Gå til innhold

Protein til bygge muskler, hva anbefales ?


Anbefalte innlegg

first price kyllingfile 130 kr pr 2 kg

tunfisk i vann 10-11 kr for 2 bokser på rundt 120 gram vær

First price kyllingkjøttdeig 35 kr pr 700 gram, 20 gram protein og 7 gram fett pr 100 gram, noe som gjør det både billigere og sunnere enn vanligkjøttdeig.

egg mye fett men også mye protein og billig 28 kr for 16 egg tror jeg det er på det billigste.

 

 

Jeg personlig ble frelst av dette proteinpulveret http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-4-kg-bonus-products-14

 

god rabatt nå og du får med 4 bonus produkter for billige 569 vil forøvrig anbefale deg mintsjokolade beste proteinpulveret jeg noen gang har smakt, smakte like godt som sjokkomelk i min munn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del har aldri hørt om stoffer som skifter egenskaper på molekylært nivå på den måten som er beskrevet :p

 

De 4 næringsgruppene omdanner seg ikke til hverandre...

 

Alkohol er den fjerde, så om du kan fortelle meg hvordan jeg omdanner fett til alkohol så er min helt :tease:

Du burde vinne en pris på det utsagnet her. Det skal mye baller til å poste noe så tilbakstående på et nettforum.

 

Hvis du i det hele tatt var serriøs da :D sorry hvis jeg ikke så sarkasmen. :blush:

Har du en tittel å vise til som gir deg grunnlag for å diskutere fysiologi?

Er du lege?

I så fall blir ALT du kommer med broscience, på lik linje med alle andre på forumet ;)

Vi baserer våre innlegg på personlig empiri og det vi f.eks. leser oss til på globalt vel ansette forum som eksempelvis Leangains.com..

 

Det har tidligere vært bred enighet om at man MÅ spise hver 3-4 time for å opprettholde forbrenningen. Noe som er tilbakebevist gjentatte ganger de siste årene.

Noe jeg ikke tviler på at du er enig i, med tanke på din tidligere argumentasjon...

 

Forklar PSMF da... Om overflødig proteiner blir fett så skulle man jo da legge på seg selv med kcalunderskudd... :!:

Jeg har aldri nevnt at jeg har en tittel som avjgør om det JEG sier eller ikke. jeg trekker direkte frem linker/informasjon som beviser faktagrunnlaget jeg har for å uttale meg. jeg siterer også fra kilder som er dokumenterte i den internasjonale helseverden. Dvs langvarige kliniske undersøkelser og omfattende studier.

 

Andre linker som kommer frem er fitnessblogger av individer uten bakgrunn eller pengesponsing til videre forskning på teamet. innholdet er da lite troverdig, men deler KAN være sannheter. Det får hvile til informasjonen er dokumentert av personer med tittel til å avgjøre om den er sann eller ikke.

 

Alt må selvfølelig sees med skjønn. høyde, alder, individuell metabolsk prosess osv. jeg påviser fasen, og hva som trengs til folk med mennesker innenfor normalen mannen i gata). Petter og andre TOPPidrettsutøvere trenger selvfølgelig andre verdier, samt bodybuildere.

 

Ikke alle kan omdannes til hverandre, da ville verden vært litt annerledes helsemessig. Men:

 

Glukose -> Prosess -> fettsyrer

 

Aminosyrer -> prosess -> fettsyrer

 

Dette er selvfølelig et herlig system i forhold til lagring av glykogen og fett. ( Reserve - ATP)

 

1.

Legeverden er basert på klinisk forskning for menneskets beste.

 

-Kreftmedisin

-Forebygging/Bekjempelse av fedmerelaterte sykdommer

-Antivirale midler ( eksempelvis mot HIV)

 

Alle disse sykdommene har legemidler med dokumentert effekt. Den samme gruppen leger må forstå den helhetlige sammenhengen fysiologisk for å kunne utarbeide medisiner mot diverse sykdommer. dvs, et opp mot 100 % fysiologisk bilde av hvordan kroppens funksjoner fungerer.

