Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pease2, kan du forklare meg hvorfor religionen din, som stort sett er i mot alle former for sex og er livredd for kvinner som selvstendige mennesker, fremstiller paradis som et horehus så fort du tar livet av uskyldige mennesker for profeten og guden din? Hele 72 jomfruer står etter sigende klare for bruk den dagen du gjør din plikt for døds kulten din og tar livet av uskyldige mennesker med en bombe eller to, kanskje til og med flere hvis du tar livet av riktig mange og hvorfor har det blitt sånn i døds kulten din at drap på uskyldige skal hedres med 72 jomfruer? Et annet spørsmål jeg har lurt på i så måte er hvor de 72 jomfruene tror de er havnet? De er sikre på at de ikke er i himmelen ihvertfall, da det ikke kan kalles paradis å måtte stå til sesksuell disposisjon for en feig drapsmann når den feigingen måtte ønske det, det kan vi vel være enige om? Så de må derfor være i deres lille personlige helvette, er det rimelig å tro det?

 

Og får hele familien din fribillet til himmelen hvis du dreper uskyldige Pease2? La oss si at sønnen til Saddam Hussein drepte 35 uskyldige kvinner og barn som muslimer omtrent har laget en sport ut av, kommer da despoten Saddam inn i paradis også eller finnes det et minstekrav, et kriterie, for å komme inn? Kan du foreksempel be med en venn eller en nabo også?

 

For det er jo ingenting mer saliggjørende en døden i døds kulten islam, så det er vel bare naturlig at kunnskap og viten ikke er utbredt i muslimske land, for det holder jo med ignoranse når en allikevel bare ønsker å ta livet av uskyldige mennesker som ikke tror på de samme påstandene som blir påstått i denne ignorante ørken religionen... Lurer på hva som kommer til å skje OM verden hadde blitt et kalifat jeg og de ikke hadde flere uskyldige mennesker å ta livet av for å få fribillett til paradis.... Kjenner jeg dere muslimer rett hadde dere antagelig begynt å ta livet av hverandre, det er jo den store sporten nede i Irak ihvertfall...

 

Barn, kvinner, menn blir blåst til himmels i store paddehatter av blod hver eneste dag enten de var skyldige eller ikke og dette er ansett som en god ting, du er med endre ord en god muslim om du tar livet av andre og fremdeles er det noen som er tåpelige nok til å kalle dette "fredens" religion? Er vel ikke lenge før det islamske brorskapet melder på "lengde bombing" som en ny olympisk gren, der mottoet er " Delta og gå direkte til paradis!". Deltagerne får en bombe, en detonator og skal løpe inn i en folkemengde som består av uskyldige mennesker som ikke har gjort annet enn at de tror på en litt annen verson av den samme guden der deltagerne skal sprenge seg selv og får poeng etter hvor mange han klarte å drepe, hvor mange han klarte å såre (til mer alvorlig til mere poeng såklart) og hvor langt folk ble kastet under blastet. Dette høres ut som den muslimske versjonen av olympiske leker, syntes du ikke? For dette er hva dere gjør så og si hver dag ellers i året, så hvorfor ikke samle det i en gedigen event der fremtidige martyrer kan få vist sitt mot?

 

Skamme deg skulle du for å tro at du kommer med annet enn påstander fra en profet som i eplepsi tåke trodde han snakket med en gud.... Og skamme deg skulle du fordi du i fremtiden vil ta uskyldige liv.... Med mindre du blir smartere og skjønner hva for en døds kult du frivillig lar deg undertrykke i.... Unge sprenger seg og imanene ler seg fillete mens de blar i penge bunken som ble deres ved bestikkelser... Fy pokker for en sekt islam er...

Det er fordi du baserer din fakta på tro og dermed skaper faktafeil.

