Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du kommer med påstander som at Islam taler sannheten, så må du forvente å få motbør. Spesielt når vi vet at også Koranen inneholder løgner og faktafeil.

 

Jeg vet 100% at koranen ikke innholder noe løgn eller faktafeil, ikke se koranen som bibel, bibelen ble forandret flere ganger men koranen er det samme som det vær før, ingen kunne kommet med et ekstra eller mindre ord for å skrive, for det er noe med koranen som gjør at det er umulig å bytte eller legge ved noe ekstra eller mindre ord.

koran er ikke som en annen bok for å forandre som mann vil, det står på arabisk språk et språk som ikke alle er flink i å skrive eller lese og forstå, liyy vanskelig for meg å forklare deg siden jeg er ikke så god i norsk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hvorfor du har laget denne tråden, men jeg kan komme med en kort tilbakemelding. Til tross for at du sier du ikke ønsker å diskutere med dem som ikke tror på dette.

 

Jeg er generelt skeptisk til alt som ikke er basert på vitenskap. Spesielt når man blander sammen religion og ord som "bevis". I religion handler vel nesten alt om å tro.

 

Om Koranen er guds ord - hvorfor er de da så tvetydig at man har opprettet flere trosretninger innen Islam?

 

Når man finner fakta som stemmer med noe som ble skrevet for 100-vis av år siden, er for meg tilfeldigheter eller gode antakelser. Et bevis på gud er det ikke. En religiøs person vil alltid tolke slike tilfeldigheter som en handling av en eller annen gud. Om man har ulykke i livet, så er det fordi gud vil det slik. Går det bra er det fordi gud vil det slik.

 

De fleste mennesker er opptatt av sannheten, men religiøse sannheter er stort sett fulle av faktafeil som "bevises" med at det må ha vært en gud med i bildet.

 

For å ta Koranen, burde ikke Gabriel snart ha satt seg ned med en ny profet og oppdatert den litt etterhvert?

Lenke til kommentar

Når du kommer med påstander som at Islam taler sannheten, så må du forvente å få motbør. Spesielt når vi vet at også Koranen inneholder løgner og faktafeil.

 

Jeg vet 100% at koranen ikke innholder noe løgn eller faktafeil, ikke se koranen som bibel, bibelen ble forandret flere ganger men koranen er det samme som det vær før, ingen kunne kommet med et ekstra eller mindre ord for å skrive, for det er noe med koranen som gjør at det er umulig å bytte eller legge ved noe ekstra eller mindre ord.

koran er ikke som en annen bok for å forandre som mann vil, det står på arabisk språk et språk som ikke alle er flink i å skrive eller lese og forstå, liyy vanskelig for meg å forklare deg siden jeg er ikke så god i norsk :)

 

Nettop det at en tekst som (formodentlig) forklarer en absolutt sannhet og som ikke forandres, er det som forteller meg at teksten er feil og full av BS.

 

En tekst som justerer sine syn etter hva som blir observert, og som korrigerer sine feil når de blir påpekt, er en tekst man kan (til en viss grad) stole (mer) på.

 

For mer info, slutt å les GudTM, les heller litt Popper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en hjemside ( http://www.islam-guide.com/no/frm-ch1.htm ) til deg som ønsker å lese om sannheten, hvis ikke du tror på det ikke kom med vonde ord til meg, respekt andre sin religion.

Du kan kom med din menning :)

Hei, samanta1!

Beklager, hvis min spørsmål sårer deg, det var ikke noe mening å såre deg eller hvem som helst annet. Jeg respekterer deres religion og vet at det finnes masse fine folk blant dere( også blant de som jeg kjenner finnes en del muslimer). Og, ikke minst, at ikke alle muslimene er terrorister!!! Men hvorfor er det så mange muslimene som driver med terror, eksploderer bombene, dreper folk? Vennligst ikke bli fornærmet, mitt land er, dessverre, bra kjent med dette problemet... Jeg bare ønsker å forstå... Beklager for min norsk, den er ikke så bra ennå.

Lenke til kommentar

Her er en hjemside ( http://www.islam-guide.com/no/frm-ch1.htm ) til deg som ønsker å lese om sannheten, hvis ikke du tror på det ikke kom med vonde ord til meg, respekt andre sin religion.

Du kan kom med din menning :)

Hei, samanta1!

Beklager, hvis min spørsmål sårer deg, det var ikke noe mening å såre deg eller hvem som helst annet. Jeg respekterer deres religion og vet at det finnes masse fine folk blant dere( også blant de som jeg kjenner finnes en del muslimer). Og, ikke minst, at ikke alle muslimene er terrorister!!! Men hvorfor er det så mange muslimene som driver med terror, eksploderer bombene, dreper folk? Vennligst ikke bli fornærmet, mitt land er, dessverre, bra kjent med dette problemet... Jeg bare ønsker å forstå... Beklager for min norsk, den er ikke så bra ennå.

 

 

Hei:) takk for spørsmållet ditt, den sårer ikke meg, det er bare bra at du spør, jeg kan si til deg hvorfor, mange muslimer har mistet troen og mange muslimer fikk tolket koranen på feil måtte.

