Gå til innhold

Shift 2: Unleashed - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ja, når du sier det... men... hvorfor igrunn? Datoen skifter, så vidt jeg har erfart, når klokken passerer midnatt...

Jeg fant dette i en forumpost

Date / Country / GMT

 

30-Mar-11 Belgium 22:00

30-Mar-11 Denmark 22:00

30-Mar-11 España 15:00

30-Mar-11 Finland 22:00

30-Mar-11 France 22:00

30-Mar-11 Germany 22:00

30-Mar-11 Netherlands 22:00

30-Mar-11 Norway 22:00

30-Mar-11 Sweden 22:00

30-Mar-11 Switzerland 22:00

Vi er for øyeblikket på GMT+2, så da skulle det bety midnatt...

Nope, funket ikke over midnatt, så venter på kl. 01:00

 

Får kose meg med å se på denne imens...

HondaMercedesBMW.jpg

ogyi5j.jpg

 

Når vi først er i gang:

mercedes_sl_tuning_1.jpg

ferrari_calibra2.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi igang! Så snart jeg finner ut om jeg har et Autolog brukernavn, skal jeg poste det her. Oppfrodrer andre til å gjøre det samme (spiller på PC).

 

EDIT:

 

Auto Log ID (PC): Aurvan

 

Har brukt samme EA innlogging siden tidenes morgen, så fikk bonus for å ha brukt den samme på Shift 1, selv om jeg har det på PS3.

 

Ellers vil jeg si at jeg er veldig letta! Førsteinntrykket var dårlig når det kom til kontrollen på bilen, men greide å vinne åpningsløpet på andre forsøk med Elite handling, medium difficulty, kun ABS-bremser som hjelpemiddel. Problemet var at følsomheten var FORFERDELIG! Fikk satt alt på ca. 90% sensitivity etter løpet, og tok en test-runde rundt Bathurst med en helt orginal RX-8 (legg meg til Auto-log hvis du vil se tiden min :p ) og inntrykket var et helt annet!

 

Nå var force feedback'n perfekt, gassen var litt bedre enn on/off, og hadde litt bedre følelse med bremsa. Selv om banen kanskje er litt bredere enn i virkeligheten, var den fantastisk å kjøre på. Jeg gikk også opp til level 3, og fikk en drøss med penger. Så får vel oppgradere RX-8'n. Jeg fikk forresten noen gratis biler siden jeg pre-ordera, men føltes som juks å bruke en av de :p Jeg skal trimme RX-8'n så langt det går før jeg skifter i alle fall.

 

Synes fortsatt gass/bremse-sensitity'n er litt på/av. Vanskelig å gi gradvis mer og mer gass gjennom lange svinger. Enten er liksom ingen gass, eller så blir det litt mer enn jeg hadde tenkt. Men blir vel vant til det. Har prøvd å justere sensitivity'en til 100% så får vi se.

 

Hva synes dere andre?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Forferdelig. Ble muligens lurt av dette.

Kjørefølelsen er fantastisk, Force feedbacken er kjempe herlig(kjenner det dulter i rattet når jeg girer til og med), skademodellen er herlig, 100-200 inn i en vegg og bilen er vraket og ukjørebar

 

Kjørefølelsen er ikke fantastisk. Force Feedbacken er fraværende. Eller det vil si, det rister når man kjører over noe i London, det rister og rykker litt på cerb, og et lite "klikk" når man girer... Men det hjelper katta når man faen ikke kjenner bilen... man merker ikke om det låser seg, om det glipper, ikke noe som helst. Det er mye force og ingen feedback. Herremin... Selv ikke justeringer i spillet, eller i logitechprofilene utenfor klarer å fikse på dette... Skademodellen synes jeg ikke var herlig. Hektet med en Seat i London på det raskeste partiet, det tok tak og gikk rett i en kant, bråstopp fra rundt 160 km/t. Da var det å hive en clutchen så motoren startet, dra den i revers, snu rundt, også fortsette inn til en 3.plass (og ja, jeg har på FULL på skader, ingen hjelpemidler heller - altså elite).

 

Jeg må lære meg å ikke stole på konsollspillere når det kommer til å vite om spillet er bra eller ikke, jeg hadde ikke akkurat forventet meg ett "nytt" iRacing... men... å rose det opp... vel nei. fysj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørefølelsen er ikke fantastisk. Force Feedbacken er fraværende. Eller det vil si, det rister når man kjører over noe i London, det rister og rykker litt på cerb, og et lite "klikk" når man girer... Men det hjelper katta når man faen ikke kjenner bilen... man merker ikke om det låser seg, om det glipper, ikke noe som helst. Det er mye force og ingen feedback. Herremin... Selv ikke justeringer i spillet, eller i logitechprofilene utenfor klarer å fikse på dette...

