Gå til innhold

Amentio begjært konkurs


Anbefalte innlegg

om de ikke hadde insistert på å ha så sykt høye butikkpriser i forhond til internett priser kunne de ha ungått å ha lite på lagerne i butikkene. når differansen fra internett til butikk blir det samme som frakt med posten er det liten vits i å besøke butikken for å handle. de burde ikke lagt seg mer en 40kr over pr gjendstand, samme som hentegebyr hos komplett/mpx.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gode erfaringer med Amentio før de slo seg sammen med datakjeden. Datakjeden har ikke derimot ikke sansen for.

 

Skal de klare seg så må Amentio "back to basic" som nevnt av noen over her. Lite firma, entusiastiske ansatte som vil noe med det de gjør (og ikke bare heve mest mulig lønn for minst mulig arbeid).

Lenke til kommentar

 

Datakjeden sin butikk i Trondheim suger. Noen av de ansatte er veldig lite hjelpsomme, og hyllene er omtrent tomme. Så som Simen1 sier, det fungerer som en henteplass for varer bestilt på nettet.

 

Lurer litt på hvordan du ser for deg den finnansieringen? Skal Amentio være den billigste nettbutikken, kutte salget i de fysiske butikkene, gi deg gratis frakt til 10 forskjellige hentebuer i landet hvor det finnes minst en ansatt i hver.. Tror du virkelig noe sånt kan gå rundt?

 

Kanskje vi nordmenn er litt for gjerrige og kjipe på penger når vi tenker sånn..

Hæ? Jeg aner ikke hvorfor du stiller disse spørsmålene til meg, og gidder således ikke svare på dem.

Lenke til kommentar

om de ikke hadde insistert på å ha så sykt høye butikkpriser i forhond til internett priser kunne de ha ungått å ha lite på lagerne i butikkene. når differansen fra internett til butikk blir det samme som frakt med posten er det liten vits i å besøke butikken for å handle. de burde ikke lagt seg mer en 40kr over pr gjendstand, samme som hentegebyr hos komplett/mpx.

 

 

Du tror de har høyere pris i butikken fordi det er gøy eller? De setter nok prisen så lavt som de kan for å få det til å gå rundt. Man kan ikke drive butikk uten lønnsomhet.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har hørt annet enn at Amentio hadde et internt holdningsproblem og det ser ut til at det har gått som det måtte gå med handelsfolk som ikke bryr seg for mye om kunden. Har også snakket med folk som "jobbet litt" der. Det var ikke betryggende.

Helt enig og støtter opp under den meningen.

Skal man drive bedrift er første prioritet KUNDESERVICE. Dersom man hele tiden har "one-time-shoppers" vil det til slutt bli tomt for kunder. Man er HELT avhengig av at kundene kommer tilbake, og det gjør de ikke dersom de har en god/svært god opplevelse første gangen.

 

Jeg jobber selv i et firma som i tre år på rad har vunnet Kundeserviceprisen, og god kundeservice kommer ikke av seg selv. Det må innprentes fra første arbeidsdag og repeteres og kurses kontinuerlig for å få gode ansatte - og slikt koster penger.

Disse pengene er raskt tjent inn fordi man beholder kundene fremfor hele tiden å jakte på nye. I tillegg virker jungeltelegrafen slik at nye kunder kommer av seg selv etterhvert.

 

Hvor motiverte de ansatte i Amentio er aner jeg ikke, men jeg kan tenke meg at de har en del misfornøyde kunder (ut fra foruminnlegg etc) - og sinte kunder tærer på motivasjonen/humøret. Dette dårlige humøret kan lett gå ut over neste kunde, som kanskje i utgangspunktet var fornøyd.

 

Nei, uansett utfallet av denne konkursbegjæringen så er det grunnstammen i Amentio som må endres radikalt. Folk glemmer fort - og dersom man får opp kundebehandlingen til et MYE bedre nivå ser jeg ikke bort fra at Amentio har livets rett...

 

... men jeg frykter/tror det motsatte og at de vil slite fremover også, dessverre...

Lenke til kommentar

Hadde gode erfaringer med Amentio før de slo seg sammen med datakjeden. Datakjeden har ikke derimot ikke sansen for.

 

Skal de klare seg så må Amentio "back to basic" som nevnt av noen over her. Lite firma, entusiastiske ansatte som vil noe med det de gjør (og ikke bare heve mest mulig lønn for minst mulig arbeid).

 

Du skjønner ikke at med vekst kommer økt etterspørsel og deretter økt arbeidsmengde for de ansatte? Uansett hvor "entusiastisk" man er kan man ikke jobbe 24/7.

 

Tror forøvrig hentebu-opplegget ville fungert greit for Amentio. Skjønner ikke hvorfor det er gratis å hente i butikk. Jeg ville satt prisen til en tier under Komplett :)

Lenke til kommentar

Du tror de har høyere pris i butikken fordi det er gøy eller? De setter nok prisen så lavt som de kan for å få det til å gå rundt. Man kan ikke drive butikk uten lønnsomhet.