Lenke til kommentar

Jeg har filtrert folk som går rundt sin egen sirkel og aldri kommer videre til å prøve å skjønne noe som helst . folk som hele veien prøver å vise at de har rett når de tar feil. folk som har uttrykket seg / direkte sagt at de ikke repekterer det jeg står for. jeg har da lov til å ikke respektere hva dem sier. så jeg har derfor satt på noe filter , så om du spør om noe & jeg ikke svarer. vil det være naturlig at jeg ikke har sett / lest noe av det, jeg har bestemt meg for å besvare kun dem som har lyst å komme videre , dem som har lyst å vite. ikke dem som ikke har noe annet å gjøre enn å mobbe andre.

filtret er kun laget for å filtrere søppelpost så jeg får lest det viktige. no hard feelings!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lest samtlige innlegg i tråden, og takker for en interessant presentasjon av Islam. Mitt inntrykk av muslimer er nå på et begredelig lavt nivå, takket være deres tåpelige og fanatiske formidling av religionen. Argumentasjonen deres er direkte latterlig, og jeg må medgi at jeg er pinlig berørt over at menneskeheten kan avle individer av en så blind og irrasjonell tankegang. Et godt eksempel på at religion demoraliserer menneskets sinn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lest samtlige innlegg i tråden, og takker for en interessant presentasjon av Islam. Mitt inntrykk av muslimer er nå på et begredelig lavt nivå, takket være deres tåpelige og fanatiske formidling av religionen. Argumentasjonen deres er direkte latterlig, og jeg må medgi at jeg er pinlig berørt over at menneskeheten kan avle individer av en så blind og irrasjonell tankegang. Et godt eksempel på at religion demoraliserer menneskets sinn.

Da har du en lav dømmekraft når tåpelige og fanatiske formidlinger skal påvirke ditt syn av Islam på et begredelig lavt nivå. Personlig mener jeg det er feil at en skal kunne bli påvirket så høyt av innlegg på et forum der mennesker ikke har en høy ekspertise på Islam eller andre monoteistiske religioner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er viktig er ikke hva Koranen kan bety i teorien eller hvordan du tolker den, men hvordan folk som er muslimer i verden tolker den og hvordan muslimske samfunn er iforhold til vestlige samfunn. Er det mye innovasjon, oppfinnelser, utvikling av fornybar energi, menneskerettighetsfokus o.l i et muslimsk samfunn? Så vidt jeg vet er Iran mere produktive enn f.eks saudi arabia, så er da shia muslimer en mere produktiv gruppe eller har det noe med å gjøre at Iranere er stort sett perserer som er etterkommere etter et av de største rikene i historien?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lest samtlige innlegg i tråden, og takker for en interessant presentasjon av Islam. Mitt inntrykk av muslimer er nå på et begredelig lavt nivå, takket være deres tåpelige og fanatiske formidling av religionen. Argumentasjonen deres er direkte latterlig, og jeg må medgi at jeg er pinlig berørt over at menneskeheten kan avle individer av en så blind og irrasjonell tankegang. Et godt eksempel på at religion demoraliserer menneskets sinn.

Da har du en lav dømmekraft når tåpelige og fanatiske formidlinger skal påvirke ditt syn av Islam på et begredelig lavt nivå. Personlig mener jeg det er feil at en skal kunne bli påvirket så høyt av innlegg på et forum der mennesker ikke har en høy ekspertise på Islam eller andre monoteistiske religioner.

 

I skrivende stund er nok ikke dømmekraften min på sitt beste, omstendighetene tatt i betraktning (natt til lørdag=alkoholkonsumering). Poenget mitt var likevel at de som argumenterer for Islam i denne tråden, ikke formidler på en særlig positiv måte. For øvrig forstår jeg ikke hvordan du kan konkludere med at at jeg har blitt "påvirket så høyt" av innleggene i denne tråden. Jeg hadde da et inntrykk før jeg forvillet meg inn i denne tråden, men debattantene for Islam i tråden fikk mitt inntrykk til å synke ytterligere, til det allerede nevnte "begredelige nivået". Inntrykket mitt var dessverre ganske langt nede fra før av, er jeg redd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lest samtlige innlegg i tråden, og takker for en interessant presentasjon av Islam. Mitt inntrykk av muslimer er nå på et begredelig lavt nivå, takket være deres tåpelige og fanatiske formidling av religionen. Argumentasjonen deres er direkte latterlig, og jeg må medgi at jeg er pinlig berørt over at menneskeheten kan avle individer av en så blind og irrasjonell tankegang. Et godt eksempel på at religion demoraliserer menneskets sinn.