 

Legemiddelindustrien - Penger og atter penger (10-årspatentregelen - generell farmakologi)

 

 

SÅ er det kosttilskuddindustrien som baserer alt på undersøkelser der du gjør mange undersøkelser, og unnlater informasjon til fordel for pengene. ( eksempelvis kreatin - testresultater fra vegetarianere = Individer med svært lavt innhold i "kreatinbassenger" i eksplosive musklergrupper, altså kun der kreatin lagres og brukes. kreatintilskudd her gir 30 - 40 % økning i kreatinnivå samt prestasjon ved bruk av denne typen muskelgrupper. Dette dokumenteres av proteinfabrikken selv. Mennesker med kjøtt i kostholdet, har allerede 99% - 100% fylte kreatinlagre. dvs, hos enkelte oppstår placeboeffekt hvis du virkelig ikke betviler effekten.

 

Dvs - kostholdsindustri ( PF osv) er en pengebasert industri. det finnes dokumentarer som beviser dette. ( legg merke til at proteinfabrikkens mest solgte produkt ble trukket tilbake fra markedet etter effekten ble påvist nærmere 0 %) kommer tilbake med navn på produkt senere.

 

Dette er ikke et korstog, kun deling av informasjon, i og med at jeg har tidligere har vært like kritisk til denne informasjonen som dere, og hatt deres synspunkt under debatter tidligere.

 

Beklager hvis jeg opptrer herskete, skal virkelig skjerpe meg på forumet og holde normal standard på samtaler videre. så gjennom diskusjonen og ser at jeg har opptredt ubehagelig.( også i tidligere diskusjoner. Er bare for oppglødd og irritert, og får litt vansker med å kommunisere på høflig når jeg forsøker å dele klinisk fakta uten å lykkes.

 

Skal også prøve å være mer åpen for andres synspunkter.

Endret av Antifanatiker
Lenke til kommentar

SÅ er det kosttilskuddindustrien som baserer alt på undersøkelser der du gjør mange undersøkelser, og unnlater informasjon til fordel for pengene. ( eksempelvis kreatin - testresultater fra vegetarianere = Individer med svært lavt innhold i "kreatinbassenger" i eksplosive musklergrupper, altså kun der kreatin lagres og brukes. kreatintilskudd her gir 30 - 40 % økning i kreatinnivå samt prestasjon ved bruk av denne typen muskelgrupper. Dette dokumenteres av proteinfabrikken selv. Mennesker med kjøtt i kostholdet, har allerede 99% - 100% fylte kreatinlagre. dvs, hos enkelte oppstår placeboeffekt hvis du virkelig ikke betviler effekten.

Dette vil jeg gjerne ha kilde på.

Lenke til kommentar

SÅ er det kosttilskuddindustrien som baserer alt på undersøkelser der du gjør mange undersøkelser, og unnlater informasjon til fordel for pengene. ( eksempelvis kreatin - testresultater fra vegetarianere = Individer med svært lavt innhold i "kreatinbassenger" i eksplosive musklergrupper, altså kun der kreatin lagres og brukes. kreatintilskudd her gir 30 - 40 % økning i kreatinnivå samt prestasjon ved bruk av denne typen muskelgrupper. Dette dokumenteres av proteinfabrikken selv. Mennesker med kjøtt i kostholdet, har allerede 99% - 100% fylte kreatinlagre. dvs, hos enkelte oppstår placeboeffekt hvis du virkelig ikke betviler effekten.

Dette vil jeg gjerne ha kilde på.

Dette kan jeg gi kilder på hvis du venter til helgen. (evt fredag/lørdag en plass) :) brevet ligger på pcen en klassekamerat som sendte brevet. er brevet tvilsomt og virker tvilsomt (at det virker forfalsket/selvskrevet), kan jeg sende deg mailen med spørsmålene, slik at du kan sende til proteinfabrikken og få svar fra dem personlig. Har du tid til å vente er jeg svært takknemlig for tålmodigheten!

Lenke til kommentar

Du sier at du trekker frem linker Antifanatiker, men du har ikke postet en eneste link i denne tråden så langt jeg kan se.

Godt observert. dårlig argumentert av meg å nevne linker når jeg nettopp ikke har postet en eneste en. det gjør hvertfall min fakta mindre troverdig. hvis du kjøper en av bøkene ( M. fysiologi, eller besøker olympiatoppens hjemmeside finner du informasjonen som påviser en del fakta i innleggene.(resten sitert fra godkjent oppslagsverk, bok nevnt.)

