Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Tror jeg fant kilden til disse historiene om kjemper:

 

http://news.nationalgeographic.com/news/2007/12/photogalleries/giantskeleton-pictures/

 

Intet nytt her altså, kristne så et photoshoppet bildet og hadde et kortvarig halleluja øyeblikk.

 

HEAL: Vil du definere deg selv som generelt lettlurt, eller er dette noe som er utelukkende knyttet til din personlige tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg fant kilden til disse historiene om kjemper:

 

http://news.nationalgeographic.com/news/2007/12/photogalleries/giantskeleton-pictures/

 

Intet nytt her altså, kristne så et photoshoppet bildet og hadde et kortvarig halleluja øyeblikk.

 

HEAL: Vil du definere deg selv som generelt lettlurt, eller er dette noe som er utelukkende knyttet til din personlige tro?

Du kan ikkje falsifisere ein teori med bakgrunn i èit falskt bilete. Isåfall kan eg avvise evolusjonsteorien på grunnlag av "missing link- Ida". Som videoen under viser har kjempeteorien støtte blant mange ekspertar innanfor fagfeltet:

 

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt, kommer tilbake når du klarer å vise til skikkelig dokumentasjon.

Spørsmål som dette viser berre kor viktig det er stå for ein HEIL bibel, og ikkje undergrave Guds Ords autoritet. Når vi ser ting i eit større perspektiv handlar ikkje dette utelukkande om utdøydde kjemper, men om korvidt vi vel å stole på kva skrifta seier verkeleg har skjedd. I eit slikt perspektiv ser vi at vitskapen endrar seg i kuhnske paradigmer, medan Guds Ord står for evig fast.

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt, kommer tilbake når du klarer å vise til skikkelig dokumentasjon.

Spørsmål som dette viser berre kor viktig det er stå for ein HEIL bibel, og ikkje undergrave Guds Ords autoritet. Når vi ser ting i eit større perspektiv handlar ikkje dette utelukkande om utdøydde kjemper, men om korvidt vi vel å stole på kva skrifta seier verkeleg har skjedd. I eit slikt perspektiv ser vi at vitskapen endrar seg i kuhnske paradigmer, medan Guds Ord står for evig fast.

Og det er jo nettopp det som er styrken med vitenskapen.

Den endrer seg når ny kunnskap intreffer.

Hva gjør bibelen??

Lenke til kommentar

Spørsmål som dette viser berre kor viktig det er stå for ein HEIL bibel, og ikkje undergrave Guds Ords autoritet. Når vi ser ting i eit større perspektiv handlar ikkje dette utelukkande om utdøydde kjemper, men om korvidt vi vel å stole på kva skrifta seier verkeleg har skjedd. I eit slikt perspektiv ser vi at vitskapen endrar seg i kuhnske paradigmer, medan Guds Ord står for evig fast.

"Science is like a ship that constantly corrects its course"

 

Ian McEwan

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt, kommer tilbake når du klarer å vise til skikkelig dokumentasjon.

Spørsmål som dette viser berre kor viktig det er stå for ein HEIL bibel, og ikkje undergrave Guds Ords autoritet. Når vi ser ting i eit større perspektiv handlar ikkje dette utelukkande om utdøydde kjemper, men om korvidt vi vel å stole på kva skrifta seier verkeleg har skjedd. I eit slikt perspektiv ser vi at vitskapen endrar seg i kuhnske paradigmer, medan Guds Ord står for evig fast.

 

Jeg bryr meg fint lite om dogmene dine og bibelsk fiksjon, så om du ikke kan dokumentere påstandene dine bedre enn det du til nå har prestert kan du like godt la være.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt, kommer tilbake når du klarer å vise til skikkelig dokumentasjon.

Spørsmål som dette viser berre kor viktig det er stå for ein HEIL bibel, og ikkje undergrave Guds Ords autoritet. Når vi ser ting i eit større perspektiv handlar ikkje dette utelukkande om utdøydde kjemper, men om korvidt vi vel å stole på kva skrifta seier verkeleg har skjedd. I eit slikt perspektiv ser vi at vitskapen endrar seg i kuhnske paradigmer, medan Guds Ord står for evig fast.

 

Jeg bryr meg fint lite om dogmene dine og bibelsk fiksjon, så om du ikke kan dokumentere påstandene dine bedre enn det du til nå har prestert kan du like godt la være.

 

jahh... for å dokumentere TRO er lett...

Lenke til kommentar

HEAL nevnte forsåvidt også "storflaumen", som jeg gjerne vil se dokumentasjon på.

 

Et tips der vil være å starte med problemene med denne påstanden:

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-noahs-ark.html

 

Det jeg helst vil se er allikevel peer-reviewed litteratur som omtaler bibelske kjempemennesker.

 

Btw: Kjemper er egentlig en kjent sak, gigantisme som følge av ukontrollerte veksthormoner er f.eks helt naturlige kjemper (tror dog ikke det er disse HEAL refererer til, men mulig at det er slike som omtales i bibelen).

Lenke til kommentar
uenig. Å studere gamle skrifter kan være like givende, det er jo ikke slik at man leser en gang og så legger bøkene på i en pappeske og hiver på loftet. Det er tolkninger, seminarer og mye annet snask. Det er ikke passivt å dedikere livet til noe sånt, ihvertfall ikke i negativ stand slike som visse mener her.

Jo, det ble jo faktisk innrømmet at man ble fornøyd med det og slapp å bekymre seg for hva som skjer i verden omtrent.

 

Det er mye her som kommer av dårlig kunskaplig bakgrunn om islam. Du kan ikke sitere en setning tatt ut av sitt tema og si DETTE GJELDER oss osv.. for det er fullt mulig å peke ut hundrevis av slike settninger i norsk lov klippe og lime så lenge man får det han vil. det er komplett galskap. det er urettferdig måte å sammenligne på.

 

Noen snakker om midtøsten osv..

Hvilket land i midtøsten baserer seg 100% på islamske regler?

ingen? nettopp det fins ikke et 100% praktiserende land & det kommer først og fremst av at lederene i disse landene har gjort mye kurropsjon i systemene. mange av dem er der for penger & status. de ber ikke i hverdag slik muslimer gjør. det er det som skaper bråk der nede. det er ikke Islam.

 

Kunskap er viktig å få med før man bedømmer andre.

desutten er det veldig mye off-topic her.

Noen av dere begynner faktisk å tolke meg & samanta1 personlig å det er det frekkeste.

 

Hvorfor ikke la folk uttale seg selv? alt vi sier er "La oss akseptere Gud" , la oss bli de folka Gud liker. de som gjør det bra i livet. det er ikke noe galt med det . men Djevlen støtter dere & dere hører etter ham. for djevlen er mot menneskeheten, Han skal til helvete uansett så han vil ikke bli alene om det.

Får muslimske martyrer fullt av jomfruer i himmelen?

 

Slik jeg har forstått det har vi utviklet oss fra encellede organismer.

hvor kom de encellede organismer. fra? hvem skapte dem?

 

BTW:

I følge Gud så ble Adam (første mennesket skapt av leire.) (komplett kropp) så blåste Gud liv i ham.

.................

Spesijelle mennesker:

- Adam (Skapt uten mor & far)

- Eva / "Hawwa" (skapt fra Adam) ( uten mor)

- Noah (Vår andre far ) han forble alene med familien sin da Gud straffet resten av folket med vann for å ha benektet å tro på Gud over nesten 940 år. ( det var vanlig alder for mennesker den tiden)

- Jesus ( Skapt uten far)

Det står mye mer om dem.

Så det du sier er at koranen ikke stemmer overens med vitenskapen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...