Gå til innhold

Amentio begjært konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skal en stakkars kar gjøre som har sendt inn skjermkortet sitt til rep da? :/

 

Det sim skjedde med meg når jeg var i samme situasjon (det var en annen butikk) var at den tingen jeg hadde inne til rep var regnet som min eiendom og ikke en del av konkursboet. så jeg fikk den tilbake. så kunne jeg bruke denne http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#35 til å få hjelp av importør. lykke til

Lenke til kommentar

Min oppfatning var at folk i datakjeden-butikkene uansett ikke var mye interessert i å hjelpe kunder som hadde handlet på nett for en billigere pris enn om man handlet i butikken. Kanskje de fikk det som de ønsket?

 

Er vel helt vanlig at betaler du nettpris får du ikke butikkservice, da får du betale butikkprisen. Jeg har brukt butikken i Møllergata som "hentebu", og da bruker jeg heller ikke mer av deres tid enn når jeg henter pakken på postkontoret. De har i alle fall fått masse business fra meg på det selv om prisene er lave fordi jeg slapp frakt. De som vil bruke 10-15 minutter på å jabbe med en kyndig person bak skranken bør betale de 1-200 som typisk ligger på prisen i butikk. Du kan ikke få både i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet meg av Amentio én gang, og det var en gang for mye. Jeg valgte dem fordi de oppga at alle varene jeg ønsket var på lager, dette viste seg jo ikke å være tilfellet.

Så den første ordren tok drøye halvannen mnd å få levert fra første til siste kolli, uten så mye som en statusoppdatering,

 

Selvfølgelig støtte jeg jo på ikke mindre enn 3 garantisaker i denne ordren, og felles for hver av disse sakene er ELENDIG service. Første 2 ble jeg sendt direkte til produsenten etter mye tull. Siste saken min var i Desember 2010 / Januar 2011 hvor de rett og slett ikke så noe behov for å hente returpakken min(!), jeg ringte de ikke mindre enn 4 ganger for å minne dem på at de måtte hente pakken før den ble returnert til meg. Når de omsider fikk hentet pakken tok det litt over 1mnd å omlevere noe så simpelt som en DVD-brenner. Fra første kontakt til omlevering tok det nesten 3mnd.

 

Jeg har notorisk etter min første handel sagt til alle venner og bekjente som har vurdert Amentio om å holde seg langt unna. Dette er en butikk jeg rett og slett håper går dunken, med deres behandling av kunder så er de ikke verdig livets rett.

Lenke til kommentar

jeg har tidligere jobbet i datakjeden før det ble kjøpt opp. Jeg finner meg ikke igjen i at jeg ikke gav service.

Var det en grunn til at det var 20 i kø så var det fordi vi gav nettopp service. Ikke alle ansatte hadde like bred kunnskap om data, som regel var vi ansatt fra forskjellige nisjer. Gaming, servere, lagring, web, kamera, tv osv. Om en i butikken ikke kunne alt om en ting som ble spurt, så byttet vi kunder.

Men vi som jobbet der studerte også ved siden av, og det er grenser for all kunnskap man skal erverve seg på Universitet samt på jobb. Men jeg tror likevel at vi kunne mer "data" enn dem vi sammenlignet oss med.

 

Køene vokste jo mer kompliserte spørsmål vi hadde inne. Jeg har selv stillt spørsmål på komplett og andre per mail, men sjeldent jeg har fått like gode svar som dem jeg gav (google er som regel en venn i informasjonsnød.

 

Jeg synes det er synd at amentio har skakkkjørt datakjeden, dog tror jeg det var en prosess som var vanskelig å stoppe...

Allerede før amentio overtok så var det subsidiering av enkelte av butikkene fra Oslo og Trondheim.

 

Jeg fortsetter å handle hos datakjeden fordi et ansikt å snakke til er bedre enn en gresk mail fra en som copy paster noe han ikke forstår.

Lenke til kommentar

Nja. Amentio har jeg ikke handlet hos siden jeg var nødt til å melde dem til forbrukerombudet hele tre ganger før de fattet tegningen og ryddet opp, og Datakjeden har jeg holdt meg unna siden de på spektakulært vis klarte å lyve meg rett i telefonrøret og på alle andre måte rote til reklamasjon på TVen vår. Ikke klarte de å fikse mer enn en av tre feil ved den heller. Hele historien finner du her.

 

Datakjeden var i og for seg Ok før Amentio kom inn i bildet, men så lenge Datakjeden har noe som helst med amentio å gjøre, plager tanken på at de begge går dukken meg svært lite. Forhåpentligvis vil en eller flere bedre butikker utnytte den ledige plassen og etablere seg. DigitalImpuls har f.eks blitt en svært bra butikk, og det er nok rom for flere av samme ulla.

Lenke til kommentar

Jeg håper de aldri kommer tilbake igjen, makan til dårlig og treg service. Jeg bestilte en vare som ikke var på deres eget lager, men leverandør lager. Varen lå i min lokale butikk til henting i mange dager uten at jeg visste at varen hadde kommet engang, fikk aldri en sms eller mail om det. Når jeg sjekket status på nett, forandret den aldri status. Ette en tid lurte jeg hvorfor den aldri kom, tok kontakt med kunde support, fikk da beskjed om at den var klar for henting i butikk, og den hadde kommet dit for lenge siden :mad:

 

Samme problem gjentok seg igjen når jeg atter en gang prøvde å bestille en annen vare litt senere. Etter det fortsatte jeg heller å bruke Komplett, som iallefall leverer varene innenfor rimelig tid.

