Gå til innhold

Shift 2: Unleashed - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gi en rask liten tilbakemelding etter å ha spilt i ca 30 min.

 

Imponert over at alle 3 skjermer ble utnyttet uten at jeg måtte stille inn noe på grafikken, men det kan se ut som den overvurderte skjermkortet mitt eller, får en litt hakking/heng/slow motion ved kræsjing.

 

Også imponert over at det registerte mitt G25 og satt dette opp automatisk!

 

Styringen har jeg jo lest meg frem til at ville være et problem, så ikke så veldig overasket der! :) Litt skuffet over at kjøre innstillingene er såpass begrenset når man er in-game første kjøretur, det er da man burde hatt mulighet til å prøve å faile...

 

Også veldig skuffet over at i første løpet ble auto brems, auto svin OG automatisk giring satt PÅ selv om jeg skrudde dette av i hovedmenyen (før "prøve kjøringen"), samt etter første kjøretur og det stod som avslått når jeg sjekket mens jeg kjørte.

 

Gasspedalen er også for sensetiv, men dette burde kunne justeres lett! Satser på litt mer testing i morgen! =)

Lenke til kommentar

Kan gi en rask liten tilbakemelding etter å ha spilt i ca 30 min.

 

Imponert over at alle 3 skjermer ble utnyttet uten at jeg måtte stille inn noe på grafikken, men det kan se ut som den overvurderte skjermkortet mitt eller, får en litt hakking/heng/slow motion ved kræsjing.

 

Også imponert over at det registerte mitt G25 og satt dette opp automatisk!

 

Styringen har jeg jo lest meg frem til at ville være et problem, så ikke så veldig overasket der! :) Litt skuffet over at kjøre innstillingene er såpass begrenset når man er in-game første kjøretur, det er da man burde hatt mulighet til å prøve å faile...

 

Også veldig skuffet over at i første løpet ble auto brems, auto svin OG automatisk giring satt PÅ selv om jeg skrudde dette av i hovedmenyen (før "prøve kjøringen"), samt etter første kjøretur og det stod som avslått når jeg sjekket mens jeg kjørte.

 

Gasspedalen er også for sensetiv, men dette burde kunne justeres lett! Satser på litt mer testing i morgen! =)

Ja, det første løpet var litt irriterende. Fikk plutselig automatgir some jeg ikke kunne skru av også. Men men... det du bør gjøre er å finne en guide til oppsett av rattet utenfor spillet, så hoppe i garasjen, velge tune, og så test. Da kan du kjøre på banen mens du justerer bilen i "real time". Du må velge elite handling og automatigir og slikt i options flrst, men du kan forandre på mye. Anbefaler å senke bilen maksimalt først, og stive støtdemperene mye, så heller justere de litt tilbake hvis det blir for ekstremt.

 

Skal lage en post med det beste oppsettet jeg har kommet frem til i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort har du? Jeg klarer fint å dra 5760*1080 med et 5870, men da uten AA og resten av innstillingene på medium.

 

Det er flere irritasjonsmomenter i dette spillet som du sikkert vil oppdage etter hvert. Hvis du f.eks vil kjøre med manuelt gir, og på et tidspunkt endrer Handling Mode, da hopper du tilbake til automatisk girkasse uten at du ser det. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kunne plassert denne innstillingen i samme bilde slik som i Shift 1.

 

Jeg mistet alle innstillingene mine til rattet i dag, så jeg måtte finne ut av dette på nytt. Jeg ble fornøyd med 50 % sensitivity på rattet, 0 % speed sensitivity og rundt 20 % på gass og brems.

 

Kan også tipse om at Audi R8 er en kanonbra bil både som C- og B-klasse. Jeg har ikke prøvd å bygge videre på den, så jeg vet ikke hvordan den klarer seg i toppklassen. Her er i hvert fall en god oppskrift på en rask B-klassebil.

 

Slenger med et bilde også. Camo shit!

