Gå til innhold

Amentio begjært konkurs


Anbefalte innlegg

oslo72: Alle har krav på et minstenivå av service, nemlig det nivået som settes av loven. Dette nivået VET man at man har krav på fra et hvert norsk selskap. Du må gjerne betale 10-20% ekstra, men da håper jeg du får noe mer enn minimum lovpålagt servicenivå tilbake. Vi har et godt lovverk for forbrukeren i Norge (og Skandinavia). Det gjør at mange er fornøyd med det lovpålagte minimumsnivået. Nå påstår jeg ikke at Amentio/Datakjeden har klart å holde seg på minimumsnivå, men det er i hvert fall det man skal kreve av dem (og alle andre).

 

Det skal uansett bli spennende å se om Amentio/Datakjeden overlever etter endringen og om de klarer å holde det lovpålagte nivået for både tidligere og nye kunder.

 

Kanskje de rett og slett bør skifte navn og ha en intern skerping for å komme på fote igjen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oslo72: Alle har krav på et minstenivå av service, nemlig det nivået som settes av loven. Dette nivået VET man at man har krav på fra et hvert norsk selskap...

Vet dette, men hvem blir imponert av å få kun det man har krav på?

 

Ut fra mange av innleggene man kan lese om og rundt Amentio så fremkommer det helt klart at man IKKE får den servicen man har krav på - og da feller jeg ingen tårer for verken selskapet eller de ansatte dersom de går under. De ansatte ER selskapet, spesielt når de gjelder kundeservice.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man imponeres?

 

Jeg har liten sympati for selskaper som bryter norsk lov, men vil ikke si det så brutalt at alle ansatte er årsaken. Det er nok heller et ledelseproblem/kulturproblem i bedriften som ledelsen må ta ansvar for. Det er fult mulig å rette opp sånt med de rette tiltakene. Det skal bli spennende å se om det blir gjort.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man imponeres?

 

Jeg har liten sympati for selskaper som bryter norsk lov, men vil ikke si det så brutalt at alle ansatte er årsaken. Det er nok heller et ledelseproblem/kulturproblem i bedriften som ledelsen må ta ansvar for. Det er fult mulig å rette opp sånt med de rette tiltakene. Det skal bli spennende å se om det blir gjort.

JEG skal imponeres før jeg gir mine penger gang på gang til et selskap. Er et selskap "en av mange" så ser jeg ingen grunn til å velge akkurat de.

Ledelsen kan være så flinke de klarer, men det hjelper ikke dersom de ansatte ikke er med på reisen. Har man først fått et "avslappet" forhold til kundeservice er det mye vanskeligere å bli flink, fremfor en nyansatt som tydelig blir satt inn i selskapets verdier/visjoner.

De som allerede jobber i bedriften er de som har størst innflytelseskraft på nyansatte - ikke hva en sjef sa på jobbintervjuet for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Noe annet som ikke lover godt for Amentio Datakjeden er at et styremedlem trakk seg fra både Amentio Holding AS og Amentio Datakjeden AS i forrige uke. Dessuten ble daglig leder i Amentio Datakjeden AS borte rett før jul.

 

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=886191782

 

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=994249339

Akkurat DET kan jo nettopp være et godt tegn!

Skjønte ikke din bekymring akkurat for det der.

Lenke til kommentar

oslo72: Alle har krav på et minstenivå av service, nemlig det nivået som settes av loven. Dette nivået VET man at man har krav på fra et hvert norsk selskap. Du må gjerne betale 10-20% ekstra, men da håper jeg du får noe mer enn minimum lovpålagt servicenivå tilbake. Vi har et godt lovverk for forbrukeren i Norge (og Skandinavia). Det gjør at mange er fornøyd med det lovpålagte minimumsnivået. Nå påstår jeg ikke at Amentio/Datakjeden har klart å holde seg på minimumsnivå, men det er i hvert fall det man skal kreve av dem (og alle andre)

 

Selv om vi etter loven har krav på ganske mye, så betyr det ikke at butikken trenger å gjøre det enkelt og smertefritt. Dessverre mangler det konkrete tidsrammer på forskjellige problemer, noe som gjør at det er lett for en butikk å bruke lengre tid enn nødvendig.

 

Skal også sies at butikker spiller litt på at nordmenn generelt er dårlig på å stå på sine krav, samt er late og pengesterke. Vi kjøper fort nytt hvis butikken sier nei..

 

Jeg hadde en sak med Amentio ang et hovedkort som endte opp med at jeg kjøpte nytt HK fra en annen butikk (dette var mest pga for å slippe å ha noe med den butikken å gjøre, samt jeg var lei av å krangle!)

