Gå til innhold

Homofili og kristendom.


Anbefalte innlegg

Grunnen til at homofili er en synd er fordi den ikke er fruktbar.

Bullshit, da dette kun er din tolkning av det som står. Det står ikke en dritt om at det er synd fordi det ikke er fryktbart og OM det hadde stått, ville ikke det vært litt rart i dag, når vi står ovenfor en kjempe overbefolkning? Homofili ville jo vært løsningen i så fall, ikke synden.... (Argumentert ut i fra at gud er allmektig da og klarer å se litt lenger enn noen uker ut i fremtiden for to tusen år siden...)

 

 

I et partnerskap hvor det er en mann og kvinne, så har sex et produktivt formål, som er å få barn, føre slekten videre, skape liv.

Feil. Vi mennesker har sex også på helt andre grunnlag. Hvis sex KUN var forplantning, som du skal vri det til her, ville menneske munnen ha annonsert sin eggløsning, slik som foreksempel bavianene, som får digre blodrøde bakender når de er reproduktive. Kvinner av vår art har skult eggløsning, det vil si at mannen ikke har peilig pånår hun faktisk er i stand til å få hans unger og må derfor satse på litt lengre forhold for å sikre at ungen faktiak er hans..

 

 

 

I et homofilt partnerskap har sex EN betydning, nytelse. Alt som defineres rundt homofil sex er basert rundt kun nytelse alene, ikke fruktbarhet. Derfor er homofilt sex bare basert på nytelse, og nytelse (i ren form) er en synd fordi det er 100% fokus på nytelse, og det kommer ingenting ut av nytelsen, annet enn personlig ego-trip.

 

Viktig å forstå her. :thumbup:

Igjen så demoniserer hele menneskeheten, for jeg har faktisk ofte sex med min kone FORDI vi elsker hverandre og sexer en fin og inderlig måte å vise den kjærligheten på. Men det klarer ikke du og det klarer ihvertfall ikke homofile? Det er bare en ego tripp for deg når du har sex med kona/dama di altså? Og slik er det for alle andre også? Er du så religiøst avstumpet eller later du som om du er det?

 

 

 

Om du skulle definert samfunnsfaget rundt homofile alene, så ville du måtte lære alle elevene i klassen at sex handler kun om nytelse, og ikke noe annet, og det er en unaturlig bortlæring.

Du definerer jo sex kun som nytelse selv så her snakker du om ting du åpenbart ikke har peiling på... Det har aldri gått opp for deg at din religion gjør deg avstumpet i følelses livet ditt? For hvis vi skal tro deg så regner du nøye ut eggløsningen til din kone/dame og gyver på henne enten hun vil eller ikke for å lege barn med henne, for det er ALT sex er i kristendom? Er det slik eller skriver du slike dumme ting bare for å rakke ned på homofile, der du stripper dem for kjærlighet, medmenneskelighet og omtanke...?

 

Jeg undres....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at jeg ikke er kristen, for jeg valgte å sterilisere meg når jeg skjønte hvor alle disse hersens ungene kom fra og synder jo så det holder hver gang jeg har sex, for det er no way det kommer til å bli noe ut av det...

 

Problemet til religion i all øvrighet når de prøver å innbille folk at slikt er synd er at den forsøker å bøye virkelighetenog naturen etter disse lovene og ikke skjønte at lovene skulle fulgt naturen og virkeligheten... Det er grunnen til at alle slike religiøse forbud og påbud kommer så galt ut.... Hvorfor forby noe som er naurlig mens de forherliger noe som ikke er naturlig, som sølibat... Men det hører vi jo ikke noe om når lonelyman prater om unaturligheter og sex for å øke populasjonen eller hva?

Lenke til kommentar

Grunnen til at homofili er en synd er fordi den ikke er fruktbar.

Så hvis jeg og min kone har sex, er det synd, siden hun kom i overgangsalderen for et utall år siden og definitivt ikke er fruktbar mer?

 

Jeg skal hilse henne og si det. :thumbup:

 

Geir :)

 

Gud holdt henne fruktbar så lenge han ønsket det, når en kvinne blir gammel så må hun få fred fra dette, så det at Gud skapte denne overgangsalderen var for hennes og din skyld. Men noen som har vært sammen lenge har hatt mange lærdommer som de har tatt med seg, de behøver ikke læres på nytt når de treffer overgangsalderen, da har de allerede et sunt forhold til hva befruktning er for noe.