 

Etter å ha prøvd litt mer "krevende" muskelbiler, skjønner jeg hva du mener. Force feedback'en er bra med tanke på underlaget, men en får lite feedback med tank på om bakenden slipper, hjula spinner eller låser seg. Eller, understyring ved nedbremsing kjenner man ganske greit. Men på en event hvor jeg kjørte en lånt Dodge Viper (alle hjelpemidler av, elite, hard) var det vanskelig å kjenne hvor mye grep den hadde.

 

Skademodellen synes jeg ikke var herlig. Hektet med en Seat i London på det raskeste partiet, det tok tak og gikk rett i en kant, bråstopp fra rundt 160 km/t. Da var det å hive en clutchen så motoren startet, dra den i revers, snu rundt, også fortsette inn til en 3.plass (og ja, jeg har på FULL på skader, ingen hjelpemidler heller - altså elite).

 

Den er ikke perfekt, men den er den beste i noe spill jeg har spilt i alle fall. Mistet et hjul på Viper'n da jeg ble presset inn i en murkant. Skjønte ikke helt hva som var galt før jeg så bilen utenfra :p

 

Jeg må lære meg å ikke stole på konsollspillere når det kommer til å vite om spillet er bra eller ikke, jeg hadde ikke akkurat forventet meg ett "nytt" iRacing... men... å rose det opp... vel nei. fysj.

 

Vel, jeg sammenligner det i utgangspunktet med Shift 1, og da har det fikset på omtrent alt jeg ikke likte med det første spillet. Samtidig er det veldig mange elementer ved spillet som er bedre enn f.eks. GT5.

 

Men de to mest klare tingene jeg har å utsette på S2U, er følsomheten i pedalene (vanskelig å gi gradvis mer gass på en bra måte) og svak indikasjon på grepet til dekkene gjennom force feedback.

Lenke til kommentar

Har akkurat startet spillet for første gang, og jeg er drit-irritert. Jeg har satt i innstillingene at jeg skal ha manuelt gir, og det får jeg også i det lille testløpet først i karrieren, men så er jeg tvungen til å kjøre men automatisk gir. Hva faen?!

Samme problem her også.

Bare bytt til manuel når du har klart de to første løpene på spillet, da har du tilgang til options menyen hvor du kan bytte manuel/automat.

 

Synes kjørefølelsen var helt OK, forventa dog litt mer.

Foreløpig så er rattet altfor hardt (G25 på PC), og slik jeg ser det er det ikke mulig å justere dette noen steder.

Driftingen var den største skuffelsen på spillet, det er rett og slett totalt urealistisk og arcadeish.

Bilen/bilene oppfører seg altfor voldsomt, og det er så og si umulig å holde kontroll. Skulle tru spillet går 100% fortere en til vanlig når man drifter.

GT5 og forza har klart å gjøre driftingen ganske lik som i virkeligheten. I tillegg så er hovedpersonen i spillet drift king som har testa spillet, han kunne vel ha kritisert driftingen så EA kunne forbedre den kraftig? Meget skuffende når resten av spillet er forsåvidt ganske bra for å være needforspeed...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Du kan vel justere rattet i innstillingene i programvaren til rattet? Logitech Gaming Profiler, eller hva det nå het.

 

Driftingen står jeg glatt over uansett, men jeg har lest at Fredric Aasbø fra Formula Drift har hatt en rolle i dette spillet. Hans meninger burde jo være gull verdt for utviklerne, men jeg aner ikke hvor betydelig rollen hans har vært.

 

Det jeg har slitt litt med i Shift 2, er at jeg i blant ikke vet om jeg sklir gjennom svingen eller ikke. Veigrepet er også alt for høyt. Selv med alt for høy fart inn i en krapp sving, så går det greit uansett. Dette er på Elite uten noen hjelpemidler.

 

Det som derimot er helt genialt med dette spillet, det er muligheten for å lage oppsett. Man lagrer et oppsett og velger hvilke baner dette skal gjelde for. Nå vet jeg ikke hvor mange slike man kan lage, men om man kan lage ett for hver bil for hver bane, da er det jo ypperlig. Det er også deilig at man kan teste oppsettene, gjøre endringer og så hoppe direkte inn i bilen og fortsette fra der du var.

Lenke til kommentar

Forferdelig. Ble muligens lurt av dette.