 

feks. nå lever vi i 2011 alt har forandret seg, folk vil helst leve som de vil og ikke holde seg til noe religion, kultur osv..

mange muslimer som bor i norge har nesten glemt hvem de vær, jeg mener feks. hvis du er muslim så må du ikke spise svinekjøtt og ikke drikke noe alkahol og ikke ha noen fysiske kontakt med jente hvis du er gutt og ikke med gutt hvis du er jente før det er noe ekteskap, men per idag så er det mange muslimer gjør samme som de ikke tror på gud.

det er mye du må ikke gjøre når du er muslim feks.ikke ( å dreppe,stjelle, lyge, ha dårlig syn på andre osv... )

folk har forandret men livet i seg selv er det samme livet, vi har samme feil og jord og himmel, det er bare vi som vokser og tiden går og nye ting blir produsert og byggd.

 

når det gjelder terror, så er det en gruppe som drepper andre og seg selv under dette navnet ( islam )

disse gruppene kidnapper småe gutter/ jenter de vokser under demmes menning og forklaring, de lær dem hvis du dør og drepper disse går du til paradise, og det er gud som vil at du skal gjøre det og sånne ting( tolker koranen på feil måtte )

tenk hvis mora di eller faren din har lært deg noe i fra du vær liten vil ikke de virke på deg? sånn skjer det med deg stakkars de ungene blir kidnappet og vokser under demmes hånd og når de vokser så har dem ikke noe å tappe de gjør hva de ble bedt om å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg vet 100% at koranen ikke innholder noe løgn eller faktafeil, ikke se koranen som bibel, bibelen ble forandret flere ganger men koranen er det samme som det vær før, ingen kunne kommet med et ekstra eller mindre ord for å skrive, for det er noe med koranen som gjør at det er umulig å bytte eller legge ved noe ekstra eller mindre ord.

koran er ikke som en annen bok for å forandre som mann vil, det står på arabisk språk et språk som ikke alle er flink i å skrive eller lese og forstå, liyy vanskelig for meg å forklare deg siden jeg er ikke så god i norsk :)

 

Personlig har jeg nok med å lese Bibelen, for å ha en kjennskap til den største plagen i dette landet. I tillegg har jeg tilgang på en fysisk Bibel som gjør det lett for meg å bekrefte det jeg finner andre steder.

 

Men Koranen er ikke særlig mye bedre enn Bibelen når den tar for seg skapelsen. Den sier også at Allah skapte mennesker. Vi vet at vi ikke er skapt, vi er et resultat av en utvikling som har tatt milliarder av år, og vi har bare vært mennesker i noen hundre tusen år. Hvis Allah skapte noe, så var det ikke mennesker.

 

Utover det så skal det ikke mye til å finne feil og motsigelser via Google, og jeg antar at de med kjennskap til Koranen har et forhold til f.eks. det som omtales i disse klippene. I det minste kan du slå opp det som refereres.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kuvB-UDMJ38

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en hjemside ( http://www.islam-guide.com/no/frm-ch1.htm ) til deg som ønsker å lese om sannheten, hvis ikke du tror på det ikke kom med vonde ord til meg, respekt andre sin religion.

Du kan kom med din menning :)

 

Eg har ingen religion så eg trenger ikke respektere det du sier, du har ikke krav på det. Det nermeste du kan komme er en viss mengde av toleranse. Bevis at det er sannhet ellers må vi nok desverre si at du er en løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet 100% at koranen ikke innholder noe løgn eller faktafeil, ikke se koranen som bibel, bibelen ble forandret flere ganger men koranen er det samme som det vær før, ingen kunne kommet med et ekstra eller mindre ord for å skrive, for det er noe med koranen som gjør at det er umulig å bytte eller legge ved noe ekstra eller mindre ord.

koran er ikke som en annen bok for å forandre som mann vil, det står på arabisk språk et språk som ikke alle er flink i å skrive eller lese og forstå, liyy vanskelig for meg å forklare deg siden jeg er ikke så god i norsk :)

 

Personlig har jeg nok med å lese Bibelen, for å ha en kjennskap til den største plagen i dette landet. I tillegg har jeg tilgang på en fysisk Bibel som gjør det lett for meg å bekrefte det jeg finner andre steder.

 

Men Koranen er ikke særlig mye bedre enn Bibelen når den tar for seg skapelsen. Den sier også at Allah skapte mennesker. Vi vet at vi ikke er skapt, vi er et resultat av en utvikling som har tatt milliarder av år, og vi har bare vært mennesker i noen hundre tusen år. Hvis Allah skapte noe, så var det ikke mennesker.

 

Utover det så skal det ikke mye til å finne feil og motsigelser via Google, og jeg antar at de med kjennskap til Koranen har et forhold til f.eks. det som omtales i disse klippene. I det minste kan du slå opp det som refereres.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kuvB-UDMJ38

 

 

la meg spøre deg først, tror du på bibel?

i den originale bibelen står det sikkert at gud har skapt mennesker, for at proffet jesus vær før han profett mohammad, etter mohammad så vær det ikke noen andre proffet, det betyr siste religion er muslim såm vanlighvis alle skulle ha trodd på.

