Gå til innhold

Kameraprodusenter rammet av tsunamien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah. så hakkannens sinna innlegg var hverken myntet på artikkelen eller leserne - det var bare frust over verdenstilstanden, formulert som klage på artikkelen. Eller formulert sånn man ofte formulerer seg hvis man vil provosere for provoseringens skyld.

Du er flink å tolke betydningen i tekster Trondster, gratulerer :sleep:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er helt uinteressert i hva som skjer med priser på Canonutstyr når det bare er timer etter katastrofen har inntruffet og vi enda ikke vet hvor mange som døde. Ei heller dollarkurser og alt mulig annet som det bare tok timer før de diskuterte om på TV.

 

Greit dette er en side for kamerautstyr og fotografi, men så kort tid etter går det jo an å vinkle artikkelen litt anderledes. Fikk litt inntrykk av at artikkelforfatter ble livredd for tilgangen på kamerautstyr i stedet for hva som skjer med menneskene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nyhetskanalene tar seg av å melde om menneskene og de som har gått tapt, men i slike katastrofer er å spekulere i menneskeliv tapt de første 24 til 48 timene nærmest ubrukelig, og kan ansees som mer idiotisk enn at en fotoside rapporterer om kameraprodusenter som kan være rammet.

 

Så er det begrenset hvor sørgelige man skal bli da. Det er selvsagt trist når slike ting skjer og man føler med de som er rammet, men slike ting skjer desverre. Heldigvis kan man denne gang prise seg lykkelig for at det skjer i det landet i verden hvor slike ting er forventet og forberedt på. Japan vil klare seg helt fint gjennom dette, som de har gjort før ved katastrofer og verden går videre, like kynisk som før..

 

Synes Akam skal ha kred for å være ute tidlig med nyhetssaker, mer enn de skal disses for å bry seg om det de faktisk driver med.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyhetskanalene tar seg av å melde om menneskene og de som har gått tapt, men i slike katastrofer er å spekulere i menneskeliv tapt de første 24 til 48 timene nærmest ubrukelig, og kan ansees som mer idiotisk enn at en fotoside rapporterer om kameraprodusenter som kan være rammet.

 

Så er det begrenset hvor sørgelige man skal bli da. Det er selvsagt trist når slike ting skjer og man føler med de som er rammet, men slike ting skjer desverre. Heldigvis kan man denne gang prise seg lykkelig for at det skjer i det landet i verden hvor slike ting er forventet og forberedt på. Japan vil klare seg helt fint gjennom dette, som de har gjort før ved katastrofer og verden går videre, like kynisk som før..

 

Synes Akam skal ha kred for å være ute tidlig med nyhetssaker, mer enn de skal disses for å bry seg om det de faktisk driver med.

Spekulering i tap av menneskeliv er viktig, kamerapriser er ikke det.

 

Hvorfor er det blitt så akseptert at vi skal være kyniske? Et par hundre liv er, og et par tusen liv der er ikke nøye lengre? Det er ikke noe vits i å legge seg ned å gråte, men ta nå tullsaker som kamerapriser dagen etterpå i hvertfall. Og formuler deg på en måte som gjør at leseren tror du bryr deg litt om folket i hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det blitt så akseptert at vi skal være kyniske?

Hvorfor er du så sikker på at vi er så kyniske?

 

Henger det sammen med:

Og formuler deg på en måte som gjør at leseren tror du bryr deg litt om folket i hvertfall.

Er det rituelle bisetninger om hvor tragisk dette må være for alle berørte du savner?

 

Jeg, for min del, kan godt føle sterkt med de berørte uten å måtte nevne det i hver setning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det blitt så akseptert at vi skal være kyniske?

Hvorfor er du så sikker på at vi er så kyniske?

 

Henger det sammen med:

Og formuler deg på en måte som gjør at leseren tror du bryr deg litt om folket i hvertfall.

Er det rituelle bisetninger om hvor tragisk dette må være for alle berørte du savner?

 

Jeg, for min del, kan godt føle sterkt med de berørte uten å måtte nevne det i hver setning.

Visste ikke at jeg siterte deg. Les innlegget mitt før du skriver.

 

Utenom det har jeg ikke peiling på hva det er du rabler om.

Lenke til kommentar

Spekulering i tap av menneskeliv er viktig, kamerapriser er ikke det.

Hvorfor er det så viktig å vite hvor mange liv som er gått tapt de første døgnene når det ikke er bekreftet?