 

Evt, se om du finner en nettversjon/informasjon av menneskets fysiologi. Navnene nevnt i innlegget om boken kan evt kobles direkte opp til deres eksistens, med tittel nevnt. selvfølgelig boken og dens troverdighet også.

Endret av Antifanatiker
Lenke til kommentar

Har allverdens tid, men påstand jeg vil at du skal vise kilder til påstanden at kreatin ikke har noen effekt på folk som spiser mye kjøtt. Altså ikke det angående PF.

Ikke nødvendigvis mye kjøtt, men kjøtt på normal basis. innholder stoffer som stimulerer til på fylle kreatinlagrene.

Sender deg uansett inf. (brev + svar) i og med relevansen til emnet hvis det er greit for deg.

 

Kan snakke med en spesifikk lærer av mine lærere, og nevne ved navn og tittel,) og be han skrive en mindre artikkel om kreatin fra start til slutt om funksjon og produksjon på olympiatoppens hjemmeside i neste uke hvis du har tid til å vente til det :p føler jeg "utsetter" mye her, men med min relavtivt lave faglige kompetanse om temaet er det bedre om en med så og si fullstendig utdannet og spesialisering legger ut om emnet. håper dette er ok for din del :)

Endret av Antifanatiker
Lenke til kommentar

Olympiatoppen baserer seg på helsedirektoratet og deres anbefalinger. Nå er det slik at om helsedirektoratet skal anbefale noe så må det være et samfunnsmessig behov for det som skal anbefales (sagt på en litt enkel måte).

 

De sier at: "kosttilskudd som proteintilskudd kan være en nødvendighet for utøvere som trener ekstremt hardt" hvor de mener utøvere på landslagsnivå.

Herunder Petter Northug m.fl.

Olympiatoppen er meget tilbakeholdne med å gi anbefalinger i grener de selv ikke har direkte kontakt med. Styrkeløfterne sliter vilt med hjelp av Olympiatoppen og de vil ikke en gang uttale seg om bodybuilding eller fitness... :nei:

SÅ! Olympiatoppen er useless når det kommer til å kunne svare eller gi råd ved styrketrening, noe som er gjengs oppfatning i HELE fitnessmiljøet i Norge.

De er dog veldig flinke med gutter i tights som stirrer hverandre inn i anus... Skøyter, ski og andre vintersporter får de til men alldeles ikke styrkedelen...

 

Olaf Tufte f.eks. All styrketreningen hans har han satt opp selv. Han sa i et intervju om kosthold at (Dette er etter hukommelsen så det er IKKE direkte sitert): Når jeg trener kondisjon forholder jeg meg til Olympiatoppen, der er de meget flinke. Hva styrke angår så tar jeg det hjemme på gården med et vettugt norskt kosthold...

 

Ikke vanskelig å se hva han prøver å formidle...

 

Antifanatiker skrev individuell metabolsk prosess...

Det finnes INGEN som har forskjellig forbrenning!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forbrenning baserer seg på alder og muskelmasse og dette kalles basal metabolsk rate (BMR).

Det har vært observert differanser i BMR ved enkelte sykdomstilfeller men da med en differanse på kun mellom 5% og 7%...

Utover det er det den gamle regla om inntak/uttak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Our results indicated that protein or carbohydrate supplement after exercise that caused mild muscle damage did not facilitate muscle recovery in adequately nourished, healthy young men."

 

http://dx.doi.org/10.1016/S1728-869X(10)60014-7

Muscle recovery er ikke det samme som å bygge muskler. Slik jeg tolker forskningsrapporten så er muscle recovery hvor lang tid det tar fra at musklene er såre til de blir "usåre". Altså forskningsrapporten har ingenting med muskelvekst å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si meg dypt uenig med sagnet at Olympiatoppen er ut daterte eller ikke har peil da jeg tilhørte styrkemiljøet og nå fitnesmiljøet og har overleger som underviser oss som samtidig sammerbeider med olympiatoppen angående dette. Paradokse jeg husker for 6 år siden at jeg angrep olympiatoppen fordi jeg hadde lest på diverse forums at dem ikke hadde peil, det er jeg flau over idag for å si det sånn.

