Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Må bare si at med Jellybean på Ressurection Remix (siste versjon 3.0.9) og Dorimanx kernel er telefonen så smooth og fin at det er nesten som å ha en ny telefon i hendene! Til tross for at den er over et år gammel rocker SGS2 fremdeles ganske godt, og jeg tør påstå at de nye lanseringene i år, til tross for bedre spec's, ikke kan gi en brukeropplevelse som er så mye bedre at det er verd nye 5k!

For et par måneder siden var jeg sikker på at jeg måtte oppgradere til SGS3, men det kommer jeg ikke til å gidde å bruke penger på, denne telefonen er mer enn god nok!

(og blir snart den telefonen jeg har hatt lengst uten å bli gal av!)

 

Hei, jeg hadde planer om å prøve dette ROMet, men jeg fikk problemer under installering i cwm recovery. Får bare opp E:signature verification failed Installation aborted

 

Dette er første gangen jeg prøver å legge inn CustomRom på denne telefonen, hva er det jeg gjør feil? Jeg har root tilgang siden jeg både kan bruke superuser og det kommer opp den gule trekant under oppstart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i det siste hatt noen problemer med min SII som knapt er året gammel. Batteritiden begynte plutselig å avta kraftig (Her snakker vi 7 timer fra 100 % til 15 %). Så jeg bestemte meg for å ta en factory reset i tilfelle det var noen apps som dro vanvittig med batteri.

 

Sliter fortsatt med samme problem. Tips? Står ofte at det er skjerm og Android OS som drar det meste (enda jeg har på 0 % lysstyrke, samt JuiceDefender i bakgrunn). Kjører minimalt med apps, samt widgets.

 

I tillegg får jeg ikke oppdatert fra 4.0.3 til 4.0.4. Ut ifra hva jeg har forstått, skal denne være tilgjengelig (har prøvd via Kies og mobilen) Tips?

Lenke til kommentar

JuiceDefender er en velkjent batterisynder (ironisk nok). S II og flere Samsung-telefoner har en kjent bug hvor wifi (vises som Android OS) bruker svært mye batteri hvis det finnes en PC på samme trådløse nettverk med Dropbox installert og LanSync påslått (standard). veldig merkelig at de ikke ha klart å fikse det enda.

Lenke til kommentar

Jeg kjører RR 2.7 for øyeblikket. Må jeg ta en full wipe av alt? Er så kjedelig å installere alle programmene på nytt...

Og hvordan er det med FM-radio-støtte på RR 3.0.9? Jeg fikk tak i Spirit UL, så nå kan jeg høre på P3, men AOKP har vel fortsatt strippet RR for radio...

Du må nok ta en full wipe, men det går fint an å ta en batch restore fra Titanium. (krever pro, men det er vel verdt pengene!)

Jeg gjenopprettet mine fra samsung ICS uten problemer, tok en ekstra wipe av cache og dalvik etterpå for å unngå tull :-)

Jeg hadde lag/freeze med Siyah kernel, men etter jeg skiftet til Dorimanx har alt vært problemfritt :-)

FM er vel fremdeles ikke løst, sjekk FAQ'en. Selv bruker jeg mw600 BT handsfree med innebygget fm-radio de kan for øvrig anbefales!

Lenke til kommentar

Må bare si at med Jellybean på Ressurection Remix (siste versjon 3.0.9) og Dorimanx kernel er telefonen så smooth og fin at det er nesten som å ha en ny telefon i hendene! Til tross for at den er over et år gammel rocker SGS2 fremdeles ganske godt, og jeg tør påstå at de nye lanseringene i år, til tross for bedre spec's, ikke kan gi en brukeropplevelse som er så mye bedre at det er verd nye 5k!

For et par måneder siden var jeg sikker på at jeg måtte oppgradere til SGS3, men det kommer jeg ikke til å gidde å bruke penger på, denne telefonen er mer enn god nok!

(og blir snart den telefonen jeg har hatt lengst uten å bli gal av!)

 

Hei, jeg hadde planer om å prøve dette ROMet, men jeg fikk problemer under installering i cwm recovery. Får bare opp E:signature verification failed Installation aborted

 

Dette er første gangen jeg prøver å legge inn CustomRom på denne telefonen, hva er det jeg gjør feil? Jeg har root tilgang siden jeg både kan bruke superuser og det kommer opp den gule trekant under oppstart?

Hvordan rootet du telefonen? Høres ut som du har en kernel som krever signert rom. I cwm er det et valg om å fjerne signature verification eller noe i den dur...

Lenke til kommentar

Må bare si at med Jell på Ressurection Remix (siste versjon 3.0.9) og Dorimanx kernel er telefonen så smooth og fin at det er nesten som å ha en ny telefon i hendene! Til tross for at den er over et år gammel rocker SGS2 fremdeles ganske godt, og jeg tør påstå at de nye lanseringene i år, til tross for bedre spec's, ikke kan gi en brukeropplevelse som er så mye bedre at det er verd nye 5k!

For et par måneder siden var jeg sikker på at jeg måtte oppgradere til SGS3, men det kommer jeg ikke til å gidde å bruke penger på, denne telefonen er mer enn god nok!

(og blir snart den telefonen jeg har hatt lengst uten å bli gal av!)