Lenke til kommentar

Gud holdt henne fruktbar så lenge han ønsket det, når en kvinne blir gammel så må hun få fred fra dette, så det at Gud skapte denne overgangsalderen var for hennes og din skyld.

 

Og Gud har gjort 13-åringer fruktbare fordi .... hun ikke lenger skal "få fred fra dette" ?

En ungdom er ikke gammel og sliten, behøver ikke fred fra det. Din dumme bavian (om jeg kan legge til det)

Lenke til kommentar

Er selv både homofil og kristen. Merkelig? Neida. Jeg er kristen fordi jeg tror på både Gud og Jesus. Jeg tror Gud elsker oss slik vi er, og at det er nok å følge de ti bud og leve som et godt menneske. At det viktigste er å være god mot andre, ikke tilpasse deg Guds regler og eller endre deg etter bibelen. Jeg har ikke engang lest den, jeg er heller ikke døpt, og jeg er homofil. Uansett kaller jeg meg kristen. Jeg tror på og elsker Gud og Jesus slik jeg tror de vil elske oss. Hvis noen blir straffet av Gud for deres legning, blir det som om noen mishandler sine egne barn fordi de har skapt dem feil selv. Med vilje. Da ville jeg ikke finne på å tjene ham, heller.

Lenke til kommentar

homofil sex er ikke noe verre enn en hvilken som helst annen synd, i Guds øyne er alle synder utroskap mot Gud, det fins ingen grunn til å henge seg opp i homofil sex som noe ekstraordinært. Men det kan lønne seg å snakke med Gud om det, for å forsikre deg, kanskje spørre han om du får "spesialtillatelse" til å praktisere homofil sex, slik at han kan gjøre et unntak for deg.

Lenke til kommentar

Så Gud ønsker at 13-åringer skal vekke, og ha, seksuelt begjær? Vi må anta at det er en mening med det, og den kan vel om jeg forstår deg rett bare være at de skal få barn. Burde de få gifte seg når de er 13 også da, siden den slags hører hjemme i ekteskapet...?

 

Geir :)

Nå er ikke kroppen "ferdig" utviklet til å unfange barn uten komplikasjoner før etter pubertetenog da er gjennomsnittlig en norsk jente 15-16 år. Synes fortsatt det er tidlig... :ermm:

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

 

Så Gud ønsker at 13-åringer skal vekke, og ha, seksuelt begjær? Vi må anta at det er en mening med det, og den kan vel om jeg forstår deg rett bare være at de skal få barn. Burde de få gifte seg når de er 13 også da, siden den slags hører hjemme i ekteskapet...?

 

Geir :)

 

Nå er ikke kroppen "ferdig" utviklet til å unfange barn uten komplikasjoner før etter pubertetenog da er gjennomsnittlig en norsk jente 15-16 år. Synes fortsatt det er tidlig... :ermm:

Whatwhatwhaaaat? Tror du vrir deg unna litt nå.

 

Kjenner selv til ei jente som fødte barn (uten problemer?) da hun var 14 år.

 

Hvorfor gjorde så gud det slik at jenter i 13 års alderen kan føde barn i en så ung alder?

Lenke til kommentar

Nå er ikke kroppen "ferdig" utviklet til å unfange barn uten komplikasjoner før etter pubertetenog da er gjennomsnittlig en norsk jente 15-16 år. Synes fortsatt det er tidlig... :ermm:

Joda, jeg ser den. Og jeg er helt enig med deg. Selv 16 er for tidlig. Men utgangspunktet her var at LonelyMan sa at "Gud holdt henne fruktbar så lenge han ønsket det..."

 

Nå finnes det jo nok av eksempler på kulturer der jenter har blitt mødre tidlig. Spesielt i tidligere tider, når mennesker ikke levde like lenge. Det å få være tenåring er jo også et nokså nytt påfunn. I gamle dager markerte konfirmasjonen overgangen til voksenlivet for mange. Så det er jo tildels et kulturelt fenomen.