 

Men jeg ser allerede nå hvor dette går - man er enige om å være uenige, vi har personer som titter og driver studier og forsker på dette og har jobbet med dette i 20 år - akkurat de samme personene som gir befolkningen medikamenter, operer deg og tester blodet ditt, så kommer vi til kosthold og da er dem plutselig utdaterte og ingen peil, MEN - før jeg studerte (til og med når jeg studerte idrettvitenskap startet jeg å skjønne men var sta) så stappet jeg i meg så mye kosttilskudd at det er flaut, nå som jeg studerer medisin og har et større aspekt av forståelse - så er jeg direkte flau over åssen jeg var som 20åring, der jeg googlet meg fram til både det ene og andre og presenterte det som fakta og masse fancy ord.

 

Jeg har nevnt flere ganger at jeg fordyper meg i fysiologi og endokrine kjertler/hormonsystemet, så det jeg studerer 8 timer x 5 ganger i uken er feil i sånne miljøer (forteller man en løgn lenge nok blir det til en sannhet) hadde jeg angrepet en overlege med fordypning i biologi og fysiologi ( mange jobber på olympiatoppen) bare for å komme uka etterpå til samme person fordi det er noe "galt med kroppen - hjelp meg" da ville jeg startet selvreflekteringen veldig fort, folk linker til det ene studiet etter det andre og den andre linker noe motsatt igjen og felles for begge parter er at dem egentlig ikke forstår fysiologi men lar fancy ord og selvlesing snakke for seg.

 

Igjen - jeg var akkurat sånn selv, men jeg viste ikke bedre og jeg mener ikke at jeg har "sett lyset" i form av studiene mine, jeg som alle andre når man var nyskjerrig ville ikke finne ut at man har tatt feil, og ikke kan jeg klandre meg selv eller andre når det er et hav av manipulerende kostholds-bransje der ute.

 

Jeg husker jeg nærmest raste både når jeg studerte idrettvitenskap og medisin på hvorfor dette ikke er lettere klargjort for dem som ønsker å satse på styrke - og fikk svar av alle " prøv å bekjemp en milliærdindustri med statlige midler" og dem har et strålende poeng. :p

 

Edit : FOrdi jeg er så snill så linker jeg til en dokumentar hvor personer som putter i seg steroider som også deltar i reklamer og sier " jeg ble mye større av diverse kosttilskudd" sier at det bare er piss, dem velger selv å tro hva dem tror, jeg får betalt for dette"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bigger,_Stronger,_Faster*

 

Finnes et hav av torrent for denne dokumentaren og alt jeg sier : Vær mer kritisk til hva dere leser, rett og slett - Olympiatoppen og staten tro det eller ei er faktisk ute etter å finne ut hva som er best for å holde deg frisk sånn at du kan være en flink arbeider å være minst mulig syk i alle aspekter, OP driver faktisk klinisk studie angående hvor mye raffinert pulver kan hemme enkelte aminosyre-reseptorene til de afferente arteiolene i glomerius i nefronene i nyrene våre, da jeg også elsker organsystemet så er jeg spent på videre forskning rundt dette - men er altfor tidlig å uttale seg hverken det ene eller det andre.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

minosyre-reseptorene til de afferente arteiolene i glomerius i nefronene i nyrene våre

 

Hørtes seriøst greskt ut for min del :p

Kan du skrive det på et litt mer lettforståelig vis til oss som ikke har inne den terminologien? :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Øøøhh, la meg prøve her, du har ledninger "afferent arteiole" som går til en sentral del av et stooort maskin(nefroner) av en fabrikk(nyre)

 

Inni den sentrale delen har vi noe som heter glomerius kapilær - og her foregår det filtrasjon(ligger i ordet - her henter vi ting for å kvitte oss med det), reabsarbsjon(ny sjanse for å hente opp ting som ikke ble hentet på grunn av kanskje overkapasitet og at reseptorene ikke fanget det opp og sekretering (kroppens siste mulighet for å kvitte seg med avfallstoffer - som f.eks pencelin som du får når du er syk. :)

 

Nyrere er et stooort tema men å forkorte det veldig "enkelt" hva er nyrenes oppgaver ?