Det eneste jeg kommer på er for å tilfredstille din nyskjerrighet.

Etter noen døgn vil man ha bekreftet tallene for skadede og drepte, og kan da faktisk forholde seg til noe konkret.

Det er viktig, men altså ikke nå når det bare spekuleres.

 

Hvorfor er det blitt så akseptert at vi skal være kyniske? Et par hundre liv er, og et par tusen liv der er ikke nøye lengre? Det er ikke noe vits i å legge seg ned å gråte, men ta nå tullsaker som kamerapriser dagen etterpå i hvertfall. Og formuler deg på en måte som gjør at leseren tror du bryr deg litt om folket i hvertfall.

 

Nå virker det som ganske mange her har en annen oppfatning av saken og måten den er skrevet på enn deg, hvorfor skal ditt syn være det korrekte?

Synes du det var så galt så ikke les og heller se nyhetene om lidelse og ødeleggelse om det er mer respektfullt i ditt syn enn å lese saker om Japanske kameraprodusenter som er rammet av katastrofen.

Vi aksepterer at vi er kyniske fordi vi er det. Vi er dyr og dyr flest er ganske så kyniske. Det vil ikke dermed si vi er ufølsomme og kalde, men kyniske er vi uansett hvordan man vrir og vender på det.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Spekulering i tap av menneskeliv er viktig, kamerapriser er ikke det.

Hvorfor er det så viktig å vite hvor mange liv som er gått tapt de første døgnene når det ikke er bekreftet?

Det eneste jeg kommer på er for å tilfredstille din nyskjerrighet.

Etter noen døgn vil man ha bekreftet tallene for skadede og drepte, og kan da faktisk forholde seg til noe konkret.

Det er viktig, men altså ikke nå når det bare spekuleres.

 

Hvorfor er det blitt så akseptert at vi skal være kyniske? Et par hundre liv er, og et par tusen liv der er ikke nøye lengre? Det er ikke noe vits i å legge seg ned å gråte, men ta nå tullsaker som kamerapriser dagen etterpå i hvertfall. Og formuler deg på en måte som gjør at leseren tror du bryr deg litt om folket i hvertfall.

 

Nå virker det som ganske mange her har en annen oppfatning av saken og måten den er skrevet på enn deg, hvorfor skal ditt syn være det korrekte?

Synes du det var så galt så ikke les og heller se nyhetene om lidelse og ødeleggelse om det er mer respektfullt i ditt syn enn å lese saker om Japanske kameraprodusenter som er rammet av katastrofen.

Vi aksepterer at vi er kyniske fordi vi er det. Vi er dyr og dyr flest er ganske så kyniske. Det vil ikke dermed si vi er ufølsomme og kalde, men kyniske er vi uansett hvordan man vrir og vender på det.

Du skriver jo akkurat like bombastisk. Når man legger til innlegg i en tråd så er det forstått at det er dine egne syn som kommer til dage.

 

Ellers skulle jeg egentlig ikke skrevet mer enn mitt opprinnelige innlegg da det er dødfødt å diskutere med folk på nettet / utrolig slitsomt.

 

Så for min del; EOD.

Lenke til kommentar

Tror ingen her gleder seg til og se katastrofen på nyhetene bare for og få se litt "action", og ei at noen blir forbanna for at man kanskje må vente et par uker på og få gjennomført kamerahandelen.

 

Selve katastrofen er for meg et interessant fenomen som jeg følger med på med stor interesse, klarer ikke og føle noe for det som har hendt da det ikke har en personlig karakter for meg, men jeg blir desto mer glad når man greier og redde dyr/mennesker i etterkant, da jeg faktisk kan ha fått et innblikk i spesifikke hendelse og kan ha en medfølelse/sympati med situasjonen.

 

Hvor mange her kan med handen på hjertet si hvor mange som omkom under gruveulykken i Chile, sikkert flere som vet hvor mange som ble reddet i etterkant.

Lenke til kommentar

På akam.no forventer jeg ikke å finne en artikkel som er i samme evja som se&hør, vg eller dagbladet. Synes denne var helt grei.

 

Vil jeg lese om hvordan det faktisk går der nede med folk og fe går jeg inn på nettavisene, og ikke akam:)

 

 

Når det er sagt, håper jeg virkelig ikke dette blir noe dacapo på tsunamien fra 2004.. Det er bare trist.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...