 

Så ingen sympati for Amentio hos meg iallefall.

Lenke til kommentar

Amentio var flinke til det de gjorde i begynnelsen. Svært få men entusiastiske ansatte og minimering av kostnader i alle ledd for å levere billigere enn konkurrentene. Dette fungerer bare når man er små og flinke nok. Skal man plutselig betale for butikker og masse ansatte med varierende grad av dyktighet og entusiasme, faller det lett sammen. Skal man i tillegg ha et supportapparat hvor kundene kan få teskje-hjelp til produktene de har kjøpt, blir det fullstendig skjæring. Prisene hos Amentio har vært avhengige av minimalisme og null support, noe annet fungerer ikke når man skal levere billigst. Enkelt og greitt.

 

Mye riktig her i det du sier.

Jeg er forøvrig helt enig i at det hadde vært kjekt med en butikk (blandt de så mange som det finnes å velge mellom) som kunne catre spesifikt til oss som faktisk har litt peil og dermed trenger et absolutt minimum av support. Support er nemmelig drit-dyrt tross alt. Tenk på din egen timelønn, og så tenk deg da hvor mye penger det faktisk koster å hjelpe EN kunde EN gang på telefon i 20min for et eller annet tulleproblem som bare er ren brukerfeil (som 90% som regel er).

 

Det hadde vært kjekt å kunne velge bort dette og handle med litt lavere pris. Så hadde det også vært mulig å faktisk komme gjennom dersom man faktisk måtte ta kontakt om noe siden det ikke hadde vært en kostnt rennende support-kø å ta seg av.

 

Jeg for min del ser gjerne at Amentio overlever og henter seg inn fremfor å slenge meg på hat-bølgen som tydeigvis er veldig kul her for tiden... Hvorfor vi skulle ønske at an aktør forsvannt fra markedet - spesiellt den aktøren med gjevnt over de laveste prisene - er et mysterium for meg. Selv om du personlig skulle velge å ikke bruke dem så vil de jo trekke ned prisene for alle og komme deg til gode.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen så typisk at dette skjer akkurat ideg jeg skal inn for jobbintervju på datakjeden i Bergen :p

skal vedde på at datakjeden i fana blir stengt ned noen av de ansatte vil bli overført til laksevåg, og det vil ha så mange ansatte at de ikke har bruk for meg :(

 

Håper virkelig ikke det skjer.

Det var kjekt å for en gangs skyld ha en fysisk databutikk noenlunde i nærheten.

Men du hadde vel neppe blitt spurt på intervju om de regnet med at det var stor sjanse for at de måtte ta ned butikken...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har selv vært fornøyd med Amentio, og har brukt dem i egenskap av privatperson, og i egenskap av bestiller hos et firma.

 

MEN, siden den nye nettsiden kom, og siden de tok over Datakjeden, har det vært minimalt med kundeservice, og levering av varer har vært mangelfull.

 

Selv om jeg hadde vært en vanlig kunde med vanlige behov, må man kunne forvente mer. Men som en bedrift med bestillinger for 100-200 000 i året, bør man ha noen å stole på.

Lenke til kommentar

Har selv vært fornøyd med Amentio, og har brukt dem i egenskap av privatperson, og i egenskap av bestiller hos et firma.

 

MEN, siden den nye nettsiden kom, og siden de tok over Datakjeden, har det vært minimalt med kundeservice, og levering av varer har vært mangelfull.

 

Selv om jeg hadde vært en vanlig kunde med vanlige behov, må man kunne forvente mer. Men som en bedrift med bestillinger for 100-200 000 i året, bør man ha noen å stole på.

 

Ja, det virker som det er sammenslåingen som har vært det store problemet her. Det virker som det fra både et teknisk synspunkt og organisatorisk synspunkt har vært ganske så dårlig. Jeg kjører som sagt en RMA på en vare gjennom butikken i fana nå, og det sier litt om forholdene når de i butikken fremdeles (så lenge etter sammenslåingen) ikke har noen mulighet til å sjekke support caselogger i Amentio systemet og sånne helt grunnleggende ting. Jeg skylder vel og merke ikke på dem i butikken. De har neppe noen innflytelse over hvordan denne fusjonen ble behandlet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Greit nok at dere sliter men dere får da faenmeg svare på mail. Etter at jeg for ca en og en halv måned siden skulle få pengene tilbake etter en reklamasjon så skjedde det ingenting på over en uke. Jeg sendte så en mail og etter et par dager igjen så sa de at det hadde skjedd en feil og at de skulle sende pengene. Men så sendte de ca 600kr for lite og det er over 3 uker siden. Etter det har jeg sendt to mails som jeg ikke har fått et eneste svar på. Hvor blir det av pengene mine?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Til dere som forsvarer dårlig kundeservice med at det koster masse penger å ha folk ansatte på Support; Vel, Shit happens! INGEN bransjer er tjent med å ha en dårlig kundeservice. Hvis man tror at folk er interessert i å betale minst mulig for en vare når kunden samtidig vet at det neppe er hjelp å få hvis ting går galt - ja, da går det som med Amentio.

Har man først fått et omdømme om å ha dårlig kundeservice er jo ikke akkurat dette et "Løp og kjøp"-signal til nye, potensielle kunder. Det er mye lettere å ta vare på eksisterende kunder enn å til enhver tid få nye - til enhver pris (lave priser).

 

Betaler gladelig 10-20% ekstra for en vare hos et selskap jeg VET jeg kan få hjelp fra - både før og etter et kjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...