnet. Han fortalte at kirketjeneren hadde gjort tilnærmelser og invitert ham med opp i klokketårnet.

 

Den nå dømte kirketjeneren ble også i 1999 dømt og straffet for utuktig handling med barn.

 

I politiavhør erkjente kirketjeneren, at han syntes «gutter var søte og fine». Dette benektet han da han forklarte seg i retten.

 

Misbrukte jobb og tillit

I dag ble han dømt til seks måneders fengsel samt å betale en oppreising på 30 000 kroner til den nå 16 år gamle gutten. Kirketjeneren må også betale 1500 kroner i saksomkostninger.

 

Tingretten fant ingen formildende omstendigheter. Retten fant det imidlertid skjerpende for straffen at kirketjeneren hadde misbrukt et tillitsforhold til gutten samt sin stilling som kirketjener.

 

Den dømte er nå permittert fra sin jobb som kirketjener.

Endret av G
Lenke til kommentar

3. Mosebok 20: 13

 

Og når en mann ligger med en mann slik som en ligger med en kvinne, har de begge gjort noe vederstyggelig. De skal ubetinget lide døden. Deres eget blod kommer over dem.

 

Direkte utdrag fra bibelen.

Du har fullstendig missforstått. Det Gamle Testamente er jødenes tro.

 

De kristne følger ikke jødenes lover.

Så analsex er helt ok da, jamfør Det gamle testamentet.

".. slik som en ligger med en kvinne", altså anal-sex. Se grunnen i rød skrift nedenfor.

 

Om man tar ting bokstavelig, noe de fleste kristne bokstavtro ihvertfall gjør (som regel), se det gode poenget fra Dr. Van Nostrand:

Ikke glem at den du tok kan også tolkes som "en mann kan ikke ligge med en annen mann for å få barn med han"

Eventuelt at det er en fysisk umulighet for en mann å ligge med en mann som han ligger med en kvinne.

EDIT: Med mindre man har et skalpell lett tilgjengelig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Men så fort det er politisk korrekt å mene noe annet hiver man seg rundt for å rakke ned på dem som ikke har rukket å forandre mening enda, og glemmer tydeligvis at det som er korrekt å mene skifter så raskt at ingen av oss er korrekte særlig lenge.

Kristendommen handler ikke om å skifte mening, det handler om å beholde mening. Og den meningen er at homofil er svært negativt. Hva som er "pk" eller rådende i samfunnet er likegyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...