 

Mmm, har testet ut RR 3.0.9, men dog med Siyah kernel og second rom. Det var mye som hang. Får prøve med Dormiax kernel.

 

Btw, hvilket modem valgte du?

Lenke til kommentar

Bruker LPX modem. Hadde også problemer med Siyah og spesielt med RR som 2nd ROM. Etter jeg byttet den til primær-rom og skiftet til Dorimanx har alt vært fryd og gammen :D

Dorimanx er delvis basert på Siyah, så du mister ikke 2nd rom viss du bare flasher den direkte over, det gjorde ikke jeg hvert fall.

Er godt fornøyd med batteritid, klarer en full dag med en del surfing og 2-3 timer skjermtid, wifi på mye av tiden, og ellers JD-sync på mobildata hvert kvarter. Har da 15-50% igjen om kvelden, alt etter bruk.

(skal sies at jeg har 200mAh-batteriet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Installerte akkurat nå RR 3.0.9 med android 4.1. Det meste ser ut til å fungere fint, er litt lagg i touchscreenen noen ganger, men den bytter apps osv utrolig kjapt. En ting som jeg ikke får til er at google now ikke fungerer optimalt. Det eneste den gjør er å søke på nett. Noen som vet løsningen til dette? Hvordan får jeg funksjonene til å fungere?

 

edit : fikset dette med google now nå, måtte bare bytte system språk til engelsk

Endret av gattuso
Lenke til kommentar

Da jeg får en note II om ikke så lenge har jeg lyst å prøve meg på å roote sII-en min. Har søkt alle veier, men føler det er så mange forskjellige filer man kan laste ned for å gjøre det. Jeg er ikke så dreven på dette, sist jeg gjorde det var på gamle HTC Desire for et år siden, og jeg mener det var noe one-click prosjekt og veldig enkelt. Mens det for SII ser ut til å være litt mer innviklet. Førsteposten her forklarer litt, hvis du har peiling, men for en som er helt grønn så var det likevel ikke så lett å forstå:/

 

Noen som har en enkel oppskrift? På Desire var det slik at jeg måtte roote for å innstallere ny rom, regner med det gjelder SII også. Og hvilken ROM anbefaler dere?

Og si idiotspørsmålet, hva er egentlig kernel, og hva vil det si å flashe det?

 

På forhånd takk for tålmodigheten=)

 

EDIT: Da fant jeg frem til http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719 , og det var veldig kjapt og enkelt. Har nå superuser, og regner med den da er rootet?

Sikkert dumt spørsmål, men i og med at jeg la zip filene inn på minnekortet, kan jeg fjerne kortet nå og den vil fremdeles virke fint? Bruker det egentlig i tab'en, så vil gjerne ha det tilbake der.

Endret av FrøkenFryd
Lenke til kommentar

Ikke helt god instruksjon det der - ja, du får root, men for å gjøre "vanlige operasjoner" som backup, installasjon av ny ROM/annen kernel etc., må du gjøre hele prosessen om igjen. Etter "Choose install zip from sdcard or external SD"-steget bør du installere en annen kernel (de inkluderer clockworkmod recovery) så trenger du ikke SD-kortet mer.

Lenke til kommentar

De gjør det så vanskelig for oss som ikke er så dreven på dette:p

Det vil si at selv om jeg har rootet den, så kan jeg ikke installere ny ROM? F.eks. CM9 (blir ikke helt klok på hvilken som er "best"). Hvor kan jeg finne en annen kernel? :/ Ligger så masse forskjellig ute. Og hvis jeg skal gjøre hele prosessen om igjen, må jeg først velge cwm.zip, og så etter denne velge en annen fil istedenfor den busybox, eller mener du at jeg i første omgang må velge noe annet enn cwm? Igjen, beklager for muligens dumme spørsmål, men jeg er totalt grønn på slikt.

Lenke til kommentar

Først velge CWM, og vlge en annen fil i stedet for busbox. :) Sorry for uklarheten. ja, det betyr at du må kjøre hele tingen fra start igjen (med SD-kort med CWM.fil på). Hvis du derimot installerer f.eks. CF-Root (standard kernel med root og noen tillegg, har du CWM på teleofnen din og kan flashe nye ROM senere. Nye ROM har (nesten?) uten unntak inkludert egen kjerne, og med kjernen følger en versjon av CWM - recovery og kernel er på samme partisjon på S2.

Lenke til kommentar

Jeg brukte denne framgangsmåten for å roote, og det fungerte utmerket. Laste ned riktig kernel til sdkort, og flashe fra recovery. Har da en en ferdig root'et stock kernel som er safe mot brickbug hvis telefon er sårbar for det. Heller ingen gul trekant ved oppstart.

 

Veldig enkelt å ta full backup fra recovery og flashe zip baserte rom'er derfra. Tester ut MIUI for tiden, og bortsett fra at jeg ikke heeelt er sikker på om jeg liker launcheren, så fungerer alt så langt svært bra, og ikke minst kjapt :)

 

Edit: Det er så mange forskjellige rom'er at en kan jo bli svimmel av mindre, men er det noen side som lister de mest populære og gjerne med oversikt over plusser og minuser ved de forskjellige? Jeg er først og fremt ute etter stabilitet, men ønsker også maks batteritid, noen som vet hva som er best egnet da?

Endret av _diablito_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...