 

post-39805-0-65142000-1301953481_thumb.jpg

 

Audi R8

-Engine Swap

-Cold air intake system

-Competition spec flywheel

-Race diff

-Complete bigger turbo

-Race coilover suspension

-Dual master cylinders

-Competition brakes

-Semi-slick tires

-Weight reduction

 

I tuningen har jeg downforce satt til maks, steering lock er satt ned til 18 eller 19, final drive er satt til 0 og ride height er på 3 eller 4.

Lenke til kommentar
Sample wheel settings (what I am currently using with G25)

----------------------------------------------------------

 

In windows and/or logitech profiler:

 

Combined axis: OFF

Degrees of rotation: 540

Enable Force Feedback: ON

Overall Effects Strength: 100%

Spring effect strength: 50% <--it's not canned effect, this multiplier applies to Spring effect created by the game you can see it in dll log file.

Damper Effect Strength: 30% <--it's not canned effect, this multiplier applies to Damper effect created by the game you can see it in dll log file.

 

Enable Centering Spring: OFF

Allow game to adjust settings: OFF

 

In game, G25 profile separate pedals:

FFB: 100%

Steering deadzone: 0

Steering sensitivity: 50

Speed sensitivity: 0

Steering lock: 540

 

Sometimes, (more often if like me you don't use logitech profiler), FFB does not initialize properly when game starts.

To force FFB to reinitialize and be sure you have it entirely, use alt+tab to switch to windows, and alt+tab to switch back to game.

 

Det beste som har skjedd Shift 2 så langt er en minimod av juls. Han er kjent for å ha laget en av det mest populære moddene til Shift 1 (sharp mod) og minimodden til S2U har seriøst gjort kjørefølelsen MYE mer presis. Du kjenner grepet til dekkene mye bedre, og force feedback-en er mye bedre. Det er ikke noen juksemod. Den gir ikke dekkene bedre grep eller noe slikt, den gjør bare at du har mer følelse med hva som foregår med dekkene.

 

Her er nettsiden til minimod: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=31711

 

Du må registrere deg, så du kan laste den ned her: minimod v0_0 by juls.zip

 

Det er ikke noe komplisert eller skadelig å "installere" den, bare følg trinnene i readme-fila.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Da jeg begynte å spille Shift 2, lot jeg ABS bli værende på, for jeg tenkte at det var den ene tingen jeg ikke ville ha slått av i virkeligheten (dersom det ikke var nøye om jeg knuste bilen eller meg selv). I dag først prøvde jeg å kjøre uten, og det var en helt annen verden. Nå kan jeg bremse mye senere og mye hardere. Det ser heller ikke ut som om det er noe å tjene på å bruke Stability eller Traction Control, og det er jeg glad for. Som Aurvan også har nevnt, så er det også svært liten forskjell på Elite, Novice, Normal, etc, så det virker som om man kan klare seg fint online med de aller tøffeste innstillingene.

Lenke til kommentar

Da jeg begynte å spille Shift 2, lot jeg ABS bli værende på, for jeg tenkte at det var den ene tingen jeg ikke ville ha slått av i virkeligheten (dersom det ikke var nøye om jeg knuste bilen eller meg selv). I dag først prøvde jeg å kjøre uten, og det var en helt annen verden. Nå kan jeg bremse mye senere og mye hardere. Det ser heller ikke ut som om det er noe å tjene på å bruke Stability eller Traction Control, og det er jeg glad for. Som Aurvan også har nevnt, så er det også svært liten forskjell på Elite, Novice, Normal, etc, så det virker som om man kan klare seg fint online med de aller tøffeste innstillingene.

Spesielt hvis du har braking assist påslått får du veldig treige rundetider, for du bremser veldig tidlig. Og med traction control får du ofte ikke gi noe særlig gass før bilen er helt rett, og du har ofte mye å tjene ved å være hardere på gassen og faktisk spinne litt ut av svinger. Bare prøv et par under på favorittbanen din med novice og absolutt alle hjelpemidler på. Se om du kommer i nærheten av bestetiden din.