 

Da kan du sitere hva som var latterlig i den websida trådstarteren posta , jeg ser ikke noe latterlig der, men husk at det betyr ingenting for oss hva du synes , vi er ikke et selskap / lignende. vi jobber med oss selv før vi hjelper andre , vi prøver vår beste å følge den rette veien , vi er ikke eksperter. vi er ikke i et nivå hvor vi har nok kunksap til å poste alt utenatt , men vi prøver å være behjelplige, søke og sitere oversettelse av tekst som Gud selv har sagt. det er ingen som er dyktigere enn Gud.

 

Om du synes det er latterlige , vi er dumme osv , er det faktisk din egen sak. det er ikke oss du skal se på , det gjelder deg og ikke oss. en lege kan ikke forklare deg på 5 min hvordan du skal bli en lege , heller ike på et forum , for det må du studere selv. Islam er å Akseptere Gud og alle sendebud , gjør man det er man muslim. gjør man ikke det er man ikke muslim, det er kun 2 veier å gå etter døden. enten man har akseptert Gud eller ikke.

 

Du har dårlig unnskyldig hvis du sier at du ikke hadde tilgang til Koran / om at ingen sa i fra til deg da du var i jorda. du synetes at det var latterlig å få nyttige lenker som forklarer deg hvorfor det er sånn. så hva kan vi gjøre? ingenting. du står for ditt valg til slutt. vi har ikke andre rettigheter enn å informere det vi vet , eller videre føre deg til rike informasjons plasser slik trådstarter har gjort.

Lenke til kommentar

Alle påstandene som fremmes på http://www.islam-guide.com/no/frm-ch1.htm er tilbakevist vitenskapelig og historisk. Dette er postet gjentatte ganger, så jeg vil unnlate å gjenta prosessen. Det som er verdt å merke seg er hvordan du, med skyhøye kneløft, marsjerer over digre hauger at bevismateriale, til fordel for å tviholde på dine egne religiøse dogmer.

 

Det som er mest oppsiktsvekkende er i grunn at din reaksjon, når du konfronteres med vitenskap som går i strid med din religion, er representativ for majoriteten av muslimer i dag.

 

Muslimer kaller USA for "Den Store Satan". Dette er åpenbart fordi USA representerer den største hindringen mot å spre islam til hele verden og opprette et verdensomspennende kalifat. Av den samme årsaken kalles Israel "Den Lille Satan".

 

Det er påfallende at disse landene stikker seg ut som muslimenes største fiender, og sammtidig ligger helt i fronten hva gjelder teknologi og utdanning.

 

Den muslimske verden er helt nødt til å isolere seg fra den vestlige verdens modernistiske tenking og vitenskapelige nyvinninger, for å holde massene lojale til det undertrykkende totalitære styresettet som islam er. Dette illustreres godt ved å se på hvor mange vitenskapelige litterære verk som oversettes. Spania oversetter årlig flere vitenskapelige verk fra engelsk til spansk, enn hva hele den arabiske verden har oversatt til arabisk siden det 9. århundre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pease2, kan du forklare meg hvorfor religionen din, som stort sett er i mot alle former for sex og er livredd for kvinner som selvstendige mennesker, fremstiller paradis som et horehus så fort du tar livet av uskyldige mennesker for profeten og guden din? Hele 72 jomfruer står etter sigende klare for bruk den dagen du gjør din plikt for døds kulten din og tar livet av uskyldige mennesker med en bombe eller to, kanskje til og med flere hvis du tar livet av riktig mange og hvorfor har det blitt sånn i døds kulten din at drap på uskyldige skal hedres med 72 jomfruer? Et annet spørsmål jeg har lurt på i så måte er hvor de 72 jomfruene tror de er havnet? De er sikre på at de ikke er i himmelen ihvertfall, da det ikke kan kalles paradis å måtte stå til sesksuell disposisjon for en feig drapsmann når den feigingen måtte ønske det, det kan vi vel være enige om? Så de må derfor være i deres lille personlige helvette, er det rimelig å tro det?

 

Og får hele familien din fribillet til himmelen hvis du dreper uskyldige Pease2? La oss si at sønnen til Saddam Hussein drepte 35 uskyldige kvinner og barn som muslimer omtrent har laget en sport ut av, kommer da despoten Saddam inn i paradis også eller finnes det et minstekrav, et kriterie, for å komme inn? Kan du foreksempel be med en venn eller en nabo også?