 

 

Noe annet som ikke lover godt for Amentio Datakjeden er at et styremedlem trakk seg fra både Amentio Holding AS og Amentio Datakjeden AS i forrige uke. Dessuten ble daglig leder i Amentio Datakjeden AS borte rett før jul.

 

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=886191782

 

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=994249339

 

Ser ikke på dette som verken negativt eller positivt. Vi vet ikke bakgrunnen til dette eller hvilken rolle de har hatt i retningen Amentio har hatt.

Lenke til kommentar

hva skal en stakkars kar gjøre som har sendt inn skjermkortet sitt til rep da? :/

Tror ikke du har noe å frykte. Jeg sendte inn min døde Samsung SATA harddisk den 16. februar, og fikk tilbake ny den 12. mars. Den var atpåtil 250 GiB større enn den jeg sendte inn (men det var vel siden 750 GiB utgaven er gått ut av produksjon, så jeg fikk tilbake en på 1 TiB).

 

Så jeg har ingenting negativ å si om Amentio. Har handlet der flere ganger, og kommer nok til å fortsette med det (hvis de overlever da).

Lenke til kommentar

Noen som ikke så dette komme? :ermm:

Surprised anyone?

 

Har sett utviklingen det siste året ja. Kundesupport og service har gått nedover, det tar lengre tid å få svar, ikke mulig å prute. Ingen levering. Du får gjerne faktura, men alle varer er ikke på plass, og kan stå som ulevert i månedsvis. Sikkert like mye min feil, men etter 3-4 måneder bør det ringe en bjelle.

Lenke til kommentar

Noen som ikke så dette komme? :ermm:

Surprised anyone?

 

Har sett utviklingen det siste året ja. Kundesupport og service har gått nedover, det tar lengre tid å få svar, ikke mulig å prute. Ingen levering. Du får gjerne faktura, men alle varer er ikke på plass, og kan stå som ulevert i månedsvis. Sikkert like mye min feil, men etter 3-4 måneder bør det ringe en bjelle.

 

Jeg blir svært overrasket hvis dette går bra for amentio. For å være helt ærlig håper jeg de legger ned så noen andre kan ta plassen deres. Amentio svarer ikke på mail, vet ikke selv om de har mottatt en vare i retur (!), drøyer lenge med å gi tilbake penger for varer som blir returnert, leveringstid kan være alt fra 2 dager (hvis du er heldig) til 2 måneder (ikke uvanlig) tiltross for at de skal ha varen på lager, og i forbindelse med så uberegnelig leveringstid kan lagerstatus umulig være riktig. Eneste amentio kan skryte over er litt lave priser, men det er ofte andre som har tilsvarende eller lavere priser. :ermm: Konklusjonen kan ikke bli noe annet enn at amentio er en vanvittig useriøs bedrift som bør legges ned eller totalt omstruktureres fra toppleder og ned.

 

Når det gjelder datakjeden her i bergen før de slo seg sammen med amentio så er erfaringene ganske dårlige her også. Jeg bygget en pc med deler fra datakjeden. Psu'en røk,og datakjeden brukte 1,5 mnd på å teste og erstatte psu før jeg fikk ny. Noen uker senere røk den andre psu'en. Da tok det "bare" fire uker, i tillegg måtte jeg plutselig betale mellomlegget fra den første psu'en til den tredje psu'en pga teknikeren mente at en liten koblingsfeil KUNNE (les:ikke bekreftet, bare teknikers "magefølelse") være årsaken til at den røk .(Fikk bekreftet senere at det ikke var årsaken til at psu nr2 røk). Jeg tok med maskinen hjem og finner ut at den samme teknikeren har koblet front-usb til firewireutgangen på hovedkortet. Dette ødela en mus og en mp3-spiller. Da måtte jeg levere inn maskinen på nytt så sjefstekniker/dagligleder skulle se tabben så jeg kunne få erstattet tingene som ble ødelagt. 4-5 måneder etter jeg kjøpte maskinen hadde den vært inne på datakjeden i tilsammen 3måneder! :no:

 

Datakjeden webshop derimot har jeg ikke hørt eller erfart noe negativt om, så kan være at det bare er datakjeden i bergen som er elendig.

 

Uansett, det finnes mye bedre alternativer: Netshop & Komplett :w00t:

Lenke til kommentar

Flat struktur tre ansatte, høy entusiasme skalerer til omtrent 20 personer (give or take). Passerer du noen og 20 endrer mye seg, og en må få på plass flere rutiner og annet adm overhead (amd overhead er nødvendig, men vanskelig og normalt en faktor som reduserer entusiasme). Jeg vet ikke hvor Amentio var når de kjøpte datakjeden, eller slo seg sammen, men en trenger ikke gå lengre til bank før en ser at dette er vanskelig. Flere banker har slått seg samme de siste 20 årene, men har enda ikke klart å slå sammen rutiner og IKT støtte.