 

Det som irriterer meg mest er at folk kan kjøre med hjelpelinje på online. Det er den største fordelen pyseracerne har over de uten hjelpemidler. Særlig siden du ofte endre opp med baner du ikke har kjørt så mye/i det hele tatt når du joiner en random server.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Braking assist kunne jeg aldri ha drømt om å bruke. Traction Control tror jeg ikke er så veldig hemmende. Jeg har bare så vidt kjørt noen runder med dette hjelpemiddelet påslått, og de eneste gangene jeg så at symbolet lyste opp, det var under starten.

 

For øvrig er det ikke mulig å slå TC skikkelig av i dette spillet. Hvis du i virkeligheten kjører en eller annen bakhjulsdreven bil med 2-3-400 hestekrefter, og du drar på mindtveis en krapp sving uten traction control, da går det til helvete. Men i Shift 2 bare durer motoren rolig inntil du får rettet ut hjulene.

Lenke til kommentar

For øvrig er det ikke mulig å slå TC skikkelig av i dette spillet. Hvis du i virkeligheten kjører en eller annen bakhjulsdreven bil med 2-3-400 hestekrefter, og du drar på mindtveis en krapp sving uten traction control, da går det til helvete. Men i Shift 2 bare durer motoren rolig inntil du får rettet ut hjulene.

Jeg opplever ikke helt det samme hvis du kjører en bil med alt for mange hester. Jeg har blodtrimma en Supra til ca. 900 hp. Den har alle oppgraderinger på motor, men ikke WORKS. Dette for å holde den på B-klassen. Uansett. Denne skuta spinner ut på rettstrekker omtrent på alle gir, og jeg måtte skru på traction control (low var max for elite) for å greie å håndtere den på svingete baner.

 

Hva er Autolog ID'n til folk forresten?

Lenke til kommentar

Fikk litt bedre tid foran Shift 2 i går og må jeg si at jeg synes Shift 1 var bedre! Men det er kanskje bare jeg.

 

Når jeg krasjer, få jeg en liten slow motion effekt på det hele, noen andre som opplever dette?

Sliter fremdeles med sens på ratt og gass (utrolig vanskelig å få perfect start!)

INGEN følelse om bilen glipper eller ikke, det er så vidt jeg kjenner når jeg kjører på gresset (som burde resultere i ganske intens risting!)

 

 

Brukte litt tid til å tune bilen (Silvia), kjørte derfor med kamera bak bilen for å se når den glapp. Jeg klarte ikke å finne noe god innstilling. Noen tips der?

Lenke til kommentar

Fikk litt bedre tid foran Shift 2 i går og må jeg si at jeg synes Shift 1 var bedre! Men det er kanskje bare jeg.

 

Når jeg krasjer, få jeg en liten slow motion effekt på det hele, noen andre som opplever dette?

Sliter fremdeles med sens på ratt og gass (utrolig vanskelig å få perfect start!)

INGEN følelse om bilen glipper eller ikke, det er så vidt jeg kjenner når jeg kjører på gresset (som burde resultere i ganske intens risting!)

 

 

Brukte litt tid til å tune bilen (Silvia), kjørte derfor med kamera bak bilen for å se når den glapp. Jeg klarte ikke å finne noe god innstilling. Noen tips der?

For det første, jeg laga en video for å vise folk at - i alle fall med mine innstillinger - så sklir ikke bilen rundt som i Shift 1:

 

http://www.youtube.com/watch?v=eo3sRR625p4

 

Mine innstillinger:

 

Driving Force GT wheel settings:

 

Degrees of rotation: 540

Force feedback: 100% (on all)

Center spring: unchecked

Allow game to adjust settings: unchecked

 

Shift 2 unleashed settings:

 

FFB strength: 100

Steering deadzone: 0

Steering sensitivity: 75

Throttle deadzone: 0

Throttle sensitivity: 15

Braking deadzone: 0

Braking sensitivity: 10

Clutch deadzone: n/a

Clutch sensitivity: n/a

Speed sensitivity: 0%

Steering lock: 540

 

Car tuning:

 

Det viktigste er å ha lav ride height (stance) - gjerne så lavt som det går, så heller heve den litt hvis du får problemer med at den begynner å hoppe. Springs er ganske stive. Nesten på maks. Juster de litt mykere hvis du får problemer her også. Downforce er på maks. Juster ned hvis du ikke får nok toppfart på en rask bane. Eller juster innstillingene litt etter litt til du finner noe du liker.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skjedde med dette spillet?

