Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere som har fått problemer med at batteriet står fast i lademodus? Batterilogoen blinker konstant, og har da fått betraktelig dårligere batteritid. Fra googling virker det som at det har kommet smuss inn i ladeporten.. har prøvd med luft på boks uten hell.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ja så det der med servicesentrene, har ett av de rett i nærheten. Men av nysgjerrighet, har noen her kjøpt skjerm og byttet selv? Isåfall fra hvor og ble resultatet så godt som ny S2? :)

 

Av det jeg har sett, så koster det mer enn 700 å kjøpe skjermen løst, men er vel noen her som har byttet selv, så kanskje de kan si om den ble like god som ny...

Lenke til kommentar

De gjør det så vanskelig for oss som ikke er så dreven på dette:p

Det vil si at selv om jeg har rootet den, så kan jeg ikke installere ny ROM? F.eks. CM9 (blir ikke helt klok på hvilken som er "best"). Hvor kan jeg finne en annen kernel? :/ Ligger så masse forskjellig ute. Og hvis jeg skal gjøre hele prosessen om igjen, må jeg først velge cwm.zip, og så etter denne velge en annen fil istedenfor den busybox, eller mener du at jeg i første omgang må velge noe annet enn cwm? Igjen, beklager for muligens dumme spørsmål, men jeg er totalt grønn på slikt.

For en ganske OK fremgangsmåte kan du sjekke ut post nr. 16776

Den er fra stock Samsung til Ressurection Remix 2.7 med Siyah 4.15 kernel. Fungerer perfekt for meg. Ikke hatt noen FC eller annet tull siden jeg "tuklet" med telefonen. Alt fungerer perfekt. Eneste er at du mister FM radio, som ikke ligger i AOPK-rom. Men FM radio kan lastes ned senere. Husker ikke i farta hva radio-appen min heter, men fant den gratis et sted på nett.

Lenke til kommentar

De gjør det så vanskelig for oss som ikke er så dreven på dette:p

Det vil si at selv om jeg har rootet den, så kan jeg ikke installere ny ROM? F.eks. CM9 (blir ikke helt klok på hvilken som er "best"). Hvor kan jeg finne en annen kernel? :/ Ligger så masse forskjellig ute. Og hvis jeg skal gjøre hele prosessen om igjen, må jeg først velge cwm.zip, og så etter denne velge en annen fil istedenfor den busybox, eller mener du at jeg i første omgang må velge noe annet enn cwm? Igjen, beklager for muligens dumme spørsmål, men jeg er totalt grønn på slikt.

For en ganske OK fremgangsmåte kan du sjekke ut post nr. 16776

Den er fra stock Samsung til Ressurection Remix 2.7 med Siyah 4.15 kernel. Fungerer perfekt for meg. Ikke hatt noen FC eller annet tull siden jeg "tuklet" med telefonen. Alt fungerer perfekt. Eneste er at du mister FM radio, som ikke ligger i AOPK-rom. Men FM radio kan lastes ned senere. Husker ikke i farta hva radio-appen min heter, men fant den gratis et sted på nett.

 

Takk for tipset, men jeg klarte det likevel. Prøvde og feilet litt og vips så satt jeg der med custom rom og full pakke;) Ellers må jeg si at dere tar for gitt at nybegynnere skjønner uttrykkene deres. Jeg skjønner fremdeles ikke hva det vil si å "flashe en kernel" eller hvordan en bruker Odin o.l;) Finnes det en newbie tråd et sted?

Men dere skal ha takk for god hjelp underveis!

Lenke til kommentar

Har hatt min S2 i 1 /1/2 år nå og er knallfornøyd! Men problemet er at kameraglasset er blitt så ripete at kameraet er praktisk talt ubrukelig. Har nok vært for uforsiktig med å ha nøkler og mynter og sånn i lomma sammen med mobilen.

Lurer altså på om noen har erfaring med å skifte glass. Kan man gjøre det selv og bare bestille delen? Har forsikret telefonen men ryker den om jeg begynner å skru? Så en annonse på finn om en som tilbød seg å skifte kameraglasset for 300 kr eller noe, det tyder vel på at man og kan gjøre det selv? Eller må jeg sende den inn? Det tar jo gjerne et par uker....

Lenke til kommentar

Har hatt min S2 i 1 /1/2 år nå og er knallfornøyd! Men problemet er at kameraglasset er blitt så ripete at kameraet er praktisk talt ubrukelig. Har nok vært for uforsiktig med å ha nøkler og mynter og sånn i lomma sammen med mobilen.

Lurer altså på om noen har erfaring med å skifte glass. Kan man gjøre det selv og bare bestille delen? Har forsikret telefonen men ryker den om jeg begynner å skru? Så en annonse på finn om en som tilbød seg å skifte kameraglasset for 300 kr eller noe, det tyder vel på at man og kan gjøre det selv? Eller må jeg sende den inn? Det tar jo gjerne et par uker....

Deler

 

Det finnes ganske mange videoer på youtube, orket ikke se gjennom noen. Men de er ihvertfall der.

Og kamera-linsa koster noen få dollar, mange selger uten fraktkostnader. De øverste hadde en totalkostnad på $7, inkludert frakt (som er ca 40kr)

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, s2en min har blitt veldig ustabil under load i det siste. Når den ikke er i bruk er den som før, men f.eks om morgenen når jeg tar den rett ut av laderen, setter på lommelykta og surfer (for å våkne) så skrur den seg plutselig av og er "tom for strøm" når jeg skrur den på igjen. Den blir ikke varm.

 

Da må jeg lade opp de ca 3% ene den har brukt før den blir normal igjen. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? :\

Lenke til kommentar

Er det noen nevneverdig forskjell på Galaxy S2 og S3? Er vel en tusenlapp mer for S3, men er det verdt det?

Jeg mistet S2'en min på havet etter at S3 ble tilgjengelig, men kjøpte allikevel ny S2. Prisen var en av grunnene, men det eneste nye til mitt bruk er 0,3" større skjerm. Ser egentlig ikke noen annen grunn. Dette nye på S3 med diverse bruk av sensorer for å tracke allskens øyebevegelser etc ville blitt slått av uansett.

 

S3 har et større batteri også, men disse extended-batteriene på 2000mAh til 170kr får S2'en til å putre i nesten 4 døgn med moderat bruk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...