 

Jeg er ikke enig i at Amentio fortjener å dø. Jeg antar de er en rekke unge mennekser som har lært en del om hva det betyr å drive butikk. Kostbar erfaring, men erfaring uansett. Har de lært og tar konsekvensene av det vil de over tid kunne bli bedre og kanskje sogar best. Time will show.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at det kommer forbrukere til gode at amentio/datakjeden går konkurs, håper de holder hodet over vannet i fremtiden.

 

Kanskje det hadde vært en ide å satse beinhardt på en lavkostprofil, uten support utover reklamasjon o.l. Tipper mesteparten av det folk spør kundeservice om ang. produkter kan googles fram anyway, og for oss som ikke trenger all verden med support er det bortkastede penger å ha en slik tjeneste. Ofrer den LETT for lavere priser.

Lenke til kommentar

1) Bestilte ny pc 22. Februar og forhåndsbetaler.

2) Sender mail 1. Mars da jeg ikke har hørt noen ting.

3) Ringer inn 3. Mars da jeg ikke har fått svar på mail. Der han sier at varene kommer enten 4. eller 7. Mars

4) Ringer igjen inn 8. Mars får beskjed om at varene "GARANTERT kommer til helga fredag 11. Mars så sant ikke lastebilen kjører av veien" sitat slutt.

5) Ringer igjen inn på fredag 11. mars og hører hva som er skjedd. Han lover å sende meg en mail å sjekke det opp.

6) Får svar på mail lørdag den 12. Mars der de sier det er problemer hos leverandøren med et plukksystem og at de skal hjelpe meg å finne nye varer.

7) Sender mail tilbake den 13. Mars med alternativ til andre varer, men får aldri noe svar.

8) Ringer tilbake 16. Mars der han også lover å sjekke hva som har skjedd med ordren min.

9) Får så svar på mail tilbake den 17. Mars der han skriver at noen av varene mine kan være EOL-varer og ber meg ringe til kundeservice igjen!! Og han oppgir et tlf nummer som ikke fungerer.

10) 17. Mars sender mail og spør om riktig tlf nummer. Får aldri svar.

11) Ringer tilbake 21. Mars og hun jeg prater meg med på telefonen sier at varene mine bør være på lager før den 25. Ber hun allikevel dobbeltsjekke.

12) Får så en mail den 22. Mars der de sier at varene mine først kommer til neste uke. (altså 28 mars eller seinere)

 

Takk så utrolig mye for god service. JEG KOMMER ALDRI NOEN GANG til å kjøpe noe meir på amentio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Bestilte ny pc 22. Februar og forhåndsbetaler.

2) Sender mail 1. Mars da jeg ikke har hørt noen ting.

3) Ringer inn 3. Mars da jeg ikke har fått svar på mail. Der han sier at varene kommer enten 4. eller 7. Mars

4) Ringer igjen inn 8. Mars får beskjed om at varene "GARANTERT kommer til helga fredag 11. Mars så sant ikke lastebilen kjører av veien" sitat slutt.

5) Ringer igjen inn på fredag 11. mars og hører hva som er skjedd. Han lover å sende meg en mail å sjekke det opp.

6) Får svar på mail lørdag den 12. Mars der de sier det er problemer hos leverandøren med et plukksystem og at de skal hjelpe meg å finne nye varer.

7) Sender mail tilbake den 13. Mars med alternativ til andre varer, men får aldri noe svar.

8) Ringer tilbake 16. Mars der han også lover å sjekke hva som har skjedd med ordren min.

9) Får så svar på mail tilbake den 17. Mars der han skriver at noen av varene mine kan være EOL-varer og ber meg ringe til kundeservice igjen!! Og han oppgir et tlf nummer som ikke fungerer.

10) 17. Mars sender mail og spør om riktig tlf nummer. Får aldri svar.

11) Ringer tilbake 21. Mars og hun jeg prater meg med på telefonen sier at varene mine bør være på lager før den 25. Ber hun allikevel dobbeltsjekke.

12) Får så en mail den 22. Mars der de sier at varene mine først kommer til neste uke. (altså 28 mars eller seinere)

 

Takk så utrolig mye for god service. JEG KOMMER ALDRI NOEN GANG til å kjøpe noe meir på amentio.

 

 

AMEN!!(TIO)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...