 

du har sikkert hørt om adam og hawa ( adam & eva ) de vær dem første menneskene gud skapt.

Lenke til kommentar

når det gjelder terror, så er det en gruppe som drepper andre og seg selv under dette navnet ( islam )

disse gruppene kidnapper småe gutter/ jenter de vokser under demmes menning og forklaring, de lær dem hvis du dør og drepper disse går du til paradise, og det er gud som vil at du skal gjøre det og sånne ting( tolker koranen på feil måtte )

tenk hvis mora di eller faren din har lært deg noe i fra du vær liten vil ikke de virke på deg? sånn skjer det med deg stakkars de ungene blir kidnappet og vokser under demmes hånd og når de vokser så har dem ikke noe å tappe de gjør hva de ble bedt om å gjøre.

 

Nå er ikke alle som driver med terror muslimer, selv om det kan virke slik i dagens samfunn.

 

Så til din forklaring på hvorfor et mindretall av muslimer blir terrorister. Dette høres ut som barnesoldater, ikke hva vi forbinder med terrorister. Om man ser på disse man antar står bak 1. september, så kommer vel disse fra trygge hjem med god utdannelse?

 

Mens kristen-fundamentalisme i Europa stort sett døde ut for noen hundre år siden, ser det ut til at muslimsk fundamentalisme fortsatt er i full blomst.

Lenke til kommentar

du har sikkert hørt om adam og hawa ( adam & eva ) de vær dem første menneskene gud skapt.

 

Jeg har hørt eventyret om Adam og Eva. Om Adam og Hawa hadde samme opplegg i paradis vet jeg ikke. Adam og Eva ble lurt av en slange til å spise et eple. Jeg innbiller meg at det kanskje kan ha vært en gris som lurte Adam og Hawa?

 

Det jeg egentlig lurer på er om Hawa kan ha vært Adams 2. kone?

Lenke til kommentar

du har sikkert hørt om adam og hawa ( adam & eva ) de vær dem første menneskene gud skapt.

 

Jeg har hørt eventyret om Adam og Eva. Om Adam og Hawa hadde samme opplegg i paradis vet jeg ikke. Adam og Eva ble lurt av en slange til å spise et eple. Jeg innbiller meg at det kanskje kan ha vært en gris som lurte Adam og Hawa?

 

Det jeg egentlig lurer på er om Hawa kan ha vært Adams 2. kone?

 

 

heheheh :) må bare le beklage når du nevnt en gris som lurte adam og hawa,

feil, adam og hawa levde i paradise det som lurte dem vær djevelen, gud har skapt engel og djevelen og når gud skapte menneske altså adam først så ville gud at engelene og djevelen viser respekten å ber til deg, men så djevelen nektet det, han sa jeg er skapt av fyr hvorfor skal eg be en som ble skap av (...) noe jeg ikke kan på norsk dessverre, men det er den brunne sanden som er i jordet det er det som vi trenger for å plante noe med ( unnskylld at jeg ikke vet navnnet) så når djevelen nektet så gud ville ikke ham ha på sin side, så når djevelen viste at gud ble sint på han å forbanet han på grunn av menneske altså adam så bestemt han å være mennesketes fjende, han lurte adam og hawa for at gud skal bli sint på dem, så adam og hawa ble sendt til jorda fordi de gjorde det som gud ikke ønsket det er sant at det vær et tre og djevelen sa til dem spis det den er godt osv...., så gud sendte adam og hawa til jorda for at dem skulle leve der og dem fikk liksom en test på hvor mye de er glad i gud for å gjøre det som han øsnker, så nå er vi alle i dette live for å bli testet, og djevelen er med oss hvor vi er fordi han vil at vi skal gjøre dårlige ting for å gå til hans side. dette er ikke noe eventyr, gud har sagt det og det står i koranen.

Lenke til kommentar

Samanta1, hvis du blir fort såret av smått skarpe kommentarer, ikke les dette.

 

Det største problemet (i mine øyne) i dagens samfunn er religion. De fleste kriger vi kjenner til, har elementer av religion i seg. Det være seg Kristendommen, Islam, etc.

Religiøse mennesker som står så ekstremt bastant på sitt, og oss ateister som så ihuga skal bringe sannheten ut til de andre. Hvordan kan vi gjøre det? Vi kan ikke det, fordi man kan rett og slett ikke diskutere med ordentlig religiøse mennesker. Uansett hvor mange faktabokser man kaster i fleisen på dem, så vil de ikke kjenne sannheten om de så røyka den.

My point being: Religion er en uting som brukes for at vi svake mennesker kan unngå å stå face to face med realiteten. Et skjold vi gjemmer oss bak, for å ikke bli såret. En unnskyldning for alt faenskap den egoistiske rasen mennesket lager.

Men hva vet jeg, jeg har jo bare levd på jorda i 16 år og 9 mnd.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...