Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å oppdatere via kies air, ingen oppdateringer funnet.

2.3.3 til 2.3.4.

 

Du må bruke kabel for å oppgradere.

 

Nå prøver jeg å oppdatere telefonen, men det blir avbrutt fordi batteriet "snart er tomt" (39% igjen). Dessuten lader den mens den er tilkobet PCen. Hvorfor er det sånn? Går da ann å oppdatere telefonen selv om batteriet ikke er fullt!

 

Du må ha over 50% for å sette i gang oppdateringen.

Lenke til kommentar

Installerte siste versjon med VillainRom i dag (3.0). Dessverre beholdt jeg ikke root-rettighetene som jeg hadde sammen med CWM (CF-root). Jeg forsøkte derfor metoden beskrevet her i forumet på s.1, som jeg har brukt tidligere (insecure kernel etterfulgt av SuperOneclick). SuperOneclick klarer det ikke. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg må roote telefonen for å få restoret masse programmer som ligger på sd-kortet med TitaniumPro.

 

En annen ting: Hvis jeg forsøker å installere TitaniumPro, får jeg ingen feilmelding. Ikonet for den dukker bare ikke opp, så jeg får jo ikek en gang startet det.

 

---Fikset det selv. Måtte installere CF-Root, deretter Titanium Backup root free og deretter Titanium Backup full versjon. Sannsynligvis trengte jeg ikke gjøre dette. Telefonen var nok rootet fra før også.

Endret av adale
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg får ikke koblet telefonen min til pcen jeg. Hverken som masselagringsenhet, eller til Kies. Kommer ikke noe beskjed på pcen om at enhet er plugget inn, men telefonen går over til tilkoblet modus, der det står MTP application. Noen som vet hva som er galt?

 

:)

 

Jeg får heller ikke beskjed med fullskjerm at den er koblet til. Men, det er kanskje fordi jeg har gått over til Win7 ? Eneste jeg får er et lite cion øvest på mobilen når mobilen er koblet til i mobiltelefon modus (kies modus)

 

Eller så får jeg fullskjerm osv når jeg velger datalagringsmodus osv på mobilen

 

Takk for svar. Men det eneste jeg får er den der MTP-greia, ikke noe mer. Jeg kan heller ikke velge hvilken modus jeg vil ha tlf i, ingenting skjer.

 

:)

Lenke til kommentar

Nå prøver jeg å oppdatere telefonen, men det blir avbrutt fordi batteriet "snart er tomt" (39% igjen). Dessuten lader den mens den er tilkobet PCen. Hvorfor er det sånn? Går da ann å oppdatere telefonen selv om batteriet ikke er fullt!

 

Skal ikke garantere dette, men jeg har både lest og inntrykk av at det er viktig å ha nettopp fulladet batteri, ikke bare over grensa, men fullstendig fulladet for at batteriindikatoren skal angi korrekt størrelse på batteriet. Er visstnok flere prosesser man kan gjøre i etterkant for å stille inn dette, men det krever root og en innsats. Hadde definitivt holdt meg til oppdatering med fulladet batteri. Har inntrykk av at det gjorde stor forskjell hos meg...

 

Bjarnemann: Angående tilkobling av mobilen til data, så inntreffer vel ikke den fullskjermsaken som var på tidligere versjoner lengre? Skal bare komme opp MTP-tilkoblingen i trayfeltet.

 

Dersom man sliter med at Kies ikke finner mobilen kan ulike tiltak fungere:

Utrolig nok er det flust med folk som ikke forstår at de må ha av USB-feilsøkingsmoduset.

Ellers kan man forsøke å starte Kies sin feilsøking, med andre ord re-installere tilkoblingsdriverne.

Forsøke å koble mobilen til med USB-feilsøking påskrudd slik at man installerer disse driverne, deretter slå det av og så forsøke å koble til på nytt.

Man kan vel også forsøke å re-installere Kies og Samsung-driverne ved å fjerne de fra installerte programmer.

Men det som gjorde utslag hos meg tror jeg var å rett og slett starte mobilen på nytt...

Endret av Ablaze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen måter å få økt batteri-tid på? Ved bruk varer min ca 6-7 timer, til en dag.

 

Slå av wifi og 3G når du ikke har behov for det.

Samme med GPS og BT.

Fjerne programmer du ikke bruker.

Fjerne unødvendige widgets.

Kjøpe større batteri.

 

Du kan også gjøre en del andre ting, men mye av det krever at du rooter tlf.

F. Eks fryse ting med titanium backup. Står en del om det i tråden.

Lenke til kommentar

Mener du slik som dette?

 

samsung-kies-MTP-application.jpg

 

Slik skal det være før du får oppdatert mobilen. Bare la den stå slik og jobb med å fikse problemet på datamaskinen dersom Kies ikke finner den.

 

Ja den får jeg opp, så kommer jeg ikke lenger. Har prøvd å fikse problemet på maskinen, men kommer ingen vei.. Hverken kies eller maskinen finner den, får heller ikke masselagring.

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg rootet min telefon etter at jeg la in 2.3.5 KI8 via Kies, men når jeg prøver å bruke min jig, så forsvinner ikke min gule trekant, og count står fremdeles på samme som før jeg satte in jig'en.

Må jeg ha en annen jig, den jeg har virket før?

 

Du må flashe den gamle bootloaderen. Den nye som kom med KI4 oppdateringen og nyere hindrer bruk av USB-jig.

 

Edit:

Du finner informasjon i denne tråden på XDA

 

Jeg lastet ned firmware fra tråden du linker til, men den inneholder kun 1 fil som er pakket, velger jeg denne som bootloader i Odin og flasher?

Eller hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

 

Ja den får jeg opp, så kommer jeg ikke lenger. Har prøvd å fikse problemet på maskinen, men kommer ingen vei.. Hverken kies eller maskinen finner den, får heller ikke masselagring.

 

:)

 

Hvis du bare trenger masselagring kan du skru på usb debugging. Da får du en notification i statusbaren som du kan trykke på å så velge koble til.

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å kjøpe telefonen med abbonent ? Blir ikke det billigere nå. For man velger vel å ha Data abonnement uansett å det blir jo dyrere å kjøpe uten abonnement

 

Jo, skal ham med abonnement. Med totalpris så tenker jeg på prisen etter 12mnd med forskjellige abonnement inkl. telefonpris.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg rootet min telefon etter at jeg la in 2.3.5 KI8 via Kies, men når jeg prøver å bruke min jig, så forsvinner ikke min gule trekant, og count står fremdeles på samme som før jeg satte in jig'en.

Må jeg ha en annen jig, den jeg har virket før?

 

Du må flashe den gamle bootloaderen. Den nye som kom med KI4 oppdateringen og nyere hindrer bruk av USB-jig.

 

Edit:

Du finner informasjon i denne tråden på XDA

 

WTF!!!!!

 

Forsvinner ikke trekanten lenger nei .... URK.... Må vi kjøpe en ny USB-jigg da eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...