Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superbrick bug?

 

Jeg har ganske lenge nå hatt problem med at min S2 til stadighet låste seg med svart skjerm eller bare plutselig restartet (også i samtale), så begynte å vurdere custom rom iom mitt hovedargument i mot ikke lenger var så gyldig, at jeg trenger en telefon som virker og er stabil...

 

Snakket med 2 som har kjørt MIUI siden april og det har vært dønn stabilt, så tenkte å prøve den. Rootet telefonen etter litt om og men (SuperOneClick feilet på step 7 med 4.0.4, men cf-root fra stock recovery fungerte fint). La inn CWM sin Rom Manager og tok backup av imaget til sd-kortet, og backup ut av telefonen av diverse.

 

Fulgte så denne guiden, og bootet til recovery inne fra Rom Manager og kom så langt som til step 3 og valgte "Wipe data/Factory reset". Da stod den på formating data i 2-3 minutter før den plutselig restartet og etterpå hang på oppstart med første Samsung Galaxy GT-I9100 bildet, og jeg har ikke klart å komme noe særlig videre derfra...

 

Kommer fint til standard recovery og prøver jeg en "Wipe data/factory reset" der, skjer det samme. Jeg kan laste et cwm image, også legge tilbake backup'en jeg tok, og da står den noen minutter på restoring data før den restarter. Da kommer den forbi første samsung bildet, men på neste med den store S'en med skiftende farger blir den bare stående (jeg har forsøkt med å slette cache).

 

Har forsøkt å legge tilbake stock firmware med Odin, og den fullfører fint og telefonen restarter, men den henger med en gang på det første samsung bildet.

 

Jeg har funnet endel info om en "Superbrick bug" med stock 4.0.4 kernel og at det er defekter i nand minnet som er problemet, og hvis det er der problemet ligger så er det vel reklamasjon selv om jeg har rootet den? Eller er det noen måte å få den til å fungere igjen?

Lenke til kommentar

Jeg har funnet endel info om en "Superbrick bug" med stock 4.0.4 kernel og at det er defekter i nand minnet som er problemet, og hvis det er der problemet ligger så er det vel reklamasjon selv om jeg har rootet den?

Du må flashe en gammel bootloader og bruke en usb-jig, så de ikke kan se at du har flashet den med noe uoriginalt.
Lenke til kommentar

Har i det siste opplevd at telefonen fryser og står helt fast etter å ha surfet på chrome eller standard browser. Jeg må da ta av batteriet og restarte telefonen for at den skal fungere igjen. Er det en løsning på dette?

Har hatt dette skjedd i en god stund nå.

 

Nettleseren fryser når jeg går inn, taster inn webside, men ingenting skjer, så "klikker" den og detter tilbake til homescreen, prøver en gang til, men det samme skjer.

 

Merkelig nok 3 gang jeg gjør det, så laster den hjemmesiden

 

Kanskje ikke det samme problemet, men utrolig irriterrende

Lenke til kommentar

Har i det siste opplevd at telefonen fryser og står helt fast etter å ha surfet på chrome eller standard browser. Jeg må da ta av batteriet og restarte telefonen for at den skal fungere igjen. Er det en løsning på dette?

Har hatt dette skjedd i en god stund nå.

 

Nettleseren fryser når jeg går inn, taster inn webside, men ingenting skjer, så "klikker" den og detter tilbake til homescreen, prøver en gang til, men det samme skjer.

 

Merkelig nok 3 gang jeg gjør det, så laster den hjemmesiden

 

Kanskje ikke det samme problemet, men utrolig irriterrende

 

Velkjent problem.. Meny-Innstillinger-Programmer-Alle-Internett.. Tøm data og Tøm mellomlager.. restart tlf!

Lenke til kommentar

Tja, fattern mista sin gs2 2-3meter ned ifra ett stilas idag ned på små grus også kalt singel, overlevde og funker som faen fortsatt, haha.

Mista den flere ganger ut ifra bryst lomme og ligget på den på ett tak når den var i bukse lomme så det knakte i tlf, nada problemer, hehe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Har i det siste opplevd at telefonen fryser og står helt fast etter å ha surfet på chrome eller standard browser. Jeg må da ta av batteriet og restarte telefonen for at den skal fungere igjen. Er det en løsning på dette?

Har hatt dette skjedd i en god stund nå.

 

Nettleseren fryser når jeg går inn, taster inn webside, men ingenting skjer, så "klikker" den og detter tilbake til homescreen, prøver en gang til, men det samme skjer.

 

Merkelig nok 3 gang jeg gjør det, så laster den hjemmesiden

 

Kanskje ikke det samme problemet, men utrolig irriterrende

 

Velkjent problem.. Meny-Innstillinger-Programmer-Alle-Internett.. Tøm data og Tøm mellomlager.. restart tlf!

 

Lest om teorier på hva som skjer?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med at jeg ikke kan sende bilder(hvis de ankommer tar det 2 uker) eller motta bilder(klikker på "last ned" men den blir aldri ferdig. Jeg har abonnement fra Djuice (All in one m)

 

Noen som kan hjelpe?

Du tenker på sending og mottak av MMS, ikke sant? Du må ha på datatrafikk (hold inne av/på knappen på mobilen, velg Datanettverksmodus. Tilkobling til internett skal være på) når du skal sende og motta mms.

 

Ellers kan du prøve å følge veiledninger på djuice.no i forhold til mms-oppsett: http://www.djuice.no...n/47078.o2.html

Endret av Ezio_
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med at jeg ikke kan sende bilder(hvis de ankommer tar det 2 uker) eller motta bilder(klikker på "last ned" men den blir aldri ferdig. Jeg har abonnement fra Djuice (All in one m)

 

Noen som kan hjelpe?

Du tenker på sending og mottak av MMS, ikke sant? Du må ha på datatrafikk (hold inne av/på knappen på mobilen, velg Datanettverksmodus. Tilkobling til internett skal være på) når du skal sende og motta mms.

 

Ellers kan du prøve å følge veiledninger på djuice.no i forhold til mms-oppsett: http://www.djuice.no...n/47078.o2.html

 

Jeg får ikke til å laste ned oppsettet for MMS, jeg kommer bare til bekreft modell så står jeg stille.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...