 

For det er jo ingenting mer saliggjørende en døden i døds kulten islam, så det er vel bare naturlig at kunnskap og viten ikke er utbredt i muslimske land, for det holder jo med ignoranse når en allikevel bare ønsker å ta livet av uskyldige mennesker som ikke tror på de samme påstandene som blir påstått i denne ignorante ørken religionen... Lurer på hva som kommer til å skje OM verden hadde blitt et kalifat jeg og de ikke hadde flere uskyldige mennesker å ta livet av for å få fribillett til paradis.... Kjenner jeg dere muslimer rett hadde dere antagelig begynt å ta livet av hverandre, det er jo den store sporten nede i Irak ihvertfall...

 

Barn, kvinner, menn blir blåst til himmels i store paddehatter av blod hver eneste dag enten de var skyldige eller ikke og dette er ansett som en god ting, du er med endre ord en god muslim om du tar livet av andre og fremdeles er det noen som er tåpelige nok til å kalle dette "fredens" religion? Er vel ikke lenge før det islamske brorskapet melder på "lengde bombing" som en ny olympisk gren, der mottoet er " Delta og gå direkte til paradis!". Deltagerne får en bombe, en detonator og skal løpe inn i en folkemengde som består av uskyldige mennesker som ikke har gjort annet enn at de tror på en litt annen verson av den samme guden der deltagerne skal sprenge seg selv og får poeng etter hvor mange han klarte å drepe, hvor mange han klarte å såre (til mer alvorlig til mere poeng såklart) og hvor langt folk ble kastet under blastet. Dette høres ut som den muslimske versjonen av olympiske leker, syntes du ikke? For dette er hva dere gjør så og si hver dag ellers i året, så hvorfor ikke samle det i en gedigen event der fremtidige martyrer kan få vist sitt mot?

 

Skamme deg skulle du for å tro at du kommer med annet enn påstander fra en profet som i eplepsi tåke trodde han snakket med en gud.... Og skamme deg skulle du fordi du i fremtiden vil ta uskyldige liv.... Med mindre du blir smartere og skjønner hva for en døds kult du frivillig lar deg undertrykke i.... Unge sprenger seg og imanene ler seg fillete mens de blar i penge bunken som ble deres ved bestikkelser... Fy pokker for en sekt islam er...

 

Det er fordi du baserer din fakta på tro og dermed skaper faktafeil.

 

Merkelig hvor blind det går an å bli når du selv beskylder andre for det som du selv ligger under for...

 

Islam er ikke sannhet, det er kun påstandene om sannhet. Sannhet kan bevises og det er ingenting i islam som kan bevises. Dette vet selv pease2 innerst inne, men hans store lyst etter å rævsleike imamene, profeten og guden sin juger han til seg selv og andre om disse påstandene og bevisene, for de finnes ikke! Det er ingen som noensinne har funnet et eneste bevis for allah og det vet pease2, så derfor er det kun to måter han og hans like kan spre islam på, mellom løgn og mellom trussler....

 

Sannhet går jo ikke, for påstander kan ikke bli sanne uten bevis og når det ikke er en eneste islamsk kjeft som klarer å komme med et eneste bevis for allah så er det altså ikke sannhet. Dette klarer ikke engang pease2 løpe i fra, det er derfor han lukker sannheten om islam ute og LAGER seg en sannhet han og andre islamister tror på. Men det blir ikke mer sant for det, da bevisene mangler over hele linja.

 

Men ærlighet er ikke en religiøs greie, de vil mye heller lyve eller true for å få guden sin sann og siden det går ann å lyve og true om dette i stater som er underlagt løgnen om islam foreslår jeg at pease2 og de andre troshodene drar dit, for norge kommer aldri til å gå på disse påstandene, som på toppen av å være uriktige er farlige også, for det får de som ikke er opplyste om at dette ikke er noen sannhet til å ta livet av andre mennesker over disse påstandene også...