Kjørefølelsen er fantastisk, Force feedbacken er kjempe herlig(kjenner det dulter i rattet når jeg girer til og med), skademodellen er herlig, 100-200 inn i en vegg og bilen er vraket og ukjørebar

 

Kjørefølelsen er ikke fantastisk. Force Feedbacken er fraværende. Eller det vil si, det rister når man kjører over noe i London, det rister og rykker litt på cerb, og et lite "klikk" når man girer... Men det hjelper katta når man faen ikke kjenner bilen... man merker ikke om det låser seg, om det glipper, ikke noe som helst. Det er mye force og ingen feedback. Herremin... Selv ikke justeringer i spillet, eller i logitechprofilene utenfor klarer å fikse på dette... Skademodellen synes jeg ikke var herlig. Hektet med en Seat i London på det raskeste partiet, det tok tak og gikk rett i en kant, bråstopp fra rundt 160 km/t. Da var det å hive en clutchen så motoren startet, dra den i revers, snu rundt, også fortsette inn til en 3.plass (og ja, jeg har på FULL på skader, ingen hjelpemidler heller - altså elite).

 

Jeg må lære meg å ikke stole på konsollspillere når det kommer til å vite om spillet er bra eller ikke, jeg hadde ikke akkurat forventet meg ett "nytt" iRacing... men... å rose det opp... vel nei. fysj.

 

Du misforsto tydligvis mitt innlegg. Kjørefølelsen er herlig, ikke nødvendigvis realistisk. Følelsen av å være i bilen, i fart osv er herlig, til motsetning til GT5 der den er fraværende iforhold.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd så langt. Har ikke kommet så langt grunnet en del jobbing in det siste, men skal spille en del i helga. Etter å ha justert en del på innstillingene på rattet, både i og utenfor spillet, begynner jeg faktisk å få bedre respons fra dekka. Har fått mer gamp i Mazda'n så nå snurrer den hvis jeg presser den for hardt, men greier å korrigere i tide mer nå enn med standardinnstillinger.

 

Her er en link til en mini-mod som gir bedre respons fra dekka, hvis noen har lyst å prøve. Har selv ikke testet den ennå, men den har fått en del skryt:

 

http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?p=1331517

 

Det er også informasjon som hjelper deg med innstillingene:

 

In logitech profiler, use default wheel settings, uncheck "allow game to change settings".

Shift 2 uses friction and damper it is intended by the devs, it has to be enabled in the profiler if you want at least to feel what FFB is supposed to be.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig missfornøyd. FPS, Grafikken og styringa er jo helt på bærtur! (Av det jeg er vandt med).

 

Er det meningen at man _skal_ ha ratt&pedaler for spillet? Jeg bruker tastatur, og styringen er vanskelig. :|

Jeg har også 25-30fps. som gjør at det ikke er spillbart i det heletatt. Noen som vet hva som kan være feil der? Jeg har prøvd både alt på low og alt på high, uten noen utelsesøkning i det heletatt.

 

Oppdaterte nettopp til nyeste ATI Drivere uten at det hjalp noe særlig.

 

Dette er forøvrig mine PC Specs:

OS: Win7 64bit

CPU: i7 930 @ 2.80ghz

Minne: 12gb

Skjermkort: Radeon HD 5970

Oppløsning: 1920x1080

 

Jeg spiller en del GRID som er heelt anderledes (på en positiv måte) enn Shift 2.

Litt frustrerende. håper det løser seg etterhvert :p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Forferdelig. Ble muligens lurt av dette.

Kjørefølelsen er fantastisk, Force feedbacken er kjempe herlig(kjenner det dulter i rattet når jeg girer til og med), skademodellen er herlig, 100-200 inn i en vegg og bilen er vraket og ukjørebar

 

Kjørefølelsen er ikke fantastisk. Force Feedbacken er fraværende. Eller det vil si, det rister når man kjører over noe i London, det rister og rykker litt på cerb, og et lite "klikk" når man girer... Men det hjelper katta når man faen ikke kjenner bilen... man merker ikke om det låser seg, om det glipper, ikke noe som helst. Det er mye force og ingen feedback. Herremin... Selv ikke justeringer i spillet, eller i logitechprofilene utenfor klarer å fikse på dette... Skademodellen synes jeg ikke var herlig. Hektet med en Seat i London på det raskeste partiet, det tok tak og gikk rett i en kant, bråstopp fra rundt 160 km/t. Da var det å hive en clutchen så motoren startet, dra den i revers, snu rundt, også fortsette inn til en 3.plass (og ja, jeg har på FULL på skader, ingen hjelpemidler heller - altså elite).

 

Jeg må lære meg å ikke stole på konsollspillere når det kommer til å vite om spillet er bra eller ikke, jeg hadde ikke akkurat forventet meg ett "nytt" iRacing... men... å rose det opp... vel nei. fysj.

 

Du misforsto tydligvis mitt innlegg. Kjørefølelsen er herlig, ikke nødvendigvis realistisk. Følelsen av å være i bilen, i fart osv er herlig, til motsetning til GT5 der den er fraværende iforhold.

 

Jepp, da misforstod jeg hva du mente med følelsen. Med FFB er fortsatt fraværene og jeg klarer ikke se hva som er så bra med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...