Men heller ikke butikk uten varer. :)

 

Og der har du jo problemet. Jeg har nemlig opplevd Datakjeden i Trondheim stappfull av varer, men det var før sommeren 2010. Det ser ut til at det holder på å bedre seg, var en del varer der sist jeg var innom. Når det gjelder varierende kunnskap på de ansatte, skyldes vel at de benytter en del deltidsansatte studenter, noe som er vanlig i Trondheim.

 

Så i bunn og grunn så er årsaken til konkursen at to IT butikker ikke klarte å lage en fungerende NETTBUTIKK ?

Skammelig flaut eller? :cry:

 

Vet ikke hva du har lest, men jeg ville skifta tobakk.

Lenke til kommentar

Hvis amentio (og datakjeden) klarer å få orden på sakene sine ønsker jeg dem lykke til...Men hvis forbedringene glimrer med sitt fravær har ingen av disse butikkene livets rett imo. :hrm: Har hatt så mye problemer med begge at jeg har boikottet de helt

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

@DuraN

la oss ta TBG sin datakjede. mot f.eks elkjøp som blir den nærmeste konkurenten.

datakjeden har nesten ikke noe i hyllene sine, de må også bestille ting som skjermkort hovedkort og cpu. siden de bare har noen få modeller tilgjenglig som lagervare, ofte topmodeller som er sterkt overprisa. og man ender med å få et inntrykk av at butikken mest sansynlig ikke går spessielt bra. i et garantiland som Norge er det i forbrukerns innteresse at butikken er der om 3 år.

 

når man går inn i Elkjøp får man ikke et intrykk av at det er tomme hyller eller at butikken går spessielt dorlig selv om man kan hente ting gratis fra web-butikk. man får ivertfall følensen av at butikken ikke forsvinner innen 3 år.

 

jeg starta å handle på datakjeden når de fremdeles var små og hadde noen få ansatte i en liten butikk. de klarte å konkurere med nettbutikkene så man ivertfall ikke betalte mer en hva frakta hadde kostet uansett. ettervert som tiden gikk, gikk de fra å selge datadeler til å selge ferdigsystemer, laptoper, og tilbehør. fremfor å selge skjermkort hovedkort og andre invendige deler. når noen av de som står bak kassa ikke vet hva de driver med engang ser det virklig mørkt ut.

så slo de seg sammen med amentio og man skulle får hente ting gratis fra web-butikk som ivertfall er en dorligere deal for datakjeden en å ta 40kr mer en web-pris på å bare ha ting på lager.

Lenke til kommentar

@DuraN

la oss ta TBG sin datakjede. mot f.eks elkjøp som blir den nærmeste konkurenten.

datakjeden har nesten ikke noe i hyllene sine, de må også bestille ting som skjermkort hovedkort og cpu. siden de bare har noen få modeller tilgjenglig som lagervare, ofte topmodeller som er sterkt overprisa. og man ender med å få et inntrykk av at butikken mest sansynlig ikke går spessielt bra. i et garantiland som Norge er det i forbrukerns innteresse at butikken er der om 3 år.

 

når man går inn i Elkjøp får man ikke et intrykk av at det er tomme hyller eller at butikken går spessielt dorlig selv om man kan hente ting gratis fra web-butikk. man får ivertfall følensen av at butikken ikke forsvinner innen 3 år.

 

jeg starta å handle på datakjeden når de fremdeles var små og hadde noen få ansatte i en liten butikk. de klarte å konkurere med nettbutikkene så man ivertfall ikke betalte mer en hva frakta hadde kostet uansett. ettervert som tiden gikk, gikk de fra å selge datadeler til å selge ferdigsystemer, laptoper, og tilbehør. fremfor å selge skjermkort hovedkort og andre invendige deler. når noen av de som står bak kassa ikke vet hva de driver med engang ser det virklig mørkt ut.

så slo de seg sammen med amentio og man skulle får hente ting gratis fra web-butikk som ivertfall er en dorligere deal for datakjeden en å ta 40kr mer en web-pris på å bare ha ting på lager.

 

Skjønner ikke hvorfor du skriver så mange selvfølgeligheter til meg? Det at butikkene har problemer med å få inn nok varer har jo ingenting med det faktum at de må selge til høyere pris enn på nett for å tjene penger?

Lenke til kommentar

Dette var meget trist.

 

Handlet veldig mye på Amentio. Mitt utgangspunkt er enkel:

Jeg trenger null support, kun rask leveranse til billig penger.

Og det har fungert utrolig godt

 

Tror ikke har klaget på supporten, det er mer når ting blir ødelagt og man skal benytte seg av garanti/reklamasjon. Det var iallefall slik Amentio stjal mitt hovedkort..