 

Men spørsmålet er ikke om vi synes det er for tidlig. Det er om Gud synes det er for tidlig. Hvorfor skapte han kvinnen slik at hun har glede av sex som 13-åring? Er det fordi han som LonelyMan sier "ønsker det"?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

så lenge homofile ikke får adoptere barn er jeg fornøyd. alle har rett til sitt, hvis det ikke går utover andre.

Men det går jo ut over andre - i dette tilfellet de homofile - at de ikke får adoptere barn. Og det går ut over barna som kanskje ikke får de beste adoptivforeldrene.

 

Ideen om at homofil adopsjon "går ut over andre", angivelig barna, er et catch-22. De som hevder at det går ut over barna, er de samme som opprettholder holdningene som gjør at det er slik. Om de sluttet å være slik selv, ville de heller ikke ha noe argument.

 

Det er å gi mobberne definisjonsmakten, med andre ord: "Dersom homofile ikke gjør som vi vil, så mobber vi dem. Og mobbing er ikke bra, derfor må ikke homofile få lov å gjøre noe som vi ikke vil at de skal gjøre."

 

Noen av oss synes kanskje at det var mobberne i samfunnet som burde få smake konsekvensen av sine handlinger, ikke ofrene. Tenk om folk som er mot homofil adopsjon ikke fikk lov å ha barn selv, fordi disse barna er fremtidens mobbere... :innocent:

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gud holdt henne fruktbar så lenge han ønsket det, når en kvinne blir gammel så må hun få fred fra dette, så det at Gud skapte denne overgangsalderen var for hennes og din skyld.

 

Ja, overgangsalderen er vitterlig Guds gave til kvinnen!...og hennes partner :roll:

Hovedtegnet på at du nærmer deg overgangsalderen er at menstruasjonen blir mer og mer uregelmessig. Andre symptomer kan være hetetokter, problemer med konsentrasjonen, endringer i seksuallysten, svetting, hodepine, hyppig vannlating, søvnproblemer, tørrhet i skjeden, nattesvette, humørendringer. Slike symptomer kan komme alene eller flere om gangen. Plagene kan være svært frustrerende, og det er ikke alltid like lett å kjenne dem igjen som overgangsplager.
http://www.lommelegen.no/artikkel/overgangsalderen-hva-skjer-i-kroppen
Lenke til kommentar

homofil sex er ikke noe verre enn en hvilken som helst annen synd, i Guds øyne er alle synder utroskap mot Gud, det fins ingen grunn til å henge seg opp i homofil sex som noe ekstraordinært. Men det kan lønne seg å snakke med Gud om det, for å forsikre deg, kanskje spørre han om du får "spesialtillatelse" til å praktisere homofil sex, slik at han kan gjøre et unntak for deg.

Som dødssynden det er å ha sex med kona når hun menstruerer? Da må både du og kona henrettes, står det i bibelen!

Lenke til kommentar

Da må både du og kona henrettes, står det i bibelen!

Fordi du har funnet hennes kilde... ? (Hva denne kilden er står det ikke noe om...)

 

Her har du det igjen, denne fantatiske idiotien om at skrifter er mer verdt og bør følges over vår faktiske natur... Vi VET i dag hvorfor kvinner har mensen, gud visste tydeligvis ikke dette, til tross for at han liksom skal være orginatoren bak kvinnen... :roll:

Lenke til kommentar

Så kan du fortelle meg hvordan du VET at menn og kvinne skal være i et monogamt forhold

Dette er det beste for menneskene fordi Gud har innrettet det slik. Alle kulturer har ekteskap mellom mann og kvinne som grunnstein. Men selvfølgelig, om noen velger en annen livsstil er det intet jeg kan gjøre med det. Men de som velger en annen livsstil bør ikke kreve å være hyrder og lærere i kristen sammenheng.

 

Det er jo det som nettopp skjer i økende grad, at de som ikke lever i ekteskap mellom mann og kvinne (eller er enslige), krever å få ledende roller i Den norske kirke og andre menigheter også. Det blir også krevd av prester at de skal vie skilte personer på nytt, gjerne flere ganger.

 

Når det gjelder seksualliv har det ikke reproduksjon som eneste funksjon. Det er også meningen at man skal ha sin ektefelle for ikke å falle i synd med andre. Og her teller det ikke hvilke alternative ekteskapsformer som er oppfunnet flere tusen år etter at Bibelen ble skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...