Gå til innhold

Shift 2: Unleashed - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det meningen at man _skal_ ha ratt&pedaler for spillet? Jeg bruker tastatur, og styringen er vanskelig. :|

Hvordan tror du det hadde vært å kjøre en bil i virkeligheten med tastatur? Hvis du liker bilspill, da kjøper du et ratt. Du MÅ ikke ha G27 eller Fanatec, så det trenger ikke å koste så mye.

 

Jeg har også 25-30fps. som gjør at det ikke er spillbart i det heletatt. Noen som vet hva som kan være feil der?

Prøv å deaktivere crossfire. Jeg får bedre ytelse uten crossfire enn med. Etter hvert blir det sikkert skikkelig multi-gpu-støtte, og da blir det bedre.

Lenke til kommentar

Er det meningen at man _skal_ ha ratt&pedaler for spillet? Jeg bruker tastatur, og styringen er vanskelig. :|

Hvordan tror du det hadde vært å kjøre en bil i virkeligheten med tastatur? Hvis du liker bilspill, da kjøper du et ratt. Du MÅ ikke ha G27 eller Fanatec, så det trenger ikke å koste så mye.

Jeg skjønner da at man burde ha ratt når man spiller bilspill. Men jeg trodde fremdeles at det var nogenlunde spillbart for de som har kunn tastatur tilgjenglig, slik det går i de fleste andre spill. Når det er sagt, så man kan ikke sammenligne alt man gjør på data med virkligheten. jeg ville heller ikke ha brukt et tastatur\mus om jeg måtte ut i krig feks.

 

Uansett, skal deaktivere CFX så se om det blir noe bedre ytelse.

 

 

Er det noen som vet om det er mulig å laste opp mer en 10 sek av replay til youtube?

Ingen anelese. Men man kan vel kanskje bruke Fraps eller lignende program, så recorde det du vil, så legge opp på youtube manuelt.

Lenke til kommentar

Du får vel et Driving Force GT for en billig penge.

 

Har du spilt Shift 1 med tastatur? Kan ikke tenke meg det går så bra heller. Hvordan går f.eks. Live for Speed med tastatur? Har hørt at folk bruker mus til å kjøre med, men tror tastatur blir vanskelig på noe mer avansert enn NFS Undercover.

Lenke til kommentar

Du får vel et Driving Force GT for en billig penge.

 

Har du spilt Shift 1 med tastatur? Kan ikke tenke meg det går så bra heller. Hvordan går f.eks. Live for Speed med tastatur? Har hørt at folk bruker mus til å kjøre med, men tror tastatur blir vanskelig på noe mer avansert enn NFS Undercover.

Jeg spillte Live For Speed med tastatur uten problemer for et par år siden eller noe.

 

Har planer om å kjøpe G27, men spiller ikke bilspill så ekstremt mye, så er nok ikke verdt det for min del. Vi får se.

Lenke til kommentar

Ser du har fått litt svar her Merkoen, men mye av misnøyen din med spillet ligger nok i at du bruker tastatur på et spill som er mer simulator enn f.eks GRID. Ratt vil nok øke inntrykket betraktelig! =)

Jepp. Tenkte jeg skal gå til innkjøp av en Gamepad, så får jeg se hvor anderledes det blir da.

 

Får bare se om jeg får løst det FPS-Problemet. Ser ikke ut som jeg kan skru av Crossfire i den nyeste ATI Driveren desverre.

Lenke til kommentar

Dette er nok en blanding av arkade og simulasjon. Jeg har hatt det ganske gøy med å kjøre i klasse D, C, og B, men i dag prøvde jeg Gumpert Apollo oppgradert til Works for første gang, og da var det ikke mye simulasjon igjen lenger. Med denne bilen er spillet en fullblods arkade-racer. Det er direkte kjedelig å kjøre slike biler. Jeg legger til at jeg da spiller på Elite uten Traction Control eller Stabilty Control, eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt spillet i et par dager, og har et par kommentarer til spillet. Jeg spiller på PC med Driving Force GT ratt.

 

-Hvis du har problemer med force feedback (FFB) hjelper det å trykke pause/ESC for å åpne menyen, så lukke den igjen. Da er FFB som den skal være.