 

Jeg er daglig innom en respektabel mengde spillforum, dette spillet diskuteres jo nærmest ikke. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe spillet, men Elkjøp hadde det ikke inne ved release, og nå etter en hektisk periode på jobb tenkte jeg at jeg skulle kjøpe dette, men Elkjøp har det fortsatt ikke inne.

 

Lurer nå på om dette spillet ikke er særlig populært og vurderer å droppe hele tanken om å få tak i spillet andre steder enn Elkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg spiller det i alle fall ennå. Det folk opplever som problematisk med spillet, er at standardoppsettet på bilene er mykt, og at ratt-/kontrollerinnstillingene er noe upresise som standard. Men litt justering fikser dette fort. Det kommer også en patch i slutten av måneden som blant annet fikser input-lag-følelsen som noen har (har ikke merket noe selv på PC).

 

Patch-info samt innlegg av utvikler: http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=248847

 

Selv bruker jeg også en bitteliten minimod som øker følsomheten i styringen og forbedrer force feedback'en: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=31890

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

For min del var feedback og styringen for dårlig samt jeg tror grafikkortet mitt sliter med 3 skjermer når jeg kræsjer. Får iallefall voldsom slow motion effekt som gjør det veldig vanskelig å kjøre.

 

Satser på litt patcher som kan ordne dette opp, men har også kjøpt TDU2 uten å ha spilt dette mer enn 30 min ..

Lenke til kommentar

-Drifting med ratt er umulig.

Jeg har så vidt forsøkt meg på drifting, og det er nok til å si at jeg heller bruker en hel kveld på å bite tånegler før jeg fullfører en driftekonkurranse.

Det funker visst bra med kontroller. Selv tastatur er lettere enn med ratt. Så den trenger litt fiksing.

 

Driftingen var et problem i Shift 1 også, komplett umulig. Det blir kun å gjøre de løpene du MÅ, plassering gir jeg blanke i..

 

Kjøp deg en bil med 4x4. myye enklere å drifte.

 

 

Selv har jeg Escort Cosworth med nesten full trim, og da er drifting morsomt! selv om jeg ikke får G25 til å oppføre seg som jeg vil.

 

29glp1u.jpg

 

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg hater nattkjøringen i dette spillet. Det er rett og slett uvirkelig mørkt! Jeg husker ikke om det fantes "Best Line"-assist i Grid, men jeg brukte uansett aldri dette hjelpemidlet der. Likevel klarte jeg fint nattløpene der, men i Shift 2 er jeg helt avhengig av den grønne linjen.

 

Med eller uten linje, så er det enkelte ting som det ikke er så lett å unngå uansett...

 

Lenke til kommentar

Prøver så langt det går å unngå å bruke pyselinja. Legger meg heller på andreplass når jeg kjører nattløp, slik at jeg har en bil å følge. Når jeg har "lært" meg alle bremsepunktene, smetter jeg forbi lederen.

 

Og selv om det er frustrerende å få et løp ødelagt av en kræsj, liker jeg at det er slik. Gjør at jeg kjører litt mer forsiktig. Synes fortsatt det skal veldig mye til før en merker at bilen er påvirket av skaden. Må vel være sånn uten pit stop.

 

Og når det gjelder racing flagg, så hadde det vært kult. Men hadde sikkert ofte fått svartflagg selv om det var AI'en sin skyld. På samme måte som du nå får "straff" for å ha kuttet banen, selv om du ble dyttet av veien, svingte av banen for å unngå kræsj, eller kuttet banen for å rette opp igjen en sladd. I virkeligheten kan folk vise skjønn. I et spill blir du flagget om du er skyldig eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...