Siden jeg har studiedag så har jeg tid og så er jeg spent på om jeg husker alt så dette blir en slags repitisjon for meg, men må sette det opp punktvis for å huske det best mulig med

eksempler:

 

 

Fjerner avfallstoffer(urea, kreatinin <--avfallstoff av kreatin :))

Fjerner medisiner ( sekresjon (pencelin)

Produserer EP, renin (produseres ved lavt blodtrykk og omdanner til athotensin 2 og virker på blodårer sånn at det kontraherer seg sammen)

Glukoneogenese (mange i fitnes lurer på åssen dette funker har jeg sett)

Omdanne VitD til aktiv form

Regulere ekstracellulærveskens volum og osmolaritet (na+ = salt)

Regulerer konsentrasjon av andre ioner (K+, Ca2+ etc)

Viktig rolle i vår syre/base regulering (skiller ut H+ = alt som skiller ut H+ er syre) H+ = kjøtt = proteiner etc. (her kommer det sentrale som jeg skal forklare) :)

 

Uansett, jeg har sett i flere emner hvor folk snakker om hvorfor protein "øker forbrenningen" og hvorfor det kan virke mettende - og da kan jeg i samme slengen gi en kort forklaring på dette og det er rett og slett fordi det er energikrevende å bryte ned proteiner fordi de jo må brytes helt ned til aminosyrenivå for at kroppen skal

kunne lage sine egne proteiner etterpå, så da har vi proteiner som er brytet ned til aminosyrer - og hva vet vi via evolusjonen/moderne mennesker? aminosyrer er .. vel .. syrer som igjen er regulert av PH i blod og som jeg nevnte istad - dette er en av nyrenes oppgaver.

 

Takket være kostholdbransjen pøser på med ting som ikke er skikkelig testet så kan det vise seg at det er flere aspekter med dette, en teori er at det blir VOOOLDSOMT mye ca2+ for kroppen å skille ut - og åssen vil kroppen reagere på ekstreme mengder doser med raffinerte aminosyrer hvor mange av dem inneholder stooore dose ca2+ i tillegg til alle disse syrene?

 

Mange av disse forskerne driver nå å forsker på om dette kan skade nyrene og om reguleringen av dette vil affektere reseptorene til å bli "sløve" som et slags forsvarsverk - med andre rett og slett hindre noe av aminosyren å nå sin målenheten, spalte vekk det giftige nitrogenet som er i aminosyrer og via sekresjon/økt blodtrykk kvitte seg med resten.

 

Merk at dette er en teori som ikke bare forskers på i Norge, men et sammerbeid mellom alle statlige etater blant annet vår egen olympiatoppen og den amerikanske olympiatoppen.

 

Kan også si at dagens litteraturkunnskap tilsies at unge friske personer ikke tar skade av store mengder med aminosyrer da via evolusjonen ( vi kan ikke lagre aminosyrer - for en rimelig god grunn gjetter jeg meg til) men som sagt dette forskes på, kan også da nevne at vi heller ikke vet langtidskonvekvensene av f.eks kreatin (som er ekstremt hypet opp - åssen fyller du opp en basseng som allerede er fullt? - jo kanskje noen kopper og den ekstra ATP er brukt opp ved de første løfta)

 

Jeg kan prøve å forenkle det enda mere, men er på en måte vanskelig da dette er rett og slett et vanskelig emne som jeg prøver å forstå best mulig selv. :)Viktig å huske at ALL verdens helsevesen sammerbeider med hverandre - og deler erfaringer og kunnskap for å AKKURAT komme fram til en enighet - en enighet hvor bransjen som vil tjene penger på dette sjokkerende nok er knallharde uenige. :p

 

Edit: Og av akkurat denne grunn jeg holder meg unna diskusjonsforum fordi jeg har ingen interesse av å havne i en samtale med .. vel .. meg for 5-6 år siden fordi jeg vet akkurat åssen jeg var ; å snakke til en vegg. =( (Hey - man lærer så lenge man lever?)

Er som sagt derfor jeg har en ydmyk holdning til dette emnet fordi emnet er så vannvittig stort og derfor en av brukerne spurte om jeg kunne bidra litt her da han ser ut til å bare huske 10% av det jeg sier til han. :p

 

Edit2: Når man snakker om å være kritisk, se hva som står i dagens vg :

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10099749

Eller hva med glutaminskandalen som kostbransjen fortsatt prøver å skjule? *google 1 sek her*

http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/23/-dette-kosttilskuddet-br-du-holde-deg-unna/

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...