-Drifting med ratt er umulig. Har prøvd alle innstillinger, kontroll-valg, og hjelpemidler jeg kan komme på. Det er like umulig å drifte med novice handling som med elite handling.

-Elite handling er akkurat lik alle andre handling-oppsettet, selv novice. Eneste forskjellen er at du har tilgang til færre hjelpemidler. Andre som opplever det samme? (prøv novice, og skru av alle hjelpemidler)

-Støtdemperinnstillingene slik de er som standard er veldig myke, og gjør at kjørefølelsen blir veldig flytende. Det blir en stor forbedring hvis du stiver de opp.

-Det virker som AI'en kjører fortere hvis den ligger foran deg. Begynner jeg fra pole position, drar jeg fra feltet ganske lett på HARD vansklighetsgrad. Starter jeg lengre bak, eller havner bak pga. en kræsj, greier jeg av og til aldri å ta igjen lederen, selv om jeg kjører minst like bra som når jeg ligger i tet og drar fra. Andre som opplever det samme?

 

Håper de gjør noe med det ovennevnte i en patch, for koser meg med spillet så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt spillet i et par dager, og har et par kommentarer til spillet. Jeg spiller på PC med Driving Force GT ratt.

 

-Hvis du har problemer med force feedback (FFB) hjelper det å trykke pause/ESC for å åpne menyen, så lukke den igjen. Da er FFB som den skal være.

-Drifting med ratt er umulig. Har prøvd alle innstillinger, kontroll-valg, og hjelpemidler jeg kan komme på. Det er like umulig å drifte med novice handling som med elite handling.

-Elite handling er akkurat lik alle andre handling-oppsettet, selv novice. Eneste forskjellen er at du har tilgang til færre hjelpemidler. Andre som opplever det samme? (prøv novice, og skru av alle hjelpemidler)

-Støtdemperinnstillingene slik de er som standard er veldig myke, og gjør at kjørefølelsen blir veldig flytende. Det blir en stor forbedring hvis du stiver de opp.

-Det virker som AI'en kjører fortere hvis den ligger foran deg. Begynner jeg fra pole position, drar jeg fra feltet ganske lett på HARD vansklighetsgrad. Starter jeg lengre bak, eller havner bak pga. en kræsj, greier jeg av og til aldri å ta igjen lederen, selv om jeg kjører minst like bra som når jeg ligger i tet og drar fra. Andre som opplever det samme?

 

Håper de gjør noe med det ovennevnte i en patch, for koser meg med spillet så langt.

 

Jeg har også merka noe lignende. Når jeg kjører quick race og kommer bak motstanderene så er det stort sett umulig å ta de igjen.

Når kjører kariere løp som jeg sliter ned å vinne, så trimmer jeg bilen helt opp til det du har lov til. Jeg regner da med at jeg skal kunne ha en god mulighet til å vinne løpet, men da virker det som om motstanderene også har trimma bilene sine.

Kort sagt så synes jeg spillet virker mye vanskligere det nfs. Jeg bruke da samme eller mer hjelpemiddel en jeg brukte i nfs.

Lenke til kommentar

-Drifting med ratt er umulig.

Jeg har så vidt forsøkt meg på drifting, og det er nok til å si at jeg heller bruker en hel kveld på å bite tånegler før jeg fullfører en driftekonkurranse.

Det funker visst bra med kontroller. Selv tastatur er lettere enn med ratt. Så den trenger litt fiksing.

Lenke til kommentar

-Drifting med ratt er umulig.

Jeg har så vidt forsøkt meg på drifting, og det er nok til å si at jeg heller bruker en hel kveld på å bite tånegler før jeg fullfører en driftekonkurranse.

Det funker visst bra med kontroller. Selv tastatur er lettere enn med ratt. Så den trenger litt fiksing.

 

Driftingen var et problem i Shift 1 også, komplett umulig. Det blir kun å gjøre de løpene du MÅ, plassering gir jeg blanke i..

Lenke til kommentar

Er det mulig å disable alle videoklippene som vises før hvert løp?

De dukker vel bare opp første gangen du kjører den type løp. Eller mener du at kameraet filmer bilen din og noen damer som står foran og slikt?

Ja, mener kameraet som filmer bilen og damer før start.

Spiller på PC, men har ennå ikke funnet en knapp som kutter disse filmene.

Endret av hightow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...