Gå til innhold

Amentio begjært konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det faktum at de har så store leveringsproblemer enda, er nødt til å være en indikasjon på at de har kjempestore likviditetsproblemer, og at de ikke får betalt leverandørene sine, og at leverandørene dermed nekter å sende flere varer.

 

Ergo: Amentio er i praksis konkurs.

Lenke til kommentar

for over ei uke siden ble jeg lovt av en kar nedpå datakjeden at leveranseproblemene hadde blitt ordnet opp i, og at jeg mest sannsynlig fikk ordren min i midten av denne uka. Fikk aldri noen melding om at den hadde kommet, så jeg regner med at den ikke har gjort det :p. Dette er en bestilling på to (temmelig ordinære) RAM brikker som jeg la inn i begynnelsen av februar.

 

Så for meg virker det ikke som om leveranseproblemene er helt borte enda

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Har bøttevis med varer jeg fremdeles venter på fra både amentio og datakjeden på stovner! Å tro på at dissa problemene blir løst over natta er bare dumt! De legger ned butikker overalt og varer ser vi ikke noe til så da går det vell bare en eneste vei og det er rett i dass! Det som er jævlig synd er at amentio har kjørt datakjeden på trynet når mange av dissa butikkene har vært konge bra for mange personer i sine lokalområder... Nå forsvinner jo dissa om noen måner er det vell bare amentio igjen for de kjører vell datakjeden i grøfta før de går fullstendig dunken selv!

Lenke til kommentar

I dag brukte jeg prisguiden på hardware.no når jeg søkte etter harddisk.

Ingen produkter ble vist med salgssted amentio.

 

Såvidt jeg vet fungerer det slik at man må betale en viss kommisjon ut fra antall klikk, etter at produktet har vært på prisguiden.

Jeg kan derfor kun anta at amentio ikke har betalt for dette til hardware.no sitt prisguide system.

 

Det er derfor rimelig å anta at amentios betalingsevne er fortsatt svekket, og at en konkurs er nært forestående.

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner. Sjekk hvilke butikker som er listet for Core i5 2500K på prisguiden.no og prisjakt.no. Akkurat nå er det er fire butikker som har den i følge prisguiden.no. I prisjakt.no er det 36 butikker...

 

https://prisguiden.no/produkt/143392

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=771837

 

Selv om dette er et ekstremt eksempel er ikke prisguiden noe godt verktøy lenger dessverre.

 

Har forresten bestilt en rimelig datadel hos Amentio nå for å sjekke om jeg kan stole på dem. Det står foreløpig en usikker leveringsdato på min ordre. Jeg har sendt en e-post for å høre når jeg får den. Alle andre butikker har delen så det er ingen unnskyldninger for å ikke sende den til meg. Skal fortelle hvordan det går.

 

Håper i det lengste på at de klarer seg for jeg har alltid likt Amentio. Jeg driter i service, vil bare ha rimelig datautstyr. Men jeg er avhengig av to ting: at de leverer, og at de fortsatt finnes om ett år i tilfelle jeg må reklamere på ting som går i stykker.

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner. Sjekk hvilke butikker som er listet for Core i5 2500K på prisguiden.no og prisjakt.no. Akkurat nå er det er fire butikker som har den i følge prisguiden.no. I prisjakt.no er det 36 butikker...

 

http://prisguide.har.../produkt/143392

 

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=771837

 

Selv om dette er et ekstremt eksempel er ikke prisguiden noe godt verktøy lenger dessverre.

 

Har forresten bestilt en rimelig datadel hos Amentio nå for å sjekke om jeg kan stole på dem. Det står foreløpig en usikker leveringsdato på min ordre. Jeg har sendt en e-post for å høre når jeg får den. Alle andre butikker har delen så det er ingen unnskyldninger for å ikke sende den til meg. Skal fortelle hvordan det går.

 

Håper i det lengste på at de klarer seg for jeg har alltid likt Amentio. Jeg driter i service, vil bare ha rimelig datautstyr. Men jeg er avhengig av to ting: at de leverer, og at de fortsatt finnes om ett år i tilfelle jeg må reklamere på ting som går i stykker.

 

Vil tro det er litt tidlig å teste ennå, slike problemer går ikke bort på to-tre uker.

Lenke til kommentar

Produsenter som ikke selv selger i Norge er ikke pålagt å følge 5 års reklamasjonsrett som vi har i Norge. I disse tilfellene må man altså henvende seg til importør. Hadde det vært en garantisak så kan det hende produsent funker :p.

 

At en kunde ikke vet hvem som har importert et produkt er da strengt tatt ikke produsenten sitt problem :p

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Produsenter som ikke selv selger i Norge er ikke pålagt å følge 5 års reklamasjonsrett som vi har i Norge. I disse tilfellene må man altså henvende seg til importør. Hadde det vært en garantisak så kan det hende produsent funker :p.

 

At en kunde ikke vet hvem som har importert et produkt er da strengt tatt ikke produsenten sitt problem :p

 

Jeg har jobbet på en returavdeling/teknisk avdeling. Det funker slik : Salgssted > Leverandør > Produsent. Når man ikke kan ta det med salgssted, må man gå til leverandør. Men da må man vite hvem som er leverandør. Hvis man ikke vet det, må man ta det med produsent. Ofte har produktene serienummer, batchnummer, partinummer, produksjonsdato eller annen relevant informasjon som gjør at produsent igjen kan finne ut hvilken leverandør som bestilte produktet. Så nei, man er nok ikke fucked hvis man ikke vet leverandøren på produktet.

 

Dessuten; når man reklamerer på en bærbar PC her i Norge. Hvor tror du salgsstedet sender inn sin RMA-søknad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...