Lenke til kommentar

@DuraN

la oss ta TBG sin datakjede. mot f.eks elkjøp som blir den nærmeste konkurenten.

datakjeden har nesten ikke noe i hyllene sine, de må også bestille ting som skjermkort hovedkort og cpu. siden de bare har noen få modeller tilgjenglig som lagervare, ofte topmodeller som er sterkt overprisa. og man ender med å få et inntrykk av at butikken mest sansynlig ikke går spessielt bra. i et garantiland som Norge er det i forbrukerns innteresse at butikken er der om 3 år.

 

når man går inn i Elkjøp får man ikke et intrykk av at det er tomme hyller eller at butikken går spessielt dorlig selv om man kan hente ting gratis fra web-butikk. man får ivertfall følensen av at butikken ikke forsvinner innen 3 år.

 

jeg starta å handle på datakjeden når de fremdeles var små og hadde noen få ansatte i en liten butikk. de klarte å konkurere med nettbutikkene så man ivertfall ikke betalte mer en hva frakta hadde kostet uansett. ettervert som tiden gikk, gikk de fra å selge datadeler til å selge ferdigsystemer, laptoper, og tilbehør. fremfor å selge skjermkort hovedkort og andre invendige deler. når noen av de som står bak kassa ikke vet hva de driver med engang ser det virklig mørkt ut.

så slo de seg sammen med amentio og man skulle får hente ting gratis fra web-butikk som ivertfall er en dorligere deal for datakjeden en å ta 40kr mer en web-pris på å bare ha ting på lager.

 

Skjønner ikke hvorfor du skriver så mange selvfølgeligheter til meg? Det at butikkene har problemer med å få inn nok varer har jo ingenting med det faktum at de må selge til høyere pris enn på nett for å tjene penger?

 

for du svarte på innlegget mitt om at ingen gidder å handle i butikk om pris differansen er større eller lik som frakpris fra en annen nettbutikk med produktene på lager.

for å si det på en annen måte. om de hadde hatt mange ting på lager og folk vandra inn, fikk rådgivning og gikk ut med et produkt til ca 40kr høyere pris en konkurentene ville datakjeden fremdeles tjent mer en om en kunde kom inn, fikk rådgivning, gikk ut uten et produkt og bestilt det et annet sted for man slipper å besøke butikken igjen.

 

edit: spessielt når produktet du søker uansett må bestilles inn siden de nesten ikke har noenting på lager.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

@DuraN

la oss ta TBG sin datakjede. mot f.eks elkjøp som blir den nærmeste konkurenten.

datakjeden har nesten ikke noe i hyllene sine, de må også bestille ting som skjermkort hovedkort og cpu. siden de bare har noen få modeller tilgjenglig som lagervare, ofte topmodeller som er sterkt overprisa. og man ender med å få et inntrykk av at butikken mest sansynlig ikke går spessielt bra. i et garantiland som Norge er det i forbrukerns innteresse at butikken er der om 3 år.

 

når man går inn i Elkjøp får man ikke et intrykk av at det er tomme hyller eller at butikken går spessielt dorlig selv om man kan hente ting gratis fra web-butikk. man får ivertfall følensen av at butikken ikke forsvinner innen 3 år.

 

jeg starta å handle på datakjeden når de fremdeles var små og hadde noen få ansatte i en liten butikk. de klarte å konkurere med nettbutikkene så man ivertfall ikke betalte mer en hva frakta hadde kostet uansett. ettervert som tiden gikk, gikk de fra å selge datadeler til å selge ferdigsystemer, laptoper, og tilbehør. fremfor å selge skjermkort hovedkort og andre invendige deler. når noen av de som står bak kassa ikke vet hva de driver med engang ser det virklig mørkt ut.

så slo de seg sammen med amentio og man skulle får hente ting gratis fra web-butikk som ivertfall er en dorligere deal for datakjeden en å ta 40kr mer en web-pris på å bare ha ting på lager.

 

Skjønner ikke hvorfor du skriver så mange selvfølgeligheter til meg? Det at butikkene har problemer med å få inn nok varer har jo ingenting med det faktum at de må selge til høyere pris enn på nett for å tjene penger?

 

for du svarte på innlegget mitt om at ingen gidder å handle i butikk om pris differansen er større eller lik som frakpris fra en annen nettbutikk med produktene på lager.

for å si det på en annen måte. om de hadde hatt mange ting på lager og folk vandra inn, fikk rådgivning og gikk ut med et produkt til ca 40kr høyere pris en konkurentene ville datakjeden fremdeles tjent mer en om en kunde kom inn, fikk rådgivning, gikk ut uten et produkt og bestilt det et annet sted for man slipper å besøke butikken igjen.

 

edit: spessielt når produktet du søker uansett må bestilles inn siden de nesten ikke har noenting på lager.

 

Du er jo genial mann, hvorfor har ingen tenkt på dette før?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...