 

Så gjør alle og deg selv en tjeneste pease2, reis ned til saubi islamia eller iran og se hvordan troshodene lever i disse landene. Oss trenger du ikke å plage med disse latterlige påstandene ihvertfall. så enten holder du disse påstandene for deg selv ellers så reiser du til et land der de lever etter denne herligheten din. Så vet du hvor du står...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
et forum der mennesker ikke har en høy ekspertise på Islam

Hvor går man inn og leser CV'en til brukerne?

Kanskje høy ekspertise var litt drøyt. Men det jeg prøvde å komme frem til var at hvis han er såpass interessert i Islam, så råder jeg han å lese forskjellig litteratur fra fagfolk, og senere avgjøre sitt syn. Jeg mener, det blir nesten feil å søke kunnskap om den religionen på et forum der de fleste harbarka ateister blander sitt personlige syn og fokuserer mest på det negative. Du får da bare leite, kanskje finner du CV'er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har akkurat lest samtlige innlegg i tråden, og takker for en interessant presentasjon av Islam. Mitt inntrykk av muslimer er nå på et begredelig lavt nivå, takket være deres tåpelige og fanatiske formidling av religionen. Argumentasjonen deres er direkte latterlig, og jeg må medgi at jeg er pinlig berørt over at menneskeheten kan avle individer av en så blind og irrasjonell tankegang. Et godt eksempel på at religion demoraliserer menneskets sinn.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Da har du en lav dømmekraft når tåpelige og fanatiske formidlinger skal påvirke ditt syn av Islam på et begredelig lavt nivå. Personlig mener jeg det er feil at en skal kunne bli påvirket så høyt av innlegg på et forum der mennesker ikke har en høy ekspertise på Islam eller andre monoteistiske religioner.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

I skrivende stund er nok ikke dømmekraften min på sitt beste, omstendighetene tatt i betraktning (natt til lørdag=alkoholkonsumering). Poenget mitt var likevel at de som argumenterer for Islam i denne tråden, ikke formidler på en særlig positiv måte. For øvrig forstår jeg ikke hvordan du kan konkludere med at at jeg har blitt "påvirket så høyt" av innleggene i denne tråden. Jeg hadde da et inntrykk før jeg forvillet meg inn i denne tråden, men debattantene for Islam i tråden fikk mitt inntrykk til å synke ytterligere, til det allerede nevnte "begredelige nivået". Inntrykket mitt var dessverre ganske langt nede fra før av, er jeg redd.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvis de som argumenterer for Islam har påvirket ditt inntrykk til å synke ytterligere, så har du nok blitt påvirket. Er enig i det du sier om argumentasjonen for islam ikke er på sitt høyeste, men den er slettes ikke negativ heller. Vil du ha noen til å formidle det på en god og positiv måte, så får du se andre plasser så stiger kanskje ditt inntrykk litt ihvertfall. :roll:

Endret av jord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du er sikker på at bedre argumentasjon eksisterer, så må dette komme som et resultat av at du har observert dette. Dersom du har observert dette så er du vel i stand til å gjengi noen nøkkelpunkter som du mener er overbevisende?

 

Hvis jeg tenker etter, så er det en på forumet faktisk som jeg synes har noen fine måter for å formidle seg om islam på en mer vennlig måte. Statsviter er hans brukernavn på forumet. I tillegg så finner du lettleste bøker fra fagfolk som Karen Armstrong.

Endret av jord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har snakket mye med statsviter. Han har imponerende kunnskaper om mange ting, kanskje spesiellt historien på balkan, men han kommer til kort når det gjelder religionen islam. Jeg er i stand til å peke på konkrete feil i hans utsagn om islam, og det virker som at han har en forhåndsbestemt apologetisk holdning til ideologien. Hva gjelder Karen Armstrong så stiller hun i samme gaten. Mye kunnskap om islam, men ikke nok til å skille fakta fra fiksjonell ønsketenkning. Dette resulterer i en lang rekke logiske feil som gjør at konklusjonen blir helt på jordet. Jeg har lest flere av hennes bøker, og jeg ble ikke imponert. Hun finner det hun vil finne, og hun bryter med en lang rekke etablerte tolkningstradisjoner for å nå målet sitt. Hvis man ønsker å lese om islam, og sitte igjen med en forklaring som samsvarer med den dokumenterte historien, så er Robert Spencer forfatteren for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...